handdator

Visa fullständig version : För mycket kolhydrater?


annaerix
2005-03-15, 20:31
Efter att jag tränat brukar jag oftast slänga i mig följande

en tallrik med flingor, russin + mjölk
2 mackor med skinka och ost
möjligtvis nåt ägg

Äter jag för lite protein efter träning?
För mycket kolhydrater?

:confused:

King Grub
2005-03-15, 20:36
Det ser helt okej ut! :) För mycket kolhydrat är det definitivt inte (om du inte häller i hela Frostiespaketet. :D ). Följ gärna upp målet med ett liknande någon timme senare så är du på god väg mot att få en bra återhämtning och resultat av träningen.

annaerix
2005-03-15, 20:45
Det ser helt okej ut! :) För mycket kolhydrat är det definitivt inte (om du inte häller i hela Frostiespaketet. :D ). Följ gärna upp målet med ett liknande någon timme senare så är du på god väg mot att få en bra återhämtning och resultat av träningen.

Borde jag inte äta ett mål bestående av mindre kolhydrater som kvällsmål?
Som nu ikväll tränade jag vid 18.30 tiden. Käkade ovanstående direkt efter. Jag brukar vanligtvis inte äta mer på kvällen efter detta mål.

Jag lägger mig rätt tidigt på vardagar eftersom jag skall upp tidigt och efter detta mål brukar jag känna mig nöjd och belåten för resten av kvällen.

Bör jag ändå trycka i mig ett kvällsmål?
Räcker det med lite äggvita?


Nu fick jag det att låta rörigt :(

King Grub
2005-03-15, 20:56
Borde jag inte äta ett mål bestående av mindre kolhydrater som kvällsmål?
Som nu ikväll tränade jag vid 18.30 tiden. Käkade ovanstående direkt efter. Jag brukar vanligtvis inte äta mer på kvällen efter detta mål.

Har du tränat upp till minst tre timmar innan målet du nämner har det inga negativa konsekvenser. Efter ett hårt pass är glykogeninlagring i full gång och glukostransportörerna arbetar för fullt för att transportera in kolhydraterna i muskelcellerna för återhämtning och uppbyggnad. Minst två mål med kolhydrat innan du hoppar i säng skulle jag rekommendera, om du tränat.