handdator

Visa fullständig version : Rezasadeh..


lauria
2005-03-09, 22:51
Är det någon som vet vad Rezasadeh väger och hur långa han är?

för er som inte vet vem han är så kolla här (http://images.google.se/images?q=rezazadeh&hl=sv&lr=&start=20&sa=N) då

Mehdi
2005-03-09, 22:58
Jag har träffat honom IRL och han var inte speciellt lång. Uppskattningsvis runt 185cm och väger runt en 160kg i dagsläget.

Hosseins utveckling - kroppsvikt, resultat och placering genom åren (http://www.iat.uni-leipzig.de/datenbanken/dbgwh/daten.php?pid=ed04187a91ee6ea6708837d1aeb8b2ba&spid=517BD6D004B9479CB56405ECFE639166)

lauria
2005-03-09, 23:00
Jag har träffat honom IRL och han var inte speciellt lång. Uppskattningsvis runt 185cm och väger runt en 160kg i dagsläget.

Hosseins utveckling - kroppsvikt, resultat och placering genom åren (http://www.iat.uni-leipzig.de/datenbanken/dbgwh/daten.php?pid=ed04187a91ee6ea6708837d1aeb8b2ba&spid=517BD6D004B9479CB56405ECFE639166)

Coolt att ha träffa han...tackar för länken :thumbup:

boxsquat
2005-03-09, 23:06
Min farbror (gammal brottare! brottning är skitstort i Iran) har också träffat honom. Han berättar en historia om honom när han var yngre och hade varit ute en dag. Han kommer hem och ropar (tror det var till hans fru eller mamma, jag kommer inte ihåg): "jag har kommit hem, jag vill ha 18 ägg tack". Förövrigt var jag i irakiska Kurdistan i somras och träffade en ung gerillasoldat där som hade gått med den kurdiska gerillan för bara ett år sedan. Killen var 20 och hade kommit tvåa i Iran på brottning i sin kroppsvikt (han vägde inte så mycket). Vi var på gymmet där i Erbil en dag och han reppade på 190kg i frontböj! Jag vet i ärlighetens namn inte hur mycket han vägde men det kan inte ha varit över 75kg, den här killen var STARK. Vi blev förövrigt skitbra kompisar och jag tog bilder med honom som jag har på datorn och som ni kanske kan få se sen. =)

Mehdi
2005-03-09, 23:41
Min farbror (gammal brottare! brottning är skitstort i Iran) har också träffat honom. Han berättar en historia om honom när han var yngre och hade varit ute en dag. Han kommer hem och ropar (tror det var till hans fru eller mamma, jag kommer inte ihåg): "jag har kommit hem, jag vill ha 18 ägg tack". Förövrigt var jag i irakiska Kurdistan i somras och träffade en ung gerillasoldat där som hade gått med den kurdiska gerillan för bara ett år sedan. Killen var 20 och hade kommit tvåa i Iran på brottning i sin kroppsvikt (han vägde inte så mycket). Vi var på gymmet där i Erbil en dag och han reppade på 190kg i frontböj! Jag vet i ärlighetens namn inte hur mycket han vägde men det kan inte ha varit över 75kg, den här killen var STARK. Vi blev förövrigt skitbra kompisar och jag tog bilder med honom som jag har på datorn och som ni kanske kan få se sen. =)

HAHA!

Hossein är från grunden bonde och väldigt simpel och cool av sig. Han är egentligen inte så religiös som det verkar. Dessa ritualer inför lyften är bara påtryckningar från förbundet som vill göra "reklam" för Iran och Islam. Tjao ni veta politik, jmf:ara storlek på snorren.

Anyways, Hosseins potential upptäcktes (av någon) då han hjälpte sin familj med att "frakta" ett kylskåp, han hade den över axlarna och vandrade upp för ett berg (läs: något sånt) :MrT:

Boxsquat, din jävla svartkalle gå o lägg dig annars skickar jag Jwzrd på dig.

boxsquat
2005-03-09, 23:48
HAHA!

Hossein är från grunden bonde och väldigt simpel och cool av sig. Han är egentligen inte så religiös som det verkar. Dessa ritualer inför lyften är bara påtryckningar från förbundet som vill göra "reklam" för Iran och Islam. Tjao ni veta politik, jmf:ara storlek på snorren.

Anyways, Hosseins potential upptäcktes (av någon) då han hjälpte sin familj med att "frakta" ett kylskåp, han hade den över axlarna och vandrade upp för ett berg (läs: något sånt) :MrT:

Boxsquat, din jävla svartkalle gå o lägg dig annars skickar jag Jwzrd på dig.

Nä, jag vet. Det är ju regimen som tvingar folk. De flesta idrottare där skiter i sånt där, det är vanliga människor som tycker om sin idrott bara. Lägga sig? Hey, jag vet inte vad du pratar om, men jwzrd är rädd för mig. =D Han har fett mycket respekt för mig. Biiiiii khodaaaa. Mano doost dare.

jwzrd
2005-03-10, 06:59
Nä, jag vet. Det är ju regimen som tvingar folk. De flesta idrottare där skiter i sånt där, det är vanliga människor som tycker om sin idrott bara. Lägga sig? Hey, jag vet inte vad du pratar om, men jwzrd är rädd för mig. =D Han har fett mycket respekt för mig. Biiiiii khodaaaa. Mano doost dare.

Jag har respekt för ditt fett, jag svvEr på gYd. Lägg ifrån dig haschpipan och ta av dig kläderna nu.

Grahn
2005-03-10, 07:05
Lägg ifrån dig haschpipan och ta av dig kläderna nu.

Uhhhh boyz var lite diskreta va? *rolleyes*

jwzrd
2005-03-10, 07:07
Uhhhh boyz var lite diskreta va? *rolleyes*

Paja inte nu, jag har ju halva inne! :D

Grahn
2005-03-10, 07:14
Paja inte nu, jag har ju halva inne! :D

Nu mår jag lite illa såhär mitt i havregrynsgröten.... :D

jwzrd
2005-03-10, 07:15
Nu mår jag lite illa såhär mitt i havregrynsgröten.... :D

Jag är trött nog att inte fatta hälften av vad jag skriver :D

Grahn
2005-03-10, 07:19
Jag är trött nog att inte fatta hälften av vad jag skriver :D

Säääääääääääääääääkert! :D

jwzrd
2005-03-10, 07:22
Säääääääääääääääääkert! :D

För bövelen :D

Mart|n
2005-03-10, 07:59
Hmmm... Jag visste inte att Rezasadeh är en transformers med tanke på resultaten från google :)



http://lynx.uio.no/~rezazadeh/ziba/cn05714.jpg

boxsquat
2005-03-10, 12:47
Jag blir utnyttjad av jwzrd. :/

Grahn, jelp. :\

Nitrometan
2005-03-10, 13:44
Fast för tillfället är Hossein och alla hans kompisar avstängda. IWF bestämde att Iran inte får vara med och leka på ett år eftersom de hade tre positiva lyftare på OS.
Så han får vänta till VM (i november tror jag) innan han får tävla igen. Men det är väl "regimen" som bestämde att så många skulle åka fast?

Mehdi
2005-03-10, 14:13
Fast för tillfället är Hossein och alla hans kompisar avstängda. IWF bestämde att Iran inte får vara med och leka på ett år eftersom de hade tre positiva lyftare på OS.
Så han får vänta till VM (i november tror jag) innan han får tävla igen. Men det är väl "regimen" som bestämde att så många skulle åka fast?

Jävligt tråkigt med kollektiv bestraffning. Men tyvärr är det så ;(
Iran hade förövrigt ingen lyftare som testade positivt under OS. Utan dessa positiva tester har skett någon gång under året förra året av några lyftare.

Btw, vad menar du med att "regimen" bestämde över dopingsfallen?

Nitrometan
2005-03-10, 15:45
IWF hade bestämt att testa alla lyftare som skulle vara med på OS under de sista 10 veckorna innan OS och då testade positivt. Sen var det ett gäng som åkte dit på senaste VM innan OS också.

Mest två saker jag menar - 1 - Iran tycker att OS är ett bra ställe att visa upp "ett framgångsrikt samhällssystem" - 2 - klumpigt att åka dit innan OS när de visste att de skulle testas, landslagsledningen bestämmer antagligen vilka metoder som är OK och de chansade lite i det här fallet.

Lite menade jag också - har lyftarna ingen egen vilja? Ingen moral eller stolthet?

Visst kan man tycka att det är fel med kollektiva bestraffningar, men hur ska man få folk att fatta att antidopingarbetet är på allvar? De måste testa sina lyftare under träningsperioden och se till att sporten blir ren. Tyngdlytfningen hade ju flest dopingfall på OS. Tror du att det är poppis hos IOK? Ligger tyngdlyftningen bra till inför nästa OS?

Mehdi
2005-03-10, 20:53
Klumpigt att åka dit? Tjao, alla har inte en egen BALCO som dem kan ringa och beställa ampuller ifrån :)
Förövrigt har Iran en "symbolisk" coach från Bulgarien som kan kanske ha varit grunden till de nya dopingsfallen.

Jag vill gärna inte diskutera dopingjävlaämnet alltså. Så kan vi inte droppa ämnet här och nu bara och njuta av idrotten istället? Du får tycka exakt vad du vill om dem och dem får göra exakt som dem vill. Inget mer med det *flex*

Grahn
2005-03-10, 21:10
Du får tycka exakt vad du vill om dem och dem får göra exakt som dem vill. Inget mer med det *flex*

Får de? Trodde det var exakt det de inte fick göra. :D

bigtraps
2005-03-10, 21:41
Härlig bild på "the king of weightlifting" Mehdi! :hbang: