handdator

Visa fullständig version : Vitargo+Creatin


hammer95
2005-03-08, 19:31
Jag har införskaffat Vitargo Kreatin och vill med detta kosttillskott öka uthålligheten, spänsten och självklart styrkan. Jag har tidigare kört med deras produkter sedan länge, men aldrig Vitargo+creatin.
Någon, som kör med detta och vet om det har den effekt, som utlovas?

King Grub
2005-03-08, 19:34
Kreatinet vet jag inte om det är något speciellt med (vanligt monohydrat?) men Vitargo är ju en synnerligen effektiv produkt när det gäller att maximera hastigheten på glykogeninlagring och är väl 70+% effektivare än druvsocker eller maltodextrin, så det lär vara en kraftfull kombination.

Lizard
2005-03-08, 19:37
Jag har införskaffat Vitargo Kreatin och vill med detta kosttillskott öka uthålligheten, spänsten och självklart styrkan. Jag har tidigare kört med deras produkter sedan länge, men aldrig Vitargo+creatin.
Någon, som kör med detta och vet om det har den effekt, som utlovas?

Den är så bra som de som är varumärkesansvariga (ägarna i det här fallet) kan få den. Med det vill jag ha sagt att det är marginellt bättre (nu pratar vi extremt tunna skivor) att blanda Fairnings eller Eiselts Creapure-kreatin i din vanliga Vitargo. Vitargo Kreatin är den enskilda produkt i sortimentet som står för störst volym i sortimentet.


Lizard

TPS
2005-03-08, 19:43
Vitargo utlovar, enligt stuider gjorda under en treveckors period, att man kommer att öka kring 6kg. (6.2kg var medelvärdet på deltagarna). Så jag tror nog att detta är en minst sagt kraftig kombination. Dock så skulle jag personligen blanda Monohydrat tillsammans med PURE, men jag är ju å andra sidan som jag är.

William
2005-03-08, 19:51
Vitargo utlovar, enligt stuider gjorda under en treveckors period, att man kommer att öka kring 6kg. (6.2kg var medelvärdet på deltagarna). Så jag tror nog att detta är en minst sagt kraftig kombination. Dock så skulle jag personligen blanda Monohydrat tillsammans med PURE, men jag är ju å andra sidan som jag är.

Har du ngn referens till studien?

/Willima

TPS
2005-03-08, 19:53
Har du ngn referens till studien?

/Willima
Building Muscles through Science, Magazine Nr. 6 2002.

Om inte annat så står det förmodligen på vitargos hemsida. Jag är även 100% säker på att det står på Vitargos reklamblad.

WHITEFOLKS
2005-03-08, 20:02
6kg är väl inte omöjligt med en bra laddning av kolhydrater och den allmänna viktuppgång som kreatin brukar medföra ;)

William
2005-03-08, 20:02
Building Muscles through Science, Magazine Nr. 6 2002.

Om inte annat så står det förmodligen på vitargos hemsida. Jag är även 100% säker på att det står på Vitargos reklamblad.

Thanx!

Har du läst den tidningen eller har du hämtat referensen reklambladet?

Kollade på reklambladet och där verkade vara en atlet (!) per kombination som testats. Om det stämmer så är det rätt lågt av Vitargo att ange det som en trovärdig referens.

Vet du hur det står till?

Googlade på tidningens namn och fick bara upp en tysk webshop.

TPS
2005-03-08, 20:21
Hur det är med vilka personer som medvärkat i denna undersökning har jag ingen som helst aning om. Har själv kört på Vitargo, dock då i PURE form, och märkt en markant skillnad jämt emot Maltodextrin eller druvsocker. Så att det är "mycket snack - liten verkstad" tvivlar jag på i detta fall...

William
2005-03-08, 20:27
Hur det är med vilka personer som medvärkat i denna undersökning har jag ingen som helst aning om. Har själv kört på Vitargo, dock då i PURE form, och märkt en markant skillnad jämt emot Maltodextrin eller druvsocker. Så att det är "mycket snack - liten verkstad" tvivlar jag på i detta fall...

Jag kör själv med Vitargo så jag vet vad produkten går för. Påståendet i sig har jag inga större problem med, det är referensen som stör mig om min tolkning är rätt, men ok...

Lizard
2005-03-08, 20:43
William

Det är ett av problemen för Kalmargänget att bekosta relevanta studier. Blir mest pluttstudier och snabba inblickar tyvärr. En av sakerna de stötte på var att blodgenomströmningen ökade genom att testledaren (Söderlund) satte tummen på en optisk mätare och fick radikalt högre utslag än innan han druckit Vitargo.... Inte mycket att komma med i studiehänseende, men intressant trots det...

Lizard

William
2005-03-08, 20:58
William

Det är ett av problemen för Kalmargänget att bekosta relevanta studier. Blir mest pluttstudier och snabba inblickar tyvärr. En av sakerna de stötte på var att blodgenomströmningen ökade genom att testledaren (Söderlund) satte tummen på en optisk mätare och fick radikalt högre utslag än innan han druckit Vitargo.... Inte mycket att komma med i studiehänseende, men intressant trots det...

Lizard

Jovisst är det intressant. Men det verkar som om studien angående kreatinkombinationen är utförd av en testpanel på tidningen som i sin tur mest verkar vara ett reklamjippo för webshopen som även säljer vitargoprodukter. det är intrycket jag får från referensen och sökningen på google så jag kan vara helt fel på det men om jag har rätt så känns det inte speciellt trovärdigt att referera till en sådan studie för att marknadsföra produkten. Speciellt när dom övriga referenserna är av hög standard.

1 person kan ju aldrig utgöra ngt underlag för ett sådant påstående. Visst det är petitesser i det här sammanhanget men jag har svårt för den typen av marknadsföring, speciellt nät det gäller kosttillskott.

Bara för att klargöra så är jag nog Vitargos främsta förespråkare :D