handdator

Visa fullständig version : Hur pass bra fysik kan man få odopad?


Lallle
2005-03-16, 18:55
Skulle vara spännande att se bilder på dom muskulösaste odopade snubbarna i Världen. Bara lite nyfiken på hur långt man kan nå *popcorn*

KIRE
2005-03-16, 18:57
Har man rätt genetiska förutsättningar och sedan förvaltar dom på bästa sättet så kan man nå LÅNGT. Mycket längre än dom flesta når dopade.

Har man kass genetik så kommer man förbli ganska oduglig dock oavsett vad man hittar på i träning och kostväg.

mystic[-_-]
2005-03-16, 18:58
http://www.exhalemag.com/tavlande2/pages/DSC_4388.htm Ronny Runesson har grym fysik :thumbup: Även sverker på forumet

Kanske inte störst i världen men snyggt

Allan
2005-03-16, 18:58
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=14149&stc=1


allan

palme
2005-03-16, 19:07
Sorry, men inse att frågan är väldigt svår att svara på. Har du inte riktigt bra gener ska du inte föreställa dig att du kommer bli allt för stor, även om du kan bli grov.

Eat big to be big. Därav min egen anorektiska kropp.

Allan
2005-03-16, 19:08
Kan det vara powerbear???

Nope - men Rendling är åsså bra. Mer bilder på honom! Nä, det är också Runesson.


allan

JackGabban
2005-03-16, 19:23
Va fan. Jag har bra fysik utan en massa roider. Man måste inte ta genvägar för att bli stor. Varför bli stor imorgon när dagen att bli stor är idag. *flex*

Varför försvann min första postning? tänkte lägga upp lite pics för er gröngölingar att suckta efter :D

/Jack

palme
2005-03-16, 19:25
Va fan. Jag har bra fysik utan en massa roider. Man måste inte ta genvägar för att bli stor. Varför bli stor imorgon när dagen att bli stor är idag. *flex*

/Jack

JACK!!!!!! Jag älskade dig i robinson eller vad fan du var med i! Ingen grät så gulligt som du! *yourock*

KIRE
2005-03-16, 19:28
Va fan. Jag har bra fysik utan en massa roider. Man måste inte ta genvägar för att bli stor. Varför bli stor imorgon när dagen att bli stor är idag. *flex*

Varför försvann min första postning? tänkte lägga upp lite pics för er gröngölingar att suckta efter :D

/Jack

Så det där skriveriet i media om dig och steroider kan du dementera rakt av eller?

JackGabban
2005-03-16, 19:28
JACK!!!!!! Jag älskade dig i robinson eller vad fan du var med i! Ingen grät så gulligt som du! *yourock*

Temptation Island menar du. Kommer att titta in här på forumet lite då och då. Sköt om er nu. Måste sticka iväg o jobba.

Temptation Jack is back :D

KIRE
2005-03-16, 19:37
En sak jag har svårt att fatta är följande.

Om man vet med sig att man kör på steroider varför håller man inte bara tyst om det då?

Om man får en direkt fråga :
Använder du steroider? så säger man ju såklart NEJ.
Det är helt ok att försvara sig på det sättet.

Men varför ska man aktivt gå ut och försöka propagera för att man är ren när man inte är det?

Det är ett jävla hyckleri :devil:

Jorgen
2005-03-16, 19:43
Även Roger Lineau är 100% ren. Han är i mitten såklart. :thumbup:
http://www.bk-sportsmag.se/bodybuilding/2002/sm/bilder/herrar_seniorer_minus_80/dsc_00300.jpg

//Jörgen

jesse
2005-03-16, 19:43
Man kan som sagt bli stor utan att ta roids om man har rätt anlag, men sen hur stor du kan bli e ju ganska svårt o svara på eftersom vi inte vet hur bra gener du har.

Nä nu ska jag :eating:

Herkulez
2005-03-16, 19:49
Snygga axlar och armar på Roger L

Allan
2005-03-16, 20:00
Här ska rensas!


allan

Allan
2005-03-16, 20:03
Sådär! Sluta tramsa i den här tråden nu!


allan

formula4shape
2005-03-16, 20:05
Allan du lyckas rensa precis när man byter blad haha blev lite förvånad ;) fan ta dig..säkert massa skojj läsning

Herkulez
2005-03-16, 20:05
tråkmåns, den här tråden kommer ändå inte komma nånvart!!!!

hur stor man kan bli utan prepp är en kombination av slit/tid/gener/planering/mat /sömn etc.

KIRE
2005-03-16, 20:11
Sen är det ju svårt att ge exempel på odopade personer som lyckats eftersom man inte kan veta säkert om personerna verkligen är odopade. Det kan ju vara intressant kanske i denna tråden att få lite fakta om varför ni som lagt upp bilder på folk har dagit slutsatsen att dom är absolut rena.

Har dom sagt att dom är rena?
Har dom testats vid något tillfälle och visat sig vara rena?
Har deras kompisar sagt att dom är rena?

Eller vad är orsaken till att ni lagt upp bilderna på Runesson och den där andra snubben?

Allan
2005-03-16, 20:12
Av den simpla anledningen att om man känt folk i trettio år vet man oftast en hel del om dom.


allan

Mindek
2005-03-16, 20:16
Man behöver ju knappast några roids för att nå en AF-kropp i alla fall...

Arne Persson
2005-03-16, 20:18
Sen är det ju svårt att ge exempel på odopade personer som lyckats eftersom man inte kan veta säkert om personerna verkligen är odopade. Det kan ju vara intressant kanske i denna tråden att få lite fakta om varför ni som lagt upp bilder på folk har dagit slutsatsen att dom är absolut rena.

Har dom sagt att dom är rena?
Har dom testats vid något tillfälle och visat sig vara rena?
Har deras kompisar sagt att dom är rena?

Eller vad är orsaken till att ni lagt upp bilderna på Runesson och den där andra snubben?

Jag har känt Ronny i c:a 25 år. JAg hyser verkligen inget tvivel.

Fatalist
2005-03-16, 20:21
Jag är ren............................................... ...............




Runesson, min nya förebild :thumbup:

KIRE
2005-03-16, 20:22
Av den simpla anledningen att om man känt folk i trettio år vet man oftast en hel del om dom.


allan

Det är en bra anledning :thumbup:

Jorgen
2005-03-16, 20:22
Har dom sagt att dom är rena?
Har dom testats vid något tillfälle och visat sig vara rena?
Har deras kompisar sagt att dom är rena?

Eller vad är orsaken till att ni lagt upp bilderna på Runesson och den där andra snubben?
Ja.
Ja. Flera gånger.
Ja. Jag har kännt Roger i över 10 år och tränat med honom till och från under den tiden.

Fler frågor?

//Jörgen

Arne Persson
2005-03-16, 20:25
Sen är det ju svårt att ge exempel på odopade personer som lyckats eftersom man inte kan veta säkert om personerna verkligen är odopade. Det kan ju vara intressant kanske i denna tråden att få lite fakta om varför ni som lagt upp bilder på folk har dagit slutsatsen att dom är absolut rena.

Har dom sagt att dom är rena?
Har dom testats vid något tillfälle och visat sig vara rena?
Har deras kompisar sagt att dom är rena?

Eller vad är orsaken till att ni lagt upp bilderna på Runesson och den där andra snubben?


Runesson har testats ett flertal ggr bl.a oanmält på gymmet.

Allan
2005-03-16, 20:26
Nå - här kommer en snabbkurs i hur jag avgör om folk är "odopade". Egentligen känns det löjligt att göra det, men jag är såååååå trött på att höra "men är du med honom 24 timmar om dygnet, inne på toaletten, vavavavavavava ?"

Jag tar som exempel en bekant.

Han vägde 1980 79 kg, i det vi kallade bra form på den tiden. Idag väger han 95, i ruskigt bra form. Han har alltid varit i bra form. Han går sällan upp mer än sju-åtta kilo under offseason. Han kan ta relativt långa break från träningen utan att tappa vare sig muskler eller styrka.
Han har aldrig haft extrem acne i vuxenålder, aldrig dragit på sig mycket vatten, aldrig haft BT, inte varit aggressiv eller omotiverat deprimerad. Han har - vad jag vet, och vi har rätt nära kontakt - inte haft problem med vare sig potens eller fertilitet (annars är det sånt som män i fyrtioårsåldern faktiskt pratar med varandra om).
Han har dessutom testats ett par gånger vid tävlingar, men även under offseason.

Nå, vad har det med hans eventuella dopande att göra? Jo - killen har helt klart extrem talang för kroppsbyggning. Skulle han trycka skulle han väl väga 125 kg offseason som alla andra. Och se ut som en galt.

allan

KIRE
2005-03-16, 20:28
Många bra anledningar att tro att han är ren.
Jag hyser heller inga tvivel om det efter att
fått ta del av denna info. Man måste ju
konstatera att den killen verkligen är grymt
bra. Hans genetik och förmåga att utnyttja
den är enastående.

Runda Grodan
2005-03-16, 20:34
Från hans hemsida.

"Drug and/or lie detector testing issued upon request and expense of all promotional organizations, 365 days a year - Any time, Any Place, Anywhere!

In his great effort to promote the field of Natural [Drug Free} Bodybuilding, he is now available for your guest posing exhibitions and seminars on Natural Bodybuilding."

Bl.a.

# Mr. Natural America (amateur)
# Mr. Natural America (professional)

Runda Grodan
2005-03-16, 20:34
...

ölobrännvin
2005-03-16, 20:35
OnT Det går inte att svara på din knasiga fråga mannen det är individuellt ju ! OT... Ohh en kändis ohh kom så bildar vi fanclub för robinsson mannen. *screwy*

Peter
2005-03-16, 20:40
Jag vet å andra sidan om en person som jag är den enda i hela världen som vet om att han kurat. Hans träningskompisar vet det inte, hans barn vet det inte, hans sambo vet det inte, trots att han gjort det i flera omgångar de senaste åren. Tror inte ens Allan och Arne skulle veta om det ifall de var hans kompis.

Runda Grodan
2005-03-16, 20:43
Vad tror ni om den här killen då?

Mike Ashley.

http://www.bk-sportsmag.se/tidningen/1987/5/mike_ashley.htm

Lallle
2005-03-16, 20:45
Grym fysik på den svarte snubben. Respekt att komma så långt utan doping.

Allan
2005-03-16, 20:46
Vad tror ni om den här killen då?

Mike Ashley.


Nope.


allan

Runda Grodan
2005-03-16, 20:47
Nope.


allan
Jag vill gärna tro men tyvärr så gör jag nog inte det heller.

Edit. Ron Magnum tror jag däremot på.

Arne Persson
2005-03-16, 20:57
Vad tror ni om den här killen då?

Mike Ashley.

http://www.bk-sportsmag.se/tidningen/1987/5/mike_ashley.htm


Nix!

Herkulez
2005-03-16, 20:59
Jag vet å andra sidan om en person som jag är den enda i hela världen som vet om att han kurat. Hans träningskompisar vet det inte, hans barn vet det inte, hans sambo vet det inte, trots att han gjort det i flera omgångar de senaste åren. Tror inte ens Allan och Arne skulle veta om det ifall de var hans kompis.
vem är det?


:D

Mike Ashley jo han var kul, dementerar på Mr olympia filmen från 87 (?) att han är typ den enda rena, sen 3år efter kommer han upp på scen nästan lika stor fast med bitchtits *rolleyes*

Peter
2005-03-16, 21:14
vem är det?
:D


Du sa ju att jag inte fick berätta det för någon så jag tänker inte avsölja att det var du, du behöver inte vara orolig ;)

Allan
2005-03-16, 21:19
OT Rolig avatar du har Peter :)

allan

Peter
2005-03-16, 21:36
Allan: Tack, rätt barnsligt gjort men jag tyckte det var kul ändå. Vi hyrde rum hos tanten i ett hus utanför Porto när vi kollade EM i somras. Hoppas hon inte är medlem och söker upp mig bara.

Lallle
2005-03-16, 21:40
Jävligt rolig avatar!

Peter
2005-03-16, 21:58
Här är bilden i sin helhet. För att inte gå helt OT tror jag killen längst till vänster är ren.

Lallle
2005-03-16, 22:00
:thumbup:

Pdaddy
2005-03-16, 22:17
Här är bilden i sin helhet. För att inte gå helt OT tror jag killen längst till vänster är ren.

:laugh: fiiin

Lasse Kongo
2005-03-16, 22:32
Det går och bli riktigt jävla bra odopad, och jag tänker själv bevisa det, jag mår riktigt bra när ja ser folks blickar på gymmet och ser va de tänker.

men ack så fel del har och det gör mig stark som fan.

men jag har personligen inget emot folk som dopar sig heller, det är var mans val och det beror ju på vad man har för mål och hur långt man vill komma, preppa sönder sig för att komma 6:a på lucia, yeh right *screwy*

Langster
2005-03-16, 22:44
Det går och bli riktigt jävla bra odopad, och jag tänker själv bevisa det, jag mår riktigt bra när ja ser folks blickar på gymmet och ser va de tänker.

men ack så fel del har och det gör mig stark som fan.

men jag har personligen inget emot folk som dopar sig heller, det är var mans val och det beror ju på vad man har för mål och hur långt man vill komma, preppa sönder sig för att komma 6:a på lucia, yeh right *screwy*
Väl talat! :thumbup:

Droog
2005-03-16, 22:50
Ta en titt på byggarna från -40 och -50 talet så får du en rättvis bild på byggande utan roids.

http://www.classicbodybuilders.com

boxsquat
2005-03-16, 22:56
Ta en titt på byggarna från -40 och -50 talet så får du en rättvis bild på byggande utan roids.

http://www.classicbodybuilders.com

Det får man inte alls. En rättvis bild är typ Sverker. Byggarna på -40 och -50 talet hade absolut inte samma förutsättningar som byggare har idag.

Urban
2005-03-16, 22:58
Var finns det bilder på Sverker då?

Monoxide
2005-03-16, 23:03
Var finns det bilder på Sverker då?

Sverker Regborn.
Det är bara att googla på. :)

qwioutd
2005-03-16, 23:11
börjar bli ganska less på snacket om genetik... är det en så avgörande faktor... ?

KIRE
2005-03-16, 23:26
börjar bli ganska less på snacket om genetik... är det en så avgörande faktor... ?

Verkligen, helt avgörande.

Det finns personer som har lika hög testosteronnivå i kroppen
helt naturligt som en dopad person har.

Och testosteron är inte den enda faktorn som bestämmer
träningsresultaten.

victor_n
2005-03-16, 23:28
kolla på min underbara fysik ;)

6 månaders träning å heeelt utan doping :D

Lallle
2005-03-16, 23:35
kolla på min underbara fysik ;)

6 månaders träning å heeelt utan doping :D

*yourock*

Doctor Snuggles
2005-03-17, 00:00
Så här ser man ut utan doping:
http://www.classicbodybuilders.com/bodybuilder/texmurdock/texmurdock12.jpg
:D

boxsquat
2005-03-17, 00:32
Och såhär med:
*flex*

victor_n
2005-03-17, 00:40
*yourock*

:love: hehehe

formula4shape
2005-03-17, 07:36
Det går och bli riktigt jävla bra odopad, och jag tänker själv bevisa det, jag mår riktigt bra när ja ser folks blickar på gymmet och ser va de tänker.


bild?

z_bumbi
2005-03-17, 07:54
börjar bli ganska less på snacket om genetik... är det en så avgörande faktor... ?

Ja och nej. Det finns en del som skiter i att tänka på genetiken och kör på som blir bra de också även om de kanske inte har de allra bästa förutsättningarna.

Det värsta man kan göra är att hänga upp sig på något som man inte kan påverka, genetik och dopning är två av de vanligaste "skälen" till att folk ger upp i förtid och därmed begränsar sin egen träning. Det är mycket enkelt att säga att man är hardgainer och att alla andra dopar (Eller t o m dopar mer.) och därför kommer man aldrig att lyckas, har man inget som hindrar en från att träna så vet man inte det innan man har testat fullt ut.

raZmus
2005-03-17, 08:31
Ja och nej. Det finns en del som skiter i att tänka på genetiken och kör på som blir bra de också även om de kanske inte har de allra bästa förutsättningarna.

Det värsta man kan göra är att hänga upp sig på något som man inte kan påverka, genetik och dopning är två av de vanligaste "skälen" till att folk ger upp i förtid och därmed begränsar sin egen träning. Det är mycket enkelt att säga att man är hardgainer och att alla andra dopar (Eller t o m dopar mer.) och därför kommer man aldrig att lyckas, har man inget som hindrar en från att träna så vet man inte det innan man har testat fullt ut.

Ord där z_bumbi!

Det finns alltid ursäkter att komma med, sluta med dem och inse att du (nej, jag menar inte dig bumbi) själv har ansvaret! Du har ansvaret.

Lasse Kongo
2005-03-17, 09:33
bild?

ne, finns ngn gammal tråd med en gammal bild på mig och en lite nyare fettobild, ska se om ja hittar o bumpa för dig =)

Droog
2005-03-17, 09:34
Det får man inte alls. En rättvis bild är typ Sverker. Byggarna på -40 och -50 talet hade absolut inte samma förutsättningar som byggare har idag.

Inget ont om Sverker, han är en grym byggare, men tycker du att han är en bättre byggare än ALLA gamla legender?

jwzrd
2005-03-17, 09:50
Jag tror inte intresset för seriös byggning kombinerad med ett hälsosamt sätt att leva är särskillt stort. Dom flesta "rena" verkar nöja sig med att bara köra en massa trams på gymmet. Dom som har gener som hindrar eller verkligen hjälper byggning är väldigt få, kanske nån procent. Resten är vanliga full friska individer som med bra träning kan bli rejält grova och hårda. Men det som hindrar är tramsträningen. Tusen miljarder filövningar för bröst och axlar, några set rygg, lite benspark, sen var det klart. Två minuter senare öses gärna bajs över steroider, grova byggare och genetik.

För 3 veckor sen hände exakt detta där jag tränar. Jag har förvisso inte alltid varit ren, men ändå - gymmets töntclown tissar med tjejerna han tränar med om hur mycket steroider jag trycker i mig. Till saken hör att den här nissen bara tränar bröst, axlar och kanske går det att tolka nån av övningarna som en ryggövning. MEN .. hur han tränar sen. Det handlar om övningar ingen någonsin sett, extremt konstiga specialövningar för den mest avancerade byggaren på hundbensvikter. En enda övning kör han "rätt", det är bänkpress. Han är på gymmet lika länge och ofta som jag (eller kanske oftare), men kör ALLTID samma dynga. Den killen för mig representerar typen som gnäller på steroider, genetik, det går inte att tävla ren, blahblahblah. MEN BÖRJA GRINA DÅ. :D

KIRE
2005-03-17, 10:36
Jag tror inte intresset för seriös byggning kombinerad med ett hälsosamt sätt att leva är särskillt stort.

Exakt. Dom personer som satsar på byggning är inte samma killar som tränar för leva ett hälsosammare liv. Att dom undviker godis och mättade fetter osv har bara att göra med att träningsresultaten blir bättre då. Det absoluta flertalet
byggare skulle ju direkt tacka ja till ett förslag om tex att dom får 5 år kortare liv mot 10kg muskelmassa. Just eftersom det är dessa personer som dras till byggningen så förekommer det så hemskt mycket andra droger förutom steroiderna och även en del våldsfall, mycket kriminalitet osv.
Det är alltså inte drogernas fel utan att det är en viss typ av männsikor som dras till dom. Skulle välordnade Carl från villaområdet använda samma droger skulle förmodligen inget hända.

jwzrd
2005-03-17, 10:39
Exakt. Dom personer som satsar på byggning är inte samma killar som tränar för leva ett hälsosammare liv. Att dom undviker godis och mättade fetter osv har bara att göra med att träningsresultaten blir bättre då. Det absoluta flertalet
byggare skulle ju direkt tacka ja till ett förslag om tex att dom får 5 år kortare liv mot 10kg muskelmassa. Just eftersom det är dessa personer som dras till byggningen så förekommer det så hemskt mycket andra droger förutom steroiderna och även en del våldsfall, mycket kriminalitet osv.
Det är alltså inte drogernas fel utan att det är en viss typ av männsikor som dras till dom. Skulle välordnade Carl från villaområdet använda samma droger skulle förmodligen inget hända.

Vet inte riktigt vad det är du säger där, men det jag _inte_ sa var att rena byggare inte är seriösa, utan snarare att det är få som kombinerar en seriös inställning till träning (för att bli grov) med en lika seriöst kosthållning, men utan att använda steroider. Det finns ett gäng rätt seriösa som tränar för kroppsbyggning, men som även dopar sig. Och ett gäng som är rena men som inte ens försöker träna seriöst. Helvete jag får inte fram ett skit av det jag menar. LIka bra att hålla käften :)

Lasse Kongo
2005-03-17, 10:44
Så här är det: de flesta o spec det som gnäller vet ej vad träna hårt är... finns inget bättre än att plåga sig på gymmet ju, man måste vara lite cp för att lyckas komma ngnstans, tycker 99% av alla man ser på gym tränar som fjollor, klart det är lättare att skylla på att folk preppar då, för att de är lite större och starkare än de själva.

sen finns det ju folk som preppar rätt hårt och ändå tränar och ser ut som fjollor.

och såklart de som preppar och tränar hårt/plågar sig, o de ser inte ut som fjollor :D

Baan
2005-03-17, 10:47
Vet inte riktigt vad det är du säger där, men det jag _inte_ sa var att rena byggare inte är seriösa, utan snarare att det är få som kombinerar en seriös inställning till träning (för att bli grov) med en lika seriöst kosthållning, men utan att använda steroider. Det finns ett gäng rätt seriösa som tränar för kroppsbyggning, men som även dopar sig. Och ett gäng som är rena men som inte ens försöker träna seriöst. Helvete jag får inte fram ett skit av det jag menar. LIka bra att hålla käften :)

och så finns det ett gäng steroidnissar som inet har världens koll på kost heller, fördommarna säger att ofta är kombinerat till yngre människor som inte ens har någon koll på vad det är dom trycker i sig, men finns även sådanna som tränat ett tag som har sämre koll på kost/träning än avd jag har; dom stirrar sig blinda på hur dom ska göra sin steroidkomsumption optimal medan kosten i prnicip handlar ganska grundläggande grejer. Visst man kommer en bit på det men vill bara påpeka att steroider inte gör en mer seriös med dom övriga aspekterna, i alla fall nödvändigtsvis. Men visst man kan tycka att det är logiskt att man lägger ännu mer tankekraft och möda på att få till alla aspekterna rätt om man nu lägger tusenlapapr på kurer men så behöver ju inte vara fallet har jag märkt.

Men det finns så många olika människor som tränar ändå, det är svårt att generalisera. Märker det här just när jag byter gym, att vissa "tränignstyper" man tyckte var vanlgia på ett gym inte ens finns på ett annat osv. Men visst överlag är det få som satsar allt på att bli så bra som möjligt rena, men inte direkt något konstigt där, samma sak när det gäler idrotter för övrigt. det är dom som pallar verkligen lägga ner allt som blir riktigt bra, resten är motionärer som jag :)

jwzrd
2005-03-17, 10:52
och så finns det ett gäng steroidnissar som inet har världens koll på kost heller, fördommarna säger att ofta är kombinerat till yngre människor som inte ens har någon koll på vad det är dom trycker i sig, men finns även sådanna som tränat ett tag som har sämre koll på kost/träning än avd jag har; dom stirrar sig blinda på hur dom ska göra sin steroidkomsumption optimal medan kosten i prnicip handlar ganska grundläggande grejer. Visst man kommer en bit på det men vill bara påpeka att steroider inte gör en mer seriös med dom övriga aspekterna, i alla fall nödvändigtsvis. Men visst man kan tycka att det är logiskt att man lägger ännu mer tankekraft och möda på att få till alla aspekterna rätt om man nu lägger tusenlapapr på kurer men så behöver ju inte vara fallet har jag märkt.

Men det finns så många olika människor som tränar ändå, det är svårt att generalisera. Märker det här just när jag byter gym, att vissa "tränignstyper" man tyckte var vanlgia på ett gym inte ens finns på ett annat osv. Men visst överlag är det få som satsar allt på att bli så bra som möjligt rena, men inte direkt något konstigt där, samma sak när det gäler idrotter för övrigt. det är dom som pallar verkligen lägga ner allt som blir riktigt bra, resten är motionärer som jag :)


Det jag är ute efter (ska vi se om jag lyckas få ur orden ur arslet nu då) är att AV dom som är seriösa med träning och kost och verkligen satsar på att bygga seriöst och grovt, så är få rena (om inte få, så är det för få iallafall). Det är mycket mycket synd, för en hårt tränad ren kille/tjej som tränat 5 år eller så, ser riktigt riktigt bra ut! En hel del muskler men inga uppblåsa axlar, nyllen och inga fula bitch-tits.

Vad är anledningen egentligen? Tror alla nu att det absolut inte går att bli grov utan testo, har alla glömt/aldrig lärt sig hur man tränar seriöst? Vad handlar det om? På sin höjd ser man seriös och hård bröstträning, resten körs bara igenom.

KIRE
2005-03-17, 10:53
och så finns det ett gäng steroidnissar som inet har världens koll på kost heller, fördommarna säger att ofta är kombinerat till yngre människor som inte ens har någon koll på vad det är dom trycker i sig, men finns även sådanna som tränat ett tag som har sämre koll på kost/träning än avd jag har; dom stirrar sig blinda på hur dom ska göra sin steroidkomsumption optimal medan kosten i prnicip handlar ganska grundläggande grejer. Visst man kommer en bit på det men vill bara påpeka att steroider inte gör en mer seriös med dom övriga aspekterna, i alla fall nödvändigtsvis. Men visst man kan tycka att det är logiskt att man lägger ännu mer tankekraft och möda på att få till alla aspekterna rätt om man nu lägger tusenlapapr på kurer men så behöver ju inte vara fallet har jag märkt.

Det är sant. Det finns jävligt många som tror att olika preparat är lösningen på allt här i livet. Är man klen tar man steroider, är man pigg tar man lugnande, är man trött tar man amfetamin, har man ont tar man morfin. Har man leverproblem tar man medicin mot det istället för att sluta med orsaken till problemet osv osv. Händer inget i träningen så köper man dyrare steroider eller större mängder istället för att fundera på kosten eller träningen.

KIRE
2005-03-17, 11:02
Vad är anledningen egentligen? Tror alla nu att det absolut inte går att bli grov utan testo, har alla glömt/aldrig lärt sig hur man tränar seriöst? Vad handlar det om? På sin höjd ser man seriös och hård bröstträning, resten körs bara igenom.

Du kanske inte heller kan träna och äta men har bra anlag. Har du aldrig tänkt på det? Det finns många som både kan träna och äta och som ändå inte får resultat. Då dopar dom sig för att få samma förutsättningar som dom personer som har bra anlag. Sen finns det dom som har bra anlag och kan träna/äta men som tycker att det inte riktigt räcker och vill ha mer. Sen finns det dom som har kass anlag och inte kan äta och dopar sig men ändå händer det inget.

Alla finns representerade och man kan ju klart konstatera att det råder
brist på kunskap inom träning/kost. Så det är säkert en stor anledning till
uteblivna resultat hos många. Dom som kan träna och äta och gör det seriöst brukar nog få bra resultat skulle jag tro. Men allt beror ju på vad man är ute efter oxå, vissa vill öka 5kg muskler om året och då finns inte alternativet ren träning med på listan.

Det mest skrämmande är väl folk som proppar i sig mängder av preparat utan att varken kunna träna eller äta.

jwzrd
2005-03-17, 11:10
Du kanske inte heller kan träna och äta men har bra anlag. Har du aldrig tänkt på det? Det finns många som både kan träna och äta och som ändå inte får resultat. Då dopar dom sig för att få samma förutsättningar som dom personer som har bra anlag. Sen finns det dom som har bra anlag och kan träna/äta men som tycker att det inte riktigt räcker och vill ha mer. Sen finns det dom som har kass anlag och inte kan äta och dopar sig men ändå händer det inget.

Alla finns representerade och man kan ju klart konstatera att det råder
brist på kunskap inom träning/kost. Så det är säkert en stor anledning till
uteblivna resultat hos många. Dom som kan träna och äta och gör det seriöst brukar nog få bra resultat skulle jag tro. Men allt beror ju på vad man är ute efter oxå, vissa vill öka 5kg muskler om året och då finns inte alternativet ren träning med på listan.

Det mest skrämmande är väl folk som proppar i sig mängder av preparat utan att varken kunna träna eller äta.

Jag tror inte anlagen spelar så stor roll. Visst, jag är längre än genomsnittet, det är definitivt anlag (vad skulle det annars vara liksom?). Jag skulle påstå att jag tränar bättre än dom flesta, jag får bättre resultat än nästan alla jag tränar bättre än också. Väldigt väldigt få som är bättre än jag anser mig själv vara, är det på grund av "anlag". Anlag (tycker jag) handlar om förmågan att öka bra, men utan att bli fet samtidigt, eller att tex öka snabbt som tusan i styrka (gynsamma vinklar kallar jag anlag).

Alla andra (många) som spöar mig gör det för att dom helt enkelt är mycket duktigare och nogrannare. Det finns ingenting att skylla på där, och det gör det tammefan inte för någon annan heller. Dom som är bra är det för att dom gör det som krävs för att bli det. Av 100 som tränar är det kanske 2 som kör räkmackan till grovhet och kanske ytterligare 2 som verkligen får slita hund för varje uns muskler.

Det som händer för dom flesta som roidar, är inte att dom neutraliserar några sämre anlag, snarare att dom roidar istället för att applicera fist of fury på gymmet och fixa en anständig kost. Det blir pizza och dianabol istället för kyckling och knäböj.

z_bumbi
2005-03-17, 11:15
Vad är anledningen egentligen? Tror alla nu att det absolut inte går att bli grov utan testo, har alla glömt/aldrig lärt sig hur man tränar seriöst? Vad handlar det om? På sin höjd ser man seriös och hård bröstträning, resten körs bara igenom.

Det är inte många som har lärt sig träna seriöst från början, tyvärr och så kommer det nog att fortsätta vara tills gymen satsar på att utbilda sina nybörjare mer systematiskt och med rätt lärare.
Det finns allt för mycket folk som inte har en aning om hur man tränar rygg och/eller ben och det syns ju även i många fall även efter att de stämt träff med herr testo.

jwzrd
2005-03-17, 11:18
Det är inte många som har lärt sig träna seriöst från början, tyvärr och så kommer det nog att fortsätta vara tills gymen satsar på att utbilda sina nybörjare mer systematiskt och med rätt lärare.
Det finns allt för mycket folk som inte har en aning om hur man tränar rygg och/eller ben och det syns ju även i många fall även efter att de stämt träff med herr testo.

Det som stör mig i det här fallet är ju inte att alla inte vill träna för Mr Olympia direkt, eller att dom kör testo från början, utan att så många gnäller över anlag när så få gör mer än ett rätt sett till helheten. Nån har förstått det där med kosten, men tränar som en fjant, nån annan tränar som fan men äter för lite, nån tränar och äter, men sitter vaken hela nätterna och lirar poker, nån tränar hårt som faan med allting rätt i en månad, sen är han/hon borta i 3 månader och gör något annat.

Herkulez
2005-03-17, 11:28
Orsaken till dom dom flestas misslyckande är kontinuerligtet, dom gnäller att dom inte växer fast dom tränar hårt och äter rätt (enligt dom) men ber man dom titta tillbaka ca 6månader så ser man hur många hål som helst i planeringen, äta bra i 2månader för att slarva i 1månad är som 2steg fram och 1steg bak.

jwzrd
2005-03-17, 11:30
Orsaken till dom dom flestas misslyckande är kontinuerligtet, dom gnäller att dom inte växer fast dom tränar hårt och äter rätt (enligt dom) men ber man dom titta tillbaka ca 6månader så ser man hur många hål som helst i planeringen, äta bra i 2månader för att slarva i 1månad är som 2steg fram och 1steg bak.

Japp. Men likförbannat ska det gnällas på anlag och roidanklagas hit och dit. Jag kunde väl åtminstone få dricka lite tren innan nån anklagar mig :D

KIRE
2005-03-17, 11:32
Ett stort problem är ju att folk som inte får resultat eller stagnerar är otåliga och då tar till doping för att komma vidare istället för att analysera orsaken till problemet och åtgärda den. På detta sättet lär man sig aldrig träna och äta rätt utan blir helt beroende av droger för att kunna öka/behålla muskelmassan.

Det är nog därför doping är så vanligt, dom flesta vill ju trots allt inte bli mr.olympia utan bara bli snyggt tränade. Snyggt tränad kan nog alla bli utan preparat om man bara har tålamod att lära sig allt den hårda vägen.

Herkulez
2005-03-17, 11:32
Japp. Men likförbannat ska det gnällas på anlag och roidanklagas hit och dit. Jag kunde väl åtminstone få dricka lite tren innan nån anklagar mig :D
jaså du tänkte trena styrke :D

jwzrd
2005-03-17, 11:37
jaså du tänkte trena styrke :D

Jag trena snel styrkehest.

The_RobRoy
2005-03-17, 11:42
Anders Granheim?

Grahn
2005-03-17, 11:48
Insinuera inte så mycket, att börja teorisera om div svenska byggares kurande eller icke kurande på personnivå är inte önskvärt.

jwzrd
2005-03-17, 11:51
Insinuera inte så mycket, att börja teorisera om div svenska byggares kurande eller icke kurande på personnivå är inte önskvärt.

Samtidigt vettefan om någon tjänar på att sträva efter ett dopat ideal...

Grahn
2005-03-17, 11:53
Samtidigt vettefan om någon tjänar på att sträva efter ett dopat ideal...

Nej men då får man hålla det ifrån att vara personligt.

jwzrd
2005-03-17, 11:55
Nej men då får man hålla det ifrån att vara personligt.

Det blev/blir personligt så fort någon drar ut någon annans namn på gör ett påstående som inte går att fastställa men där symptomen ändå är extremt tydliga. Det här är fel tråd att dra ut en elitbyggares namn i hur man än tänker resonera runt det.

Lasse Kongo
2005-03-17, 12:15
ser inget fel med att sträva efter typ granheims fysik även om han e dopad lr ej, visst man ska va glad om man uppnår 10% av hans fysik, men sträva kan man ju fortfarande göra, hellre det än sträva efter att se ut som Peter Siepen *screwy*

Tricklev
2005-03-17, 12:31
Orsaken till dom dom flestas misslyckande är kontinuerligtet, dom gnäller att dom inte växer fast dom tränar hårt och äter rätt (enligt dom) men ber man dom titta tillbaka ca 6månader så ser man hur många hål som helst i planeringen, äta bra i 2månader för att slarva i 1månad är som 2steg fram och 1steg bak.

Måste du säga så efter en veckas sjukdom? :(

The_RobRoy
2005-03-17, 12:32
Har ingen aning, känner honom inte direkt, därför jag la till "?" Men såg hans dokumentär på SVT, han sa att han hade gått upp i snitt 6 hekto om året sen han började träna, han verkade va en jäkligt vettig person, sen erkännde han att han hade dopat sig, inför en tävling i japan, så tog han nått, för att flygningen va så lång och blev avslöjjad, det ångrade han djupt o han mådde typ 20 år senare fortfarande dåligt av det. Han verkade trovärdig i mina ögon helt enkelt.

jesse
2005-03-17, 13:15
Självklart spelar ju generna in.
Enkelt sett kan man säga att människan har två olika sorters muskelfibrer, explosiva (vita) och uthålliga (röda). Förhållandet mellan dessa varierar från person till person.
När man vill bygga massa ska man försöka komma åt de explosiva muskelfibrerna för de är dom som har möjlighet att växa mest. Alltså har en person med större andel explosiva muskelfibrer en större möjlighet att bli "stor" än en person med mindre andel explosiva muskelfibrer.
De är ju samma sak åt andra hållet om man pratar om konditions idrotter, där har ju personen som har en större andel uthålliga muskelfibrer bättre chanser att lyckas.

Sen ska man ju inte gnälla för de, utan istället försöka skapa den bästa fysik man kan utifrån sina egna förutsättningar.

Alla är vi ju olika o tur är väl de :angel: