handdator

Visa fullständig version : Feber, yrsel & frossa.


Megatuttarna
2005-03-08, 11:32
Mår piss, har feber, lock för öronen, yrsel och frossa. Har en tenta att skriva på torsdag *yourock*

Vad kan man göra för att påskynda tillfrisknandet?

C-vitamin, mkt sömn?

Har ingen jävla aptit alls, help a brother out here.

Grahn
2005-03-08, 11:48
Mkt sömn mkt mat.

nemd
2005-03-08, 11:50
Jag har typ samma sak. Om man inte kan äta vanlig mat då. Jag kan bara dricka. Vad kan vara bra att dricka då? Nyponsoppa? Sry för kapningen.

Grahn
2005-03-08, 11:51
Allt du kan få ner från godis till havregrynsgröt.

Halldin
2005-03-08, 12:47
Om du inte kan tvinga i dig vanlig mat kan du ju försöka köra något i flytande form. Men det är mycket bra att få i sig näring.

Annars kan det kanske vara bra att ta lite Ipren lagom till tentan för att vara klar(are) i skallen. C-vitamin och liknande påskyndar väl knappast tillfriskningen, utan är mer förebyggande.
Krya på dig.

palme
2005-03-08, 13:23
Sova, dricka vatten och ät det du kan sen sova igen.


Eller så drar du till gymmet, tränar 4 timmar och får hjärtfel :hbang:

Heimdahl
2005-03-08, 13:43
Pröva blåbärssoppa

Arnesson
2005-03-08, 13:59
Jag ligger också sjuk med liknande syntom. Har ingen aptit alls. Men jag kör med ganska mycket yoghurt. Det är ganska lätt att få ner i stora mängder.

Sen så tycker jag det hjälper med mycket vätska, och te med hounung i om du nu har ont i halsen som jag har.'

Krya på dig, och lycka till med tentan.

Metal_boy_
2005-03-08, 14:11
ät en vitlök

Gabber
2005-03-08, 14:25
ät en vitlök

precis, jag testade en beprövad metod som Armenien brukar använda i byarna bland bergen. ta en klyfta vitlök, smula den i mindre bitar, häll på lite svartpeppar, och skölj ner med 3 cc ren vodka, egentligen ska det vara 50-60 % för den riktiga effekten men det hade inte jag då.

du kasnke mår piss av själva ritualen men nåra minuter senare börjar det att bränna i halsen och då avslutar du med varm te om du kan.

jag blev frisk dagen efter och jag kan lova dig att det hjälper.

_Larre_
2005-03-08, 14:37
Mår piss, har feber, lock för öronen, yrsel och frossa. Har en tenta att skriva på torsdag *yourock*

Vad kan man göra för att påskynda tillfrisknandet?

C-vitamin, mkt sömn?

Har ingen jävla aptit alls, help a brother out here.


Är samma sak här. Ända sen natten till lördag har man legat med 39-40 graders feber. enda jag får i mig är massvis av te och lite yoghurt..
"Spyr" upp slem gör jag också.. :(

Arnesson
2005-03-08, 14:40
Lite OT: Om man deffar, ska man fortsätta på kcal- då under sjukdom med? Eller ska man lägga sig på kcal+? Eller på kcal+-0?

jag ligger kvar på kcal-, men det kanske gör att kroppen har svårare att bli frisk och återhämta sig?

Megatuttarna
2005-03-08, 15:53
Fan alla verkar ju lida av den här skiten, helvete vad jobbigt det är. Krya på er alla och tack för tipsen, finns väl inte så mkt att göra.

CroCop
2005-03-08, 16:25
Lite OT: Om man deffar, ska man fortsätta på kcal- då under sjukdom med? Eller ska man lägga sig på kcal+? Eller på kcal+-0?

jag ligger kvar på kcal-, men det kanske gör att kroppen har svårare att bli frisk och återhämta sig?
Jag tror inte det är särskillt nyttigt att ligga på kcal- om du är sjuk, du kan gott lägga dig på ett litet kcal+ ett tag, det går snabbt att rätta till då du blir frisk!