handdator

Visa fullständig version : har gunde bajsat på sig?


Olsson
2005-03-11, 19:53
Pratade med en kompis under morronpromenaden och enligt honom fanns det nån historia om att gunde inte hann skita före en tävling och han ville inte stanna 1 minut för att skita så han la en tolle i brallan och åkte vidare hela vägen in i mål. Efter detta åkte han mycket snabbare när han slapp tänka på det.

Jag kan inte släppa de här så nu måste jag få reda på om detta är sant eller inte? Nån som vet? Vore jävligt hardcore om det är sant :bow:

ölobrännvin
2005-03-11, 19:54
Det skulle inte förvåna mej det minsta ! hoppas det är så, då ska jag skriva brev till honom.

Jorgen
2005-03-11, 19:59
Jag är rätt säker på att det är sant. Han var extrem på alla sätt. Men blev också bäst. Gunde hade även som mål att aldrig bryta ett lopp något som han aldrig heller gjorde, trots en del missöden i spåret.

//Jörgen

axlpxl
2005-03-11, 20:02
Hehe, mina historier stämmer alltid!
Annars.. Om det är ngn som vinner på Bingolotto och får ringa in och prata med Gunde.. Kan ni inte fråga honom i direktsändning då?
"Bajsade du verkligen på dig Gunde?" :naughty:

mini_Arnold
2005-03-11, 20:05
Äsch, sånt händer när det blir skitjobbigt
hahaha gunde bajsade på sig :D

Berry
2005-03-11, 20:07
Ja, vad gör man mitt ute i storskogen när satan bankar på porten? :D

axlpxl
2005-03-11, 20:11
Äsch, sånt händer när det blir skitjobbigt
hahaha gunde bajsade på sig :D

Försökte du vara rolig där med SKITjobbigt eller? *popcorn*

abjorn
2005-03-11, 20:20
Gude har bajjat i byxan under ett lopp.

King Grub
2005-03-11, 20:20
Jag har för mig att han själv skrivit det i sin bok (det var länge sedan jag läste den).

axlpxl
2005-03-11, 20:21
Jag har för mig att han själv skrivit det i sin bok (det var länge sedan jag läste den).

Kan man köpa denna boken idag och isåfall var? Om du har den hemma, kan du inte kolla upp det?

Fultjack
2005-03-11, 20:22
jepp det är sant, det hände nånstans här uppe, i porjus om jag inte minns helt fel :thumbup:

Laan
2005-03-11, 20:24
vad jag har hört så sket han på sig.. vann gjorde han också och åkte vidare direkt genom målfållan och direkt till ett ställe där han kunde fixa till det hela..

Jorgen
2005-03-11, 20:28
Kan man köpa denna boken idag och isåfall var?
Ja, det kan man och man hittar den i en bokhandel. ;)

//Jörgen

z_bumbi
2005-03-11, 20:28
Kan man köpa denna boken idag och isåfall var? Om du har den hemma, kan du inte kolla upp det?

Närmaste bibliotek har den säkert i alla fall.

King Grub
2005-03-11, 20:29
Kan man köpa denna boken idag och isåfall var? Om du har den hemma, kan du inte kolla upp det?

Jag lånade den på biblioteket. :)

Baan
2005-03-11, 20:31
på tal om skit så finns det väl en å annan SL historia att dra också säkerligen, någon insatt kanske kan berätta något kul :) ? kanske lite ot men ändå.

läste en för flera år sen på BKs forum, kommer inte exakt ihåg vad smo hände men det var någon styrkelyftare som visst var lite lös i magen och gjorde det i brallan (vet inte i vilket sammanhang) och stack sen till toaletten för att lassa ut skitet. Tror han glömde låsa och blev överaskad av någon av tävlingens kvinnliga besökare samt var det andra där som såg han i "aktion".
Dvs om jag minns historien rätt, något i den stilen var det :)

hampaN
2005-03-11, 20:33
Var det inte en svensk maratonlöpare som fick värsta utskällningen efter att ha gått av banan för att skita under OS?

Dels tappade han tid men även rytmen i löpningen blev kass, var det någon ledare som sa :(

Spiffy
2005-03-11, 20:36
på tal om skit så finns det väl en å annan SL historia att dra också säkerligen, någon insatt kanske kan berätta något kul :) ? kanske lite ot men ändå.

läste en för flera år sen på BKs forum, kommer inte exakt ihåg vad smo hände men det var någon styrkelyftare som visst var lite lös i magen och gjorde det i brallan (vet inte i vilket sammanhang) och stack sen till toaletten för att lassa ut skitet. Tror han glömde låsa och blev överaskad av någon av tävlingens kvinnliga besökare samt var det andra där som såg han i "aktion".
Dvs om jag minns historien rätt, något i den stilen var det :)


Var inte det Allan :D

axlpxl
2005-03-11, 20:37
Vad har den för titel då?
"Gundes bok" eller?

Från och med nu är gunde min största idol :) *yourock*

Spiffy
2005-03-11, 20:37
Har för mig jag sett både cyklister och maratonlöpare som bara skopat upp skiten och slängt det åt sidan för att sedan fortsätta *spy*

Olsson
2005-03-11, 20:37
Respekt åt gunde! Ska kila till bibblan o låna hans bok innom de närmsta dagarna. Ett så starkt psyke som gunde hade kan jag inte låta bli att motiveras av.

axlpxl
2005-03-11, 20:38
Bra tv lär det ha varit åtminstone *popcorn* *popcorn*

Olsson
2005-03-11, 20:39
Har för mig jag sett både cyklister och maratonlöpare som bara skopat upp skiten och slängt det åt sidan för att sedan fortsätta *spy*

Jo de e kanske sant. På den nivån är man säkert så inriktad på att göra vad man ska så det finns inget som hindrar en.

Krokodil
2005-03-11, 20:41
Gunde har kört ett lopp med bruten arm bara för att hans idol Sixten Jernberg aldrig bröt ett lopp! Man kanske måste vara knäpp för att bli bäst. *screwy*

Allan
2005-03-11, 20:51
Man kanske måste vara knäpp för att bli bäst. *screwy*

Inte "kanske" - man måste vara knäpp!


allan

mini_Arnold
2005-03-11, 21:03
Försökte du vara rolig där med SKITjobbigt eller? *popcorn*
Nja, försöka är fel eftersom jag lyckades ;)

Metal_boy_
2005-03-11, 21:05
Gunde var värd ordet idrottsman, tror ingen annan släpper ner lite extra bly i brallan för att loppet går för lätt :D





obs!: jag vet att det inte blir tyngre och så efter som skiten ligger ju redan i han innan, skrev innan tråkmånsleffe kommer.

Bjorne
2005-03-11, 21:19
Inte helt ovanligt i cykeltävlingar heller...

Kimo
2005-03-11, 22:39
I Triathlon och långa cykellopp skits det i nävarna, då gäller det att inte vara fin i kanten. *spy*

Lyset
2005-03-11, 22:55
"Var går gränsen?" heter boken. Har inte tittat i den på många år, men nu har jag den framför mig och kan därför delge valda delar från den aktuella episoden.

"På kvällen före tävlingen fick vi någonting som tydligen var skämt, för till natten blev nästan alla dåliga i magen ... Själv hade jag inte känt någonting alls på natten. Men när jag skulle till att tävla, började min mage protestera den också. Hela tävlingen blev en pärs ... Strax innan bergspriset med tre mil kvar av loppets sex, hände det som inte får hända. Min ena skida slant i en uppförsbacke och detta ledde omedelbart till att jag, rent ut sagt ´sket ner´mig fullständigt! Jag hann alltså inte ens stanna och dra ner byxorna! ... Jag tänkte: Hur skall jag göra? Skall jag bryta tävlingen? Men det var det inte tal om. Förstapriset var fint, jag tror det var en motorcykel, och inte skulle jag väl bryta bara för att jag drabbats av denna löjliga 'olycka'! ... Folk måtte ha undrat om jag var riktigt klok, när jag åkte i mål. På grund av min pinsamma situation körde jag spurtrakan som en vilde, trots att jag var klart först. Kranskullan som skulle hänga på mig kransen fick inte en chans att komma i närheten av mig, av förståeliga skäl! Jag blåste rakt igenom målet, ut på en parkering, ner på stora vägen som dessbättre var snötäckt och fortsatte min ilskna spurt ända till hotellet!"

Så nu vet ni.

När jag ända är i gång bjuder jag också på följande Gundecitat som jag just fick ögonen på.

"Vid VM i Val di Fiemme blev jag för första gången lika glad åt min andraplats, som om jag själv vunnit. Känslan skrämde mig."

AndersHermansson
2005-03-12, 00:00
Haha det kanske är pinsamt för stunden att skita ned sig under ett lopp. Tänk om han hade avbrutit? Då hade han ju fått skämmas på riktigt.

- "Gunde Svan! Ja han som bajsade på sig och fick avbryta!"

skaparn
2005-03-12, 03:19
Har för mig jag sett både cyklister och maratonlöpare som bara skopat upp skiten och slängt det åt sidan för att sedan fortsätta *spy*

"Har för mig jag sett..." !!!????

Om man ser någon skita i byxan och sen skopa upp det så är det inget som försvinner från näthinnan så att man senare "har för sig"!!!!!!! Det skulle ursäktas om du sa att du trodde du drömde, men gå omkring och ha för sig, du lär aldrig få sett nåt bättre så det är bara att sätta igång och minnas.
Hur är det egentligen ställt med prioriteringarna i dagens samhälle?