handdator

Visa fullständig version : sötsur gryta, grymt god!


Inzza
2005-03-15, 18:15
Sötsur gryta 4a portioner:
400g magert griskött
1 msk soja
1 gul lök
1 paprika
2dl annanasspad ( naturell juice )
1 msk rödvinsvinäger
1 tsk salt
1 krm vitpeppar
1 tsk kardemumma
½ tsk ingefära
2 tsk Maizena Redning
8 annanasringar

servering:
6dl kok ris
strimmlad vitkål

Strimla köttet och blanda med sojan. Skala och skiva löken. Strimla paprikan. Koka upp annanasspad, vinäger, salt och kryddor. Lägg i löken och låt koka någon minut. Lägg i köttet och paprikan och låt grytan koka ca 25min. Späd eventuellt med vatten. Red av med Maizena Redning och låt grytan koka ytterligare 5 minuter. Skär annanasen i bitar och blanda ner i grytan före servering.

Kommentar: Denna var väldigt god. höll på att föräta mig :) tagen från någon viktväktar grej. orkar inte räkna ut innehållet, då det är lite diffust :P

smaklig måltid.

MyungChul
2005-03-15, 19:59
Sötsur gryta 4a portioner:
400g magert griskött
1 msk soja
1 gul lök
1 paprika
2dl annanasspad ( naturell juice )
1 msk rödvinsvinäger
1 tsk salt
1 krm vitpeppar
1 tsk kardemumma
½ tsk ingefära
2 tsk Maizena Redning
8 annanasringar

servering:
6dl kok ris
strimmlad vitkål

Strimla köttet och blanda med sojan. Skala och skiva löken. Strimla paprikan. Koka upp annanasspad, vinäger, salt och kryddor. Lägg i löken och låt koka någon minut. Lägg i köttet och paprikan och låt grytan koka ca 25min. Späd eventuellt med vatten. Red av med Maizena Redning och låt grytan koka ytterligare 5 minuter. Skär annanasen i bitar och blanda ner i grytan före servering.

Kommentar: Denna var väldigt god. höll på att föräta mig :) tagen från någon viktväktar grej. orkar inte räkna ut innehållet, då det är lite diffust :P

smaklig måltid.

inget vatten i? eller det kanske inte behövs.. låter gott :thumbup:

Inzza
2005-03-15, 20:40
inget vatten i? eller det kanske inte behövs.. låter gott :thumbup:

om du anser att det behövs, du har ju ganska mkt juice från annanasen.. du kommer märka när du kokar det om det behövs mer vätska.