handdator

Visa fullständig version : gick upp för tidigt!


kapten-lars
2005-03-08, 08:42
Imorse när jag skulle ta en morognpromenad på gymmet märkte jag när jag kom dit att jag var där en timme för tidigt, bara att cykla hem å äta frulle o cykla tillbaka en timme senare. Kan inte med digitalamätare på väckarklockor, måste alltid fundera en 4-5 sekunder vad klockan blir *screwy*

Hoppas att ingen såg mig stå utanför gymmet å kolla in genom fönstrena!
det är inte första fången väckarklockan har väckt mig för tidigt :em:

jwzrd
2005-03-08, 09:19
Det slog dig inte att du stod utomhus med skor och grejer på dig? Du kunde ha knatat utomhus för bövelen :D

spacedog
2005-03-08, 09:23
Morgonpromenad på gymmet? :confused:

JJ
2005-03-08, 09:28
Morgonpromenad på gymmet? :confused:
I second that, jag har alltid undrat varför vissa envisas med att gå på löpbandet? Det kan inte bara vara vädret då man kan se dem mitt i sommaren oavsett hur bra väder det är.

Taurus
2005-03-08, 09:36
Japp, stiga upp före tio är helt åt skogen :)

xplizit
2005-03-08, 10:53
Vadå? Kör ni morgonpromenad ut i kylan på vintern?? :confused:
Det är ju inte mänskligt att vara ute i den här kylan ens. För min del så kör jag cardion på gymmet tills det blir åtminstone +5!

Thony
2005-03-08, 10:55
Vadå? Kör ni morgonpromenad ut i kylan på vintern?? :confused:
Det är ju inte mänskligt att vara ute i den här kylan ens. För min del så kör jag cardion på gymmet tills det blir åtminstone +5!


Finns nåt nytt som har kommit nu, kläder heter det visst.

mmartin
2005-03-08, 11:02
´Jo men det beror på var man bor. Att knata i kyla är väl ingen konst :confused:

Däremot skulle jag vilja se samtliga som skriver det, knata nere i blekinge trakterna i dessa tider med vindar som e omänskliga och kyler ner luften än mer. -5 grader var snarare -42 grader om man räknar med den nedkylande luften, sades det av en väderkille..

och de -42 är riktigt jobbiga när det piskas i ansiktet hela tiden.. nä jag e inte kinkig med väder, men som det är oftast nu går det inte...

Thony
2005-03-08, 11:07
´Jo men det beror på var man bor. Att knata i kyla är väl ingen konst :confused:

Däremot skulle jag vilja se samtliga som skriver det, knata nere i blekinge trakterna i dessa tider med vindar som e omänskliga och kyler ner luften än mer. -5 grader var snarare -42 grader om man räknar med den nedkylande luften, sades det av en väderkille..

och de -42 är riktigt jobbiga när det piskas i ansiktet hela tiden.. nä jag e inte kinkig med väder, men som det är oftast nu går det inte...


Jaså du gnatar om vindar ? Ja bor själv på västkusten, kan ju säga att det inte direkt blåser varmt här heller. Men inte fan gnäller man över det. Dra på dig varma kläder så löser det sig!!

kapten-lars
2005-03-08, 11:12
hatar kyla, dessutom går jag för sakta när jag är utomhus, börjar tänka på annat och helt plötsligt märker man att man står stilla :)

abjorn
2005-03-08, 11:42
Kylan är inte det värsta, utan att det är så förbaskat halt överallt

kapten-lars
2005-03-08, 11:52
Kylan är inte det värsta, utan att det är så förbaskat halt överallt

Fuckin ey right doggie!

spacedog
2005-03-08, 11:55
Jag kan förstå att tjugo graders kyla och halka kan få en att vilja köra cardio inomhus, men den gode kaptenen skrev ju faktiskt att han cyklade till gymmet. Därför lät det lite konstigt att han sedan skulle promenera inomhus. :)

kapten-lars
2005-03-08, 12:43
Jag kan förstå att tjugo graders kyla och halka kan få en att vilja köra cardio inomhus, men den gode kaptenen skrev ju faktiskt att han cyklade till gymmet. Därför lät det lite konstigt att han sedan skulle promenera inomhus. :)
jamen jag är ju ingen landkrabba! helst skulle jag vilja ro, men det får man inte göra på iksu

Mighty
2005-03-08, 13:23
börjar tänka på annat och helt plötsligt märker man att man står stilla :)
:D :D

Hur var det där kära problemet med att tugga tuggummi och gå samtidigt?

z_bumbi
2005-03-08, 13:27
helst skulle jag vilja ro, men det får man inte göra på iksu

Får man inte ro på gymet pga av att de inte har några roddmaskiner eller av någon annat skäl?
Om du nu inte menar att ro på vatten med en riktig båt för då förstår jag problemet. :D

Cilia
2005-03-08, 14:39
Jag kan förstå att tjugo graders kyla och halka kan få en att vilja köra cardio inomhus, men den gode kaptenen skrev ju faktiskt att han cyklade till gymmet. Därför lät det lite konstigt att han sedan skulle promenera inomhus. :)


jag cyklar året om och har vinterdäck på cykeln men när jag har gått morgonpromenader har jag halkat 3 gånger och inte alltid så bra så det kan vara farligare och gå än cykla. Funderat på halkskydd problemet är att det bara här halt fläckvis. Men att man cyklar utesluter alltså inte att det kan vara halt väglag och svårt att gå. Sen är det svårt att hålla tempo när det är halt ute.

kapten-lars
2005-03-08, 14:44
Får man inte ro på gymet pga av att de inte har några roddmaskiner eller av någon annat skäl?
Om du nu inte menar att ro på vatten med en riktig båt för då förstår jag problemet. :D
dom flyter så dåligt :D

mr ruhl
2005-03-08, 16:11
man förbränner bättre när det är kallt, finns ett gammalt ordspråk som säger: finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder..alltså på med kläder och promenera utomhus..

John M
2005-03-08, 16:16
´Jo men det beror på var man bor. Att knata i kyla är väl ingen konst :confused:

Däremot skulle jag vilja se samtliga som skriver det, knata nere i blekinge trakterna i dessa tider med vindar som e omänskliga och kyler ner luften än mer. -5 grader var snarare -42 grader om man räknar med den nedkylande luften, sades det av en väderkille..

och de -42 är riktigt jobbiga när det piskas i ansiktet hela tiden.. nä jag e inte kinkig med väder, men som det är oftast nu går det inte...

Du råkar inte bo i Karlskrona? Ett RIKTIGT jävla blåshål :D

Olsson
2005-03-08, 16:16
Själv har man varit ute o sprungit 7-8 km idag. En underbar runda längs landborgen ovanför havet och inne i skogen. Låg lite snö kvar på stigarna här o där men solen lyste så vackert o skönt så det var en ren njutning ändå.

Taurus
2005-03-08, 16:36
Äh 25 minusgrader är tillräckligt för en promenad :).