handdator

Visa fullständig version : När är det dags egentligen...


Baan
2005-03-10, 16:04
...att börja träna igen?

Har vilat sen tisdags pga av förkylning som jag egentligen fick i måndags men sket i och tränade i tisdags, det blev ett rätt jobbigt pass. Nu har halsen blivit bättre men rinner fortfarande som fan från näsan och just utomhus så känns det fortfarande en del i näsan (alltså att det gör ont p g a kylan o så). Nu hade jag lite funderingar på att köra ett ben/axlar/armar pass imorgon, dvs passen jag missat igår/idag men är inte säker på om det är så klokt med tanke på att jag förmodligen inte är 100% än-- men vem vet, man kanske blivit lite slö av att ligga hemma och överdriver sin egen sjukdom :)
Vad tycker ni? Ett fint knäböjpass imorgon eller vila till måndag nästa vecka?

jwzrd
2005-03-10, 16:05
Det brukar komma en dag där man plötsligt blir sugen på att börja äta en massa mat igen. Antingen tränar man lite lätt den kvällen, eller normalt till lätt dagen efter. Tycker jag då. :D

Baan
2005-03-10, 16:11
heheh och problemet är ju i och för sig att jag inte haft några problem äta ungefär som jag gör när jag tränar, visst självklart känns det som man kan äta mer på träningsdagar så så mycket har jag inte kännt för att äta men just maten har inte vart några problem få ner, dock p g a förkylnigen så smakar allt lite småskummt och inte lika gott/illa som vanlgit. T ex tonfiskens uppfriskande smak (speciellt med tanke på att man käkat en 2-3 burkar sådär i fem år nu) har inte alls kännts igen, vilken tragedi *cry*

men jag förstår din poäng hmm.. sakne är den att det varierar lite, har fått lite småryck idag att vilja gå och vända några knäböj men då börjar man ju direkt "proba" lite i kroppen hur man mår och självklart tänker jag "nää halsen är fortfarande lite taskig"..