handdator

Visa fullständig version : Gå ut i Stockholm?


alle
2005-03-08, 21:57
Ska upp med en polare till Stockholm över helgen, och på lördag kvällen täntke vi gå ut och partaja lite.

Vad finns det för roliga ställen?

Alltså inte såna ställen där alla elit-bratsen hänger men normala klubbar/uteställen där normala 18-20-åringar hänger.

xplizit
2005-03-08, 22:02
Söder! Finns massvis att välja mellan.
Garbos i sundbyberg e oxå rätt skoj.

Frazze
2005-03-08, 22:06
Lino i gamla stan :naughty:

Yankeee
2005-03-08, 22:07
Garbos i sundbyberg e oxå rätt skoj.

Hmm, som man brukar säga här omkring. En finlandsbåt på land.

Megatuttarna
2005-03-08, 22:07
Söder! Finns massvis att välja mellan.
Garbos i sundbyberg e oxå rätt skoj.

Är det sant att det bara hänger kåta MILFs på Garbos och att ingen, absolut ingen, kommer tomhänt hem efter en kväll där?

bladhet
2005-03-08, 22:14
Är det sant att det bara hänger kåta MILFs på Garbos och att ingen, absolut ingen, kommer tomhänt hem efter en kväll där?



Är de sant så tar jag flyget till sthlm på lördag :)

Yankeee
2005-03-08, 22:15
Om ni läser mitt tidigare inlägg så förstår ni nog hur det ligger till :D

bladhet
2005-03-08, 22:32
Om ni läser mitt tidigare inlägg så förstår ni nog hur det ligger till :D


Sweeeeeet. Då blir de sthlm till helgen då :)

Allan
2005-03-08, 22:35
Garbo har åldersgräns och griniga och nogranna vakter.....


allan

Bucyrus
2005-03-08, 22:45
Är det sant att det bara hänger kåta MILFs på Garbos och att ingen, absolut ingen, kommer tomhänt hem efter en kväll där? Vinst varje gång! :naughty: .....

GymTT
2005-03-08, 22:46
Klubb Mera @ Stureplan :hbang:
Ska dit i helgen för övrigt.

MVH TT

spacedog
2005-03-08, 22:51
Hmm...både Bucyrus och Allan verkar ha erfarenhet av den där landsatta finlandsfärjan. Betyder det att det finns en hel del FILFs där också? ;) :D

ante
2005-03-08, 23:18
Jag brukar hänga på Nasty eller Mera, ibland brukar det bli Clara's och även Kickis brukar det bli ibland.
Grymma ställen, man slipper alla fjortisar och träffar vettigt folk som gillar bra musik.

Elajt
2005-03-08, 23:52
SPY BAR!!!! *innocent*

Grisen
2005-03-08, 23:52
Jag brukar hänga på Nasty eller Mera, ibland brukar det bli Clara's och även Kickis brukar det bli ibland.
Grymma ställen, man slipper alla fjortisar och träffar vettigt folk som gillar bra musik.


Slippa fjortisar och Nasty i samma text?

ante
2005-03-08, 23:54
Slippa fjortisar och Nasty i samma text?


Ja, hitlåtar som "rosa helikopter" och "barbie girl" gör att fjortisarna håller sig på avstånd.

JAM
2005-03-08, 23:55
Jag brukar hänga på Nasty eller Mera, ibland brukar det bli Clara's och även Kickis brukar det bli ibland.
Grymma ställen, man slipper alla fjortisar och träffar vettigt folk som gillar bra musik.
Nu var det något som blev fel här. Sedan när slipper man fjortisar och stenfulla 18-åringar på t ex Kickis...? Det är ju fan 18-årsstället av 18-årsställen! :)

Förresten, Nasty... Det är väl gamla Residence va? Vakterna där har kastat ägg på mig och en kompis en gång. *grr27*

henke_in_training
2005-03-09, 07:55
kickis... Grymt som fan ;)

marst060
2005-03-09, 07:58
På fredagar är det Metropolis på Riddarholmen. Brukar vara rätt skoj. Det är en pop-klub.

TrasMannen
2005-03-09, 09:47
Vill du slippa Brats. gå till söder. Endast där går du säker.

daja
2005-03-09, 10:05
Jag brukar hänga på Nasty eller Mera, ibland brukar det bli Clara's och även Kickis brukar det bli ibland.
Grymma ställen, man slipper alla fjortisar och träffar vettigt folk som gillar bra musik.

*slap*

Grymma ställen?
Slipper alla fjortisar?
Vettigt folk?
Bra musik?

Hamnade du längst bort från dragskåpet på kemin?

TrasMannen
2005-03-09, 10:21
*slap*

Grymma ställen?
Slipper alla fjortisar?
Vettigt folk?
Bra musik?

Hamnade du längst bort från dragskåpet på kemin?
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Cilia
2005-03-09, 10:31
Garbo hängde jag på när jag gick i gymnasiet.
det var som en ungdomsgård för oss som var lite äldre.
Kul var det då iaf och många misstag begågna.

Jag tror att om man är 18-20 ska man inte hänga i city utan kanske på söder. svårt att komma in i den åldern på ställena kring stureplan.

Sedan är knivsöder ganska trevligt,

z_bumbi
2005-03-09, 10:37
Vill du slippa Brats. gå till söder. Endast där går du säker.

Där hittar man bara rödvinsvänstern som har fått en lägenhet av pappa och mamma vars pris motsvarar ett antal villor i andra delar av landet?

Petta
2005-03-09, 11:23
Göta källare...

Piranha
2005-03-09, 11:43
Göta källare...


Göta källare skall vara fjårtisvänligt ..

Pez
2005-03-09, 11:47
Göta källare...
Aka "Göta Juck".

Fö så vet jag att flera "forumprofiler" frekventerar tidigare nämnda "Garbos" i sumpan, har själv varit där på "studiebesök" men brukar försöka inflika att det aldrig varit ett aktivt val från min sida. :D

Yankeee
2005-03-09, 11:51
Fö så vet jag att flera "forumprofiler" frekventerar tidigare nämnda "Garbos" i sumpan, har själv varit där på "studiebesök" men brukar försöka inflika att det aldrig varit ett aktivt val från min sida. :D

Kan det vara clash och ladd? :D

Tigerkotten
2005-03-09, 12:50
Göta Källare har väl 22för killar? Eller kanske är 20.

Men som andra sagt till en del
Claras
Kickis
Nasty

Gillar inte klubb mera alls, känns för trångt :)

Gillar ställen där det går prata med, Nasty e väl sisådära.
Kickis har techno på nedersta dansgolvet och hiphop / rnb uppe.
Sedan karookee till 01 tror jag det e.

Claras e helt oki.

Hardcore_pb
2005-03-09, 13:17
Sen när var åldern det väsentliga? visst är du 18 har du naturligtvis svårare att komma in än om du är 23 men med rätt sällskap och lämnat hip hop kläderna hemma så kommer du in på dom flesta ställen om du är i tid. Har du med några tjejer i gänget som ser hyffsade ut ja då ska det ganska mycket till för att du inte ska komma in oavsett ålder.

/Hardcore

Pez
2005-03-09, 13:33
Sen när var åldern det väsentliga? visst är du 18 har du naturligtvis svårare att komma in än om du är 23 men med rätt sällskap och lämnat hip hop kläderna hemma så kommer du in på dom flesta ställen om du är i tid. Har du med några tjejer i gänget som ser hyffsade ut ja då ska det ganska mycket till för att du inte ska komma in oavsett ålder.

/Hardcore
Ja det är tur att det finns nån med koll här iallafall. Tjejer säger du? Och inga såna däringa "hip hop"-kläder? *antecknar*
Säg..är det Soap Bar och sen Labbet som gäller för dig vanligtvis eller?

boxsquat
2005-03-09, 13:36
Där hittar man bara rödvinsvänstern som har fått en lägenhet av pappa och mamma vars pris motsvarar ett antal villor i andra delar av landet?

Exakt. Vid absolut tvång hänger jag ju liksom hellre med riktiga brats än brats som revolterar mot sin egen bratlighet.

Men det beror ju liksom lite på också. Är du invandrare och nååågorlunda intellektuellt begåvad kommer du att ha det jäkligt lätt på söder. Rödvinsvänstertjejer diggar sånt. Är du svensk och intellektuellt begåvad har du också redan halva inne där. Missförstå inte mig nu heller. Med intellektuellt begåvad menar jag självklart inte vad jag uppfattar som intellektuellt begåvad, utan den smula snusförnuftighet och vilja till att nicka medlåtande till allt som revolterar mot något, oavsett grundorsak.

Är du däremot en vanlig snubbe och inte särskilt intellektuellt begåvad (som jag t.ex.) funkar nog ställena kring stureplan bättre. Ser du bra ut och umgås med människor som ser bra ut, klär sig bra och där ett antal tjejer ingår i sällskapet så lär du inte ha några problem alls, på något plan. Men jag gissar på att du inte gör det, annars hade du ju liksom inte frågat detta. Då funkar - de för mig OERHÖRT trista - ställena med snorungar som tidigare nämnts.

Hardcore_pb
2005-03-09, 16:09
Ja det är tur att det finns nån med koll här iallafall. Tjejer säger du? Och inga såna däringa "hip hop"-kläder? *antecknar*
Säg..är det Soap Bar och sen Labbet som gäller för dig vanligtvis eller?

Konstigt att du är den som kommer med flest dryga kommentarer på det här forumet med tanke på att du varit här väldigt länge och borde märkt att ingen uppskattar sådant, men någon ska väll stå för den delen också.

Så du tror inte chansen att komma in ökar om du går ut med en eller flera tjejer som ser bra ut ?

Du tror inte chansen att komma in ökar om du valt en vettig klädsel?

Tyvärr så bor jag inte i Stockholm och festar inte där utan håller mig till Göteborg: valand, excet, diamond gillar jag av det jag besökt hittils. Men det är klart i Stockholm kanske det kvittar vem du går med och vad du har på dig skulle vara trevligt om det var så, tyvärr verkar det INTE vara så här.

/Hardcore

GymTT
2005-03-10, 21:27
Så vart skall Stockholms folket festa i helgen?
Själv tänkte jag besöka Mera, Buddha, Laroy, Sthlm Bar/Kök
i helgen :hbang: :hbang: :hbang:

MVH TT

Officer
2005-03-10, 21:39
Så vart skall Stockholms folket festa i helgen?
Själv tänkte jag besöka Mera, Buddha, Laroy, Sthlm Bar/Kök
i helgen :hbang: :hbang: :hbang:

MVH TT


Ska du verkligen besöka alla dessa ställen på en o samma kväll? Heh..

Jag ska kanske till Kellys (hårdrocksbar) med ett par polare imorgon kväll för att chilla lite.

GymTT
2005-03-10, 22:02
Ska du verkligen besöka alla dessa ställen på en o samma kväll? Heh..

Jag ska kanske till Kellys (hårdrocksbar) med ett par polare imorgon kväll för att chilla lite.


Tja a-protein, nejnej det blir uppdelat på 2 kvällar:P okej, schysst ju!
vart ligger den ? *screwy* *flex*

MVH TT

muddler
2005-03-10, 22:41
mera är grymt, alltid mkt brudar, annars så tycker jag faktiskt att Göta källare är helt ok också, skön blandning av folk med olika stilar.

Pez
2005-03-10, 22:50
Konstigt att du är den som kommer med flest dryga kommentarer på det här forumet med tanke på att du varit här väldigt länge och borde märkt att ingen uppskattar sådant, men någon ska väll stå för den delen också.

Så du tror inte chansen att komma in ökar om du går ut med en eller flera tjejer som ser bra ut ?

Du tror inte chansen att komma in ökar om du valt en vettig klädsel?

Tyvärr så bor jag inte i Stockholm och festar inte där utan håller mig till Göteborg: valand, excet, diamond gillar jag av det jag besökt hittils. Men det är klart i Stockholm kanske det kvittar vem du går med och vad du har på dig skulle vara trevligt om det var så, tyvärr verkar det INTE vara så här.

/Hardcore
Vet hut! Vem gillar inte dryga kommentarer? *slap*

Så länge dom är roliga så... :D

Leon
2005-03-10, 23:40
Får väl säja spy bar, eftersom vi har deras personal hos oss när dom är i Malmö.Men där är faktiskt ganska okej!

The_RobRoy
2005-03-10, 23:49
Hirschenkeller :thumbup:

kottovic
2005-03-11, 02:01
Tja a-protein, nejnej det blir uppdelat på 2 kvällar:P okej, schysst ju!
vart ligger den ? *screwy* *flex*

MVH TT


kom till mera på lördag så bjuder jag på helrör min vän :)

btw.....mest minusragg där, men vafan spriten är billig så dom hinner bli heta innan man slocknar.

Myten
2005-03-11, 02:01
Melles! :laugh:

GymTT
2005-03-11, 08:48
kom till mera på lördag så bjuder jag på helrör min vän :)

btw.....mest minusragg där, men vafan spriten är billig så dom hinner bli heta innan man slocknar.


Hahah bjuder du på helrör :cool:
Jo mycket ragg ska det vara.

MVH TT

daja
2005-03-11, 09:49
Får väl säja spy bar, eftersom vi har deras personal hos oss när dom är i Malmö.Men där är faktiskt ganska okej!

Spy bar? Länge sen de va bra där.

snubbe
2005-03-11, 10:26
Kellys är inte någon höjdare direkt!

Blue Moon bar har blivit rätt schysst på sista tiden...

Trassel
2005-03-11, 10:32
Kellys är inte någon höjdare direkt!

Blue Moon bar har blivit rätt schysst på sista tiden...



IIIIIIIIIIIII var på Kellys i slutet på förra året, gillar hårdrock, så de jag var ute med tyckte att Kellys var en bra idé... HERREGUD säger jag bara, snacka om att känna sig OUT OF PLACE... vilket en hel del därinne talade om för mig också.. Hade en kul kväll ändå, för man har inte roligare än man gör sig, och jag har nog aldrig blivit så uppvaktad. Men jag har lärt mig att bara för att man gillar musiken så är det inte säkert att man gillar ställena eller resten som lyssnar på den :)

Jolene
2005-03-11, 10:38
Helt ärligt trodde jag inte några sthlmare gick till garbos, utan bara lantisar som "hört talas om att det ska vara bra där". Så fel jag verkar ha haft.
Ikväll blir det söder för min del. Skulle aldrig i livet rekommendera ngn nåt annat. Skulle va nåt ställe i gamla stan isf, där de serverar bra öl, typ wirströms odyl.

:cheers:

Trassel
2005-03-11, 10:39
Haha, å jag trodde det bara var de som bodde i kvarteret runt omkring som gick dit, typ som alternativ till den lokala pizzan..

Jolene
2005-03-11, 10:42
Haha, å jag trodde det bara var de som bodde i kvarteret runt omkring som gick dit, typ som alternativ till den lokala pizzan..
Haha, säga vad man vill, men tillsammans med spyan osv verkar det vara ett av sthlms mest (ö)kända ställen.

På gott och ont.

Trassel
2005-03-11, 10:44
Senast den här veckan hörde jag folk på jobbet snacka om det eftersom det var "vinstvarjegång"-ställe och nämdes i samma mening som Patricia, Alladin å Karlsson... kanske därför man inte varit där :) känns inte som att jag missat nåt ..

Myten
2005-03-11, 12:59
Ja det är tur att det finns nån med koll här iallafall. Tjejer säger du? Och inga såna däringa "hip hop"-kläder? *antecknar*
Säg..är det Soap Bar och sen Labbet som gäller för dig vanligtvis eller?



Ja på Soap riskerar man få ett nyp där bak av smygbögarna, när man vänder sig om går det inte att lokalisera vart den offensiva attacken kom ifrån, eftersom det är så grötigt, ungefär som gröna linjen under rusningen.
Man drar en djup suck och sätter sig på bar stolen och tittar frammåt mot närmsta bartender som legat med 20% av folket som är där.

Rocco
2005-03-11, 14:59
Aka "Göta Juck".

Fö så vet jag att flera "forumprofiler" frekventerar tidigare nämnda "Garbos" i sumpan, har själv varit där på "studiebesök" men brukar försöka inflika att det aldrig varit ett aktivt val från min sida. :D

Hehe... Pez har koll, "Jucket" är säkert ställe om man vill ha ragg. Annars är det minst lika vänligt på Patricia (aka Horkanoten, aka Fjolljollen). Undvik söndagar om du har fobi för heta blickar från det egna könet... Senast jag var på Garbo så var det promille-SM, man satt inte säkert någonstans. Tätt mellan flanellskjortorna och skinnvästarna...

Vill man ha en skön förfest så rekommenderas Cliff Barnes starkt. Grym musik och bra ös fram till stängningsdags klockan 01.00. Sen är det bara att dra vidare till valfritt 5-stället. Som schlagerfetischist och smygfikus måste jag rekommendera Golden Hits. Där har du aldrig tråkigt och det är lättraggat bland både killar och tjejer om du, som jag, kan "Bra vibrationer" utantill... Nackdelen är väl att det är 23 på dessa ställen. Har tyvärr ingen pejl på gränserna längre eftersom man har passerat de ljuva ungdomsåren för länge sedan...

Ironbabe
2005-03-11, 15:03
Hehe... Pez har koll, "Jucket" är säkert ställe om man vill ha ragg. Senast jag var på Garbo så var det promille-SM, man satt inte säkert någonstans. Tätt mellan flanellskjortorna och skinnvästarna...

WTF!! Jag har aldrig fått ragg när jag varit där.. *cry* Tilltalar tydligen inte det manliga eller kvinnliga klientelet där *cry*

Piranha
2005-03-11, 15:04
WTF!! Jag har aldrig fått ragg när jag varit där.. *cry* Tilltalar tydligen inte det manliga eller kvinnliga klientelet där *cry*

Inte jag heller , det är mest tjejjer i militärkläder och kepsmössa där som står och spänner biceps i baren å dem vågar man ju inte ragga på *innocent*

JAM
2005-03-11, 20:10
WTF!! Jag har aldrig fått ragg när jag varit där.. *cry* Tilltalar tydligen inte det manliga eller kvinnliga klientelet där *cry*
Hade vi varit där samtidigt hade du kunnat få ragg.... ;)

Rockhard
2005-03-11, 21:30
Vitlök i vårberg :)

Munter
2005-03-11, 22:59
Grodan på Grev Ture är rätt hett på lördagar numer om man gillar electro och house... ett av mina favoritställen iaf. Tror klubben som huserar där nu höll till vid Medborgarplatsen förut, men har flyttat nu alltså. Även den där vad-heter-den... Isoseles eller nåt, vid Stureplan har lirat jekla fet musik de gånger jag vart där, bra förfestarställe. På tal om Patricia/Knullkanoten tidigare i tråden, var där förra helgen... det var smått sunkigt ställe. Schlageryra, kräk.

JAM
2005-03-12, 15:15
Hade vi varit där samtidigt hade du kunnat få ragg.... ;)
Nä men va fan... :confused:
Jag postade två gånger med samma svar både till Ironbabe och Piranha. Det var liksom det som var det roliga. Nu har någon mod(?) tagit bort posten till Piranha.... Suck. Nu ser det ju bara ut som en jävla dreggelpost. *grr*