handdator

Visa fullständig version : Fotbollsabstinens!


Krokodil
2005-03-09, 12:22
En månad kvar till avspark i allsvenskan.. ÄNTLIGEN!!!

Ska gå och kolla mitt kära Djurgårn på Stadion igen efter exilen i de norra förorterna.. sååå nice!

Trassel
2005-03-09, 12:24
En månad kvar till avspark i allsvenskan.. ÄNTLIGEN!!!

Ska gå och kolla mitt kära Djurgårn på Stadion igen efter exilen i de norra förorterna.. sååå nice!


MEN JAG VET :)!!!!

Underbart ska det bli... hade en väninnna som ville boka upp mig i april.... samma dag DIF möter Häcken hemma, skulle inte tro det... tur att man skrivit upp matcherna :)

Krokodil
2005-03-09, 12:27
MEN JAG VET :)!!!!

Underbart ska det bli... hade en väninnna som ville boka upp mig i april.... samma dag DIF möter Häcken hemma, skulle inte tro det... tur att man skrivit upp matcherna :)

My kind of woman! :D

AngelLove
2005-03-09, 12:30
äsch, ni vet att ni inte har en chans ändå mot oss himmelsblå :cool:

palme
2005-03-09, 12:32
Nog för att Djurgården är bäst men allsvenskan är ett skämt.

Trassel
2005-03-09, 12:32
Just nu ser jag bara framemot att trampa in på stadion igen....har inte ägnat er blekblå en tanke :)

Grabbarna ser pigga och glada ut och Stefan Rehn ler nästan varje dag, det ser bra ut, hihi!

Trassel
2005-03-09, 12:33
Nog för att Djurgården är bäst men allsvenskan är ett skämt.

Det beror väl på vad man är ute efter.. det är ju så mycket mer runt fotbollen än att döma spelarnas tekniker...

kelk
2005-03-09, 12:53
Det beror väl på vad man är ute efter.. det är ju så mycket mer runt fotbollen än att döma spelarnas tekniker...

Hahahaha, vad EXAKT finns det runt djurgården?! Mer hypad skitförening finns inte!
möjligtvis iff iff då.

Krokodil
2005-03-09, 12:56
Hahahaha, vad EXAKT finns det runt djurgården?! Mer hypad skitförening finns inte!
möjligtvis iff iff då.

Å hammarby är en stabil Champions league klubb? :D

Trassel
2005-03-09, 12:57
Hahahaha, vad EXAKT finns det runt djurgården?! Mer hypad skitförening finns inte!
möjligtvis iff iff då.

ojojoj.. låt mig inte ens börja.. det är ju typiskt att få en sån kommentar när tråden handlar om det härliga med fotbollen., och du måste ju ändå någonstans inse att det inte hänger på vilken klubb man är supporter till....

Vad du tycker om DIF tycker antagligen jag om HAIF och vitsen att diskutera det lär ju vara obefintlig...

raZmus
2005-03-09, 12:57
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHH! Allsvenskan i fotboll! Denna förbannelse till korpserie! Vem orkar bry sig! :D *hihi*

Krokodil
2005-03-09, 13:02
Nog för att Djurgården är bäst men allsvenskan är ett skämt.
Jag är medveten om att allsvenskan inte är premier league, men det spelar ingen roll. Jag går på fotboll för att se mitt lag oavsett vilken serie de spelar i för tillfället. När DIF spelade i ettan gick jag på lika många matcher som annars.

Kärleken till ett lag är konstig ibland.. :D

raZmus
2005-03-09, 13:05
Jag är medveten om att allsvenskan inte är premier league, men det spelar ingen roll. Jag går på fotboll för att se mitt lag oavsett vilken serie de spelar i för tillfället. När DIF spelade i ettan gick jag på lika många matcher som annars.

Kärleken till ett lag är konstig ibland.. :D

Särskilt till Djurgårdens fotbollslag :D

Trassel
2005-03-09, 13:05
Jag är medveten om att allsvenskan inte är premier league, men det spelar ingen roll. Jag går på fotboll för att se mitt lag oavsett vilken serie de spelar i för tillfället. När DIF spelade i ettan gick jag på lika många matcher som annars.

Kärleken till ett lag är konstig ibland.. :D


Å ölen innan....träffa alla trevliga supportrar som spridits för vinden under tiden i exil... trevliga pubar nära stadion :) mmmm inte långt kvar nu..

JJ
2005-03-09, 13:10
Å hammarby är en stabil Champions league klubb? :D
JA!
De hade bara lite otur :D

Krokodil
2005-03-09, 13:13
JA!
De hade bara lite otur :D

Det lär bli två härliga derbyn i år när kolsäckarna inte är med. :D

daja
2005-03-09, 13:15
ska bli härligt att få gå på Stadion och kolla igen!

TTT
2005-03-09, 13:18
Allsvensk fotboll. Nej bevare mig väl. Kan lika gärna ge mig iväg och se några kids kicka boll på 7-mannaplan.

JJ
2005-03-09, 13:20
Det lär bli två härliga derbyn i år när kolsäckarna inte är med. :D

Ja, det blir lagom. Mina nerver klarar inte mer :D
Tyvärr lär de väl köras på Råsunda, eller?

kelk
2005-03-09, 13:24
Å hammarby är en stabil Champions league klubb?


Förlåt, jag glömde att det var Zoran som uppfann fotbollen. =/

Det lär bli två härliga derbyn i år när kolsäckarna inte är med. :D

Hehe, ja va puttenuttigt, hålla i handen och krama om varandra!!!
Tro inte att ni är välkommna till Söderstadion!


ojojoj.. låt mig inte ens börja.. det är ju typiskt att få en sån kommentar när tråden handlar om det härliga med fotbollen., och du måste ju ändå någonstans inse att det inte hänger på vilken klubb man är supporter till....

Vad du tycker om DIF tycker antagligen jag om HAIF och vitsen att diskutera det lär ju vara obefintlig...


Jo, snälla börja! Jag vill gärna veta vad ni som började gå på fotboll i slutet av 90-talet tycker om oss i Bajen!


F.ö verkar JJ vara en trevlig filur.

daja
2005-03-09, 13:24
Allsvensk fotboll. Nej bevare mig väl. Kan lika gärna ge mig iväg och se några kids kicka boll på 7-mannaplan.

Ja man har kanske inte så många andra val i Varberg?

Krokodil
2005-03-09, 13:25
Tyvärr lär de väl köras på Råsunda, eller?Ja troligen. Fast två besök i bunkern kan man stå ut med.. om man är tillräckligt packad. :D

Trassel
2005-03-09, 13:29
såja Kelk, jag tänker inte sänka mig till din nivå :) Djurgården berör tydligen, som alltid ..


Näe fram för obehagliga nerver inför matcher...hatkänslor för domarna och glädjeruset när klockan slår...


Bra trådinitiativ Krokodil, nu kan man längta lite extra!!

TTT
2005-03-09, 13:29
Ja man har kanske inte så många andra val i Varberg?

Jag ser tillräckligt av skiten på sporten. ;)

Krokodil
2005-03-09, 13:30
Jo, snälla börja! Jag vill gärna veta vad ni som började gå på fotboll i slutet av 90-talet tycker om oss i Bajen!
Jag gick på min första match 1974. ;)

kelk
2005-03-09, 13:35
Jag gick på min första match 1974. ;)
Wow! Det betyder ju att du inte behöver bemöda dig med att skriva ett svar på min fråga! *kissass*

Trassel
2005-03-09, 13:35
Jag gick på min första match 1974. ;)


Hehe spelar nog ingen roll, det är så klassiskt, Djurgården ger man sig på för att det gått bra på sistone och naturligt så ökar publiksnittet..

HAif lever fortfarande på myten att de spelar rolig fotboll och är en trevlig klubb vilket gör att majoriteten av utsocknes som flyttar in till stora staden kallar sig bajare..

Aik - snart på en grusplan nära dig :)

Krokodil
2005-03-09, 13:39
Omgång 13 : 13 augusti 1990
Djurgårdens IF - Hammarby IF 9-1 (4-0)
1-0 Självmål (9)
2-0 Mikael Martinsson (28)
3-0 Mikael Martinsson (33)
4-0 Jens Fjellström (40)
5-0 Niklas Karlström (48)
6-0 Thomas Lundmark (53)
7-0 Jens Fjellström (68)
7-1 Peter Hautalahti (72)
8-1 Thomas Lundmark (75)
9-1 Peter Skoog (78 )

Jag var där! :D

Trassel
2005-03-09, 13:41
Omgång 13 : 13 augusti 1990
Djurgårdens IF - Hammarby IF 9-1 (4-0)
1-0 Självmål (9)
2-0 Mikael Martinsson (28)
3-0 Mikael Martinsson (33)
4-0 Jens Fjellström (40)
5-0 Niklas Karlström (48)
6-0 Thomas Lundmark (53)
7-0 Jens Fjellström (68)
7-1 Peter Hautalahti (72)
8-1 Thomas Lundmark (75)
9-1 Peter Skoog (78 )

Jag var där! :D

Vissa saker kommer man minnas i evigheter :)

Jag hade det lite tungt i uppväxten med en förtappad bajare till bror och en lika förtappad gnagare till pappa ..

Krokodil
2005-03-09, 13:44
Vissa saker kommer man minnas i evigheter :)

Jag hade det lite tungt i uppväxten med en förtappad bajare till bror och en lika förtappad gnagare till pappa ..

Jag vet hur det är, farsan var supergnagare och sörjde många år över att jag inte gick på hans irrläror. :D Däremot var det skitkul att gå på DIF-Aik tillsammans med honom. även om Djurgårn fick stryk för det mesta på den tiden..

Trassel
2005-03-09, 13:47
Jag vet hur det är, farsan var supergnagare och sörjde många år över att jag inte gick på hans irrläror. :D Däremot var det skitkul att gå på DIF-Aik tillsammans med honom. även om Djurgårn fick stryk för det mesta på den tiden..



Ett annat intressant fenomen är att jag nu för tiden gärna får sms av min far när DIF förlorar i nån sport..dvs han engagerar sig inte när gnaget vinner, bara när det går uselt för DIF... man blir inte ens irriterad :)

Krokodil
2005-03-09, 13:50
Ett annat intressant fenomen är att jag nu för tiden gärna får sms av min far när DIF förlorar i nån sport..dvs han engagerar sig inte när gnaget vinner, bara när det går uselt för DIF... man blir inte ens irriterad :)
Det där känns igen. :)

Trassel
2005-03-09, 14:01
Samma sak när man stöter på olika supportrar på krogen och det visar sig att man håller på DIF, kommer såna saklösa argument som att alla är medgångssupportrar, så är det ingen vits att ens engagera sig, däremot kan det vara hur kul som helst att bara käftas lite lagom ;)

Men det kanske jag tycker för att jag är tjej och har aldrig råkat ut för otrevliga supportrar på samma sätt som killar kanske gör.

Var på Solna krog efter att DIF förlorat mot gnaget för kanske en tre år sen (nåt sånt) som enda djurgårdare så måste jag säga att jag trots förlust hade det väldigt trevlig och inte en enda var överjävlig.

kelk
2005-03-09, 14:05
Omgång 13 : 13 augusti 1990
Djurgårdens IF - Hammarby IF 9-1 (4-0)
1-0 Självmål (9)
2-0 Mikael Martinsson (28)
3-0 Mikael Martinsson (33)
4-0 Jens Fjellström (40)
5-0 Niklas Karlström (48)
6-0 Thomas Lundmark (53)
7-0 Jens Fjellström (68)
7-1 Peter Hautalahti (72)
8-1 Thomas Lundmark (75)
9-1 Peter Skoog (78 )

Jag var där! :D


Inte jag(Inget jag sörjer)! Farsan tyckte att det räckte med vårderbyt det året och man hade inte mycket att säga till om som liten knodd! =)




Hehe spelar nog ingen roll, det är så klassiskt, Djurgården ger man sig på för att det gått bra på sistone och naturligt så ökar publiksnittet..

HAif lever fortfarande på myten att de spelar rolig fotboll och är en trevlig klubb vilket gör att majoriteten av utsocknes som flyttar in till stora staden kallar sig bajare..

Aik - snart på en grusplan nära dig



Du tar dig själv på för stort allvar, slappna av lite!

Krokodil
2005-03-09, 14:30
Allt gnabb är välkommet tycker jag (inom rimliga gränser), bara det höjer pulsen inför premiären är jag nöjd. :)

Trassel
2005-03-09, 14:39
Du tar dig själv på för stort allvar, slappna av lite![/QUOTE]


Sorry, glömde smiliesen....

Trassel
2005-03-09, 14:42
Allt gnabb är välkommet tycker jag (inom rimliga gränser), bara det höjer pulsen inför premiären är jag nöjd. :)



Absolut ;)

Har själv varit dålig på att komma iväg på träningsmatcher.. bara sett en enda royal league live... men nu börjar man känna att tiden går för låååååååångsamt...

Krokodil
2005-03-09, 14:44
Absolut ;)

Har själv varit dålig på att komma iväg på träningsmatcher.. bara sett en enda royal league live... men nu börjar man känna att tiden går för låååååååångsamt...
Jag hade värre besvär förra vintern. Jag gick t.o.m på Nackas minne för att döva smärtorna. :)

Trassel
2005-03-09, 14:45
Jag hade värre besvär förra vintern. Jag gick t.o.m på Nackas minne för att döva smärtorna. :)


Jag också :) men det hade nog mycket att göra med gratisbiljetter... annars vet jag inte om jag kommit iväg. Men som plojgrej är det rätt skoj, inget man är så engagerad i dock.

Krokodil
2005-03-09, 14:49
Jag också :) men det hade nog mycket att göra med gratisbiljetter... annars vet jag inte om jag kommit iväg. Men som plojgrej är det rätt skoj, inget man är så engagerad i dock.
Jag tog med två småttingar och höll på att bli ruinerad på kuppen, det var inga billiga biljetter. *grr27* Tacka vet jag Nackas minne på 80-talet, tre stora klackar inne på hovet och ett jävla drag.

Trassel
2005-03-09, 14:50
Men nu kanske småttingarna avgudar dig :) å hur kan DET värderas i pengar (hehe eller nåt sånt)

Så där, känns det bättre nu?

Krokodil
2005-03-09, 14:51
Men nu kanske småttingarna avgudar dig :) å hur kan DET värderas i pengar (hehe eller nåt sånt)

Så där, känns det bättre nu?

Tack! :D

Trassel
2005-03-09, 15:06
I aim to please

Metal_boy_
2005-03-09, 15:15
Tacka vet jag IFK Norrköping 1989 då Lasse Eriksson stod i målet samt Brolin, Janne Hellström och Thor-Arne Fredheim var en del i godispåsen :bow:

Trassel
2005-03-09, 15:16
eller när stenmark åkte :) det var tider det hihi

Metal_boy_
2005-03-09, 15:22
eller när stenmark åkte :) det var tider det hihi

Jo han är ju tydligen stor, dock fanns jag inte då vad jag vet eller så kanske jag inte kollade på skidor på den tiden. Vilka år var det som han hade sina glansdagar?

Trassel
2005-03-09, 15:39
Jo han är ju tydligen stor, dock fanns jag inte då vad jag vet eller så kanske jag inte kollade på skidor på den tiden. Vilka år var det som han hade sina glansdagar?



Minns inte, jag var liten tjej och gick på lågstadiet om jag minns rätt, kan ha varit mellanstadiet också, men ledigt från lektionerna fick man minsann :)

Metal_boy_
2005-03-09, 15:55
Minns inte, jag var liten tjej och gick på lågstadiet om jag minns rätt, kan ha varit mellanstadiet också, men ledigt från lektionerna fick man minsann :)

och du är hur gammal? vi kan räkna ut det ungefär.

Trassel
2005-03-09, 15:57
29...

men om det rör sig om någon gång i låg eller mellanstadiet så är det rätt många år man har att välja på :)

men räkna du, jag väntar ivrigt!!

Krokodil
2005-03-09, 16:26
Tacka vet jag IFK Norrköping 1989 då Lasse Eriksson stod i målet samt Brolin, Janne Hellström och Thor-Arne Fredheim var en del i godispåsen :bow:
Japp, de var grymma!

I mitt tycke är Brolin den bästa vi haft i Sverige på många år.

Metal_boy_
2005-03-09, 16:31
29...

men om det rör sig om någon gång i låg eller mellanstadiet så är det rätt många år man har att välja på :)

men räkna du, jag väntar ivrigt!!

ställde mig i mitten av låg och mellanstadiet o räknar på att du gick i 3:an, då skulle det ha varit runt -85

83-85, hur gammal e man i 3:an? är det inte 9-10år?

Metal_boy_
2005-03-09, 16:32
Japp, de var grymma!

I mitt tycke är Brolin den bästa vi haft i Sverige på många år.

Japp, Brolin och Ravelli tycker jag, om man ser till sent 80-tal och till mitten av 90-talet

Krokodil
2005-05-30, 19:58
Omgång 8 och DIF leder serien!!! :hbang:

Fan, det trodde jag aldrig!

Jense
2005-05-30, 20:04
samma målskillnad som mff... +5 mål.


tack till landskrona som hindrade hbg att ta sig upp i ledning. tack även till hammarby.

Edde_1
2005-05-31, 06:56
Omgång 8 och DIF leder serien!!! :hbang:

Fan, det trodde jag aldrig!

Och? Ren tur :D

iff iff tar det ändå till slut :hbang:

hammer95
2005-05-31, 12:25
Omgång 8 och DIF leder serien!!! :hbang:

Fan, det trodde jag aldrig!

Jäkla tur de hade mot KFF *grr27*

TheLoser
2005-05-31, 12:32
Man får ju mardrömmar när man ser hur dålig kvalitén är på Allsvenskan. Fast det är nog inte spelarna det är fel på utan tränarna. Jag menar, se på t.ex. Ludin han har ju tränat fotbollsklubbar sedan jag föddes (har jag för mig, kan vara helt ute och cykla) och inte lyckats avsevärt de senaste åren. Tror problemet med allsvenskan ligger i att klubbarnas styrelser är för fega och därför väljer etablerade tränare, på så sätt får vi aldrig in något nytt vilket gör att samma gamla tråkfotboll matas om och om igen... :cryout:

//TheLoser

Krokodil
2006-02-11, 17:06
BUMP!

Jag skiter i OS... ge mig fotboll nu!


Kommer DIF försvara guldet (dubbeln), kommer GAIS skämma ut sig, åker aik ur igen...

Abstinensen är svår just nu.