handdator

Visa fullständig version : Slumpmässiga lovdagar


Loke
2005-03-16, 10:11
Åh, jag hatar dessa! Idag går jag till bussen bara för att upptäcka att allt är helt öde. Inga barn som går till grundskolan, inga gymnasieelver som väntar på bussen. Efter ca 20 min går jag hem igen - bussen verkar inte komma. Väl hemma ser jag på internet att vi tydligen hade en lovdag idag. Varför har ingen sagt det till mig?! Det var ju till och med en lärare som sa att jag skulle göra ett prov som jag missat idag! Hur ska det gå till om det inte går några bussar? *screwy*

Ja, nu känns det lite bättre efter lite gnällande... Men jag känner mig ändå bedragen och lurad.

Cinna
2005-03-16, 10:21
Men jag känner mig ändå bedragen och lurad.

För att du fick en påtvingad lovdag ... du måste gilla plugget bra mycket :D


Slumpmässiga lovdagar .. sånna fick man inte när man gick i plugget, utan sånna tog man *innocent*

Cilia
2005-03-16, 10:48
Åh, jag hatar dessa! Idag går jag till bussen bara för att upptäcka att allt är helt öde. Inga barn som går till grundskolan, inga gymnasieelver som väntar på bussen. Efter ca 20 min går jag hem igen - bussen verkar inte komma. Väl hemma ser jag på internet att vi tydligen hade en lovdag idag. Varför har ingen sagt det till mig?! Det var ju till och med en lärare som sa att jag skulle göra ett prov som jag missat idag! Hur ska det gå till om det inte går några bussar? *screwy*

Ja, nu känns det lite bättre efter lite gnällande... Men jag känner mig ändå bedragen och lurad.


frågan är väl snarare varför och hur du har missat detta?
Det verkar ju som om resten av alla elever har lyckats uppfatta att det är lovdag. Att andra har ansvar för att du ska ta in informationen?

Loke
2005-03-16, 11:46
Jag har faktiskt ingen aning om hur jag har lyckats missa detta. Inget sades på mentorstiden i måndags, det är jag säker på. Det har väl nämts för länge sedan och jag har glömt det.

Jo, det är nog så att jag gillar skolan för mycket. Först glömmer jag en lovdag, och sedan gnäller jag om det ;)