handdator

Visa fullständig version : Hej behöver hjälp med en liten deff..


GrayHaven
2005-03-13, 00:49
Hejsan det är såhär att jag ska börja göra allt jag kan för att minska centimeterna runt magen (och rumpa, lår).

Men jag är helt ny på allt med deffning och dylikt så jag behöver verkligen hjälp

info om mig
Ålder 20
vikt ca 73 kg
längd 182 cm
Mått mage: 86-87 cm
önskat mått: 79-80 cm

Jag har kört med Fairing Complete Diet och Eisielt pyruvat kapslar (4 morgon 4 kväll) i en vecka och ska köra detta en vecka till
Anledning att jag kör med ett pulver nu är att jag ville ha en liten "kick start" att verkligen sätta ner foten och säga att nu ska jag börja ta tag i det här..efter nästa vecka ska jag börja laga riktig mat

då tänkte jag att en dag kunde se ut såhär:

Spinning, HIIT 10 minuter 10sekunder hög 20 sekunder låg
frukost:
havregrynsgröt 1dl + lågkalorisylt + lättmjölk

Mellanmål
fullkornssmörgås tex polar extrem med lätt messmör och någon frukt samt vatten

Lunch
Kycklingfile mycket grönsaker tex tomat,gurka,mango,spenat osv och Keso eller fullkornspasta..
1-2 fileer och 2-3 nävar pasta / 50 gram keso

Mellanmål 2
Smörgås frukt vatten

Kvällsmat
samma som frukost alltså gröt

Jag ska även börja gå på gym men vet inte riktigt vad jag ska köra för övningar där, ska dock få en introduktion med nåt standard schema så det återkommer jag med

men vad tror ni om detta jag beräknade mitt kaloriintag för inte sålänge sen och då fick jag det till ca 2400 kcal enligt den här formeln som gruber förespråkar
jag har även läst deffguiden åtskilliga gånger och vet ungefär hur jag ska lägga upp det

det jag undrar mer är hur långt tid tror ni att det kan ta om jag följer ovanstående kost schema och kör spinning på morgonen antingen varje morgon (kanske blir förmycket) eller varannan och sedan "nybörjar aktivitet" på gymmet och även slänger in lite promenader..

går det på "några veckor" "en månad" "tre månader" vad tror ni?

för att se lite hur magen ser ut nu och mitt mål (Jag siktar på att se ut som när jag drar in magen jämt..om ni förstår..detta sätter jag som ett första delmål för när jag kan se hur jag kan komma att se ut så känner jag att det finns en chans..)

Så vad har ni för tips..vad är det som gäller..tror ni det kan funka med kostschemat och det ovan?


Ursäkta den riktigt usla kvalitet på bilderna både i upplösning och posé men hade bara min mobilkamera att tillgå..

jag är rädd att jag startat alldeles förmånga såna här trådar men den här får bli min sista ursäkta om det har kommit till "spam nivå" :em:

tack på förhand :bow:

King Grub
2005-03-13, 07:06
men vad tror ni om detta jag beräknade mitt kaloriintag för inte sålänge sen och då fick jag det till ca 2400 kcal enligt den här formeln som gruber förespråkar
jag har även läst deffguiden åtskilliga gånger och vet ungefär hur jag ska lägga upp det

Gruber? :MrT:

Det är inte bara en fråga om energi (kcal). Det gäller att äta vettiga proportioner av makronutrienterna också (fett, kolhydrat och protein).

Du har ett (!) mål med en ren proteinkälla i; kycklingen till lunch!

MyungChul
2005-03-14, 10:41
mango är ingen grönsak.. en annan sak om du menar mangold.. och vart är proteinerna? :(

GrayHaven
2005-03-14, 13:27
nej jag vet att mango inte är någon grönsak men jag äter den i samband med lunchen och lägger inte frukten i en egen kategori då det bara är en frukt

blir även lite nötter där emellanåt

proteinerna är det dåligt med..
kanska ska svepa en burk kesella och lite bär på kvällskvisten också..vad finns det mer för bra proteinkällor som man kan blanda in ? nu har jag keso och kyckling

edit när jag börjar träna på gym mer seriöst kommer jag ju att ta proteindrink efter träning och så..så då kommer det intaget öka i samband med träning

King Grub
2005-03-14, 13:30
Du bör inkludera någon form av fullvärdigt protein i varje mål: kött, fisk, fågel, ägg, skaldjur, t ex.

DjaN
2005-03-14, 16:44
Jag käkar 2 dl Müsli med mjölk + ca 15 gr vassleprotein till frukost.. Är det en bra frukost..? Proteinmänden är ungefär samma som vid träning.

Ibland äter jag även 1 extrememacka med skinka på. Men är osäker på om det är bra o käka skinka på morgonen, med tanke på att det kanske är för mkt fett i den. Har hört att man bör undvika fett på morgonen?

King Grub
2005-03-14, 16:49
Ät du mackan till frukosten om du behöver energin. Det finns nästan inget fett i skinka, och du behöver inte försöka nolla fettintaget. Vi pratar större mängder än en skinkmacka för att påverka negativt, om det inte är en centimetertjock skiva julskinka med full fettrand det handlar om.

DjaN
2005-03-14, 16:56
Ät du mackan till frukosten om du behöver energin. Det finns nästan inget fett i skinka, och du behöver inte försöka nolla fettintaget. Vi pratar större mängder än en skinkmacka för att påverka negativt, om det inte är en centimetertjock skiva julskinka med full fettrand det handlar om.
Ok. bra, för det är så gott :D

Jag käkar 2 dl Müsli med mjölk + ca 15 gr vassleprotein till frukost.. Är det en bra frukost..? Proteinmänden är ungefär samma som vid träning.

DjaN
2005-03-14, 21:34
Någon?

mmmCay
2005-03-14, 21:56
Ok. bra, för det är så gott :D

Jag käkar 2 dl Müsli med mjölk + ca 15 gr vassleprotein till frukost.. Är det en bra frukost..? Proteinmänden är ungefär samma som vid träning.

Det beror på hur mycket mjölk du tar. Är det 15g protein eller 15g vasslepulver?

DjaN
2005-03-14, 22:02
Det beror på hur mycket mjölk du tar. Är det 15g protein eller 15g vasslepulver?
15g protein.. mjölk.. ja, 2-3 dl knske