handdator

Visa fullständig version : Datorproblem


Bjorne
2005-03-15, 17:54
Tja

När jag drar igång en film i mediaspelaren Light Alloy, så låser (så jag får döda la.exe från aktivitetshanteraren) sig ibland spelaren vid start, den låser sig inte direkt utan efter kanske 1 sekund, dock innan något har hunnit visas av filmen. Detta händer även när jag använder en äldre version av Light Alloy (nu använder jag senaste). Sedan använder jag senaste FFdshow och AC3 för codec, testat både med äldre och nyare version, dock utan resultat.

Detta händer dock aldrig om jag försöker starta med andra mediaspelare än Light Alloy, jag vill dock inte överge spelaren då det är den absolut bästa spelaren (bort sett från detta naturligtvis) jag använt.

Någon som har någon idé om vart felet kan ligga?

Ps. spelaren heller ingen roll vilken som helst film jag startar, en gång kan det funka, andra gången funkar det inte, med samma film. mpeg, mpg, avi, mov, wmv same shit =/

Jarod
2005-03-15, 18:05
Inte för att detta är det svaret du vill ha men - Shit Happens! Vill du behålla en spelare som funkar hälften av gångerna så gör det...vi andra som oxå spelar alla format använder fortfarande videolan... :cool:

jakke
2005-03-15, 18:07
Inte för att detta är det svaret du vill ha men - Shit Happens! Vill du behålla en spelare som funkar hälften av gångerna så gör det...vi andra som oxå spelar alla format använder fortfarande videolan... :cool:
mplayer :hbang:

Bjorne
2005-03-15, 18:13
mplayer :hbang:Inte speciellt smidig ifall man kör windows...
Inte för att detta är det svaret du vill ha men - Shit Happens! Vill du behålla en spelare som funkar hälften av gångerna så gör det...vi andra som oxå spelar alla format använder fortfarande videolan... :cool:VLC kan ses som en komplett spelare, dock inte speciellt smidig och sedan är den även fylld av buggar. Orkar man inte köra bin-filer i daemon så duger vlc, inte annars :p