handdator

Visa fullständig version : Överflöd av hud? =P


Callister
2005-03-10, 10:00
Tror jag börjar få det lite på magen, eller jag vet inte. Det är som rynkor när jag drar in magen och när jag spänner ut blir det "rakt" ..

Eftersom jag är 16 så får jag ju sådana operationer betalda fram tills jag fyller 19 men jag undrar om det är stora ingrepp och ifall det jag överhuvudtaget har är överflödig hud?

King Grub
2005-03-10, 10:12
Det är som rynkor när jag drar in magen och när jag spänner ut blir det "rakt". Jag undrar ifall det jag överhuvudtaget har är överflödig hud?

Det låter så, ja.

jag undrar om det är stora ingrepp

Ja. Normala tider för läkning efter borttagning av hud och det "sista" fettet (har man varit kraftigt överviktig har man fler fettceller än normalt) är 2-4 veckor från arbete, 4-6 eller fler veckor till hårdare fysiskt arbete, och 3 månader till 2 år för ärrvävnad att lägga sig och blekna.

dude
2005-03-10, 10:18
Finns det inte en salva som heter Thiomucase som ska strama åt huden?

vega
2005-03-10, 10:33
Svårt att bedöma när man inte vet hur det ser ut men eftersom du är ung så borde huden vara ganska bra på att dra sig samman. Men du kan ju alltid höra med en läkare vad de tycker!

Slayerized
2005-03-10, 12:13
Eftersom jag är 16 så får jag ju sådana operationer betalda fram tills jag fyller 19 ...

Kanske Off Topic men inte får man väl såna operationer gratis, hur gammal man än är? Gratis sjukvård har man, men plastikkirurgi får man väl bekosta själv? Eller?

Tomten
2005-03-10, 12:32
Kanske Off Topic men inte får man väl såna operationer gratis, hur gammal man än är? Gratis sjukvård har man, men plastikkirurgi får man väl bekosta själv? Eller?

Väldigt överviktiga som gått ner i vikt samt kvinnor efter graviditet, har jag hört har *kunnat* få överflödig hud bortopererad och då bekostat av staten. Fast jag tror det är svårare idag, med alla nerskärningar på vården.

Baan
2005-03-10, 12:33
Kanske Off Topic men inte får man väl såna operationer gratis, hur gammal man än är? Gratis sjukvård har man, men plastikkirurgi får man väl bekosta själv? Eller?

hm räknas inte en sån här operation till "onödig", alltså mest något man vil göra själv men kanske inte behöver, som en skönhetsoperation alltså. Det är därför jag tror det kan vara lite knepigt för en att få den bekostad av försäkringen men jag vet inte

Berge
2005-03-10, 13:19
Finns det inte en salva som heter Thiomucase som ska strama åt huden?

Jo jag använde mig av den inför lucia ,funkade fint :thumbup:

sunkan
2005-03-10, 13:21
Jo jag använde mig av den inför lucia ,funkade fint :thumbup:

hur länge "håller" det då?

nordlander
2005-03-10, 13:29
hur länge "håller" det då?

Ett normalt samlag?
:D

alle
2005-03-10, 13:30
Snacka med en läkare på vårdcentralen, så skriver han en remiss till en plstikkirurg, sen är det bara att vänta.

Staten betalar för övrigt, men det är ett par års väntetid.

Herkulez
2005-03-10, 13:32
hur länge har du haft det så? är det bara på sista tiden så kan huden lika gärna dra ihop sig efter några veckor.

Cilia
2005-03-10, 16:22
Ett normalt samlag?
:D

och hur långt är ett sådant? *g*

påven
2005-03-10, 17:07
och hur långt är ett sådant? *g*
tio minuter en kvaaart

nordlander
2005-03-10, 18:08
och hur långt är ett sådant? *g*

Jag vet inte..har aldrig haft sex.

Callister
2005-03-11, 09:34
Det är på senaste tiden som det börjat komma upp, framför allt de senaste 5 kilorna jag gått ner.

När slutar jag växa ungefär?