handdator

Visa fullständig version : Magträning...


BessahWizzah
2005-03-08, 13:15
Ok... magen. När passar det bäst att träna den?

För tillfället kör jag olika typer av crunches och magövningar efter morgonkardion. Är det fel? Magen kanske inte är nå annorlunda än resten av kroppens muskler? Jag skulle knappast köra ett hårt bröstpass efter att ha kutat 30 min först.

Anledningen till att jag kör mage då är för att det känns som jag får bäst kontakt då och sen tycker jag att det är schysst att köra på tom mage.

men vad är det optimala för att utveckla bra magmuskler?

mentzer
2005-03-08, 13:21
Magen kanske inte är nå annorlunda än resten av kroppens muskler? Jag skulle knappast köra ett hårt bröstpass efter att ha kutat 30 min först.

Du svarar ganska bra på din egen fråga.

BessahWizzah
2005-03-08, 13:24
Ok... så det är fel med andra ord, även om jag får bäst kontakt då?

King Grub
2005-03-08, 13:39
Vad är du ute efter? Bygga muskelmassa och styrka? Då är det inte bästa upplägg, nej.

RobbeliRobban
2005-03-08, 14:35
Är det bara jag som tycker att magen (och underarmarna) återhämtar sig fortare än resten av kroppen? benen, ryggen, pecsen, armarna kan ju vara smått trasiga 5-6dagar om man kört hårt, magen känns fräsch efter 2-3.

Bite
2005-03-08, 14:43
Är det bara jag som tycker att magen (och underarmarna) återhämtar sig fortare än resten av kroppen? benen, ryggen, pecsen, armarna kan ju vara smått trasiga 5-6dagar om man kört hårt, magen känns fräsch efter 2-3.
Håller med där, bättre genomblödning kanske?

krilleh
2005-03-08, 14:44
ja ja har precis ökat till 40 kg på magmaskinen och nu börjar de bli enkelt på den vikten =/ Endå har ja inge magrutor ser bara ltie på sidan av musklerna i mitten eller vad ja kan kalla dom! Och jag har ingen stor mage heller :( så i donno men ökar snabbt i magen iaf :D

hammer95
2005-03-08, 14:54
men vad är det optimala för att utveckla bra magmuskler?


Olika typer av övningar med medicinboll är inte fy skam det bygger bra magmuskler. Detta är en sanning med viss modifikation.

mentzer
2005-03-08, 15:13
men vad är det optimala för att utveckla bra magmuskler?

Progressiv överbelastning!

m96olsen
2005-03-08, 15:26
ja ja har precis ökat till 40 kg på magmaskinen och nu börjar de bli enkelt på den vikten =/ Endå har ja inge magrutor ser bara ltie på sidan av musklerna i mitten eller vad ja kan kalla dom! Och jag har ingen stor mage heller :( så i donno men ökar snabbt i magen iaf :D

Magmuskelaturens synlighet är väl mer beroende av mängden fett på magen än styrka och storlek om jag inte missminner mig :confused:

krilleh
2005-03-08, 15:41
Magmuskelaturens synlighet är väl mer beroende av mängden fett på magen än styrka och storlek om jag inte missminner mig :confused:

Jo men hur mkt fett kan man ha på magen men endå se sexpacket? Jag e osäker om jag måste få bort mitt fett för att de ska synas eller om de tar sin tid!

Straffaren
2005-03-08, 15:42
Frågan är bara om man VILL ha stora magmuskler? Även om man mer eller mindre struntar i att träna dem dyker de ändå upp naturligt så fort man deffat ner sig, och jag tycker personligen det är ganska fult med för mycket volym under revbenen. Föredrar väldefinierade linjer på en platt mage snarare än bulliga muskler :)

Själv kör jag mage två gånger i veckan, i slutet av styrkepassen och då bara crunches i olika lutning och vinklar. Funkar fint för mig, men jag vill som sagt inte ha en jättemage heller.

m96olsen
2005-03-08, 16:02
Jo men hur mkt fett kan man ha på magen men endå se sexpacket? Jag e osäker om jag måste få bort mitt fett för att de ska synas eller om de tar sin tid!

klarades det inte ut här http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=39376
krilleh? *slap*

krilleh
2005-03-08, 16:04
klarades det inte ut här http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=39376
krilleh? *slap*

NJa fick inte riktigt de svaret ja ville men ni som inte har sett mig kanske inte kan utala om det.. jag kanske borde lägga upp en webcam bild på min mage när den e spänd och inte spänd? :D SÅ får ni se själva

m96olsen
2005-03-08, 16:31
bilder är alltid trevligt... ;)

krilleh
2005-03-08, 17:17
haha okej! ska se va ja kan göra =)

BessahWizzah
2005-03-08, 20:07
Vad är du ute efter? Bygga muskelmassa och styrka? Då är det inte bästa upplägg, nej.

Vad är vi alla ute efter? Magrutor såklart. Jag bryr mig t ex. över huvudtaget inte om vad jag kan köra med för vikt på bröstet när jag kör crunches.

Alltså det är klart jag vill bygga magmuskler, det är därför jag frågade när det lämpade sig bäst att köra mage, eftersom jag var osäker. Men som andra redan sagt... magen vill man få så liten och hård som möjligt, inte fan vill man väl ha massa på magen?

men jag antar att jag fått svar på frågan (tror jag).

Robban
2005-03-08, 21:00
Massa och muskler är väl samma sak, eller? Hur kan man få magmuskler utan att få massa på magen!? Nu e jag inte mé... Om ni frågar mig så är "rutor" muskler och inte bara en "deffad" mage!

King Grub
2005-03-08, 21:01
magen vill man få så liten och hård som möjligt, inte fan vill man väl ha massa på magen?

Ju mer massa, desto bättre rutor.

Fatalist
2005-03-09, 03:18
Frågan är bara om man VILL ha stora magmuskler? Även om man mer eller mindre struntar i att träna dem dyker de ändå upp naturligt så fort man deffat ner sig, och jag tycker personligen det är ganska fult med för mycket volym under revbenen. Föredrar väldefinierade linjer på en platt mage snarare än bulliga muskler :)

Själv kör jag mage två gånger i veckan, i slutet av styrkepassen och då bara crunches i olika lutning och vinklar. Funkar fint för mig, men jag vill som sagt inte ha en jättemage heller.

Jadu, "bulliga" magmuskler lär du inte få på ens 2 års hård träning, om du inte käkar GH då.. Förstår inte vad alla är så oroliga för. Inte så att du kommer att vakna en morgon och helt plötsligt ha en gigantisk coleman-mage :rolleyes: