handdator

Visa fullständig version : ont i mediala ulnae


Doktorn
2005-03-14, 17:55
Har problem med smärta längs mediala kanten av ulnae, smärtan kommer efter ansträning av underarmens flexorer och känns som typ en ilning längs hela benets mediala kant. Det är även bitvist ömt och kan ibland göra ont spontant utan någon form av ansträngning. Har haft likadan smärta förr dock inte lika mycket som nu, nu är det på gränsen till att jag inte kan träna =( Någon förslag på vad det är? åtgärd?

Åse Columbus
2005-03-14, 18:17
typ benhinneinflammation kanske?

vila!!

AFanatic
2005-03-14, 18:40
Det där har var och varannan styrketränande individ råkat ut för. Det som hjälpte för mig var vila och andra övningar där man inte höll krampaktigt i stången,handtagen osv.

Doktorn
2005-03-14, 22:14
Men jag har haft det från och till i iaf ett år...men inget annat å vila och försöka ändra övningarna?!
Ang. det så var det värre för något år sedan när jag spelade basket och hade liknande smärta i min skotthand, men det gick över på nån månad men under den tiden passade jag alltid bollen istället för å skjuta! var nästan lite komiskt =)

benhinneinflammation är oxå det enda jag kan komma att tänka på!

AFanatic
2005-03-14, 23:19
Ja det är rätt skumt det där...Byte av övningar hjälpte iaf för mig...Går jag tillbaka till de övningar jag "fick det av" så kommer det tillbaka, och det efter år av "vila".