handdator

Visa fullständig version : Body-for-life konceptet.


Stoltz
2005-03-15, 14:12
Försökte hitta information utan att behöva köpa alla böckerna som handlar om body-for-life, men eftersom det inte gick något vidare...
Skulle någon kunna förklara vad deras grej är? (Mer än att det ger resultat på 12 veckor, det såg jag också på varenda sida ;-) ) Mer som...VAD är det som ger resultat på 12 veckor?

bubbe
2005-03-15, 14:14
Försökte hitta information utan att behöva köpa alla böckerna som handlar om body-for-life, men eftersom det inte gick något vidare...
Skulle någon kunna förklara vad deras grej är? (Mer än att det ger resultat på 12 veckor, det såg jag också på varenda sida ;-) ) Mer som...VAD är det som ger resultat på 12 veckor?

dedikation, att se till att verkligen ha motivation.

AnimalGen
2005-03-15, 14:15
Efter 12v har EAS mer pengar.

Henke
2005-03-15, 15:04
Skickar du mig ett adresserat bokkuvär med frimärken kan du få min bok för din portokostnad, absolut inget för mig, mest reklam för eas kosttilskott mm, en och annan vettig tanke kanske, orkade aldrig köra efter hans koncept.

MVH

z_bumbi
2005-03-15, 15:23
VAD är det som ger resultat på 12 veckor?

Regelbunden konditions- och styrketräning, bra mat, mental inställning att man ska träna regelbundet och äta bra, inget unik för just BFL men det som många uppskattar är att det är färdigt och klart så man slipper fundera ut något eget samt just den mentala biten.
Som totalt nybörjarupplägg om man inte har en aning om träning så är det helt okey men man måste i alla fall få hjälp med styrketräningen.

Ectomorph
2005-03-15, 18:30
Försökte hitta information utan att behöva köpa alla böckerna som handlar om body-for-life, men eftersom det inte gick något vidare...
Skulle någon kunna förklara vad deras grej är? (Mer än att det ger resultat på 12 veckor, det såg jag också på varenda sida ;-) ) Mer som...VAD är det som ger resultat på 12 veckor?

Body-for-lifeprincipen bygger på att bygga på sig muskelmassa samtidigt som man bränner fett. Styrketräning med vikter varvas med högintensiv konditionsträning. Du styrketränar en dag och kör kondition den andra etc. Om du följer metoden till punkt och pricka menar EAS att du efter 12 veckor kan få den kropp du alltid drömt om. Jag köpte boken för ett tag sedan och var till en början extremt skeptisk. Det hela verkade vara ett amerikanskt skitkoncept och luktade fejk. Testade sedan metoden i en månad och blev ytterst förvånad vilka resultat jag fick, till det positiva. Tyvärr blev jag sjuk i influensa och blev tvungen att avbryta träningen, men nu har jag återigen påbörjat träningen, med inspiration från BFL-konceptet. Satsar på att lägga upp lite bilder om 2-3 månader för att visa mina resultat. :cool:


Sen finns det inget som säger att du behöver köpa EAS kosttillskott för att lyckas med träningen. Det går precis lika bra med vanlig mat, om inte bättre.

PMa mig om du vill ha mer info.

z_bumbi
2005-03-15, 18:54
Body-for-lifeprincipen bygger på att bygga på sig muskelmassa samtidigt som man bränner fett. Styrketräning med vikter varvas med högintensiv konditionsträning. Du styrketränar en dag och kör kondition den andra etc. Om du följer metoden till punkt och pricka menar EAS att du efter 12 veckor kan få den kropp du alltid drömt om.

Som total nybörjare eller om man tränat extremt lite så funkar det kanske att bränna och bygga samtidigt, annars funkar det inte.

Ectomorph
2005-03-15, 19:40
Som total nybörjare eller om man tränat extremt lite så funkar det kanske att bränna och bygga samtidigt, annars funkar det inte.

Varför inte? Vill veta av ren nyfikenhet.

z_bumbi
2005-03-15, 19:47
Varför inte? Vill veta av ren nyfikenhet.

Du måste ha överskott av energi för att bygga muskler, den första tiden går det att bygga då kroppen bara omfördelar en del energi och även faktiskt stor del bara fyller musklerna med kolhydrater och vätska men sen tar det stopp.

Har man hjärnkoll på precis allt så kanske man kan bygga lite, lite under tiden man tappar lite, lite fett men det är mycket effektivare att dela upp det i perioder.

pellepedal
2005-03-16, 08:32
Som total nybörjare eller om man tränat extremt lite så funkar det kanske att bränna och bygga samtidigt, annars funkar det inte.

Bullshit!

z_bumbi
2005-03-16, 08:45
Bullshit!

Bevisa det!

Pellefant
2005-03-16, 08:49
Hela http://johnstonefitness.com/ konceptet går ut på att dieta och bygga muskler samtidigt om jag förstått det rätt, verkar gå utmärkt för de som gör så där.(John Stone och mängder med folk i forumet där)

Junior
2005-03-16, 09:05
Du kan väl inte säga att John Stone går ned i vikt / fett längre? Han har ju snarare lagt på sig lite (fett och på senare tid även muskler) sedan han var som tunnast.

Pellefant
2005-03-16, 09:06
Du kan väl inte säga att John Stone går ned i vikt / fett längre? Han har ju snarare lagt på sig lite sedan han var som tunnast.

Jag har tyvärr inte koll längre, har bara läst om hur han gjorde från "lite tjock" till vältränad.

Junior
2005-03-16, 09:15
Jag har inte heller koll mer än att jag tittat på (de månadsvisa) bilderna.
Han hade ju inget fett kvar efter c:a 5 månader o sedan dess måste han ha gått upp i vikt om man tittar på bilderna.

Stab
2005-03-16, 12:04
Bullshit!
bullshit right back at ya, man bygger inte på ett kcal underskott thats it.

pellepedal
2005-03-16, 22:01
bullshit right back at ya, man bygger inte på ett kcal underskott thats it.

Precis... Men det går att minska sitt bf% samtidigt som man bygger!

pellepedal
2005-03-16, 22:04
Bevisa det!

Du är välkommen hit med gämna mellanrum för att kontrollera mig, för jag minskar just nu mitt bf% samtidigt som jag ökar bra i muskelmassa...

Stab
2005-03-16, 23:41
Precis... Men det går att minska sitt bf% samtidigt som man bygger!

Och hur kan man minska sitt %bf på ett+kcal intag?

mmmCay
2005-03-16, 23:51
Man får större muskler kanske? ;)

Har man mer muskelvikt, så minskar % av vikten som är av fett (eller ökar % som är mager).

Entity
2005-03-18, 12:44
Nån som kollat de sista månaderna med John Stone ? Ser ut som han ökat typ 20 kilo på någon månad???? Anabola ??? Ser skumt ut, då han kört i 2 år och plötsligt lägger på sig en jäkla massa kilon !

Junior
2005-03-18, 12:50
Jag har inte läst om vad han hittat på de senaste månaderna, men om man tittar på de tidigare bilderna så verkar han ha varit extremt mån om att inte lägga på sig fett...

Skillnaden nu skulle ju kunna vara att han faktiskt kan tänka sig att lägga på sig ett kilo fett eller två för att få lite muskler också.

Herkulez
2005-03-18, 12:52
Teoretiskt går det inte att minska i BF samtidigt som man ökar i muskler, men i praktiken går det, och därför blir det rätt svårt att skriva hur det går till ;)


fast svårt är det och man måste ha rätt bra koll på va man gör.