handdator

Visa fullständig version : Paulun på 8an nu..


Pez
2005-03-17, 22:59
Kanal 8.. direkt

Pellefant
2005-03-17, 23:06
Har inte 8:an. :(

Kan man få en kort sammanfattning? *please*

Pez
2005-03-17, 23:32
Har inte 8:an. :(

Kan man få en kort sammanfattning? *please*
Det var helt ointressant som vanligt.
Det var mest för att vara snäll som jag tipsade om det.

ante
2005-03-17, 23:45
Det var helt ointressant som vanligt.
Det var mest för att vara snäll som jag tipsade om det.

fler posts - som innebär att din internetkuk växer *flex*

Metal_boy_
2005-03-18, 01:26
Paulun är en amatör...kolos folk kan mer om kost än han

Trance
2005-03-18, 01:29
Paulun är en amatör...kolos folk kan mer om kost än han

Nja, han är rätt duktig faktiskt.

Metal_boy_
2005-03-18, 01:31
Nja, han är rätt duktig faktiskt.

Nja, det vet jag inte ;)

King Grub
2005-03-18, 06:43
Paulun är en amatör...kolos folk kan mer om kost än han

Nej! Inte skuggan av en chans. Knappast någon.

Tolkia
2005-03-18, 07:44
Paulun är en amatör...kolos folk kan mer om kost än han
Nja, han har dock viss (läs: gedigen) utbildning i ämnet, dessutom kan han garanterat den grundläggande biologin och fysiologin på sina fem fingrar, såp jag misstänker att du överskattar typ 98% av Kolozzeums medlemmar VÅLDSAMT (däribland även mig och dig ...). Jag tror ju t.ex inte att han själv verkligen tror att det enda som avgör om ett livsmedel är nyttigt eller inte är GI är (missuppfattning a la Kolozzeum) respektive dess motsvarighet omräknat i sockerbitar (missuppfattning a la Aftonbladet) ...

Vad han sedan väljer att göra av sin utbildning är en annan sak.

Dav0d
2005-03-18, 09:26
Sätt ihop alla kollas hjärnor till en och samma, så är vi nog i paulun form.

Lasse Kongo
2005-03-18, 09:39
Paulun är en amatör...kolos folk kan mer om kost än han

där tar du dig vatten över huvudet tycker jag, han är mer kunnig än de flesta här inne, sen hurtillvida man gillar han och hans fakta/teorier är en annan sak.

Slartibartfast
2005-03-18, 11:03
Va fan! har ni 8 kanaler!?

Grahn
2005-03-18, 11:05
Tja han har väl sina orsaker att säga det han gör, lite enklare att bara teorisera på ett forum än att driva ett företag runt det.

z_bumbi
2005-03-18, 11:34
Paulun har producerat ett antal uselt underbyggda artiklar i några tidningar. (Ur vetenskaplig synvinkel, jämfört med mycket annat i byggartidningarna så är de oftast bra.) så delar av kriken förstår jag, fokuseringen i media på GI börjar bli löjlig.
Men man lär sig en del om man utbildar sig til näringsfysiolog, sådant som den genomsnittlige byggaren aldrig är i närheten av att lära sig.
Ett intressant experiment är att fråga folk som jobbar i båsen på en större "byggarmässa" vad som händer i kroppen när man käkar olika tillskott som de säljer. Där står folk som jobbar med tillskott och/eller som åtminstonde har haft en framgångsrik tävlingskarriär, testa och se om ni blir nöjda med svaren.
Är Paulun där kan ni testa och ställa samma frågor till honom...

Sen ska vi inte glömma att det finns ett antal näringsfysiologer eller folk med liknande och ibland betydligt längre utbildningar reggade här.

adde
2005-03-18, 11:38
"Han talar med bönder på bönders vis och med lärde på latin"

Naturligtvis kan han mer än de absolut flesta här på kollo, iaf om näringsfysiologi. Men för att få ut sitt budskap så fungerar det inte att prata om glukostransportörer och rabbla referenser från Pubmed - han KAN massor om det, men det vore fel att formulera sig i sådana termer.

Om man kan sakerna så framstår ibland hans böcker som bäbisspråk, men för den som inte kan är det finns det en möjlighet att förstå.

Det kallas populärvetenskap. Finns ju massor med exempel, Peter Englund och Hans-Uno Bengtson tex.

/adde