handdator

Visa fullständig version : Whey eller gainer under deff?


krilleh
2005-03-13, 22:52
Nu när ja e på en _liten_ deff för att få bort lite fett på magen undrar jag er.. Ska ja ta gainer eller Whey(proteindrink) i slutet av varje gympass? Min kompis säger att de finns "Whey 80" och Whey 100! Va tycker ni ja ska köra på? Just nu använder ja gainer men kanske ska ändra till nån whey?

KIRE
2005-03-13, 22:57
Nu när ja e på en _liten_ deff för att få bort lite fett på magen undrar jag er.. Ska ja ta gainer eller Whey(proteindrink) i slutet av varje gympass? Min kompis säger att de finns "Whey 80" och Whey 100! Va tycker ni ja ska köra på? Just nu använder ja gainer men kanske ska ändra till nån whey?

Eftersom du ska äta både kolhydrat och protein efter träningen så blir det bra med gainer. Annars kan du ju använda whey och äta andra kolhydrater samtidigt.

TTT
2005-03-13, 23:34
Självklart skall du ta en gainer efter passet. Kroppen behöver genast snabba kolhydrater och protein för att gå in i ett anabol tillstånd.

krilleh
2005-03-13, 23:57
okej.. även fast ja deffar? :o

Baan
2005-03-14, 00:28
ja...

kan vara billigare att köpa protte och mixa med lite maltodextrin/druvsocker själv, kan vara lite klurigt att hitta bra gainer -- med bra socker i.

TTT
2005-03-14, 00:31
Rapid Recovery är den bästa gainern på marknaden om du tänkt köpa färdig.

King Grub
2005-03-14, 06:42
okej.. även fast ja deffar? :o

Är det fettvikt eller muskelvikt du vill deffa bort? ;)

Ordet "gainer" är missvisande. Det går att deffa på gainers och bulka på måltidsersättare för viktminskning.