handdator

Visa fullständig version : Vill göra eget godis!


Ejkej
2005-03-10, 16:51
Jag vill göra ett kalorisnålt godis.
Vad tror ni kunniga människor om rispuffar med mörk choklad?
Att man smälter chokladen och blandar i puffarna, så det blir som risbräck.
Jag är så godissugen jämt, men har tröttnat på Naturdiets bars. Dom är dyra med..

Skriv gärna godistips! *grr27*

King Grub
2005-03-10, 16:52
Både puffat ris och choklad är väl nästan så kaloririkt det blir? Eller menar du per puffat riskorn?

Ejkej
2005-03-10, 16:57
Jaha...men dom är barsen jag äter innehåller ljus choklad, nått slags puff, kolasmet och socker..och dom innehåller 220 kolikalorier/100 gr.
och jag tänkte om jag tar riktigt mörk choklad istället, å sen puff så borde det bli nyttigare än naturdiets bars? Eller är jag helt ute och cyklar? :)

Player
2005-03-10, 17:57
Jaha...men dom är barsen jag äter innehåller ljus choklad, nått slags puff, kolasmet och socker..och dom innehåller 220 kolikalorier/100 gr.
och jag tänkte om jag tar riktigt mörk choklad istället, å sen puff så borde det bli nyttigare än naturdiets bars? Eller är jag helt ute och cyklar? :)

Varför inte bara äta vanlig mörk choklad istället?
En bit 70% ig bit som får smälta på tungan är helt underbart!
Om man nu kan äta den mörka chokladen som den bör, och förtjänar, att avnjutas så krävs det inte någon stor bit. :thumbup:

Relativt nyttigt är det också, det får man på köpet!

MyungChul
2005-03-10, 19:21
Jaha...men dom är barsen jag äter innehåller ljus choklad, nått slags puff, kolasmet och socker..och dom innehåller 220 kolikalorier/100 gr.
och jag tänkte om jag tar riktigt mörk choklad istället, å sen puff så borde det bli nyttigare än naturdiets bars? Eller är jag helt ute och cyklar? :)

innehållsförteckning tack

Pontus
2005-03-10, 22:00
innehållsförteckning tack
Om du menar innehållsförteckning på dom där naturdiet-snacksen så...:

Näringsvärde: (per 100g)
1218kj
290kcal
Protein 5.0g
Kolhydrater 33.6g
Varav sockerarter 16,6g
Fett 12,3g
Varav mättat fett 6,5g
Fibrer 1,6g

Ingredienser: Polydextros, mjölkcholkad (17,5%), rispuffar (rismjöl, veteglutet, vetemalt, socker, salt, dextros), vetekli, vegetabiliskt fett, skummat mjölkpulver, xylitol, fruktsocker, emulgeringsmedel (lecitin), salt, aromämnen. Innehåller gluten och laktos.

MyungChul
2005-03-10, 23:54
ok tackar.. :thumbup: men inget jag kommer sikta på direkt

kroy
2005-03-13, 22:37
gör nåt med nötter/frukt i, annars kan du ha en skål med fruktsallad redo :P
fruktsalladen kan du f.ö. sätta in i frysen en liten stund så att den blir lite hård på ytan och kallnar, mumsmums tycker jag iaf :)