handdator

Visa fullständig version : rapid hydro blend vs fastway


Jocke77
2005-03-07, 12:29
har kört ett tag på eiselts "fastway" o dom har ju så små skopor som följer med, så proteinet har räckt länge.alltså jag vet att när de hydrolysat så man man inte lika stor mängd protein.

Men har funderingar på att byta till rapid hydro blend men är de samma där att behövs små skoper bara eller måste man vräka i 1dl? tänkte mest eftersom fairing 2kg 645:- ligger lite högre i pris än eiselt 2kg 395:-

TTT
2005-03-07, 12:46
Fastway är inte ett rent hydrolysat utan innehåller även koncentrat och isolat.

Rapid Hydro Blend är däremot ett rent vassle- , kasseinhydrolysat.

Därav prisskillnaden.

Jocke77
2005-03-07, 13:30
hur är de med doseringen då? ska man köra 1dl? då tar ju 2kg slut rätt fort =)

King Grub
2005-03-07, 13:40
hur är de med doseringen då? ska man köra 1dl? då tar ju 2kg slut rätt fort =)

Vad väger du? Räkna med 0.2 g protein per kilo kroppsvikt i drinkarna i samband med träning; det behövs inga mastodontportioner, i synnerhet inte med hydrolysat.

Jocke77
2005-03-07, 14:08
oki väger 88 o är 1,90 . king krub märker man nån skillnad om man som icke tävlande skulle välja koncentrat istället för hydrolysat gör dom där 40 min så mkt skillnad?

King Grub
2005-03-07, 14:45
Ja, det är stor skillnad. Hur stor skillnaden blir i praktiken och om just du tycker det är värt det ekonomiskt är svårare att säga.

Jocke77
2005-03-07, 14:51
oki tack,har precis skickat iväg en beställning på rapid hydro blend.så om jag fattat rätt så efter träning så behövs de bara 17,6 g protein o kollisar så klart. 88x0,2 =17,6

GymTT
2005-03-07, 15:00
Ja, det är stor skillnad. Hur stor skillnaden blir i praktiken och om just du tycker det är värt det ekonomiskt är svårare att säga.

Så att Fairings Rapid Hydro vassleisolat är "mkt" bättre än Fairing WPI
då Rapid Hydron tas upp snabbare?

MVH TT

King Grub
2005-03-07, 15:10
Så att Fairings Rapid Hydro vassleisolat är "mkt" bättre än Fairing WPI
då Rapid Hydron tas upp snabbare?

MVH TT

Hydrolysat tas upp snabbare än isolat och ger en synergistisk större insulinfrisättning tillsammans med kolhydrat än t ex koncentrat.

Ställ dig frågan: gör jag allt rätt i dag och vill investera i något som kanske ger det där lilla extra? Är svaret "ja" är det antagligen värt pengarna. Är svaret "nej, jag sköter inte kost och träning till 100%" finns det förmodligen annat som behöver optimeras innan man börjar titta på andelen hydrolyserade vasslefraktioner.

GymTT
2005-03-07, 15:13
Hydrolysat tas upp snabbare än isolat och ger en synergistisk större insulinfrisättning tillsammans med kolhydrat än t ex koncentrat.

Ställ dig frågan: gör jag allt rätt i dag och vill investera i något som kanske ger det där lilla extra? Är svaret "ja" är det antagligen värt pengarna. Är svaret "nej, jag sköter inte kost och träning till 100%" finns det förmodligen annat som behöver optimeras innan man börjar titta på andelen hydrolyserade vasslefraktioner.


Tack för svar! Jag skall nog fundera på att inskaffa Fairing Hydrolysat nästa gång då jag tycker jag sköter träning och kost bra.

MVH TT