handdator

Visa fullständig version : Träningsprogram


Caruso
2005-03-10, 21:02
16 år gammal
~61 kg lätt
182 cm lång

3 januari började jag träna, tränade i månad med mes maskiner, gav väl inte allt för mycket men lärde mig en del ändå.Körde igenom hela kroppen 2-3 gånger i veckan då :cryout:

Sedan efter en månad så började jag köra seriösare och delade upp muskelgrupper och dissade de flesta maskiner osv. Körde:
Dag1: Bröst,axlar,triceps
Dag2: Ben,mage
Dag3: Rygg biceps

Kört med detta ett litet tag, men kommit fram till att jag ska testa något nytt. Är så trött i biceps efter hårda ryggövningar etc.

måndag: Bröst, framsida axlar. Tisdag: Vila Onsdag: Armar Torsdag: ben Lördag: rygg, baksida axlar.

Nytt schema:

Måndag: Bröst, framsida axlar.

Bänkpress
Lutande bänkpress
Pec Deck
Bröst i cablecross

Axelpress
Axellyft åt sidan
Stående axellyft framåt

Onsdag: Armar

Biceps:

Skivstångscurl
Växlande hantelcurl
Koncentrationscurl
Scottcurl

Triceps:

Liggande tricepspress
Pushdowns
Tricepssträck i maskin

Torsdag: Ben

Knäböj
Benpress
Liggande lårcurl
Benspark
Stående/sittande vadpress

Lördag: Rygg, baksida axlar

Latsdrag till bröstet / chins
Rodd
Hyperextentions
Hantelshrugs

Framåtlutande hantellyft
Sittande hantellyft frammåt

Några övningar jag ska slänga långt bort och aldrig mer prata med? Några övningar jag borde lägga till? Borde jag ändra själva schemat något?

Mina mål med träningen är att gå upp i vikt, och självklart bli lite starkare *flex*

Så.. har ni något att säga eller fråga etc så go for it!

AnimalGen
2005-03-10, 22:10
Fler pressövningar för bröst och axlar.
Lite mycket för biceps.
Marklyft för ryggen.

Annars är det rätt så bra glömm inte bara att :eating: , och :eating: , har jag sagt att du ska :eating: mycket föresten.

Caruso
2005-03-10, 23:11
Vad för mer övningar kan jag köra för bröst.
Kan väl lägga till miltiärpress för axlarna då.
Biceps var lite mycket ja men kör nog inte alla övningar utan får väl variera lite från pass till pass.

AnimalGen
2005-03-11, 14:57
Lutande hantelpress, bänkpress, maskinpress, bänkpress i SM. Kolla efter om du kan köra pullovers för bröst eller för rygg.