handdator

Visa fullständig version : Hur är det med 3 idag?


Bjorne
2005-03-09, 19:04
Tja!

Dags för ny mobil, tänkte mig abonnemang, faller nästan direkt för 3 då man får massor av minuter varje månad för en fast summa. Ringer väldigt mycket så passar mig utmärkt.

Men, är lite oroligheter kring deras avtal nu. 50öre startavgift för samtal utanför 3's nät. Gäller detta också innan man ringt slut på "sina minuter"?

Vilken telefon rekommederas hos 3 just nu, söker något som är relativt litet, batteri som håller några dygn, skön att ringa i och slutligen går att surfa med. Kan kasta ut 300kr i månaden, har Telia eller Vodafone något bättre att erbjuda?

victor_n
2005-03-09, 19:06
enligt vänner så suger 3... menmen:P
har det ju inte själv! sen får man ju se upp me det där viruset som hoppar från mobil till mobil å slänger upp ens bilder på nätet *screwy*

Lodiz2
2005-03-09, 19:11
3 funkar bra nu men köp absolut ingen Lg dom pajjar direkt ...micken strular så att man inte hörs och massa skit ...köp en nokia eller ericsson dom kan man lita på när det gäller kvaliten

Hardcore_pb
2005-03-09, 19:38
jag har tre och den funkar utmäkrt i Gbg men i Luleå så var det lite halv dåligt gick inte att ringa ibland å sånt är jävligt störande även om det inte hände speciellt ofta. Men bor du i en större stad så tror jag inte det ska vara några problem...

/Hardcore

xplizit
2005-03-09, 20:01
De polare jag har som har 3 är missnöjda. Samtalen avbryts 2-4 ggr så blir dom tvungna att ringa upp flera ggr..
O det här handlar inte om jukkasjärvi eller nån by ute i skogen utan våran kungliga hufvudstad.

way2go 3! :D

Fast det är inte så konstigt att det inte funkar bra eftersom dom inte får bygga ut sina antenner..

Elajt
2005-03-09, 20:18
Jag har tre, och jag är ruskigt missnöjd,

min telefon lägger självmant in en spärr, så att man inte kan ringa till telefonen, telefonen har ett eget liv och kopplar in spärren när det är som mest olägligast,

föreställ er själv ; ni går ut en fredag klockan 19.00, och klockan 23.00 börjar ni undra varför ingen har ringt till eran telefon, så kollar ni på den. så är spärren på *grr27*

har lämnat in min telefon två gånger på lagning. fortfarande samma fel, får ej byta den mot en annan telefon eller någonting.

:cryout:

Yankeee
2005-03-09, 20:37
Köp vad du än gör inte 3.

Frazze
2005-03-09, 20:40
Och om du nu ska köpa 3, köp för guds skull, som sagt, ingen LG.¨
Jag har 3, och det var väl itne det smartaste drag jag gjort, men det är bara ett halvår kvar nu.

Nitrometan
2005-03-09, 20:41
Fast det är inte så konstigt att det inte funkar bra eftersom dom inte får bygga ut sina antenner..
Va? FÅR inte bygga ut? Säger vem? Varför?

Det är inte så att de väljer att lägga pengar på att köpa in telefoner som de kan slumpa bort billigt istället?

Hardcore_pb
2005-03-09, 20:49
konstigt jag verkar vara den enda som tycker tre funkar bra, :MrT:
Kan ifs. bero på vilken telefon man har lg funkar väll sådär nec funkar inte alls ericsson funkar bra (min iaf.)

/Hardcore

Bjorne
2005-03-09, 22:25
Va? FÅR inte bygga ut? Säger vem? Varför?

Det är inte så att de väljer att lägga pengar på att köpa in telefoner som de kan slumpa bort billigt istället?Bygga ut får dem göra, dock är det svårt att hitta mark. Att det skulle strida emot lagen skulle vara lite märkligt, då våra skattepengar hamnar i Tre's fickor, då staten har investerat i företaget för att bygga ut vårat 3g-nät. Hur de kommer ordna med täckningen i framtiden är svårt att avgöra dock, får kommunisterna igenom sitt tycka (moderaterna) om hur äganderätten inte ska vara en rättighet så kommer vi troligen ha täckning över allt i Sverige inom snar framtid.

Biceps
2005-03-09, 23:09
3 är ett jävla skit, milt uttryckt. Jag känner folk som har 3 och jag har själv haft det. Liksom man själv ibland inte kunde ringa ut från telefonen, så kan man ofta inte nå de som har 3 då teckningen är så genomusel. 3 är billigt skit som saknar tillförlitlighet och kvalité. Min uppfattning.

mvda
2005-03-09, 23:15
3 fungerar utmärkt för mig! har knappt brutits nån gång men då har jag mest använt den i gbg.

Lodiz2
2005-03-09, 23:34
3 nätet funkar ju felfritt det är oftast telefonen det hänger på iallafall för mig eftersom jag köpte en LG och den är bara skit .......
bor i örebro har aldrig problem med täckning

barry_zvn
2005-03-10, 10:56
Smaken är som baken. Tre helt ok som operatör. Visst strular en del men samtidigt får man en hel del för abbonemanget. LG mer än ok som fåntillverkare. UG8XXX är ju byggda på samma plattform som SE:s Z1010 och det enda som skiljer är mjukvaran och designen. Bra grejer mao. Trenätet har fö bra täckning. Lyckas man komma från den så används Vodaphones nät att ringa genom. Tidiga telefonmodeller hade tydligen problem med att växla nät smidigt, något jag personligen inte haft problem med på de modeller jag testat (SE:s och LG:s modeller)