handdator

Visa fullständig version : Gym, Helsingborg och lite fria vikter


AjMinSko
2005-03-12, 14:35
Goddagens.
Jag har det senaste halvåret tränat på Friskis i hbg och tyckt det har funkat alldeles utmärkt om man säger så.
Men variation förnöjer så jag har börjat kolla runt lite efter andra ställen.
Var inne och kolla på Janne Möllers och det verkade helt OK om än lite dyrt för mina fickor...
För att göra en längre historia kortare ville jag höra om det finns någon som har bra/dåliga erfarenheter av de olika gymmen i helsingborg?

Den andra grejen är att jag i princip bara tränat på maskinerna på Friskis pga att jag är lite osäker på mitt utförande när det kommer till de fria vikterna.
Har kollat en del på beskrivningar, andra folk och läst lite men skulle gärna vilja ha någon som kollar så att jag gör rätt..
Efter att ha hört diverse skräckhistorier om PTs är jag ganska osäker på var jag hittar någon kompetent som kan kolla om jag gör rätt.
Så om det är någon som har lite tips, förslag eller annat så är det uppskattat!

alyosha
2005-03-12, 14:58
Joachim Olsson, PT:n på F&S HBG, har jag hört är jäkligt duktig. Men varför inte boka tid med en instruktör om du känner dig osäker på utförandet m. fria vikter?

AjMinSko
2005-03-12, 15:07
Joachim Olsson, PT:n på F&S HBG, har jag hört är jäkligt duktig. Men varför inte boka tid med en instruktör om du känner dig osäker på utförandet m. fria vikter?

Det var det jag hade tänkt.
Men det var väl lite alla skräckhistorierna om folks erfarenheter med instruktörer som gjorde att jag har tvekat lite.
Men tack för tipset!

JoelR
2005-03-12, 15:39
Boka en PT och skaffa dig en uppfattning! :)

Arne Persson
2005-03-12, 15:40
Det var det jag hade tänkt.
Men det var väl lite alla skräckhistorierna om folks erfarenheter med instruktörer som gjorde att jag har tvekat lite.
Men tack för tipset!


Joachim har gått mina kurser och tävlat på vår grepptävling samt är en av Sveriges bästa konsertpianister! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Baan
2005-03-12, 15:41
Joachim har gått mina kurs och tävlat på våt grepptävling samt är en av Sveriges bästa konsertpianister! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

hehe det sista argumentet var ändå överlägsat starkast med tanke på frågan i sig :booty: :D

Arne Persson
2005-03-12, 15:43
hehe det sista argumentet var ändå överlägsat starkast med tanke på frågan i sig :booty: :D
En person som kan spela klassiskt på piano samt trycker tunga grippers mm är helt ok!

alyosha
2005-03-12, 15:53
Yupp, och dessutom kan han FingerLoopa med en penna! :hbang:

ops
2005-03-12, 16:29
2 hardcore gym i Hbg http://www.greppet.m.se/ , http://www.traningsakademin.se/ ,
Mycket fria vikter, lyftarflak och de maskiner som kan tänkas behövas! Men prova båda.
P.s Knäböj står högre i kurs än grippers och ZZ Top som träningsmusik slår pianoklink!!!!!!!!!!!!!!!!! :hbang:

AjMinSko
2005-03-12, 19:09
Tack för alla tipsen.
Får bli att kolla om jag kan få tag i herr Joakim! :)

Joel: orsaken att jag inte bara testat själv är just att jag inte litar på mitt eget omdöme på det området.
Har man inte tillgång till ett teleskop är det lätt att bli övertalad till att tro att universum snurrar runt jorden..
Kanske..

Hur är det med Nautilus på söder? Är det någon som tränat där?

AnimalGen
2005-03-12, 19:50
Dom två bästa gymen för BB i HGB är Classic eller Helsingborgs träningsstudio.

AjMinSko
2005-03-14, 18:54
Dom två bästa gymen för BB i HGB är Classic eller Helsingborgs träningsstudio.
Tack för tipset!
Det är uppskattat även om jag inte direkt skulle säga att det är Bodybulding jag sysslar med. :)

pimpyd
2005-03-16, 13:40
Tycker det är värt att nämna nautilusgymmet i helsingborg. Gillar verkligen känslan där och där finns allt man behöver och är inte så mycke folk heller. Mestadels maskiner men finns fria vikter i nedre gymlokalen.

Olsson
2005-03-18, 12:36
Jag tränar på nautilus på söder, men jag tror inte där finns mkt mer o hämta på på f&s. Maskiner är där gott om, sen finns det en liten hörna med fria vikter.
Hantlar upp till 40kg
3 skivstänger.
2 bänkar med fällbart ryggstöd.
1 bänkpress
1 smith
1 cablecross
1 dålig ställning för knäböj osv, men den funkar om man inte ska lassa på 200kg+.
chins och dipsställningar.
1 stor worldclass hissdragcombo av nån typ

Ganska litet o trångt. Men tränar man inte 17-19 så är det ganska lungt o skönt. Gillar stämmningen där annars. Snart ska väl bassängerna vara klara oxå så man kan simma.

chidde
2005-03-18, 15:51
hrm, jag känner igen det där... variation förnöjer

friskis och svettis har faktiskt blivit riktigt bra efter ombyggnaden, dem har fortfarande likadana maskiner som dem har på sats, technogym heter dem.. kan det stämma? sen har dem fått dit lite andra bra grejer också som jag inte kan namnen på (knäböjställning, T-bar rodd.. etc)

träningsakademin é också bra, där har dem det mesta man behöver... even the inspiration. utrustningsmässigt i samma klass som f&s bara det att det finns fler teens på friskis :love:

fitness24seven é nytt i helsingborg, jag har hört att dem inte har så mycket fria vikter, mest maskiner.. så det låter inte särskilt lockande

du får bättre resultat av att träna hemma än på janne möllers

så hade jag fått välja ett gym idag hade det varit i den ordningen,
jag tycker att man får mest för pengarna om man går på friskis, SÅ STANNA DÄR!

The Ultimate Beef
2005-03-18, 20:36
Har tränat en gång på F&S, gör det aldrig igen.

AjMinSko
2005-03-19, 19:16
Har tränat en gång på F&S, gör det aldrig igen.

Får man fråga varför?

AjMinSko
2005-04-02, 18:04
Hmm en lite update kanske.
Frågade för nån vecka sedan om man kunde få hjälp av denne hr Joachim Olsson och vad det skulle kosta.
Tydligen kunde man inte nöja sig med en gång utan det var "obligatoriskt" med tre ggr.
Eftersom det gick på 2300 riksdaler sa min plånbok mig att det fick bli någon gång i framtiden.
När jag gift mig rikt eller snubblat över en guldgruva.
Men tack igen för alla tipsen och hjälpen!