handdator

Visa fullständig version : Markus Rühl - XXXL


Baan
2005-03-08, 22:59
såg just lite på XXXL eller ja kollade lite på i princip alla övningar han gjorde fast spolare frammåt när dte var som tråkigast :)

ja vad ska man säga om den, har hört mycket innan om hur klen rühl är och har inte tagit et alltför seriöst, men videon talar ganska start för hans klenhet :)

killen är sig är ett monster, såg riktigt hårt ut på cable crossen t ex men vikterna är itne vad man förväntar sig, specilelt med tanke på att i många övningar går han inte ens när hela vägen, knappt halva på knäböj/rakmark/axelpressar etc, fast det verkar ju funka för honom och jag är 1/3 hans size så jag kanske inte bör klaga så mycket ;) dock konstigt att han är så stor som han är och ändå inte särskillt stark, eller i alla fall den styrkan man förväntar sig av en 130kgs kille... köra kvartsböj på 180 något (om jag inte räknade fel) är inte särskilt imponerande då.

vad tycker ni andra som sett den, om någon :MrT:

Herkulez
2005-03-08, 23:05
han är bodybuilder och inte styrkelyftare, växer han av mindre vikter är det bara smart ur skadesynpunkter.

Lasse Kongo
2005-03-08, 23:09
Precis, senast idag sa ja till en kompis på gymmet som tävlar rätt flitigt i bb, "jag är inte så stark som ja var förr men ja växer väldigt bra" kör lättare vikter o mer reps nu.

Då sa han: "japp vi är ju inte styrkelyftare"

Liksom, hur orkar ni, verkar finnas flera som letar upp allt för o klanka ner på byggare, vad är ni själva liksom?

Jay-Z
2005-03-08, 23:11
vad är ni själva liksom?

Jag är iaf liten och klen. :D

Baan
2005-03-08, 23:11
han är bodybuilder och inte styrkelyftare, växer han av mindre vikter är det bara smart ur skadesynpunkter.

jag hade knappast några kvar att se några colemanvikter, men vissa grejer var ju absurda, t ex att han _aldrig_ går ner särksilt långt med en vikt, och även om han inu kör lätt för att det funkar vlä är han ändå inte särskilt stark med vad jag skulle förvänta mig från en kille i hans storlek _även_ om han satsar på många reps, bra teknik, undvika skador osv. Men som jag sa växer han av det så är det egentligen inget fel i det. Jag var mest förvånad bara..

Bucyrus
2005-03-08, 23:15
Rühl-XXXXXXL.........(har inte sett filmen, men generellt kan man väl säga att:se den å andra liknande med lite distans, man får ju oftast inte veta i detalj varför dom gör på ett visst sätt)...

Herkulez
2005-03-08, 23:15
en intressantare fråga är hur han har tränat för att få den volymen han har nu, skulle tippa på att han tränat anorlunda och kör så nu för att mer finslipa etc.

Baan
2005-03-08, 23:19
en intressantare fråga är hur han har tränat för att få den volymen han har nu, skulle tippa på att han tränat anorlunda och kör så nu för att mer finslipa etc.

enligt videon så har han ändå ökat en del (eheh videon är klockren, det är svartvita bilder och en tysk gubbe som pratar, sen äcklig klassisk musik, man får nästan känslan att det är WW2-dokumentär :D) rent viktmässigt, sen han kom in i proffscirkusen, tror det v ar en del kgs ökning mellan det året han placerade sig 9a och sen det året han placerade sig 5a (om jag inte missförstod tyskan) så han verkar ju fortfarande bygga :)

var intressant se hans bilder fårn ungdommen med, samt berättarrösten var ju som sagt klockren, om jag förstod rätt så körde han mycket fussball men det sket sig då han blev för tung/muskulös :D

någon som vet året på videon? jag tippar på runt 2000

Fultjack
2005-03-08, 23:46
tror han tränar rätt mkt tyngre i Made in Germany filmen, där är det rejäla vikter som han lyfter, bla 220 i snebänk om jag inte minns fel

Runda Grodan
2005-03-08, 23:52
Jag har sett både XXXL och Made In Germany. I Made In Germany är han mycket starkare.

Jag blev också lite förvånad första gången jag såg XXXL. Rätt taskigt utförande och låga vikter. Han verkar rätt snäll i alla fall. :)

Edit. Fultjack var snabbare.

abjorn
2005-03-09, 07:59
Jag tycker att alla ni som klagar på andras övningsutförande själva ska lägga upp videoklipp som visar hur ni tränar. Många kommer nog att tänka till lite innan dom yttrar sig om hur någon annan tränar igen ;)

puppas
2005-03-09, 08:07
Är inte Mackan bland de starkaste BB ? Han reppar ju för fan 250 pannor i militärpressen !

Tycker att hans fru är bäst *flex*

RobbeliRobban
2005-03-09, 08:13
Är inte Mackan bland de starkaste BB ? Han reppar ju för fan 250 pannor i militärpressen !

*

haha, reppar på 250 i militärpress. Han skulle kunna vara med i tyngdlyftning och plocka världsrekordet i stöt utan att stöta, istället bara frivända och pressa upp.

Runda Grodan
2005-03-09, 10:15
Jag tycker att alla ni som klagar på andras övningsutförande själva ska lägga upp videoklipp som visar hur ni tränar. Många kommer nog att tänka till lite innan dom yttrar sig om hur någon annan tränar igen ;)
Klagar du på att de flesta andras övningsutföranden i många fall är såpass dåliga att de inte bör klaga på andras övningsutföranden. :confused: Nån form av Moment 22. :)

Karl_alfred
2005-03-09, 10:21
Är inte Mackan bland de starkaste BB ? Han reppar ju för fan 250 pannor i militärpressen !


*rolleyes*

Jet
2005-03-09, 12:09
Är inte Mackan bland de starkaste BB ? Han reppar ju för fan 250 pannor i militärpressen !

Tycker att hans fru är bäst *flex*

Jorden anropar "Puppas", kom ner från månen :cryout:

Baan
2005-03-09, 12:10
har för mig att han hade ca 120 eller dylikt och gjorde en 6-8a på det i XXXL, dock gick han knappt ner något ..

Thony
2005-03-09, 12:13
Är inte Mackan bland de starkaste BB ? Han reppar ju för fan 250 pannor i militärperssen



Nej var det inte 340 kg ?

Bite
2005-03-09, 12:55
I made in germany kör han iaf benpressar på en bit över 900 kilo med ganska bra ROM.....visserligen kan man använda fakevikter men det tänker jag inte spekulera i. Förövrigt så är han ju som sagt bodybuilder........ *flex*

Herkulez
2005-03-09, 13:06
Klen?


http://www.ruhl-movie.com/galerie/beine003.jpg
http://www.ruhl-movie.com/galerie/schultern005.jpg

tycker det ser ut att vara ett par viktskivor på =)
http://www.ruhl-movie.com/galerie/brust003.jpg

Nånting rätt i sin träning måste han gjort iaf ;)
http://www.ruhl-movie.com/galerie/posing3.jpg

AnimalGen
2005-03-09, 14:49
I nr 12 2003 av MD går det att läsa att han lyfter 765pounds på 2-3 reps.
2750p i benpressen på 2-3 reps
455p i skivstångsrodd
650p i marklyft
Hade han velat hade han nog kunnat ställa upp i SL tävling och vunnit(om man bortse från dopingkontroll).

Herkulez
2005-03-09, 15:26
I nr 12 2003 av MD går det att läsa att han lyfter 765pounds på 2-3 reps.
).
i vad?

jwzrd
2005-03-09, 15:29
i vad?

I tidningssiffror!

Återigen, vad byggare säger om vad dom gör på gymmet är inte samma sak som vad en styrkelyftare drar av på tävling. En del byggare skulle komma långt, men vinna?

Ralle
2005-03-09, 15:36
I nr 12 2003 av MD går det att läsa att han lyfter
650p i marklyft
Hade han velat hade han nog kunnat ställa upp i SL tävling och vunnit(om man bortse från dopingkontroll).

295kg är väl inte allt för bra om man kollar på dom bästa i SL?

jwzrd
2005-03-09, 15:43
Rühl-XXXXXXL.........(har inte sett filmen, men generellt kan man väl säga att:se den å andra liknande med lite distans, man får ju oftast inte veta i detalj varför dom gör på ett visst sätt)...

Ser ut som Lee Priest sett till proportionerna :)

AnimalGen
2005-03-09, 15:45
Men dom har inte heller gjort 20set+ för ryggen. Om Markus hade ansträngt sig för att tävla i SL så hade han nog kunnat vinna en tävling. Kanske inte få en OS-medalj men han skulle nog kunna vinna en tävling.

Yankeee
2005-03-09, 15:46
Men dom har inte heller gjort 20set+ för ryggen. Om Markus hade ansträngt sig för att tävla i SL så hade han nog kunnat vinna en tävling. Kanske inte få en OS-medalj men han skulle nog kunna vinna en tävling.

Vinna vad för tävling? Storuman open?

jwzrd
2005-03-09, 15:46
Men dom har inte heller gjort 20set+ för ryggen. Om Markus hade ansträngt sig för att tävla i SL så hade han nog kunnat vinna en tävling. Kanske inte få en OS-medalj men han skulle nog kunna vinna en tävling.

Hur tänker du då? Killen väger 140kg och har mer muskler än satan, men ligger 100kg efter i alla lyft...

z_bumbi
2005-03-09, 15:52
Men dom har inte heller gjort 20set+ för ryggen. Om Markus hade ansträngt sig för att tävla i SL så hade han nog kunnat vinna en tävling. Kanske inte få en OS-medalj men han skulle nog kunna vinna en tävling.

Jag kan sätta rejält med pengar på att han aldrig kan ta en OS-medalj i styrkelyft, inte en chans i världen varken nu eller i framtiden. :D

jwzrd
2005-03-09, 16:02
Jag kan sätta rejält med pengar på att han aldrig kan ta en OS-medalj i styrkelyft, inte en chans i världen varken nu eller i framtiden. :D

Nu ska vi inte vara såna! :D

Baan
2005-03-09, 16:09
håller fortfarande fast vid att killen är klen, och dom gånger han har respektabla vikter så är utförandet inet det man förväntar sig, alltså väldigt kort och halvreppare. ATt detta inte har så mycket med hans massa att göra är en annan sak, men just styrkan kan man klaga på :)

men visst det hade vart gött om man kunde lyfta lätt och växa som fan :D

jwzrd
2005-03-09, 16:10
håller fortfarande fast vid att killen är klen, och dom gånger han har respektabla vikter så är utförandet inet det man förväntar sig, alltså väldigt kort och halvreppare. ATt detta inte har så mycket med hans massa att göra är en annan sak, men just styrkan kan man klaga på :)

men visst det hade vart gött om man kunde lyfta lätt och växa som fan :D

I XXXL-rullen kör han korta rörelser, men i Made in Germany kör han mer "normalt" (om man nu kan säga så om någon som tokreppar med vikterna han gör).

Baan
2005-03-09, 16:13
I XXXL-rullen kör han korta rörelser, men i Made in Germany kör han mer "normalt" (om man nu kan säga så om någon som tokreppar med vikterna han gör).

tyckter inte han tokreppar så jättemycket ändå :D visst han kör 20reppare i XXXL o så i början och sen 10 reppare när han kör tyngre eller liknande, men visst får kolla på Made in Germany, möjligt att XXXL visar hans pass när han kör en period med halvreppare och så.

jwzrd
2005-03-09, 16:18
tyckter inte han tokreppar så jättemycket ändå :D visst han kör 20reppare i XXXL o så i början och sen 10 reppare när han kör tyngre eller liknande, men visst får kolla på Made in Germany, möjligt att XXXL visar hans pass när han kör en period med halvreppare och så.

XXXL är rätt nära tävling som jag förstått det. Made in Germany är mer offseason, och dessutom typ 20kg muskler till (om det räcker).

Lasse Kongo
2005-03-09, 16:25
XXXL är rätt nära tävling som jag förstått det. Made in Germany är mer offseason, och dessutom typ 20kg muskler till (om det räcker).

nja, tror ju inte marcus medvetet deffar bort 20 kg muskler...

men en hel del fett och vätska och ett par kg muskler kanske ;)

Baan
2005-03-09, 16:26
tror han vägde 120++++ i XXXL så viktskilllnaden kanske inte borde vara så stor

jwzrd
2005-03-09, 16:31
tror han vägde 120++++ i XXXL så viktskilllnaden kanske inte borde vara så stor

140+ vägde han i Made in Germany.

jwzrd
2005-03-09, 16:36
nja, tror ju inte marcus medvetet deffar bort 20 kg muskler...

men en hel del fett och vätska och ett par kg muskler kanske ;)

Det handlar inte om deff, det handlar om 1999 vs. 2003

IfK
2005-03-09, 17:04
En liten dum fråga, bara.. Är det någon som blir imponerad av honom eller hans kropp? Det ser ut som att han käkat lite förbjudna substanser...

Herkulez
2005-03-09, 17:07
En liten dum fråga, bara.. Är det någon som blir imponerad av honom eller hans kropp? Det ser ut som att han käkat lite förbjudna substanser...
jag blir, oavsett hur mycket prepp han tagit.

boxsquat
2005-03-09, 17:16
En liten dum fråga, bara.. Är det någon som blir imponerad av honom eller hans kropp? Det ser ut som att han käkat lite förbjudna substanser...

Nej förfan, är du sjuk i huvudet? Vem fan blir impad på en kille som åstadkommit det vi andra på forumet bara kan drömma om. Jag blir mer impad på Ove Rytter. Det är moraliskt acceptabelt och går ihop med den rådande dopingpolicyn inom de olika idrottsförbunden! Och alla vet ju att det är det som räknas! (Ja, alldeles frånsett det faktum att Ove själv säkert hade en och annan huggis tillhands under de där resorna till Thailand).

Men för att svara på din fråga så nej! Varför skulle jag bli imponerad på honom? Alla här inne kan åstadkomma samma sak om dom är villiga att fuska och är dumma och tyska! Och dessutom ser han bara tjock ut med kläder på!

mini_Arnold
2005-03-09, 17:18
När jag fick reda på att Arnold tryckte på sin tid blev jag förkrossad.
Visste inte vart jag skulle ta vägen, jag slutade tro på honom.. sorgligt men sant.
Men sen slog det mig att oavsett vad man äter/trycker får man helt enkelt inte den kroppen utan att ge allt och lite till.
Arnold :hbang:

Seriöst inlägg, ta inte bort!

boxsquat
2005-03-09, 17:20
Slutade du tro på Arnold. :/ Beklagar mannen.

Grahn
2005-03-09, 17:21
Arnold finns! ;)

Hyser blandade känslor inför dessa proffs belgian blues, imponerad, resignerad, förakt tja det blir som en kompott.

victor_n
2005-03-09, 17:29
jag blir imonerad!
men det ser för jävla fult ut=/
det finns gränser på estetiskt tilltalande och oestetiskt motbjudande å hans nuvarande fysik lutar över det senare ;)

Thony
2005-03-09, 18:05
Det ser ut som att han käkat lite förbjudna substanser...


va ? !½#!¤#!% Hur kan du antyda något sådant ?

Lasse Kongo
2005-03-09, 18:16
Klart han imponerar, han har en brutal massa, krävs mer än bara prepp för att få en sådan fysik.

MEN vad som imponerar på mig är killar som Michael Andersson; har tävlat så otroligt länge, alltid i bra form, året runt JÄMT, bra anlag säger många, självklart, men killen rör på sig som satan och matlåderna är PANG PANG PANG varje dag, året runt i stort sett, är väl 44bast eller ngt snart.

Roger Zapfe som prickar sin bästa form hitills? vid en ålder av 47!

Leffe här på forumet som är +50? och still going strong.

Harry Olsen, tränar på mitt gym, otroligt trevlig och kunnig "gubbe" kämparglöd som få 20åringar har, 54 bast tror ja.

Osv osv, dessa "göbbar" ger mig sjukt mkt motivation, blir på så jävla bra humör när det börjas dietas på gymmet, sjukt kul att följa vissa på nära håll o det börjar lukta tävling!

De får iaf mig att inse att ja lätt kan peaka min fysik mellan 35-40års ålder, så därav ingen brådska med mitt byggande.

Sen skiter ja i hurvida folk är dopade eller ej på scen, det är resultat som räknas, men visst, jag blir otroligt impad av folk som tävlar HELT rena, men bara så svårt och veta om det verkligen är så...