handdator

Visa fullständig version : Min bil är borta


Muaytudd
2005-03-16, 21:23
Ok, tror inte den är snodd. Har datumparkering där jag bor. Och ja, man var kanske lite lat. När jag kom hem från jobbet så höll dom på att klippa grenar och det stod en stor lastbil där min bil skulle stå. Antagligen har gatukontoret boxerat bort den. Kollade med en polare. Hansbil stod kvar lite längre bort men han hade fått 500 spänn i böter.

Nu när jag ska hämta ut bilen. Borde inte jag få betala lika mycket som han. Vi är ju skyldiga till samma brott egentligen. Sen att min blev flyttad ja, det borde inte vara så viktigt eller?

mr ruhl
2005-03-16, 21:27
borde ju bli meddelad om att din bil blivit bortbogserad, är du säker på att den inte blivit stulen..om en bil blir bortbogserad utan att ägaren blir meddelad så borde ju det mest normala vara att ringa polisen och anmäla den stulen..dom kanske har info om den isåfall..

Yankeee
2005-03-16, 21:27
Du lär ju få betala för bortforslingen också, och säkert något mer de klämmer in.

Mental
2005-03-16, 21:28
Du får nog pymta för bortforslingen med. tror jag.

Muaytudd
2005-03-16, 21:31
Du lär ju få betala för bortforslingen också, och säkert något mer de klämmer in.


Men vafan så borde det inte vara.

Ok skum liknelse men om jag rånar ngn på stan. Och så rånar ngn annan en annan på stan men han var en jävel på att springa så polisen måste sätta in litta polisbilar för att fånga honom.

Rånare nmr 2 borde ju inte få 6mån extra bara för att de fick köra lite, eller?

Yankeee
2005-03-16, 21:35
Men vafan så borde det inte vara.

Ok skum liknelse men om jag rånar ngn på stan. Och så rånar ngn annan en annan på stan men han var en jävel på att springa så polisen måste sätta in litta polisbilar för att fånga honom.

Rånare nmr 2 borde ju inte få 6mån extra bara för att de fick köra lite, eller?

Om man springer så kanske man kan åka dit för motstånd eller motsv, och på så sätt få längre straff. Men vad vet jag?

Självklart får du betala mer om de måste flytta din bil. Ska bärgarna jobba gratis?

Muaytudd
2005-03-16, 21:37
Om man springer så kanske man kan åka dit för motstånd eller motsv, och på så sätt få längre straff. Men vad vet jag?

Självklart får du betala mer om de måste flytta din bil. Ska bärgarna jobba gratis?


Vafan om snubbar som inte pallar jobba ska få socialbidrag så kan jag som betalar för hela skiten få lite bärgarhjälp när datumminnet sviktat lite

Yankeee
2005-03-16, 21:39
Vafan om snubbar som inte pallar jobba ska få socialbidrag så kan jag som betalar för hela skiten få lite bärgarhjälp när datumminnet sviktat lite

Heh, life's a bitch :)

Pellefant
2005-03-16, 21:47
Hoppas den inte är stulen.

Hades
2005-03-16, 21:58
Jag fick en varningslapp om att min bil skulle bogseras bort i julas. Det hade i så fall kostat 1700 kr att lösa ut den.

mangs
2005-03-17, 08:18
Fan vad surt, jag lider med dig Muaytudd.


Har du fått reda på mer info? Jag tycker det är konstigt att du inte blivit inforemrad om att bilen är bortforslad. jag tror tyvärr att du måste betala bärgningsavgift för att få plocka ut den men det kanske är bätte det jämfört med om den varit stulen.

raZmus
2005-03-17, 08:27
Om den blir bortbogserad så kanske den stod så att den var i vägen för trafiken eller ansågs stå som en trafikfara för andra. Isåfall är det väl inget konstigt att du får betala bortbogseringen, eller?

Laan
2005-03-17, 08:28
Jag fick en varningslapp om att min bil skulle bogseras bort i julas. Det hade i så fall kostat 1700 kr att lösa ut den.

Men det vore ju bara för att de skulle vart tvungna att ta den ända till Östersund! :D

Muaytudd
2005-03-17, 10:24
Man ska inte ***** rundor med Christian!

Har pratat med Gatukontoret i Malmö, Stockholm, Polisen I Stockholm, Malmö.

Parkering Malmö.

Slutligen:

Polisen menar på att det är skumt att jag fått olika böter med tanke på att vi begått samma brott.

De ska ta upp det för det finns chans för att det gått fel till!

Not. Bilen stod helt perfekt på en parkering inom markeringar.

mehehehehe *flex*

Hades
2005-03-17, 12:08
Men det vore ju bara för att de skulle vart tvungna att ta den ända till Östersund! :D
Nänä. Den stod redan i Östersund. Parkerade den i två veckor på en 24-timmarsparkering. :D

mangs
2005-03-17, 12:30
Man ska inte ***** rundor med Christian!

Har pratat med Gatukontoret i Malmö, Stockholm, Polisen I Stockholm, Malmö.

Parkering Malmö.

Slutligen:

Polisen menar på att det är skumt att jag fått olika böter med tanke på att vi begått samma brott.

De ska ta upp det för det finns chans för att det gått fel till!

Not. Bilen stod helt perfekt på en parkering inom markeringar.

mehehehehe *flex*

ok, lycka till, det kan ju bli att du enbart får böter då. Kul att dina efterforskningar ger resultat