handdator

Visa fullständig version : Tentakäk


hajder
2005-03-12, 15:48
Vad brukar ni ha med er att tugga på när ni skriver tentor? Behöver lite tips på vad man ska ha med sig för att inte säcka ihop under de 4 timmarna?

tja det var väl allt....

vega
2005-03-12, 16:08
Själv kan jag inte äta under tentor, men jag tycker banan, macka eller en yoghurt är bra alternativ. Man vill ju inte äta nåt som låter för mycket så man stör de andra! Lycka till på tentan!

mystic[-_-]
2005-03-12, 16:10
mackor och cola light

acke_t
2005-03-12, 16:51
skrev 5h-tenta idag. Hade med mig 2 flaskor funlight. 50g jordnötter och två halvor polarkraft extrem med 10g becel, 30g kalkonkött.
funkade fint.

jesse
2005-03-12, 17:45
se till o vara jävligt påläst så kan du gå efter 2 timmar istället :D

Wain
2005-03-12, 18:26
Bars och frukt.
:thumbup:

AcidSleeper
2005-03-12, 21:14
Beror på hur länge man sitter!

Allt ifrån fullkornsmakaroner och kycklingfile till hårdbrödsmacka och makrillfile, ibland även en prottedrink!

abjorn
2005-03-12, 21:18
Klarar inte av att äta dagarna innan eller under tenta... blir högst en prottedrink och någon frukt.

Yxel
2005-03-12, 21:45
Ingenting. Tycker man är mer koncentrerad och fokuserad om man inte har en massa mat med sig :)

Stenberg
2005-03-12, 23:27
En loka, en macka, en proteinbar, ett äpple, ne clementin och två RedBull sugarfree är standardåt mig. Brukar dock bara hinna med en RedBull och mackan...

jakke
2005-03-12, 23:31
En loka, en macka, en proteinbar, ett äpple, ne clementin och två RedBull sugarfree är standardåt mig. Brukar dock bara hinna med en RedBull och mackan...
risifrutti, kaffe, kanske lite keso, nån liten godis bit osv.

Trance
2005-03-12, 23:56
Äter aldrig,behöver aldrig gå på toa. Brukar dock nästan aldrig sitta tiden ut.

Annars vore det grymt att öppna en burk surströmming like diskret.

Andra brukar ha med sig banan, choklad, mackor. Känns kanske lite dumt att duka upp en hel måltid.

Sparrisen
2005-03-12, 23:56
Vad brukar ni ha med er att tugga på när ni skriver tentor? Behöver lite tips på vad man ska ha med sig för att inte säcka ihop under de 4 timmarna?

tja det var väl allt....

Under tentor har man INTE tid att käka!!!

Har för övrigt 5 timmar programmeringtenta på måndag och 5 timmar matte på tisdag...

Patte
2005-03-13, 00:32
Swede> Programmeringen har jag inte läst, men sitter du 5 timmar på tentorna?

Jag satte mitt rekord på 3.5 timme på Analys A, sen har jag aldrig suttit längre :)

Ta med nåt att dricka, typ cola light men jag gillar inte godis. Sitter mest och kör på tills jag är slut. Då får det vara nog. Sitter kanske och rullarna tummarna ett tag för att se om jag kommer på något mer, men normalt är väl 1.5-2timmar och då behöver man inget om man äter stabilt innan så blodsockret ligger bra

jakke
2005-03-13, 00:42
Under tentor har man INTE tid att käka!!!

Har för övrigt 5 timmar programmeringtenta på måndag och 5 timmar matte på tisdag...
under programmeringen är det utmärkt att först läsa uppgiften sedan tugga på ngt och fundera hur man ska lösa det aktuella problemet.

jesse
2005-03-13, 00:45
Swede> Programmeringen har jag inte läst, men sitter du 5 timmar på tentorna?

Jag satte mitt rekord på 3.5 timme på Analys A, sen har jag aldrig suttit längre :)

Ta med nåt att dricka, typ cola light men jag gillar inte godis. Sitter mest och kör på tills jag är slut. Då får det vara nog. Sitter kanske och rullarna tummarna ett tag för att se om jag kommer på något mer, men normalt är väl 1.5-2timmar och då behöver man inget om man äter stabilt innan så blodsockret ligger bra

Jag har inte heller fattat varför så pass många sitter nästan tiden ut på matte-tentorna. Även om man är riktigt långsam på o skriva så är 3 timmar väldigt gott om tid. Om man nu kommer till en tenta o inte kan nånting så hjälper de liksom ändå inte att sitta o tänka i flera timmar ;) Jag skulle personligen aldrig kunna sitta i 5 timmar på en sådan tenta utan o somna :sleep:

The_RobRoy
2005-03-13, 09:10
Jag har inte heller fattat varför så pass många sitter nästan tiden ut på matte-tentorna. Även om man är riktigt långsam på o skriva så är 3 timmar väldigt gott om tid. Om man nu kommer till en tenta o inte kan nånting så hjälper de liksom ändå inte att sitta o tänka i flera timmar ;) Jag skulle personligen aldrig kunna sitta i 5 timmar på en sådan tenta utan o somna :sleep:

För att alla inte kanske har 4+5 tal på sina mattetentor. Många tal vi har på våra tentor tar kanske 30-40min att lösa även om man vet exakt hur man ska göra. Sen är det 7 uppgifter, med lite fundering på hur man ska göra mellan talen också och lite kontroller att man gjort rätt, 5h går snabbt..

jesse
2005-03-13, 09:58
För att alla inte kanske har 4+5 tal på sina mattetentor. Många tal vi har på våra tentor tar kanske 30-40min att lösa även om man vet exakt hur man ska göra. Sen är det 7 uppgifter, med lite fundering på hur man ska göra mellan talen också och lite kontroller att man gjort rätt, 5h går snabbt..

Nu syftade jag iofs på de tentorna jag har gjort (Analys A, B, Linjäralgebra o liknade). Jag fattar att de finns många kurser där tentorna tar längre tid att genomföra. :)

The_RobRoy
2005-03-13, 10:16
Nu syftade jag iofs på de tentorna jag har gjort (Analys A, B, Linjäralgebra o liknade). Jag fattar att de finns många kurser där tentorna tar längre tid att genomföra. :)

Sorry att jag verkade så surig, :em:

vart grinig idag på morgonen, gick upp för tidigt tror jag.

Har skrivit alla domdär tentorna, om du gjort dom allihop på under 3h måste du verkligen kunnat det bra (eller gått på en högskola där det inte är lika svårt som på min möjligtvis). Men visst kan man det bra, så är man ju klar på 3h.. ..dock finns det kurser där även om man kan det bra så hinner man knappt, typ komplex analys.

Patte
2005-03-13, 10:38
Kan förstå om man läser komplex analys eller något att man sitter längre, men om man ser på Analys A och Linjär Algebra så är första uppgiften ganska lätt. Kan ibland ta lite tid bara för det blir massa "grisräkning". Sen resten är ju bara att köra på. Den sista uppgiften kan man nästan stryka direkt. Vår matteföreläsare sa att ska man bara klara tentan, så är det extremt gott om tid för det handlar ju bara om att klara 3 uppgifter (på MAIs tentor). :)

Nä fasen nu ska jag iväg och plugga till AnalysB. Tur att den är lättare än Analys A iaf :thumbup:

jesse
2005-03-13, 10:45
Sorry att jag verkade så surig, :em:

vart grinig idag på morgonen, gick upp för tidigt tror jag.

Har skrivit alla domdär tentorna, om du gjort dom allihop på under 3h måste du verkligen kunnat det bra (eller gått på en högskola där det inte är lika svårt som på min möjligtvis). Men visst kan man det bra, så är man ju klar på 3h.. ..dock finns det kurser där även om man kan det bra så hinner man knappt, typ komplex analys.

Var pluggar du någonstans? Själv läser jag i Linköping precis som Patte.

hallar
2005-03-13, 10:47
Jag satt i fredags med min helt vanliga matsäck. Alltså korkade upp en matlåda med kyckling grönsaker och pasta efter en halvtimmes skrivning. Det var perfekt. Man skrev lite, åt lite, gick efter 1h 45 min.

Patte
2005-03-13, 10:47
Var pluggar du någonstans? Själv läser jag i Linköping precis som Patte.

Vad pluggar du då och var tränar du då?

The_RobRoy
2005-03-13, 11:09
Var pluggar du någonstans? Själv läser jag i Linköping precis som Patte.

Y-linjen linköping också :)

Sparrisen
2005-03-13, 11:15
under programmeringen är det utmärkt att först läsa uppgiften sedan tugga på ngt och fundera hur man ska lösa det aktuella problemet.


Man får inte käka vid datorn...

Sparrisen
2005-03-13, 11:17
Swede> Programmeringen har jag inte läst, men sitter du 5 timmar på tentorna?


Tiden går fort när man har roligt... ;)

jakke
2005-03-13, 11:28
Man får inte käka vid datorn...
Hmm, vi hade skriftlig tenta!

Sparrisen
2005-03-13, 11:35
Hmm, vi hade skriftlig tenta!

haha.. segt att skriva koden för hand... :)

The_RobRoy
2005-03-13, 11:41
haha.. segt att skriva koden för hand... :)

sluta tjöta här nu, plugga *slap*

*drar till skolan*


;)