handdator

Visa fullständig version : Fullkornsvåffla??


Helea
2005-03-11, 10:16
Snart, nåja om ngn vecka, så är det ju våffeldan! Självklart att man måste ha våfflor :eating:

Har hört att fullkornsvåfflor har kommit ut! Är de ngt att ha? Ngn som testat???

jwzrd
2005-03-11, 11:24
Kommit ut? Innan det kom ut så kunde man inte pula ner grövre mjölsorter i våffelsmeten innan man steker våfflorna? ;)

Helea
2005-03-11, 11:26
Kommit ut? Innan det kom ut så kunde man inte pula ner grövre mjölsorter i våffelsmeten innan man steker våfflorna? ;)


ja, ja, ja. Det e klart. Men nu undrar jag hur det är med den färdigblandade. Åker upp till hytten i Norge snart och då måste vi ta med oss färdigblandat . Finns inte så mga affärer där uppe dit vi ska

King Grub
2005-03-11, 13:10
Du får nog säga märke om du vill att någon som inte redan provat skall kunna kolla upp innehåll och liknande.

Helea
2005-03-11, 16:01
Hmm, tror det var Kungsörnens.

King Grub
2005-03-11, 16:12
Okej! Jag kollade upp ingredienserna, vilka visade sig vara fullkornsmjöl av vete, vetemjöl, skummjölkspulver, heläggspulver, med ett energivärde på 320 kcal per 100 gram och 12 g protein, 61 g kolhydrat och 3 g fett på dessa kilokalorier.

Det är bra mat. Ett näringsvärde som fullkornspasta ungefär, fast med högre GI.

Helea
2005-03-11, 16:50
Konstigt att våfflor kan vara bra med tanke på att det är just... ja, precis att de e just vaffler!

tinus
2005-03-11, 16:59
Jag ska äta våfflor imorgon :D Gamla hederliga snuskigt onyttiga med massor av grädde och jordgubbssylt på!! :eating: :D kanske tom lite socker

Sorry att sabbade din tråd Helea :em: Var bara tvungen..det ska bli sååå gott!!! :D

Helea
2005-03-11, 17:12
Sorry att sabbade din tråd Helea :em: Var bara tvungen..det ska bli sååå gott!!!

Det är lugnt :) Sitter här själv och å sååå sugen på att äta våfflor. Tyvär har jag lånat ut våffeljärnet *rolleyes* dumt Sen att jag redan smällt i mig både glass å kladdkaka idag gör det inte rättvisare :D Vadå? det e ju fredag! ;) måste ha lite fredaskäk hehe

J_Hells
2005-03-11, 18:56
Tackar för tipset. Ska iväg nu och köpa mig lite fullkornsvåfflor till kvällen. Tillsammans med Önos Lågkaloriesylt blir det super. :)