handdator

Visa fullständig version : Övningskörningsplatser i Stockholm


Gabber
2005-03-10, 08:20
Tja,

Det har börjat bli dags att åka ut med min gravida fru och övningsköra. Eller börja väldigt smått i alla fall.

Nu undrar jag vart det finns fria och stora ytor, ej riktiga vägar ännu, som vi kan köra på?

T.ex. så fanns ju Solvallaparkeringen men nu har de bommat igen den just därför att folk övningskörde där.

Har ni några tips som är nära Västerort?

Piranha
2005-03-10, 08:21
Tja,

Det har börjat bli dags att åka ut med min gravida fru och övningsköra. Eller börja väldigt smått i alla fall.

Nu undrar jag vart det finns fria och stora ytor, ej riktiga vägar ännu, som vi kan köra på?

T.ex. så fanns ju Solvallaparkeringen men nu har de bommat igen den just därför att folk övningskörde där.

Har ni några tips som är nära Västerort?

Solvalla parkeringen är rätt bronto och ofta tom

Bucyrus
2005-03-10, 08:57
Tja,

Det har börjat bli dags att åka ut med min gravida fru och övningsköra. Eller börja väldigt smått i alla fall.

Nu undrar jag vart det finns fria och stora ytor, ej riktiga vägar ännu, som vi kan köra på?

T.ex. så fanns ju Solvallaparkeringen men nu har de bommat igen den just därför att folk övningskörde där.

Har ni några tips som är nära Västerort?
IKEA Barkarby har stora p-ytor.....men kolla öppettiderna först, om ni vill ha gott om plats.

JJ
2005-03-10, 09:01
Älvsjömässan och Kungens kurva (IKEA) är ju klassiker.

Cinna
2005-03-10, 09:07
Parkeringsplatserna kring Bromma flygplats (runt mataffärerna) kanske :)

Piranha
2005-03-10, 09:11
IKEA Barkarby har stora p-ytor.....men kolla öppettiderna först, om ni vill ha gott om plats.


Förvisso , men de är mycke stolpar å skit där att krocka med :)

Officer
2005-03-10, 09:12
När jag övningskörde gjorde jag det i Spånga industriområde, där runt Schenker-områdena. Finns även en fin plats där runt några företag (åk dit och kolla runt, mycket enkelt) där man kunde öva upp sin 50/kmh-körning också.

Bucyrus
2005-03-10, 09:22
Förvisso , men de är mycke stolpar å skit där att krocka med :)
Då får dom ju användning av ratten.....stolparna är till för att öka pulsen på den som är "körskolelärare" :D ...

Officer
2005-03-10, 09:27
En grej till - Willys-parkeringen i Rissne funkar utmärkt på nätterna efter stängning! Annars är det rena massakerfällan med alla arabbarn som hoppar ur överallt och morsorna som springer efter. Bara köra över och va glad :D

Piranha
2005-03-10, 09:30
Smash & Grab ?



En grej till - Willys-parkeringen i Rissne funkar utmärkt på nätterna efter stängning! Annars är det rena massakerfällan med alla arabbarn som hoppar ur överallt och morsorna som springer efter. Bara köra över och va glad :D

Vic_1981
2005-03-10, 09:57
Smash & Grab ?


Nä, smash & arab.

Ironbabe
2005-03-10, 10:01
Solvalla parkeringen är rätt bronto och ofta tom
Men vad är det jag läser??? Har du börjat övningsköra eller delar du bara ut tips??

Har lite svårt att tänka mig dig bakom en ratt(muff) faktiskt :laugh:

Hades
2005-03-10, 10:03
Tja,

Det har börjat bli dags att åka ut med min gravida fru och övningsköra. Eller börja väldigt smått i alla fall.

Nu undrar jag vart det finns fria och stora ytor, ej riktiga vägar ännu, som vi kan köra på?

T.ex. så fanns ju Solvallaparkeringen men nu har de bommat igen den just därför att folk övningskörde där.

Har ni några tips som är nära Västerort?Solvalla parkeringen är rätt bronto och ofta tom
Bra tips Pirayan!

Piranha
2005-03-10, 10:08
Bra tips Pirayan!


Jag skyller på permanent sinnesförvirring.

Hades
2005-03-10, 10:21
Jag skyller på permanent sinnesförvirring.
:laugh:

Piranha
2005-03-10, 10:25
Hörde jag ett erbjudande om att övningköra med dig ..

Ta med en bil med rymligt baksäte bara *S*
*rolleyes*



Men vad är det jag läser??? Har du börjat övningsköra eller delar du bara ut tips??

Har lite svårt att tänka mig dig bakom en ratt(muff) faktiskt :laugh:

Ironbabe
2005-03-10, 10:33
Hörde jag ett erbjudande om att övningköra med dig ..

Ta med en bil med rymligt baksäte bara *S*
*rolleyes*
*asg* Absolut...Jag ska bara höja min livförsäkring först :)

Får höra med mr x om vi kan få låna hans lilla racer, inte så stort baksäte iofs men det fixar väl du med dina stora armar (möblerar om i bilen) *flex*

Gabber
2005-03-10, 11:34
ok, tack för hjälpen.