handdator

Visa fullständig version : Min underarm! ajaj


fr0nzac
2005-03-08, 00:55
Tjo...
Jag började träna på gym under sommarlovet, då var det bara stora armar man ville ha liksom.
Tränade ofta på gymmet och det mesta man körde var nog biceps, hela tiden typ. Hade ingen aning om att jag tränade fel men en dag började jag få ont i vänster underarm (flexor carpi tror jag muskeln heter), har även bryit vänster handled en gång men jag fortsatte att träna hårt på armar och trodde att det skulle gå bort efter ett tag. Efter ett tag förstod man att man inte kunde träna biceps så mycket som jag gjorde, jag maxade även varje gång jag körde biceps, var ju så man skulle få stora armar ...
Men iaf nu idag är skadan lr vad det nu är kvar i underarmen och har tänkt hela tiden att den ska gå bort med tiden men det har den inte gjort, tränat aktivt sedan skolan började och tränar biceps 1 gång i veckan (lätta vikter).

Jobbigt då man kör bicepscurls för efter man kört några reps börjar de göra ont, de e också skit jobbigt då man ska lägga bort vikterna för då äre ajaj..
Så om man lägger bort vikterna lugnt och släpper de sakta så gör de inte lika ont som då man bara gör de fort.

Jag brukar också få ont i underarmen då jag inte tränar, av att man använder muskeln så gör de lite ont (LILLE JOBBIGT)...

Ngn som har nå tips eller om det är doktorn direkt bara.

Fatalist
2005-03-08, 03:20
Jag har haft samma problem, och har fortfarande en del känningar (ja underarmen alltså)

Det som hjälper är att låta bli övningar som gör ont helt och hållet, testa även att stretcha underarmarna

grabben1980
2005-03-08, 10:19
prova att vila längre mellan seten, jag hade prolem med underarmen för nån vecka sen och gick då till en sjukgymnast. Vi kom fram till att det gör ont när jag får pump och det finns en sena där som det trycks på och hon tyckte jag var stel av den( hade stretchat för dåligt) vet inte om det e samma som du har, men prova att ta lite längre vila mellan seten när du känner att du börjar få pump i underarmen, efteråt stretcha och massera noggrant underarmen. kan hjälpa

krilleh
2005-03-08, 14:22
jag fick eXakt denna känslan förra veckan! har dock väntat nu en vecka och nu när ja gick på gym igår så tog ja de lugnt Då kände ja inte av den alls lika mkt! Vila och ta de lugnt om du ska gymma! Om duu gymmar ca 4-5 ggr i veckan sänk då till 2 ggr i veckan bara för att hålla dig i form sen kmr de nog försvinna! Ta inte i mkt och ta det lugnt på gymmet!