handdator

Visa fullständig version : George Scott gör comeback - _i K1_!


raZmus
2005-03-16, 08:51
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,617658,00.html

WTF?

palme
2005-03-16, 08:55
Han kommer bli ägd, helt söndersparkad.

raZmus
2005-03-16, 09:15
Antagligen :D

Piranha
2005-03-16, 10:05
Awwwwwwwwwwwww. att han får pisk är nog inte så mycke att snacka om .. stackard jävel..

Sheogorath
2005-03-16, 10:31
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,617658,00.html

WTF?

Han kan ju bli lika stor inom K1 som Botha. :D

Sheogorath
2005-03-16, 10:32
Fast hade en riktig proffsboxare som inte är en gammal avdankad sak ställt upp hade han lätt kunnat äga många små hoppetossor...

hangatyr
2005-03-16, 10:33
vem komemr han att möta? det finns ju en hel del påsar inom K-1.
hur mycket väger han förresten? jag har för mig att scott är en ganska liten kille?

palme
2005-03-16, 11:10
Fast hade en riktig proffsboxare som inte är en gammal avdankad sak ställt upp hade han lätt kunnat äga många små hoppetossor...

I boxning ja, men en smart thaiboxare hade hållit honom på avstånd och sparkad sönder honom bit efter bit.

Och en grapplare hade tagit ner honom och satt en armbar.

Skiter i om det varit tyson i 18års ålder, han hade fått smaka om det gällde en k1 match.

Myten
2005-03-16, 11:14
I boxning ja, men en smart thaiboxare hade hållit honom på avstånd och sparkad sönder honom bit efter bit.

Och en grapplare hade tagit ner honom och satt en armbar.

Skiter i om det varit tyson i 18års ålder, han hade fått smaka om det gällde en k1 match.


Palme, nu är det K1 som gäller ingen MMA, eller har jag fel?

palme
2005-03-16, 11:16
Palme, nu är det K1 som gäller ingen MMA, eller har jag fel?

Jag bara tog med grappling som ett till exempel. Never box a boxer som man säger ;)

George var väl en 65kg's kille eller nåt sånt, han lär få möta bob sapp eller kanske nån liten japs.

Myten
2005-03-16, 11:17
Jag bara tog med grappling som ett till exempel. Never box a boxer som man säger ;)

George var väl en 65kg's kille eller nåt sånt, han lär få möta bob sapp eller kanske nån liten japs.


Håll borta armbars, blir bara svettig !

daja
2005-03-16, 11:23
en liten tanig före detta boxare i K1? Vad ska han göra? Nypas och rivas?
Han hade inget knockout-slag när han mötte 60 kg-killarna, men snubbar runt 100 ska han klara av?
*slap*

Sheogorath
2005-03-16, 11:27
I boxning ja, men en smart thaiboxare hade hållit honom på avstånd och sparkad sönder honom bit efter bit.

Och en grapplare hade tagit ner honom och satt en armbar.

Skiter i om det varit tyson i 18års ålder, han hade fått smaka om det gällde en k1 match.

En medelbra grapplare hade tagit nästan vilken boxare som helst any day, visst, men stående fighting är lite annorlunda. Man ska inte vara alltför snabb att underskatta en bra boxare. De har ett överlägset fotarbete, överlägsen förmåga att läsa motståndaren och hitta luckor, och naturligtvis överlägsna handtekniker. Jag minns när jag tränade thaiboxning och vi fick ner en boxare på klubben. Vi åkte alltid på fetdäng direkt.

Nu är det naturligtvis en väsentlig skillnad när vi snackar elitnivå, men MÅNGA på K1 hade gått i backen för en proffsboxare. De som vinner, är som du säger, tekniska thaiboxare med bra frontsparkar och låga sparkar. Där har inte ens en bra boxare en suck. Men som sagt, det finns många sopor i K1, så om Scott fortfarande är bra kan han nog vinna en del matcher.

Sheogorath
2005-03-16, 11:29
Och jag skulle ju säga att Scott skulle piska skiten ur Sapp tämligen fort. Han gick fan i däck av EN (1) rak vänster från Crocop. Låg och grinade som en klubbad säl.

marst060
2005-03-16, 11:31
1 minut....

Let the bodies hit the floor.

Yankeee
2005-03-16, 11:31
Och jag skulle ju säga att Scott skulle piska skiten ur Sapp tämligen fort. Han gick fan i däck av EN (1) rak vänster från Crocop. Låg och grinade som en klubbad säl.

Du tycker inte att det är liiiite skillnad på Scott och Crocop?

Sheogorath
2005-03-16, 11:33
Du tycker inte att det är liiiite skillnad på Scott och Crocop?

Crocop är svingrym, och större, men jag gissa att Scott trots allt är en bättre boxare.

palme
2005-03-16, 11:34
Och jag skulle ju säga att Scott skulle piska skiten ur Sapp tämligen fort. Han gick fan i däck av EN (1) rak vänster från Crocop. Låg och grinade som en klubbad säl.

Jo men sapp bröt ju okbenet eller vad det heter vid ögat, så lite förståelse har man, sen är inte crocop nån tönt heller. Dock är sapp det.

Sheogorath
2005-03-16, 11:37
Jo men sapp bröt ju okbenet eller vad det heter vid ögat, så lite förståelse har man, sen är inte crocop nån tönt heller. Dock är sapp det.

*flinar* Crocop skulle spöat Scott, det kan vi vara överens om iaf. Han måste ju vara tidernas mest cleana fighter... Någon som vet namnet på den där sanslöst grymma thailändaren som kör riktigt klassisk stil med många höga frontsparkar? Måste fan bara dra ner några klipp med honom så jag kan ha något att njuta av...

Spiffy
2005-03-16, 11:39
kan det vara Pura Mukk? (stavningen lär vara helt fel)

palme
2005-03-16, 11:41
Ja snubben på eurosport som lekte med masato, e det inte muhkaret eller nåt sånt? Tyckte hans namn påminde om phuket...
Ruskigt grym, tänk dig han med armbågar oxå...ojojoj! Se upp!

Tycker synd om george, såg han mycket på krogen förut.

Sheogorath
2005-03-16, 11:48
Pura Mukk låter bekant. Nu ska vi bara fått rätt på stavning också att vi kan söka på DC :hbang:

Nitrometan
2005-03-16, 12:36
En klassiker är väl när Kaoklai spöade Mighty Mo.

Matchen Crocop - Sapp var ju bara en tidsfråga. Sapp fick pisk och såg rädd ut. Sen nitade Crocop honom stenhårt och han gick i backen och grät. Efter matchen fick man höra att Crocop hade slagit in ansiktet på Sapp ordentligt (ett par brott på okben och kindben, hade tur som klarade synen). Det kallar jag ägd. Fetdäng fick han.

dared
2005-03-16, 13:07
Han möter en renodlad boxare står det ju.

Edit: Någon mer än jag som ska dit föressten?

Trollet11
2005-03-16, 13:18
Stenhård kille

buakaw (http://www.so-net.ne.jp/feg/k-1gp/fighter/buakaw_por_puramuk.htm)

Thompah
2005-03-16, 13:27
Hmm Geroge Scoutt tävla i tungvikt som amatör och i cruiservikt som proffs tror jag... alltså väger han typ 90 kg minimum skulle jag tippa...
Och visst han kan ha en chans i sin första match, t om sin andra!

Men till slut så mötar han de grabbarna som är där för att vinna, inte för att få lite pengar för att bli knockade. Och då kommer han åka på en omgång stryk. Helt jävla idiotisk av George Scott om jag ska vara ärlig, killen har fan redan fått tillräckligt med stryk i sina dar. Men vad gör man inte för pengar!!?
han konto börjar väl tryta antar jag.

BraTryck
2005-03-16, 13:39
Hmm Geroge Scoutt tävla i tungvikt som amatör och i cruiservikt som proffs tror jag... alltså väger han typ 90 kg minimum skulle jag tippa...
Och visst han kan ha en chans i sin första match, t om sin andra!

Men till slut så mötar han de grabbarna som är där för att vinna, inte för att få lite pengar för att bli knockade. Och då kommer han åka på en omgång stryk. Helt jävla idiotisk av George Scott om jag ska vara ärlig, killen har fan redan fått tillräckligt med stryk i sina dar. Men vad gör man inte för pengar!!?
han konto börjar väl tryta antar jag.

George Scott är typ 1.77 och tog sin proffstitel i lättvikt, så några 90 kg väger han inte.

Som du säger så tror jag också att det handlar om att George behöver lite klirr i kassan.

Tigerkotten
2005-03-16, 14:40
kanske borde ha en egen mma tråd, men skulle vara fint om folk kan tipsa på sköna videos :]

Kan börja med www.sherdog.com och ladda ner highlights sakerna som e gjorda dära om olika fighters


Sedan
fridaynight3-1 = uppvisning grejs
helt galna sparkar = uppvisning
HL Chuck Liddell Vs. Vitor Belfort = höjdpunker från deras match
koakloi = fin spark
mma_desire_mix = Bra :]
Pride 21 - Don Frye VS Yoshihiro Takayama = skön fight :)
Ramon_Dekker = om han osv
tito ortiz highlight = min favvo fighter :D
Why I Watch MMA = Bra

hangatyr
2005-03-16, 14:52
problemet med duktiga boxare är ju just att de är jävligt bra på att boxas, något som både är till deras fördel som till deras nackdel.
eftersom de är skolade i att slå folk på käften så är de jävligt bra på det, och om en duktig boxare träffar är det gonatt.

å andra sidan är de inga genier vad gäller lowkicks och clinch när knön får användas, vilket gör att det kan bli lite komiskt när en boxare går med hela vänstern exponerad och en thaiboxare smackar in lowkick efter lowkick. om thaiboxaren låter sig hamna i boxningsträsket däremot är det hejdå för thaiboxaren vanligtvis.

vad gäller MMA är boxning uppblandat med fristilsbrottning jävligt bra. sparkar är ofta av underorndad betydelse inom MMA (med vissa undantag givetvis) och en boxare som lär sig gå rakt framåt i stället för att exponera hela vänstern är en knepig motståndare. har han fristilsträning är det dessutom jävligt svårt att ta ner honom, vilket vi stackars BJJ-utövare då får lida av när nedtagningarna gång på gång misslyckas och man får smaka läder.

daja
2005-03-16, 15:02
Hmm Geroge Scoutt tävla i tungvikt som amatör och i cruiservikt som proffs tror jag... alltså väger han typ 90 kg minimum skulle jag tippa...
Och visst han kan ha en chans i sin första match, t om sin andra!

Men till slut så mötar han de grabbarna som är där för att vinna, inte för att få lite pengar för att bli knockade. Och då kommer han åka på en omgång stryk. Helt jävla idiotisk av George Scott om jag ska vara ärlig, killen har fan redan fått tillräckligt med stryk i sina dar. Men vad gör man inte för pengar!!?
han konto börjar väl tryta antar jag.

90? Haha, skojar du eller? Har du ens sett killen? Så många semlor kan han inte hunnit käka.

Ralle
2005-03-16, 15:23
Jag bara tog med grappling som ett till exempel. Never box a boxer som man säger ;)

George var väl en 65kg's kille eller nåt sånt, han lär få möta bob sapp eller kanske nån liten japs.

Jag tror nog att det blir en k1 max match som han får köra och inte en vanlig k1 match mot nån som väger hans dubbla. Tror också som sagt att hans pengar börjar ta slut och han vill ha lite extra i plånboken

Metal_boy_
2005-03-16, 16:09
Hur gammal är Scott?

FELLO
2005-03-16, 16:23
George Scott kommer gå en superfight mot en annan boxare. Den andras namn börjar på Z, de kommer gå i K1 regler. Han kommer inte möta någon 100kilos K1 fighter.

elBjurro
2005-03-16, 19:36
Hur gammal är Scott?

38 eller 39 bast i år har jag för mig.

/Henke.

Jense
2005-03-16, 19:47
Och jag skulle ju säga att Scott skulle piska skiten ur Sapp tämligen fort. Han gick fan i däck av EN (1) rak vänster från Crocop. Låg och grinade som en klubbad säl.


ja för att den träffade turligt nog i ögat på sapp. host och lebaner har stått i ronder och matat sapp i huvudet utan knock. lille scott hade fått så jävla mycket spö att hans mamma inte ens hade kännt igen honom

s_himself
2005-03-16, 19:50
efter han mottagit en spark så får han ryggSCOTT :D hiiiiiihiiiii!

Wicked
2005-03-16, 19:55
Det kommer förmodligen vara K-1 max då han väger under 70 kg. I vilket fall möter han en motståndare under 70 kilo, Mike Zambidis, och då kan man ju såklart kalla det K-1 max. Reglerna är samma som vanliga K-1 så hårt lär det bli. Det mest intressanta är att Zambidis har bra KO-slag och att han möter en före detta top-boxare kan bara göra det hela mer intressant. De två lär stå och slå rejäla slag mot varandra och vem skulle bli förvånad om Scott blev knockad. Zambidis är en tuff kille och Scott en gammal avdankad boxare ;). Kan vara en bra match att se fram emot och en riktig KO att minnas.

// Wicked

Metal_boy_
2005-03-16, 20:02
38 eller 39 bast i år har jag för mig.

/Henke.

jävla gubbe, har han haft uppehåll från träning totalt så är det ingen konst för nån annan att bryta benen av honom

palme
2005-03-16, 20:05
jävla gubbe, har han haft uppehåll från träning totalt så är det ingen konst för nån annan att bryta benen av honom

Ja på han bara metal! BUSS PÅ HAN!

Herkulez
2005-03-16, 20:11
va ska vi hitta på för straff ifall han förlorar i första ronden

nackscott
ryggscott (stulet skämt)
scott i råttan
överkörd av en scottkärra
städjobb hos miljöpartiets kvinnoutscott
skicka han via postförscott till sibirien
skjuta ett slagscott på han
tvinga han att skrika på en pub i Scottland att kiltar är för fjollor

WEST SIDE CONECTION BITCH U LOOKING AT IT!!


'
Ontopic: han har inte en chans men vem är jag att klaga på han, han kanske tävlar för att han saknar adrenalinkickarna man får i en match :thumbup:

J.Saarela
2005-03-16, 20:35
va ska vi hitta på för straff ifall han förlorar i första ronden

nackscott
ryggscott (stulet skämt)
scott i råttan
överkörd av en scottkärra
städjobb hos miljöpartiets kvinnoutscott
skicka han via postförscott till sibirien
skjuta ett slagscott på han
tvinga han att skrika på en pub i Scottland att kiltar är för fjollor

WEST SIDE CONECTION BITCH U LOOKING AT IT!!


'
Ontopic: han har inte en chans men vem är jag att klaga på han, han kanske tävlar för att han saknar adrenalinkickarna man får i en match :thumbup:


Sååå störd

Metal_boy_
2005-03-16, 20:38
va ska vi hitta på för straff ifall han förlorar i första ronden

nackscott
ryggscott (stulet skämt)
scott i råttan
överkörd av en scottkärra
städjobb hos miljöpartiets kvinnoutscott
skicka han via postförscott till sibirien
skjuta ett slagscott på han
tvinga han att skrika på en pub i Scottland att kiltar är för fjollor

WEST SIDE CONECTION BITCH U LOOKING AT IT!!


'
Ontopic: han har inte en chans men vem är jag att klaga på han, han kanske tävlar för att han saknar adrenalinkickarna man får i en match :thumbup:


:laugh: :laugh:

s0s
2005-03-16, 20:39
hahahaha

Metal_boy_
2005-03-16, 20:41
Ja på han bara metal! BUSS PÅ HAN!

hehe men det är ju sant. Det räcker igentligen med att kötta en dyngsmäll på hans ögonbryn som pajar så fort nån säger "sezam öppna dig" som har spruckigt hur många gånger som helst. Efter det går han direkt o gråter och frågar efter plåster :D

Metal_boy_
2005-03-16, 20:41
scottie pipen ( scott i pitten)

s0s
2005-03-16, 20:44
Det kommer träda fram nya träd scott från hans kropp efter matchen...

...hoppas någon punkterar hans cykel.





ägd

Papi
2005-03-17, 11:43
Jag tror att detta bara är till för att jävlas med förbudet mot proffsboxning i Sverige. Sen behöver han säkert pengar också...

AngelLove
2005-03-17, 13:29
Senaste jag läste var att eftersom proffsboxning inte är tillåtet i Sverige så har de anordnat det i K1's regi.

Typ varsin spark först och sedan en "hederlig boxningsmatch"...

Sheogorath
2005-03-17, 14:49
städjobb hos miljöpartiets kvinnoutscott...

Herregud. Jag skulle hellre få mina bollar sönderklämda i ett skruvstäd.

Griip
2005-03-17, 15:27
Säg inte för mycket, möter han en thaiboxare så visst, då kan han förlora. Möter han en mer boxningsorienterad fighter så har han goda chanser. Botha har fortfarande inte lärt sig mycket, tränar Scott rätt så har han förmodligen rätt stora chanser. Allt beror på vem han möter givetvis, men K1 Skandinavien är inte känt för att ha så stora namn med sig som dem Botha har fått möta, och Botha är för övrigt den mest genomskådliga fightern jag sett i K1, långt före Bob Sapp tex.