handdator

Visa fullständig version : Svartsjuk


mangs
2005-03-17, 16:10
Efter att ha läst igenom bastutråden så verkar det som om majoriteten av Kolos medlemmar är svartsjuka. Hur är det egentligen, är du svartsjuk och hur och när yttrar det sig i så fall?


Själv är jag inte speciellt svartsjuk då jag litar på min fru i alla väder men jag skulle nog kunna vara det om jag kände att jag inte kunde lite på henne. I vilka situationer anses det vara ok att vara svartsjuk?

christian
2005-03-17, 16:14
Jag är nog snarare lite för lite svartsjuk.

Kanske inte träffat den sk rätte än, vad vet jag. Eller den rätte kanske inte träffat mig än.

Griip
2005-03-17, 16:15
Många verkar vara svartsjuka fastän dem vet att det inte finns någon som helst anledning till det, yttrar man sig då om det är man antingen en mes eller tjej, bara till å bita ihop. Har man däremot någon anledning eller tror man har det får man väl vara hur svartsjuk man vill, bara till å prata om det.

Piranha
2005-03-17, 16:17
Om man anses vara svartsjuk för man inte tycker om att sin respektive visar sig naken tillsammans med det motsatta könet.

Så får du nog räkna mig som svartsjuk iaf.

Griip
2005-03-17, 16:19
Om man anses vara svartsjuk för man inte tycker om att sin respektive visar sig naken tillsammans med det motsatta könet.

Så får du nog räkna mig som svartsjuk iaf.

Fortf lite nyfiken över det här. Varför är du det? Har hon mer än 5%s underhudsfett eller är det en principsak?

palme
2005-03-17, 16:21
Jag håller med pirre 100%.

Piranha
2005-03-17, 16:21
Det finns saker som bara är ämnade för den man träffar , tits & ass heter det.

Och jag är säker på min flickvän känner likadant..

christian
2005-03-17, 16:24
Fortf lite nyfiken över det här. Varför är du det? Har hon mer än 5%s underhudsfett eller är det en principsak?

Principsak. Jag skulle kunna ha en supermodell med mig in (ok, för argumentations skull då...) och det skulle inte vara ok om hon var naken utan ngn handduk. It´s mine, my precioussss..

jesse
2005-03-17, 16:25
Fortf lite nyfiken över det här. Varför är du det? Har hon mer än 5%s underhudsfett eller är det en principsak?

Jag tycker inte de är ett dugg konstigt att man inte vill se sin tjej naken med de motsatta könet, snarare tvärtom.

Cinna
2005-03-17, 16:26
Efter att ha läst igenom bastutråden så verkar det som om majoriteten av Kolos medlemmar är svartsjuka. Hur är det egentligen, är du svartsjuk och hur och när yttrar det sig i så fall?

Förstår inte riktigt varför man anses svartsjuk bara för att man inte skulle uppskatta att ens partner bastar naken men andra tjejer :confused:

Som sägs ovan är vissa saker ämnade för att hållas inom ett förhållande. Handlar inte om svartsjuka eller att man inte litar på sin partner .. snarare om vad som jag anser vara lämpligt att göra när man är i ett förhållande.

Fatalist
2005-03-17, 16:41
Nä ingen tjej är så dum så hon ger upp mig, no risk :confused:

Herkulez
2005-03-17, 17:26
Fortf lite nyfiken över det här. Varför är du det? Har hon mer än 5%s underhudsfett eller är det en principsak?
snabb fråga bara, har du haft en tjej nångång, alltså ett riktigt seriöst förhållande?

inge illa menat men bara en undran =)

jwzrd
2005-03-17, 17:30
Är det fel att vara lite svartsjuk? Inget fel tycker jag, det är naturligt. Att bada helt bastu naken med andra nakna kvinnor känns bara onödigt frestande. Spelar roll att jag fattar nu att inget skulle hända, men när man sitter i bastun sätter testot in. Försök argumentera med ribban, den har ingen hjärna och gör alla misstag den kan göra, så varför sätta den i beslutsposition genom att sitta bland ett gäng nakna attraktiva kvinnor i ett varmt och trångt rum? Hur långt är steget till att sova naken i samma säng som en kvinna/man?

Cilia
2005-03-17, 17:37
jag är extremt lite svartsjuk och har nog sett dom flesta av mina vänner nakna män som kvinnor utan att jag tycker det är konstigt. och utan att det har pågått några orgier av ngt slag. jag tycker inte naket alltid behöver vara förknippat med sex.

på centralbadet i Stockholm finns bara en gemensam bastu så så konstigt kan det ju inte vara? Fast man kan ju vira en handduk omkring sig.

men bortsett från bastusituationen är jag inte särskilt svartsjuk annars heller.

Metal_boy_
2005-03-17, 18:10
Är det fel att vara lite svartsjuk? Inget fel tycker jag, det är naturligt. Att bada helt bastu naken med andra nakna kvinnor känns bara onödigt frestande. Spelar roll att jag fattar nu att inget skulle hända, men när man sitter i bastun sätter testot in. Försök argumentera med ribban, den har ingen hjärna och gör alla misstag den kan göra, så varför sätta den i beslutsposition genom att sitta bland ett gäng nakna attraktiva kvinnor i ett varmt och trångt rum? Hur långt är steget till att sova naken i samma säng som en kvinna/man?

Precis! Det är en farlig situation. Instinkten tar över, för k*ken har inga ögon.

Griip
2005-03-17, 18:15
Jag tycker inte de är ett dugg konstigt att man inte vill se sin tjej naken med de motsatta könet, snarare tvärtom.

Jo, om det nu är så att risken vore hög för en orgie och alla där inne nu skulle vara skitsnygga modeller som försöker ****** allt som rör sig. Men är det nu en vanlig jevla gemensam bastu så ska man väl inte behöva relatera det till sex? Handlar som sagt om att visa upp sig naken och då förstår jag principsaken i att inte vilja visa upp sin tjej/kille.
Men, jag hade inte heller velat att min brud skulle vissa pattarna, ifall det vore utan anledning och bara för sakens skull. Men skulle hon vilja basta i en sån där "gemensam" bastu så hade jag inte brytt mig. Beror ju helt å hållet på under vilka omständigheter det är.


Nej jwqzrdq, inget fel att vara svartsjuk håller med.


ja herkules

Griip
2005-03-17, 18:17
ojsan, blandade nog ihop den här med bastu tråden.. aja, ni har nog läst båda iaf så skadar inte.

Styrkebyggare
2005-03-17, 20:25
Det är väl klart att man skulle bli svartsjuk om man på något sätt blev varse om otrohet (enligt vilken definition man nu tillämpar).

Däremot är jag inte så svartsjuk att jag behöver inskränka något i tillvaron för att förebygga otrohet. Om det finns "rätt" förutsättningar mellan två parter för otrohet så kommer den att uppstå förr eller senare oavsett hur mycket man anstränger sig. Bättre förr i sådana fall...

Deadlift
2005-03-17, 21:48
Om man anses vara svartsjuk för man inte tycker om att sin respektive visar sig naken tillsammans med det motsatta könet.

Så får du nog räkna mig som svartsjuk iaf.


Kan nog hålla med till 100% :thumbup:

Leon
2005-03-17, 21:58
Är inte ens lite svartsjuk,på vad i så fall? :D

AndersHermansson
2005-03-17, 22:38
jag är extremt lite svartsjuk och har nog sett dom flesta av mina vänner nakna män som kvinnor utan att jag tycker det är konstigt. och utan att det har pågått några orgier av ngt slag. jag tycker inte naket alltid behöver vara förknippat med sex.

på centralbadet i Stockholm finns bara en gemensam bastu så så konstigt kan det ju inte vara? Fast man kan ju vira en handduk omkring sig.

men bortsett från bastusituationen är jag inte särskilt svartsjuk annars heller.

Mixbastu i Stockholm? Jag ska bosätta mig där!! Bli ej förvånad om ni skymtar ett tält där inne nästa gång ni går förbi.

adeleine
2005-03-17, 23:31
jag kan vara svartsjuk när jag inte känner personen och vet vart jag har honom...

i ett förhållande så har mina svartsjuke-episoder snarare vart varningssignaler...dvs har nästan aldrig vart obefogat svartsjuk....

Slartibartfast
2005-03-18, 11:05
Om man anses vara svartsjuk för man inte tycker om att sin respektive visar sig naken tillsammans med det motsatta könet.

Så får du nog räkna mig som svartsjuk iaf.

Skriver under.

Hade blivit skitförbannad om inte min tjej dumpat mig ifall jag visat kuken för en massa tjejer.

Niclaaas
2005-03-18, 11:07
Om man anses vara svartsjuk för man inte tycker om att sin respektive visar sig naken tillsammans med det motsatta könet.

Så får du nog räkna mig som svartsjuk iaf.

i stort sett samma som bastutråden men samma här

Grahn
2005-03-18, 11:09
Att känna svartsjuka är normalt, att kontrolleras av den är däremot det som oftast beskrivs som att vara just svartsjuk.

Slartibartfast
2005-03-19, 18:35
Appropå svartsjuka, hur tror ni Dave Navarro sover om nätterna när han vet att hans fru (Carmen Electra) varit tillsammans med Dennis Rodman. Hur stor salami tror ni han har? jag menar kolla storleksskillnaden på dem!

Jag skulle klättra på väggarna.

bladhet
2005-03-19, 18:57
Appropå svartsjuka, hur tror ni Dave Navarro sover om nätterna när han vet att hans fru (Carmen Electra) varit tillsammans med Dennis Rodman. Hur stor salami tror ni han har? jag menar kolla storleksskillnaden på dem!

Jag skulle klättra på väggarna.


Såg ett program som handlade om rodman och där lät de som att han inte hade så värst stor :)

*Flash*
2005-03-19, 19:57
Kom och tänka på en sak en person har sagt, nu blir det väl inte ordagrant kanske men iaf.
Nåt i stil med att "Jag kommer inte vara svartsjuk förrän mitt ex träffar en annan kille som jag anser vara bättre än mig"

Tolkia
2005-03-19, 22:06
...hur tror ni Dave Navarro sover om nätterna när han vet att hans fru (Carmen Electra) varit tillsammans med Dennis Rodman. Hur stor salami tror ni han har?
Salamin växer inte av träning, vad jag vet ... :D

Jarod
2005-03-19, 22:28
Jag blir svartsjuk när jag ser någon annan åka i denna...
http://www.clausenbilar.com/SRT_Splash2.jpg