handdator

Visa fullständig version : Optimal ställe att bo på för bb:s


30cm
2005-03-07, 23:02
Var i världen är det bäst/lättast att vara bodybuilder på?

I Sverige är det kallt. Om det hade varit varmt året runt hade jag garanterat gjort mer cardio. Så ett varmt land tycker jag är en fördel. Men det är klart, om det blir för varmt orkar man inte träna. Och så får man mer solbränna.

På vilka ställen finns det mest kunskap om träning och kost? Nordamerka och västeuropa. Östeuropa? Sydostasien? Om man redan har hyfsade kunskaper kanske det inte spelar så stor roll.

Var är maten billigast? Jag är iaf inte ekonomiskt oberoende. Har faktiskt lagt ner arbete på att kolla upp detta *stolt*:
http://www.scb.se/templates/Standard____36449.asp
(Under "Priser och konsumtion" finns en pdf-fil vid namn "Prices and earnings".)

Lägst från botten i priser på mat:
* Mumbai (Bombay)
* Kiev
* Buenos Aires

Men... "Working time for buying a Big Mac" är däremot lägre i rikare områden. Här är följande på delad förstaplats:
* Chicago
* Los Angeles
* Miami
* Tokya
För övrigt är Zurich rikast.


Var finns det bäst mat? Dålig mat gör inget köttberg oavsett hur billigt det är. I I-länder borde detta inte vara ett problem. Är det överflöd på kyckling i Indien?

Var finns det bäst gym? Finns det överhuvudtaget gym överallt? Jag råkar veta att det finns gott om dom i Addis Ababa-Etiopien t.ex. men alla kulturer kanske inte uppskattar att lyfta skrot.

Är det bäst att bo i en stad, på bushen, på en liten ö, på en båt, högt upp i bergen, eller vad jag nu har glömt? I en stad finns det mer utbud på mat, gym mm. På landet är det bättre luft, mer kroppsarbete, mindre stress.

Finns säkert aspekter jag har glömt.

Själv är jag lite sugen på Bombay ikväll. Jag ska nämligen kanske plugga under eget ansvar hemma i upp till ett halvår. Så då kan jag lika gärna göra det i värmen och där det är billigt att leva. Ska ju inte arbeta så skit samma att lönen är låg där.

MacLeod
2005-03-07, 23:11
Av de tre billiga alternativen du listade angående mat hade jag garanterat valt Argentina. Om du är vit och har ett studiebidrag att spendera där så kommer du att ligga bra till på alla plan.

spacedog
2005-03-07, 23:19
Jag vet inte hur det ligger till med Bombay (Mumbai är väl förresten rätt namn numera), men i Sydostasien kan du räkna med att få utstå gruvligt fuktig hetta vilket kanske inte är så kul. Å andra sidan har väl Dennis James ett gym i Thailand och där kanske kan vara intressant att träna ett par månader.

30cm
2005-03-07, 23:28
Av de tre billiga alternativen du listade angående mat hade jag garanterat valt Argentina. Om du är vit och har ett studiebidrag att spendera där så kommer du att ligga bra till på alla plan.
hmmm, jag kanske är trög men vad menar du med alla plan? Gillar brudarna vita killar eller?

MacLeod
2005-03-07, 23:32
Med studiebidrag kan du leva o bo väldigt bra i Argentina. Socialt kommer du bli accepterad vilket jag utan att ha någon koll inte tror du kommer bli lika lätt i Indien. Tjejerna är ju ett stort plus i kanten om man gillar sånt. Dom gillar snubbar från Europa.

30cm
2005-03-07, 23:40
Okej!
Vad käkar dem för gutt där då?

MacLeod
2005-03-07, 23:48
Dom äter mat precis som vi?
Mycket bönor/baljväxter till maten.

http://www.jordenrunt.nu/prisguide/argentina_prisguide.htm

Leta lite på Google nu.

30cm
2005-03-07, 23:59
tack! :)

vxcv
2005-03-08, 06:35
....
Skulle inte du bli modell, dom lär ju tjäna rätt bra skulle jag tro.

muskelbyggarn
2005-03-08, 07:19
Betänk också resan tur och retur kostar pengar och är en extra utgift för att kunna "leva billigare". Slå ut de pengarna på de 6 månader du tänker vara borta för att du skall få en rättvis kalkyl.

Vänl,,,
Tobbe

Baan
2005-03-08, 10:13
just i sydamerika har jag för mig (det kanske var brasillien) så käkar man mycket nötkött, har för mig att dom äter lika mycket nötkött som vi äter gris och att det är nöt som gäller vanligtvis, har för mig att jag läst detta i tidningar i samband med galna kosjukan osv.

MacLeod
2005-03-08, 11:22
Stämmer rätt bra med köttet i både Brasilien o Argentina.
Om du är modell eller har förutsättningarna så har du ju lättare att få jobb i sydamerika än här hemma eftersom du är mer exotisk.

spacedog
2005-03-08, 11:24
Just Argentina är väl ett paradis för köttälskare om jag inte minns fel. Bra ställe att bulka på alltså. ;)

Achryl
2005-03-08, 15:00
hmm.. Argentina, är det inte dom ung vänster har nån debatt om? Är argentina vänster eller? Är det farligt att gå på gatorna där inlindad i en amerikansk flagga :confused:

AngelLove
2005-03-08, 16:10
Inte sören skall du gå inlindad i en svensk flagga eller en tröja med Nr 8 och Svensson på ryggen :laugh: :laugh:

30cm
2005-03-08, 16:28
Var det dit Castro åkte förresten?

Och så tänkte jag på en annan grej... om man kan bo billigt där men tjäna mycket pengar som telefonförsäljare eller nåt för nåt svenskt eller amerikanskt företag. Hög inkomst, låga utgifter, leva som en kung. Ska kolla runt lite.

Modell vet jag inte, jag har haft många idéer. Men visst, jag har kroppen, det är bara att göra en makeover och bli lite mer fåfängd.

Baan
2005-03-08, 17:13
Var det dit Castro åkte förresten?

Och så tänkte jag på en annan grej... om man kan bo billigt där men tjäna mycket pengar som telefonförsäljare eller nåt för nåt svenskt eller amerikanskt företag. Hög inkomst, låga utgifter, leva som en kung. Ska kolla runt lite.

Modell vet jag inte, jag har haft många idéer. Men visst, jag har kroppen, det är bara att göra en makeover och bli lite mer fåfängd.

skulle väl inte räkna med något toppjobb i utlandet om man inte har speciell behörighet så räkna inte med något från svenska företag och något som är sjukt bra betalt :) å andra sidan är det säkerligen inte omöjligt heller, men är det något lockande så är det säkert redan taget.