handdator

Visa fullständig version : hur stora är era hantlar?


Johan86
2005-03-11, 20:21
jag köpte en ny hantel idag.den är 37cm lång och 25mm bred vid greppet.tycker att den var för smal.hur stora brukar dom vara på gymmen?

hur stora är era hantlar?

MAXX
2005-03-11, 20:26
Att säga vad den väger vore lättare kanske?

Jense
2005-03-11, 20:27
Att säga vad den väger vore lättare kanske?


nä han lastar på vikter själv.

mina är: 300 och 400mm. de på 400 är hemmasvarvade

Baan
2005-03-11, 20:28
nä greppet är ju intressant.. tycker själv det ska vara lite av en tjockare modell.. dom flesta gymmen jag tränat på har haft tjockare grepp än t ex billiga skip sport hantlar och som vissa små källargym har (t ex P4as skitgym). Vad själva hantaget och det väger i sig tycker jag det är skitsamma så länge man får bra grepp och det känns bra

Johan86
2005-03-11, 20:50
tycker att detta kändes alldeles för litet.på denna hantel så kan man alltså byta vikter själv

Baan
2005-03-11, 20:55
25mm har jag för mig är det vanliga man kan inhandla dvs den smalare varianten. Går köra med men man får nog vänja sig lite. Tycker självl om tjockare grepp

DJJOHANSSON
2013-02-16, 12:36
Kanske för mycket OT nu men, Hur kommer det sig att man(jag) är starkare med en 25mm hantel än med en vanlig hantel? Någon annan som upplevt detta?


Samma vikt på bägge hantlarna, Men jag kan pressa/Curla några extra reps med den smalare hanteln. Ska tilläggas att jag har stora händer så har inga som helst problem med att hålla i en vanlig hantel, Kan klämma ihop en CoC #1a med så greppet är inte jättedåligt iallafall.

KlartHöger
2013-02-16, 12:56
Kanske för mycket OT nu men, Hur kommer det sig att man(jag) är starkare med en 25mm hantel än med en vanlig hantel? Någon annan som upplevt detta?


Samma vikt på bägge hantlarna, Men jag kan pressa/Curla några extra reps med den smalare hanteln. Ska tilläggas att jag har stora händer så har inga som helst problem med att hålla i en vanlig hantel, Kan klämma ihop en CoC #1a med så greppet är inte jättedåligt iallafall.

Har upplevt precis samma sak. I pressar bör ju verkligen inte greppet spela så stor roll heller, så det är oerhört konstigt.

Dennis93
2013-02-16, 12:57
Kanske för mycket OT nu men, Hur kommer det sig att man(jag) är starkare med en 25mm hantel än med en vanlig hantel? Någon annan som upplevt detta?


Samma vikt på bägge hantlarna, Men jag kan pressa/Curla några extra reps med den smalare hanteln. Ska tilläggas att jag har stora händer så har inga som helst problem med att hålla i en vanlig hantel, Kan klämma ihop en CoC #1a med så greppet är inte jättedåligt iallafall.

Det kan inte var så att du kanske får en annan vinkel vid handleden med de olika hantlarna och det påverkar på något vis ? ... Bara brainstormar lite ;)

BisonLGcrew
2013-02-16, 12:57
Kanske för mycket OT nu men, Hur kommer det sig att man(jag) är starkare med en 25mm hantel än med en vanlig hantel? Någon annan som upplevt detta?


Samma vikt på bägge hantlarna, Men jag kan pressa/Curla några extra reps med den smalare hanteln. Ska tilläggas att jag har stora händer så har inga som helst problem med att hålla i en vanlig hantel, Kan klämma ihop en CoC #1a med så greppet är inte jättedåligt iallafall.

Greppet. Muskler behöver inte vara jättedåliga för att påverkas av belastning...