handdator

Visa fullständig version : Frucktkött i juicen eller inte


Brenner
2005-03-12, 12:19
Frucktkött i juicen eller inte????
själv tycker jag att frucktkött är skit äcklig!!!

vega
2005-03-12, 12:23
Jag vill ha massor helst, så den blir lite trögflytande!
Dessutom borde det väl vara så att med fruktkött i juicen så blir den långsammare sett ur GI, eftersom det kommer med fibrer då? Kan vara helt ute och cykla men det tror jag inte.

kroy
2005-03-12, 13:11
Jag vill ha massor helst, så den blir lite trögflytande!
Dessutom borde det väl vara så att med fruktkött i juicen så blir den långsammare sett ur GI, eftersom det kommer med fibrer då? Kan vara helt ute och cykla men det tror jag inte.

tänkte imorse på just det där, stämmer det verkligen? någon som vet?
enligt näringsvärdet är det ju lika mycket av allt i jos med och utan fruktkött, men sen räknas kanske fibrer inte in, eller så är det för liten mängd för att räknas..

aliquis
2005-03-12, 13:48
haha, naturligtvis fruktjuice, slät är ju den som är äcklig. Påminner mig om att jag gör något helt galet när jag köper delmonte eller liknande till mina smoothies, men där märker man ju inte skillnaden :(

aliquis
2005-03-12, 13:49
tänkte imorse på just det där, stämmer det verkligen? någon som vet?
enligt näringsvärdet är det ju lika mycket av allt i jos med och utan fruktkött, men sen räknas kanske fibrer inte in, eller så är det för liten mängd för att räknas..
Fruktköttet ger nog inte så mycket extra smältbara kolhydrater nej, men man kanske får med lite fler nyttigheter än bara fibrer.