handdator

Visa fullständig version : Tecknade TV-serier


Scratch
2005-03-09, 11:09
Vilka tecknade serier gillar ni?

Själv diggar jag He-man, Tintin, Simpsons och Skrotnisse!

Runda Grodan
2005-03-09, 11:13
Larson, Ernie, Rocky, Don Martin, MAD, Bizarro.

De flesta äventyrsserier med killar och tjejer i trikåer.

Jay-Z
2005-03-09, 11:15
Det mesta som är superhjälteinriktat.

Arnesson
2005-03-09, 11:16
Futurama, Familyguy

Baan
2005-03-09, 11:28
Futurama, Family Guy, Southparh och Simpsons idag..

Transformers och Robotech när man var liten :D

Runda Grodan
2005-03-09, 11:30
Vilka tecknade serier gillar ni?

Själv diggar jag He-man, Tintin, Simpsons och Skrotnisse!
Jag trodde det var serietidningar du pratade om...

Baan
2005-03-09, 11:32
Jag trodde det var serietidningar du pratade om...

båda kan väl kallas för tecknade serier så det är bara tolka som man vill :)

Runda Grodan
2005-03-09, 11:37
båda kan väl kallas för tecknade serier så det är bara tolka som man vill :)
Vad bra. När det gäller tecknade serier på TV så finns det ju jätte mycket bra Manga. Jag gillar Streetfighter och Fist Of The North Star filmerna och serien Ragnarok. Gillar de flesta mangaserier och filmer där det slåss eller huggs med svärd.

Jay-Z
2005-03-09, 11:40
Gillar de flesta mangaserier och filmer där det slåss eller huggs med svärd.

Du är en sjuk, sjuk man. :D

Runda Grodan
2005-03-09, 11:48
Du är en sjuk, sjuk man.

Jo jag är väl det. :D

Jag tror att mycket av anledningarna till att jag började styrketräna var att jag blev inspirerad av serierna och filmerna jag såg när jag var liten. Jag läste väldigt mycket Marveltidningar och såg på action och kung fu filmer när jag var yngre. Jag älskar fortfarande filmer där hjälten har mycket muskler och gör rent hus med skurkar eller monster, helst monster.

sunkan
2005-03-09, 11:58
Tacka vet jag Thundercats...va ju många år sen jag såg på det nu men fan va jag tyckte de va bra när jag va mindre :hbang:
har några avsnitt på datorn men ha inte orkat tittat

Droog
2005-03-09, 12:13
Pondus är den bästa serien, lysande helt enkelt.

Klo
2005-03-09, 12:42
Jag tror att mycket av anledningarna till att jag började styrketräna var att jag blev inspirerad av serierna och filmerna jag såg när jag var liten. Jag läste väldigt mycket Marveltidningar och såg på action och kung fu filmer när jag var yngre.

Haha, samma här *screwy*
Fick faktiskt springa runt i spider-man dräkt på min svensexa. Det inkluderade bl a att byta om i en telefonkiosk :em:

Scratch
2005-03-09, 13:12
Jag trodde det var serietidningar du pratade om...

Nej, jag menade tv-serier. Men tidningar är ju också kul!
Keep em coming

Byggare Bob
2005-03-09, 13:15
Simpsons och Spindelmannen.

King Grub
2005-03-09, 13:17
Serietidningar är mitt största intresse! :hbang: :D

Det finns en massiv tråd om ämnet:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=30998&highlight=serier

Elajt
2005-03-09, 13:17
Jag diggar Kalle och hobbe!

King Grub
2005-03-09, 13:19
Jag diggar Kalle och hobbe!

Bäst! Synd att den lades ner för ett årtionde sedan. På ett sätt. Å andra sidan var det starkt av Watterson att lägga ner när han var på topp.

Scratch
2005-03-09, 13:22
Serietidningar är mitt största intresse! :hbang: :D

Det finns en massiv tråd om ämnet:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=30998&highlight=serier

Jo jag har förstått det, Grub :D

Kan du inte ändra rubriken så låter vi den här tråden handla om Tv-serier istället, tecknade sådana. :)

Elajt
2005-03-09, 13:28
Bäst! Synd att den lades ner för ett årtionde sedan. På ett sätt. Å andra sidan var det starkt av Watterson att lägga ner när han var på topp.

Sant, men nu för tiden så finns det repriser i borås tidning varje dag. :D

Fatalist
2005-03-09, 13:31
Vad bra. När det gäller tecknade serier på TV så finns det ju jätte mycket bra ANIME. Jag gillar Streetfighter och Fist Of The North Star filmerna och serien Ragnarok. Gillar de flesta mangaserier och filmer där det slåss eller huggs med svärd.

Såja.. Du verkar vara lite vimsig, jag rättade åt dig ;)

Annars tittar jag själv på ganska mycket anime, Neon Genesis Evangelion, One Piece & Naruto för tillfället. Naruto har sen länge spårat ur och blivit tråkig dock *slap*

Runda Grodan
2005-03-09, 13:33
Såja.. Du verkar vara lite vimsig, jag rättade åt dig ;)

Annars tittar jag själv på ganska mycket anime, Neon Genesis Evangelion, One Piece & Naruto för tillfället. Naruto har sen länge spårat ur och blivit tråkig dock *slap*
Tack :em: .

Jag vet inte riktigt skillnaden om jag ska vara ärlig.

King Grub
2005-03-09, 13:36
Jo jag har förstått det, Grub :D

Kan du inte ändra rubriken så låter vi den här tråden handla om Tv-serier istället, tecknade sådana. :)

Gjort!

Då gillar jag:

1. Barbapapa
2. Det Var En Gång - Rymden
3. Det Var En Gång - Tidernas Äventyr
4. Disney's korta klassiker: Kalle, Musse, Silly Symphonies
5. Simpsons
6. Futurama
7. Looney Tunes
8. Tom & Jerry
9. Popeye (Karl Alfred) - de allra äldsta avsnitten
10. SpongeBob Squarepants

Trassel
2005-03-09, 13:39
Gjort!

Då gillar jag:

1. Barbapapa
2. Det Var En Gång - Rymden
3. Det Var En Gång - Tidernas Äventyr
4. Disney's korta klassiker: Kalle, Musse, Silly Symphonies
5. Simpsons
6. Futurama
7. Looney Tunes
8. Tom & Jerry
9. Popeye (Karl Alfred) - de allra äldsta avsnitten
10. SpongeBob Squarepants


Spongebob :) är det inte han man har lust att torka ut tills han går sönder i tusen bitar varje gång man ser han :)??


Tacka vet jag South Park!!

King Grub
2005-03-09, 13:41
http://www.webundies.com/images/mk1026.jpg

South Park är tråkigt. :D

Trassel
2005-03-09, 13:43
Iuuuuu, hur osexigt är inte det där?? nu knöt sig min mus ett par veckor framåt ;)



South park är bäst helt enkelt, sen kommer Untalkative Bunny..

Powerpuffpinglorna kan vara med på ett hörn också..

Scratch
2005-03-09, 13:43
South Park är tråkigt. :D

Håller med! *spy*

Runda Grodan
2005-03-09, 13:47
Johnny Bravo *flex*

Vad heter den där serien som går på helgdagsmornarna på trean om en hund, en tant och en farbror. Farbrorn tycker inte om hunden? Hunden är rosa.

Metal_boy_
2005-03-09, 14:07
Katten Gustav, Tom & Jerry, Oggy och kackerlackorna, Simpsons m.m älskar den där sjuka humorn, och så fort det är småbarn nånstans som tittar på nått av detta så bänkar jag direkt och sitter och asgarvar medans det skvätter popcorn i hela rummet.

Jay-Z
2005-03-09, 14:10
Jag tror att mycket av anledningarna till att jag började styrketräna var att jag blev inspirerad av serierna och filmerna jag såg när jag var liten. Jag läste väldigt mycket Marveltidningar och såg på action och kung fu filmer när jag var yngre. Jag älskar fortfarande filmer där hjälten har mycket muskler och gör rent hus med skurkar eller monster, helst monster.

Sjukt, mannen. Det var precis exakt samma sak som har lockat mig till styrketräningen. Trodde jag var den ende. :love:

Edit: Klo också tydligen. :)

King Grub
2005-03-09, 14:18
Katten Gustav.

Hur kan man gilla Garfield? *spy* :D

Pez
2005-03-09, 14:34
Hur kan man gilla Garfield? *spy* :D
Att Garfield lever, som strip, är skamligt.. sämre får man leta efter..

Själv är jag en sucker för "action cartoons" typ Batman, Batman Beyond, Transformers (gamla), He-Man (gamla), Justice League, X-Men Evolution..osv..

Metal_boy_
2005-03-09, 14:39
Hur kan man gilla Garfield? *spy* :D

Det gäller att ha den där sjuka humorn som gäller sammankopplat till djur som gör mänskliga o tokiga saker, samt pratar med en mänsklig röst o säger sjuka saker me en trött nonchalant min. Så jävla svårt att förklara, men har men sån humor me sina egna djur och skämtar om att dom hittar på saker som djur igentligen inte gör så fattar man vad jag menar :)

Trassel
2005-03-09, 14:44
Det gäller att ha den där sjuka humorn som gäller sammankopplat till djur som gör mänskliga o tokiga saker, samt pratar med en mänsklig röst o säger sjuka saker me en trött nonchalant min. Så jävla svårt att förklara, men har men sån humor me sina egna djur och skämtar om att dom hittar på saker som djur igentligen inte gör så fattar man vad jag menar :)


Nu förstår jag inte alls :) Bara för att min jycke är smart, arrogant å rätt otrevlig (lägg till gammal å sliten) så måste jag gilla GUSTAF?? näedu :) och den största anledningen till det är att hans ägare är så iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii puckad... tråkig...aptrist..mm mm mm

Metal_boy_
2005-03-09, 16:44
Nu förstår jag inte alls :) Bara för att min jycke är smart, arrogant å rätt otrevlig (lägg till gammal å sliten) så måste jag gilla GUSTAF?? näedu :) och den största anledningen till det är att hans ägare är så iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii puckad... tråkig...aptrist..mm mm mm


Du förstår inte, din hund kan va sådär som du säger i verkligheten. Jag menar typ en sån annan humor då man håller på o låtsas att hunden/katten pratar o sånna saker typ, tex att när man åker iväg så dummar man sig om att Hunden/katten bjuder in sina polare o har fest i lägenheten. Man verkligen pratar med en annan röst precis som att man föreställer hunden/katten o till slut verkligen själv nästan tror på det. Skitkul att vara så, jag vet flera, men det pratas inte högt om sånt. Dessutom finns det så mycke roligt att sätta repliker på samtidigt som hunden/katten gör sina normala saker som normalt för dom...Fattar man inte vad jag menar så har man inte den humorn och relation till djur. :)

Tolkia
2005-03-09, 17:30
7. Looney Tunes
Looney Tunes - är det möjligen den där serien med ökenvargen, "roadrunners:arna" (lila, långbenta fåglar, vete fasen vilken sort det skall föreställa), den lilla, gula kycklingen och den lönnfeta svartvita katten? Om det inte är det - vad heter serien med detta persongalleri egentligen? Jag haaaaatar den, f.ö. ... (dock skall jag erkänna att jag bara sett/läst den svenska versionen).

King Grub
2005-03-09, 17:37
Looney Tunes - är det möjligen den där serien med ökenvargen, "roadrunners:arna" (lila, långbenta fåglar, vete fasen vilken sort det skall föreställa), den lilla, gula kycklingen och den lönnfeta svartvita katten?

Japp!

Allan
2005-03-09, 17:43
Tidiga Hanna-Barbera är lysande. Tex Avery är jättekul...Och om man nån enstaka gång får se Långben undersöka världen är dagen räddad...


allan

JJ
2005-03-09, 17:44
Looney Tunes - är det möjligen den där serien med ökenvargen, "roadrunners:arna" (lila, långbenta fåglar, vete fasen vilken sort det skall föreställa), den lilla, gula kycklingen och den lönnfeta svartvita katten? Om det inte är det - vad heter serien med detta persongalleri egentligen? Jag haaaaatar den, f.ö. ... (dock skall jag erkänna att jag bara sett/läst den svenska versionen).

Jag gillade den när den gick på tv, kycklingen är ju skön :hbang:

King Grub
2005-03-09, 17:46
När TV-Guide för några år sedan utnämnde alla tiders bästa animerade figurer så såg listan ut så här:

1. Bugs Bunny
2. Homer Simpson
3. Rocky and Bullwinkle
4. Beavis and Butt-Head
5. The Grinch
6. Fred Flintstone and Barney Rubble
7. Angelica Pickles
8. Charlie Brown and Snoopy
9. SpongeBob SquarePants
10. Cartman from "South Park"
11. Bart and Lisa Simpson
12. Fat Albert
13. The Powerpuff Girls
14. Daffy Duck
15. Pikachu
16. Gumby
17. Betty Boop
18. Top Cat
19. Mickey Mouse
20. Popeye
21. Gerald McBoing-Boing
22. Scooby-Doo
23. Underdog
24. Josie and the Pussycats
25. Heckle and Jeckle
26. Arthur
27. Winnie the Pooh
28. Felix The Cat
29. Mr. Magoo
30. George of the Jungle
31. Ren and Stimpy
32. Tom Terrific
33. Tweety and Sylvester
34. Bill from "Schoolhouse Rock"
35. Space Ghost
36. Yogi Bear and Boo Boo
37. Mighty Mouse
38. Wile E. Coyote and Road Runner
39. Superman
40. Batman
41. Daria
42. Wonder Woman
43. Donald Duck
44. Alvin (The Chipmunk)
45. Boris Badenov and Natasha Fatale
46. Woody Woodpecker
47. Porky Pig
48. Bobby Hill from "King of the Hill"
49. Speed Racer
50. Tom and Jerry

Prankie
2005-03-09, 17:48
Fullmetal alchemist
One piece
Hajime no ippo
Naruto

Allan
2005-03-09, 17:49
När TV-Guide för några år sedan utnämnde alla tiders bästa animerade figurer så såg listan ut så här:

1. Bugs Bunny
2. Homer Simpson
3. Rocky and Bullwinkle
4. Beavis and Butt-Head
5. The Grinch
6. Fred Flintstone and Barney Rubble
7. Angelica Pickles
8. Charlie Brown and Snoopy
9. SpongeBob SquarePants
10. Cartman from "South Park"
11. Bart and Lisa Simpson
12. Fat Albert
13. The Powerpuff Girls
14. Daffy Duck
15. Pikachu
16. Gumby
17. Betty Boop
18. Top Cat
19. Mickey Mouse
20. Popeye
21. Gerald McBoing-Boing
22. Scooby-Doo
23. Underdog
24. Josie and the Pussycats
25. Heckle and Jeckle
26. Arthur
27. Winnie the Pooh
28. Felix The Cat
29. Mr. Magoo
30. George of the Jungle
31. Ren and Stimpy
32. Tom Terrific
33. Tweety and Sylvester
34. Bill from "Schoolhouse Rock"
35. Space Ghost
36. Yogi Bear and Boo Boo
37. Mighty Mouse
38. Wile E. Coyote and Road Runner
39. Superman
40. Batman
41. Daria
42. Wonder Woman
43. Donald Duck
44. Alvin (The Chipmunk)
45. Boris Badenov and Natasha Fatale
46. Woody Woodpecker
47. Porky Pig
48. Bobby Hill from "King of the Hill"
49. Speed Racer
50. Tom and Jerry


Tom och Jerry på femtionde plats? :furious: *bs*


allan

Shadow Warrior
2005-03-09, 17:52
Favoriter just nu är Naruto, Yakitate, Genshiken, GTO, Xenosaga, Monster, Sallaryman Kintaro och så Maria Sama Ga Miteru :thumbup:

Runda Grodan
2005-03-09, 17:54
Lite raggningsrepliker från Beavis and Butthead.



Uh, hey baby. Uh, do you like come here often, huh huh. I said "come."

You need a man in your life, baby. And like, I need a woman. Let's like get into each other's life or whatever.

Uh, like let's drop all the uh B.S. and like, you know, do it.

Uh, get out of my car and into my dreams, baby.

What's your sign? Is it "Yield"?

Huh huh huh huh. Would you like carry my books for me?

If I said you were sexy, would you hold your body against me?

I can make you feel like I've never had sex before.

My lips are registered weapons.

I'm not trying to pick you up. You're like too heavy. Huh huh huh huh. Get it?

If I was the last man on Earth I bet we could do it in public.

If you need a love doctor, I have like a medicated degree.

If you ever had sex with a machine, that's what it's like with me. 'Cause I'm like a sex machine.

If you're really hot, I bet I can cool you down.

Hey, are you one of those chicks who goes out with guys right off the bat? 'Cause that's what I'm looking for.

Should I call you for breakfast or will you like cook it for me?

You may not be really hot, but I bet you like to do it.

Shadow Warrior
2005-03-09, 17:54
Vad bra. När det gäller tecknade serier på TV så finns det ju jätte mycket bra Manga. Jag gillar Streetfighter och Fist Of The North Star filmerna och serien Ragnarok. Gillar de flesta mangaserier och filmer där det slåss eller huggs med svärd.

Precis! Stora robbotar med svärd och röstkomando specialare!! :D :thumbup:

Arne Persson
2005-03-09, 18:58
Johnny Bravo *flex*

Vad heter den där serien som går på helgdagsmornarna på trean om en hund, en tant och en farbror. Farbrorn tycker inte om hunden? Hunden är rosa.


En av mina favoriter: Courage- den hariga hunden! Kult! Underbart surrelistisk! :thumbup:
En annan favorit är Samuraj Jack! PÅminner Sergio Leone stämningen! :thumbup:

Krokodil
2005-03-09, 19:51
Mina favvos utan rangording:
Simpsons
Ren&Stimpy
Speedy Gonzales
Fritz the cat (en liten favorit) :bow:
South park

Metal_boy_
2005-03-09, 20:18
Tom och Jerry på femtionde plats? :furious: *bs*


allan

Kan fan inte stämma, det är bland det roligaste som finns. Jag garvar så jag tjuter åt Tom & Jerry.

nemd
2005-03-09, 23:33
Kan fan inte stämma, det är bland det roligaste som finns. Jag garvar så jag tjuter åt Tom & Jerry.

Samma här, bland det bästa som finns faktist. :laugh:

nemd
2005-03-09, 23:36
Vad bra. När det gäller tecknade serier på TV så finns det ju jätte mycket bra Manga. Jag gillar Streetfighter och Fist Of The North Star filmerna och serien Ragnarok. Gillar de flesta mangaserier och filmer där det slåss eller huggs med svärd.

Kan bara hålla med, de flesta animeserierna äger. Mina favorit har dock blivit Fullmetal Alchemist. Grym! :hbang:

Tekken the motion manga tror jag den heter är grymt bra! För alla tekken älskare. :D

Shadow Warrior
2005-03-10, 06:19
Tekken the motion manga tror jag den heter är grymt bra! För alla tekken älskare. :D

LOL den suger ju apa! :MrT:

Street Fighter II the Animated Movie är dock en klassiker! :thumbup:

Prankie
2005-03-10, 11:12
Favoriter just nu är Naruto, Yakitate, Genshiken, GTO, Xenosaga, Monster, Sallaryman Kintaro och så Maria Sama Ga Miteru :thumbup:

Japaner kan fan göra serier om vad som helst. Vem trodde schack och baka bröd skulle kunna bli lyckad... :D

Runda Grodan
2005-03-10, 11:29
LOL den suger ju apa! :MrT:

Street Fighter II the Animated Movie är dock en klassiker! :thumbup:

Har sett två olika Streetfighter filmer och båda är grymma. Shadowskill the movie är också helt underbar.

Fultjack
2005-03-10, 12:03
Dungeons and Dragons från 80-talet är kanon :hbang:
sen har vi Futurama, He-Man, Transformers, Family Guy, Simpsons , M.A.S.K, Vultro, vill även minnas att tecknade Rambo var bra, synd man tappade bort den filmen :(

kommer inte på mer just nu men dmo där är grymma :thumbup:

Baan
2005-03-10, 12:05
Japaner kan fan göra serier om vad som helst. Vem trodde schack och baka bröd skulle kunna bli lyckad... :D

baka bröd grejen låter ju bara... vrickad.. en kompis har snackat om den så djäääävla mycket, förstår inte riktigt hur han kan se anime om en gubbe som har hyffsade brödbakarkrafter (eller vad det nu är ) ..

Tomten
2005-03-10, 12:38
Japaner kan fan göra serier om vad som helst. Vem trodde schack och baka bröd skulle kunna bli lyckad... :D

Haha, ja Yakitate Japan är strålande :D

andra bra serier är:

Samurai Champloo
Ghost in the Shell - Stand Alone Complex
Sunabouzu
Gankutsuou ( <- mästerlig )
Bleach

nemd
2005-03-10, 12:45
LOL den suger ju apa! :MrT:

Street Fighter II the Animated Movie är dock en klassiker! :thumbup:

Nej den är grym! :D Men Street fighter II är ju riktigt grym den också. *popcorn*

Tomten
2005-03-10, 12:45
baka bröd grejen låter ju bara... vrickad.. en kompis har snackat om den så djäääävla mycket, förstår inte riktigt hur han kan se anime om en gubbe som har hyffsade brödbakarkrafter (eller vad det nu är ) ..

Taio no te desu yo!

Fast det är bara kazuma som har solar hands. De andra får nöja som med Taio no ganturetsu, som man bara kan få genom höja sin metabolism, det vill säga, bygga upp ordentligt med muskler ;)

mangemani
2005-03-10, 13:03
gammla kullt:

he-man
transformers
dino riders
mask(inte den som utspelar sej från jim carreys film)
dennis the menace
garfield


lite nyare:
south park
futurama

Shadow Warrior
2005-03-10, 16:13
Har sett två olika Streetfighter filmer och båda är grymma. Shadowskill the movie är också helt underbar.

Hmm... tycker faktiskt Alpha suger rätt hårt.... men den är rätt coolt tecknad ;)
Shadow Skill e tufft med men lite väl stereotypt.

Shadow Warrior
2005-03-10, 16:19
Taio no te desu yo!

Fast det är bara kazuma som har solar hands. De andra får nöja som med Taio no ganturetsu, som man bara kan få genom höja sin metabolism, det vill säga, bygga upp ordentligt med muskler ;)

Ja det är faktiskt en helt underbar serie, avsnittet där Kawachi tränar upp sej är ju bara för bra, samt fist of the north star parodierna i senaste avsnittet :D

Hey Arnold SWE
2022-03-04, 22:54
Vilka tecknade serier gillar ni?

Själv diggar jag He-man, Tintin, Simpsons och Skrotnisse!

Jag gilla många olika tecknade serier från 90talet som exempel Hey Arnold!.