handdator

Visa fullständig version : nån däruppe som jävlas med mig?


bosse_brutal
2005-03-15, 12:34
Den förra helgen var inte direkt nån höjdare för mig, det började med ett inbrott i bilen natten lördag-söndag, kommer ut till bilen och märker att dörrarna är olåsta, sen ser jag att det ligger en massa glas i baksätet. dem har slagit in den lilla sidorutan i ena bakdörren och gått in i bilen..
Han som gjorde det kan i alla fall inte haft mycket innanför pannbenet, för jag hittade brytmärken på bandarn *whatever* .. jag menar, vad kan man få för en 15 år gammal jävla bandspelare? en ica kasse och två pantburkar?

Jaja, rensar ut glaset och fixar en pappskiva istället, och på kvällen bär det av ut på isen hos en kompis, efter ett tag så börjar bilen låta som fan, stannar och kollar vad det är, det visar sig att avgasröret gått av precis framför sista dämparen. bara att packa in skiten i bagagen och köra vidare.
på måndan när jag ska ta bilen till skolan, vad får jag syn på då månntro? JO, det är punktering på vänster fram... FAN

så nu kör man runt med ett nödhjul som kostade mig ett besök i ett dike isöndags efter att ha försökt ta en glashal och feldoserad kurva i 30km/h. men där hade jag i alla fall lite tur, det var ett väldigt grunt dike och ja klarade mig i från att träffa ett träd och några stora stenar med ungefär så stor marginal som det är mellan mina kulor...

allt detta passar perfekt med att bilskatten på 1000spänn mer än vad jag har i plånboken snart ska betalas...

Bengan
2005-03-15, 12:49
Skrota bilen, är nog nån förbannelse.

wintzell
2005-03-15, 12:56
Buhubuhubu! *cry*

Ta det lugnt, nästa vecka har du ökat två kilo muskler på grund av allt testosteron från ilskan. Det handlar inte om nån där uppe. Det handlar om tur- och otursvängningar i en naturlig sinuskurva.

The_RobRoy
2005-03-15, 12:59
Buhubuhubu! *cry*

Ta det lugnt, nästa vecka har du ökat två kilo muskler på grund av allt testosteron från ilskan. Det handlar inte om nån där uppe. Det handlar om tur- och otursvängningar i en naturlig sinuskurva.

Är det från nå empiriska studier du fått fram att oturen svänger som en sinuskurva eller? :)

bosse_brutal
2005-03-15, 15:16
Glömde nämna att jag sitter hemma med en förkylning också. så ev teesto ökning kommer ja inte han nån större nytta av :(

nej, nu ska jag gå och snapsa lite hostmedecin och titta på dagens 3e film....

Bjorne
2005-03-15, 16:01
Bil är den dyraste* inversteringen man kan göra, men också en av de som förbättrar livskvalitén mest bort sett fråna allt de andra "vanliga" :p