handdator

Visa fullständig version : SKKF's domare utsatta för hot?


palme
2005-03-16, 18:32
Läste att fotbollsmorsor och dylikt ofta hotar domare, är det samma sak för SKKF's domare? Jörgen? har du blivit hotad av nåns morsa när du dömt ner nån?

Jorgen
2005-03-16, 18:34
Läste att fotbollsmorsor och dylikt ofta hotar domare, är det samma sak för SKKF's domare? Jörgen? har du blivit hotad av nåns morsa när du dömt ner nån?
Inte jag personligen. Och vad jag vet har ingen blivit hotad av någons morsa, än. Men det har förekommit hot mot domare.
Vi dömmer ju alltid fel, hela tiden liksom. ;)

//Jörgen

palme
2005-03-16, 18:38
Så det är inte morsorna som hotar på BBscenen? Skumt...trodde det var en trend inom idrotten.

Har du dömt fel? Dömt en pose som ute fast den satt? Eller missat ett tricepsflex?

Arne Persson
2005-03-16, 18:42
Jajamensan! Jag kommer ihåg när James Roberts, en av mina numera bästa vänner, fick minst sagt ett spel under ett EM-kval i slutet på 80 talet. Saken blev inte bättre när jag påpekade brister på hans rygg. I dag skrattar vi åt det!

Jorgen
2005-03-16, 19:28
Har du dömt fel? Dömt en pose som ute fast den satt? Eller missat ett tricepsflex?
Dömmer alltid fel, iallafall om man frågar andra. ;)
Det är snack om videodomare för att kolla om poserna verkligen sitter och att ingen missar en flexad tricca. :D

//Jörgen

palme
2005-03-16, 19:33
Skulle va nåt, coachen kräver att ni ska glo på videon inann ni skriver poäng.

-Han tröck muskeln! Ribban satt! KOLLA NOGA!

z_bumbi
2005-03-16, 19:37
Det har väl förekommit en del hot eller vad man ska kallade det mot andra saker än just domararbetet, vissa har inte velat pissa i den lilla burken t ex.

IfK
2005-03-16, 20:13
Dömmer alltid fel, iallafall om man frågar andra. ;)
Det är snack om videodomare för att kolla om poserna verkligen sitter och att ingen missar en flexad tricca. :D

//Jörgen

Pinsamt att du inte kan stava din profession korrekt, mannen. ;)
Dömer, för bövelen.

Sedan kan jag som fotbollsdomare säga att det är förskräckligt med hot, våld och andra elakheter mot domare.

MVH/IfK

z_bumbi
2005-03-16, 20:17
Pinsamt att du inte kan stava din profession korrekt, mannen. ;)
Dömer, för bövelen.

B y g g n a d s a r b e t e r a r e stavas det iofs men Jörgen kanske har bytt profession?

Grahn
2005-03-16, 20:18
har för mig att det heter yrke på svenska med men jag kanske har fel.

Jorgen
2005-03-16, 20:19
Pinsamt att du inte kan stava din profession korrekt, mannen. ;)
Dömer, för bövelen.
Jag arbetar inte som domare utan snickare. Tycker inte att det är vidare pinsamt att jag stavade fel faktiskt. Alla gör fel ibland.
Men känns det bättre för dig att gnälla lite så kör i vind.

//Jörgen

boxsquat
2005-03-16, 20:24
Det hela blir ännu löjligare när Ifk visar på ett riktigt uselt språk själv, inte minst i hans inlägg i denna tråd.

z_bumbi
2005-03-16, 20:24
Det var vidöppet i det "målet" så jag kunde inte hålla mig, åter till ämnet.

Självklart är det hemskt när domare blir hotade inom olika sporter, det är dock kanske inte så konstigt när ledare och föräldrar inom fotbollen kan skrika på domaren när det är 10-åringar som spelar och domaren är 17 år.

Ett sätt att åtgärda problemet är att visa ut alla som gnäller redan från början...

Nitrometan
2005-03-16, 20:54
Härnere var det en fotbollsdomare som blev nerslagen av en fotbollspappa när "fel" lag vann. En del hot förekom också. Det var ganska unga killar som spelade - sjysst förebild den pappan var.

Pez
2005-03-16, 21:46
Sedan kan jag som fotbollsdomare säga att det är förskräckligt med hot, våld och andra elakheter mot domare.

MVH/IfK

Hehe.. under min extremt korta session som fotbollsdomare lyckades jag med konststycket att under en match förvisa 3 föräldrar till parkeringen då dom skrek allehanda profaniteter till inte bara mig men till sina barn och motståndarnas föräldrar.. värt att nämna var att jag inte kan ha varit äldre än 14-15 och kidsen som lirade var väl 8-9 bast.. kan säga att jag gasade på ganska friskt med moppen förbi parkeringen på väg hem efter den matchen. :D

Men inget slår minnet av minerna på dessa föräldrar när jag blåste av matchen och sa åt dom att avlägsna sig från planen... ahh.. guld, dissade av en jävla snorunge med 2 fjun på överläppen och en liten jävla visselpipa, undrar hur man hanterar en sån sak.. :)

Herkulez
2005-03-17, 07:34
Härnere var det en fotbollsdomare som blev nerslagen av en fotbollspappa när "fel" lag vann. En del hot förekom också. Det var ganska unga killar som spelade - sjysst förebild den pappan var.
helt rätt, ner med domaren :hbang:

Piranha
2005-03-17, 08:46
Bästa var när brollan spelade match mot nåt lag i skärholmen och motståndarlagets kompisar började med att tränga in i omklädningsrummet innan matchen och hota hela laget om att de skulle bli sönderslagna om de vann.

Givetvis vann brorsans lag för motståndarna var sopdåliga , sen var de bara järnet därifrån.

jwzrd
2005-03-17, 09:51
Hehe.. under min extremt korta session som fotbollsdomare lyckades jag med konststycket att under en match förvisa 3 föräldrar till parkeringen då dom skrek allehanda profaniteter till inte bara mig men till sina barn och motståndarnas föräldrar.. värt att nämna var att jag inte kan ha varit äldre än 14-15 och kidsen som lirade var väl 8-9 bast.. kan säga att jag gasade på ganska friskt med moppen förbi parkeringen på väg hem efter den matchen. :D

Men inget slår minnet av minerna på dessa föräldrar när jag blåste av matchen och sa åt dom att avlägsna sig från planen... ahh.. guld, dissade av en jävla snorunge med 2 fjun på överläppen och en liten jävla visselpipa, undrar hur man hanterar en sån sak.. :)

Moderatorrollen anlades tidigt! :D

Grahn
2005-03-17, 09:59
Moderatorrollen anlades tidigt! :D

UT MED DIG PÅ PARKERINGEN! *grr27*

jwzrd
2005-03-17, 10:18
UT MED DIG PÅ PARKERINGEN! *grr27*

*tar till lipen och linkar ut*

Hades
2005-03-17, 11:05
B y g g n a d s a r b e t e r a r e stavas det iofs men Jörgen kanske har bytt profession?
Byggnadsarbeterare?

:D

z_bumbi
2005-03-17, 11:22
Byggnadsarbeterare?

:D

De stavar så i skåne.. :em:

jwzrd
2005-03-17, 11:27
De stavar så i skåne.. :em:

Bah vad säger du din låtsasståkkålmare?

Pez
2005-03-17, 11:34
Moderatorrollen anlades tidigt! :D
Ödets nyck är väl att jag får makt över saker som inte betyder nåt.
Fattas bara att jag blir syokonsulent på en högstadieskola. :)

jwzrd
2005-03-17, 11:36
Ödets nyck är väl att jag får makt över saker som inte betyder nåt.
Fattas bara att jag blir syokonsulent på en högstadieskola. :)

Hehe ja. Kanske den viktigaste men ändå mest värdelösa rollen i vuxenlivet.