handdator

Visa fullständig version : ooops, jag är tydligen en av de där


Trassel
2005-03-16, 15:04
som anser sig lite bättre än många andra... alldeles nyss upptäckte jag fenomenet att jag höjer rösten en anings när jag pratar med någon som "så att säga" inte förstår...

*skäms* eller kanske inte förresten ;)

Wain
2005-03-16, 15:06
Helt rätt, kallas för "kamratlig ton" i mitt umgänge.
:thumbup:

Trassel
2005-03-16, 15:06
haha, jag tänkte annars att det kunde vara den pedagogiska tonen :)

Yankeee
2005-03-16, 15:10
Grattis, du är nu ett steg närame till ett drygare du :thumbup:

Piranha
2005-03-16, 15:13
Bra nästa steg är att prakticera samma princip på chefen , mannen där hemma , barnen , lapplisan ..

Nitrometan
2005-03-16, 15:17
Som diskmedel. Yes - nu ännu drygare!

Trassel
2005-03-16, 15:19
fan, jag som alltid sagt emot folk när de sagt att man är dryg... bara å inse å gilla läget :)

Bästa var förra helgen, när min brorson gömt sig under ett bord och min bror säger i gullig ton; Nämen parvel, är du där under?

Å jag kan inte låta bli: Dig lurar man inte så lätt.

:)

Baan
2005-03-16, 15:20
som anser sig lite bättre än många andra... alldeles nyss upptäckte jag fenomenet att jag höjer rösten en anings när jag pratar med någon som "så att säga" inte förstår...

*skäms* eller kanske inte förresten ;)

det är ett typiskt karaktärsdrag som kännetecknar idioter, låter aldrig andra tala till punkt och ju mer fel dom har desto starkare pratar dom.

skämt åsido, det är nog rätt vanligt det där, speciellt om man anser att personen i fråga borde ha förstått försat gångne ;)

Pez
2005-03-16, 15:20
Bra nästa steg är att prakticera samma princip på chefen , mannen där hemma , barnen , lapplisan ..
Jag tycker att vi går mer och mer mot detta, dryga kommentarer och sarkasm vart man än vänder sig.. tråkig utveckling minst sagt.

Gör som Anders Nilsson och Bolio gör istället - gå på bio och kramas.

Trassel
2005-03-16, 15:21
det är ett typiskt karaktärsdrag som kännetecknar idioter, låter aldrig andra tala till punkt och ju mer fel dom har desto starkare pratar dom.

skämt åsido, det är nog rätt vanligt det där, speciellt om man anser att personen i fråga borde ha förstått försat gångne ;)


WTF???

Jo eftersom jag själv faktiskt tänkte på det under tiden jag förklarade samma sak för tredje gången, så måste jag hört det någonstans, att man gör så med de som har två hjärnceller i konflikt.. *innocent*

Yankeee
2005-03-16, 15:24
Men vem lackar inte efter att ha förklarat något två gånger och personen ändå inte fattar? För att undvika sådant brukar jag förklara max två gånger sen skiter jag i det och säger, nä det var inget.

Piranha
2005-03-16, 15:25
Jag tycker att vi går mer och mer mot detta, dryga kommentarer och sarkasm vart man än vänder sig.. tråkig utveckling minst sagt.

Gör som Anders Nilsson och Bolio gör istället - gå på bio och kramas.


Jag lever för sarkasiska kommentarer , allt med glimten i ögat ifs . Chandler i vänner är min förebild ..

Yankeee
2005-03-16, 15:25
Jag lever för sarkasiska kommentarer , allt med glimten i ögat ifs . Chandler i vänner är min förebild ..

Fast det är ju roligare om man inte har glimten i ögat och personen inte vet om man skämtar eller inte.

Baan
2005-03-16, 15:25
WTF???

Jo eftersom jag själv faktiskt tänkte på det under tiden jag förklarade samma sak för tredje gången, så måste jag hört det någonstans, att man gör så med de som har två hjärnceller i konflikt.. *innocent*

hehe nä, men man får ju inse att just förmågan att förklara saker och ting för andra är just en speciell förmåga som man måste öva upp, så det kanske inte är offret till ens förklaringar som är boven i dramat utan ens egna oförmåga att förklara saker och ting på ett bra sätt. Men visst vi har alla våra tankemönster så det kan vara svårt sätta sig in i någon annans resonemang.

Wain
2005-03-16, 15:26
Jag tycker att vi går mer och mer mot detta, dryga kommentarer och sarkasm vart man än vänder sig.. tråkig utveckling minst sagt.


Blah, sarkasm är ju underbart.
*slap*

Trassel
2005-03-16, 15:29
hehe nä, men man får ju inse att just förmågan att förklara saker och ting för andra är just en speciell förmåga som man måste öva upp, så det kanske inte är offret till ens förklaringar som är boven i dramat utan ens egna oförmåga att förklara saker och ting på ett bra sätt. Men visst vi har alla våra tankemönster så det kan vara svårt sätta sig in i någon annans resonemang.



Nu är du ute å cyklar i väääldig motvind!! :booty:

Baan
2005-03-16, 15:30
Nu är du ute å cyklar i väääldig motvind!! :booty:

nej *slap* :)

Trassel
2005-03-16, 15:36
nej *slap* :)


jag hör vad du säger men jag håller inte med *flex*

Pez
2005-03-16, 15:37
Blah, sarkasm är ju underbart.
*slap*
Och, uppenbarligen, så är god sådan totalt bortkastad på en del av medlemmarna här. *slap*

Piranha
2005-03-16, 15:38
nej *slap* :)


Baan var har hänt du brukar ju alltid hålla ryggen om minoritetsgrupper som trädkramare och tjejjer ?

Trassel
2005-03-16, 15:40
Baan var har hänt du brukar ju alltid hålla ryggen om minoritetsgrupper som trädkramare och tjejjer ?

Nu håller han sig till utrotningshotade arter :)

swarre
2005-03-16, 15:41
Och, uppenbarligen, så är god sådan totalt bortkastad på en del av medlemmarna här. *slap*


Håller med, sarkasm är ju inte roligt... ;)

Baan
2005-03-16, 15:43
Baan var har hänt du brukar ju alltid hålla ryggen om minoritetsgrupper som trädkramare och tjejjer ?

herregud len (heheh det låter fel), jag är ju bosnier och dessutom muslim, och just i det här fallet är det en tjej som postat, självklart får man sätta henne på plats och fortsätta jobba mot allmänt slöjtvång i Sverige och se till att kvinnorna förblir diskriminerande på alla sätt till maximum, och självklart ännu värre.





;)

Piranha
2005-03-16, 15:44
Sorry , jag fick för mig du var bosnisk kvinna *flex*

herregud len (heheh det låter fel), jag är ju bosnier och dessutom muslim, och just i det här fallet är det en tjej som postat, självklart får man sätta henne på plats och fortsätta jobba mot allmänt slöjtvång i Sverige och se till att kvinnorna förblir diskriminerande på alla sätt till maximum, och självklart ännu värre.





;)

Trassel
2005-03-16, 15:44
*shit, jag som tackat ja till en date med en sån där för att vidga mina vyer, vad har jag gett mig in på * *rolleyes*

Piranha
2005-03-16, 15:46
*"en sån där "*

OMG !!! nu kommer det...

z_bumbi
2005-03-16, 15:47
*shit, jag som tackat ja till en date med en sån där för att vidga mina vyer, vad har jag gett mig in på * *rolleyes*

Låna en muslim på biblioteket istället, det är tydligen den nya flugan. *screwy*

Baan
2005-03-16, 15:47
Sorry , jag fick för mig du var bosnisk kvinna *flex*

Ser det så illa ut i träningsjournalen *cry* *cry* *cry* ;)

fast får fan skylla mig själv när jag inte klipper mig

Trassel
2005-03-16, 15:47
oops åker vi nu :)

Trassel
2005-03-16, 15:48
Låna en muslim på biblioteket istället, det är tydligen den nya flugan. *screwy*


Funkar det på vanliga lånekortet eller måste man ha ett speciellt? ;)

Baan
2005-03-16, 15:48
*shit, jag som tackat ja till en date med en sån där för att vidga mina vyer, vad har jag gett mig in på * *rolleyes*

räkna med nedklubbning, när du vaknat upp sen är du någonstanns i bergen i södra Bosnien vaktanndes ett gäng får. Men va fan, du komme få ett fint liv med mycket friskt luft..

Trassel
2005-03-16, 15:50
får är oerhört söta och blir bra tofflor, så vad är problemet :)?

Myten
2005-03-16, 15:52
Jag lever för sarkasiska kommentarer , allt med glimten i ögat ifs . Chandler i vänner är min förebild ..


Att du följer/följde den gay-serien!

Baan
2005-03-16, 15:53
får är oerhört söta och blir bra tofflor, så vad är problemet :)?

nä, nä jag bara informerar :)

Trassel
2005-03-16, 15:54
skulle iof vara lite roligare om man kunde avla fram mindre får! så har man tofflor direkt liksom??

Baan
2005-03-16, 15:55
skulle iof vara lite roligare om man kunde avla fram mindre får! så har man tofflor direkt liksom??

jag hoppas du gillar lammkött..

Trassel
2005-03-16, 15:58
du tänker så...


mmm, men lammen har inte sån päls man gör tofflor av, så man behöver få fram dvärgfår! varför finns inte det?

Wain
2005-03-16, 15:59
skulle iof vara lite roligare om man kunde avla fram mindre får! så har man tofflor direkt liksom??

mmm.... de yttersta målen med gentekniken:Toffelformade får och blåa/gröna/röda kor som ger rätt fetthalt i mjölken direkt.

Baan
2005-03-16, 16:02
du tänker så...


mmm, men lammen har inte sån päls man gör tofflor av, så man behöver få fram dvärgfår! varför finns inte det?

jo men ska du äta dom så lär ju inte tillräckiglt många uppnå hög ålder för att man sak cutta dom lite :)

du kan nog få fram små får, du plockar individer som är naturligt små och låter dom föröka sig och äter upp dom som är kraftiga så kommer du får mindre och mindre djur.. vanligtvis gör man iofs tvärtom :D

Trassel
2005-03-16, 16:04
vanligtvis å vanligtvis....


jag vill ha mindre får!! förutom fördelarna med toffeltillverkning så skulle man ju kunna ha dem som husdjur på ett helt annat sätt... tänk ett litet dvärgfår över fötterna istället för duntofflor-måste vara asmysigt!

Baan
2005-03-16, 16:06
vanligtvis å vanligtvis....


jag vill ha mindre får!! förutom fördelarna med toffeltillverkning så skulle man ju kunna ha dem som husdjur på ett helt annat sätt... tänk ett litet dvärgfår över fötterna istället för duntofflor-måste vara asmysigt!

hm vad sägs om golvvärme och högre värme i boningen överlag?

Trassel
2005-03-16, 16:07
gör en skål av dem då. :) finns massa användningsområden för dem ju...

skulle kunna tänka mig att man kan ha dem istället för en vetevärmare om man har ont i ryggen, men då måste man få fram lite långsmala varianter också...

Får man fram dem riktigt små så kan de konkurrera ut hamstrarna :)

Baan
2005-03-16, 16:10
gör en skål av dem då. :) finns massa användningsområden för dem ju...

skulle kunna tänka mig att man kan ha dem istället för en vetevärmare om man har ont i ryggen, men då måste man få fram lite långsmala varianter också...

Får man fram dem riktigt små så kan de konkurrera ut hamstrarna :)

vad är det med er kvinnor och får egentligen?!.....

och nej inget kan konkurrera ut hamstrar.. hamstrar äger.

Trassel
2005-03-16, 16:11
mmm, jag vet, men det känns som att hamstrar har monopol över det här med coola djur och det är inte riktigt okej, hur ska de då få motivation att utvecklas?

Baan
2005-03-16, 16:15
mmm, jag vet, men det känns som att hamstrar har monopol över det här med coola djur och det är inte riktigt okej, hur ska de då få motivation att utvecklas?

tycker att dom redan har utvecklas till det optimala husdjuret, längre än så kommer dom inte..

men husdjur överlag är ju jobbigt.. man blir så ledsen när dom dör.. räcker väl med att man blir riktigt ledsen när man själv dör *grr27* *cry*

Wain
2005-03-16, 16:17
men husdjur överlag är ju jobbigt.. man blir så ledsen när dom dör..

Så dyra är väl dom ändock inte?
*slap*

Baan
2005-03-16, 16:19
Så dyra är väl dom ändock inte?
*slap*

nä menade alltså att jobbigheten i sig ligger i att man blir fäst vid dom och blir ledsen när dom dör... visserliggen naturligt men ändå

z_bumbi
2005-03-16, 16:20
tycker att dom redan har utvecklas till det optimala husdjuret, längre än så kommer dom inte..

Är de redan uppstoppade?

Baan
2005-03-16, 16:24
Är de redan uppstoppade?

men arma människa.. man dödar ju inte djur för skojs skull och gör massa idiotgrejer med dom.. nej man dödar för att äta upp dom :) alternativt för att det är skoj.. fan nu motsäger jag mig själv.. nej bara för att äta upp dom!

Jolene
2005-03-16, 17:47
Trassel: Skaffa en pojkvän (eller byt ut den du har om han inte är nå bra) som kan värma dina fötter på kvällarna. Be honom massera dom oxå.

Det gör min.

Jense
2005-03-16, 18:21
-vad är skillnaden mellan mxtråden och dwtråden?

-FERSTER DU ETTNE???



Jo det är drygt, bara om man gör så första gången ngn inte förstår eller frågar.. runt 10 gången de frågar ngt så är det OK.

z_bumbi
2005-03-16, 19:03
Funkar det på vanliga lånekortet eller måste man ha ett speciellt? ;)

Det funkade tydligen med det vanliga, man kunde låna en polis också men den mest uthyrda var en muslim. Fika ingick. :D
Här finns det mer info. (http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=7-AV_ID=388472,00.html)

Så nu kan vi prata om får igen, min flickvän är en hejare på nötter (Nötboskap = nötter.) och hästar men inte just får vad jag vet.

Att tova (http://www.aspuddensskola.stockholm.se/textil011106/tovat.htm) är alltid kul och det lämpar sig till tofflor iom att fåren nu är för stora att använda som de är plus att man slipper äta fårköttet eftersom fårstackaren överlever klippning (Jag är inte blödig, jag gillar bara inte fårkött.).

backflash
2005-03-16, 19:35
Är de redan uppstoppade?

genom papprör? ...



:D

eller det var gerbil ifs...

Trassel
2005-03-17, 10:01
Det funkade tydligen med det vanliga, man kunde låna en polis också men den mest uthyrda var en muslim. Fika ingick. :D
Här finns det mer info. (http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=7-AV_ID=388472,00.html)

Så nu kan vi prata om får igen, min flickvän är en hejare på nötter (Nötboskap = nötter.) och hästar men inte just får vad jag vet.

Att tova (http://www.aspuddensskola.stockholm.se/textil011106/tovat.htm) är alltid kul och det lämpar sig till tofflor iom att fåren nu är för stora att använda som de är plus att man slipper äta fårköttet eftersom fårstackaren överlever klippning (Jag är inte blödig, jag gillar bara inte fårkött.).

Kanon juh! Har alltid tyckt att de borde hyra ut jyckar på apoteken mot depression, men kan man få till ett "diverse bibliotek" så vore det ju toppen, istället för de klassiska bokkategorier så har vi; muslimer, poliser, brandmän, skåningar, golden retrievers, grub, dvärgfår osv!

z_bumbi
2005-03-17, 10:08
Kanon juh! Har alltid tyckt att de borde hyra ut jyckar på apoteken mot depression, men kan man få till ett "diverse bibliotek" så vore det ju toppen, istället för de klassiska bokkategorier så har vi; muslimer, poliser, brandmän, skåningar, golden retrievers, grub, dvärgfår osv!

Skåningar är viktiga i sammanhanget men då vill jag ha en tolkkategori också.

Trassel
2005-03-17, 10:10
Skåningar är viktiga i sammanhanget men då vill jag ha en tolkkategori också.


javisst, men de har lite den funktionen, just innan man ska ut och resa i europa så är det bra att kunna hyra en sån :) och umgås några veckor så man vänjer sig liksom!

z_bumbi
2005-03-17, 10:22
javisst, men de har lite den funktionen, just innan man ska ut och resa i europa så är det bra att kunna hyra en sån :) och umgås några veckor så man vänjer sig liksom!

Då skulle jag få börja med en smålänning i några veckor, undrar om det finns hela sviter att låna? Småläning, blekingebo och skåning t ex eller blekingebon kan man kanske skippa, "blekingska" låter inte som något annat språk (??) jag har hört.

Trassel
2005-03-17, 10:27
absolut, jag känner att det finns utvecklingsmöjligheter på den här affärsidén!

z_bumbi
2005-03-17, 10:46
absolut, jag känner att det finns utvecklingsmöjligheter på den här affärsidén!

Nutek (http://www.nutek.se/) borde vara intresserade, med tanke på att det är skåningar med i bilden så bör även Laila (http://www.regeringen.se/sb/d/1247) informeras.

Det finns ett citat om norrland på Lailas sida också..

"När alla människor, var de än bor, lever i fred och frihet, när alla, inte bara de som fötts i den rika världen, har rätt till utveckling och trygghet, när alla får möjlighet att leva ett gott liv, då är världen en bättre och säkrare plats också för oss. Det är värderingar som präglar svensk utrikespolitik"

Trassel
2005-03-17, 10:59
Nutek (http://www.nutek.se/) borde vara intresserade, med tanke på att det är skåningar med i bilden så bör även Laila (http://www.regeringen.se/sb/d/1247) informeras.

Det finns ett citat om norrland på Lailas sida också..

"När alla människor, var de än bor, lever i fred och frihet, när alla, inte bara de som fötts i den rika världen, har rätt till utveckling och trygghet, när alla får möjlighet att leva ett gott liv, då är världen en bättre och säkrare plats också för oss. Det är värderingar som präglar svensk utrikespolitik"

Norrland? Det är det norr om norrtull va? ;)

z_bumbi
2005-03-17, 11:08
Norrland? Det är det norr om norrtull va? ;)

Det hörs ju på namnet, norrtull.. tull mot norr, vilket gällde som gräns förr i världen, numera är Stockholm dock invaderat av massa norrlänningar (Jag har sett det på tv, robbinson-robban syns i Stockholm) så jag drar gränsen söder om Södertälje för att vara säker.

Trassel
2005-03-17, 11:11
Det hörs ju på namnet, norrtull.. tull mot norr, vilket gällde som gräns förr i världen, numera är Stockholm dock invaderat av massa norrlänningar (Jag har sett det på tv, robbinson-robban syns i Stockholm) så jag drar gränsen söder om Södertälje för att vara säker.



Är du importerad :)?

z_bumbi
2005-03-17, 11:21
Är du importerad :)?

Jag växte upp 3,5 mil söder om där jag bor nu om det räknas som att jag är importerad?
Iofs är det 3,5 mil nämare norrland så jag känner ett behov av att röra mig söderut igen. :D

Trassel
2005-03-17, 12:35
Jag växte upp 3,5 mil söder om där jag bor nu om det räknas som att jag är importerad?
Iofs är det 3,5 mil nämare norrland så jag känner ett behov av att röra mig söderut igen. :D


Jupps, inte hardcoreimporterad men tycker nog att det kan räknas ändå ;)