handdator

Visa fullständig version : Hur god aptit har du?


Rataxes
2005-03-07, 08:53
Är du en sån som ständigt blir hungrig innan det är dags för nästa lass mat och måste hålla igen rejält för att inte gå upp för snabbt på bulken, eller en sån som börjar rasa i vikt i en oroväckande takt så fort du slutar tänka på att äta regelbundet, som när du deffar måste doppa allt du förtär i rapsolja för att orka klämma i dig tillräckligt med energi för ett hälsosamt energiunderskott? Berätta! Längd, vikt och genomsnittsenergiintag kan vara intressanta detaljer också.

Själv (173cm 69kg) har jag alldeles för bra för aptit för mitt tycke. Skulle nog gå upp 2 kilo i veckan om jag sket i kcal-begränsningar och bara åt när jag var sugen på mat. Snittar 3500 kcal per dag från bra mat, men nån timme efter varje måltid börjar jag alltid kolla på klockan och undra hur långt det är kvar tills det är dags att äta igen. *grr*

Shadow Warrior
2005-03-07, 09:05
För mej är det snarare så att jag glömmer bort och äta... ser liksom mat mer som ett nödvändigt ont... :D

Jesper
2005-03-07, 09:10
är alltid hungrig. och slutar inte äta när jag är mätt utan då äter ja 3 gånger så mycket mer bara för att det är gott :thumbup: sen kan ja knappt gå eller stå så då ligger jag mest som en dö säl i sängen fram tills nästa måltid osv..

vikten är förövrigt runt 80 kg nyskiten på 180 cm.

King Grub
2005-03-07, 09:18
Mmmmmmmmmmmaaaaaat! http://pages.prodigy.net/indianahawkeye/newpage21/15.gif En stor anledning till att jag tränar så mycket och hårt som jag gör är att kunna äta så mycket jag vill.

JJ
2005-03-07, 09:20
Jag skulle tappa om jag lät aptiten avgöra. Måste schemalägga mattiderna som skalman ungefär.

palme
2005-03-07, 09:31
Älskar mat!

jwzrd
2005-03-07, 09:35
Både och för mig, tränar jag inte så känner jag inte för att äta heller och rasar mycket snabbt 10-15kg, tränar jag hårt så kan jag äta katastrofala mängder mat, hungrig hela tiden, men lägger ändå inte på mig så mycket fett.

Karl_alfred
2005-03-07, 09:38
Har en jävla aptit för det mesta, mat e mums! Är lite som fan ändå :)

Prankie
2005-03-07, 09:38
Min magen har inte botten, kan äta en flintastek själv om jag skulle vilja.

palme
2005-03-07, 09:39
Min magen har inte botten, kan äta en flintastek själv om jag skulle vilja.

Bevisa!

jwzrd
2005-03-07, 09:41
Min magen har inte botten, kan äta en flintastek själv om jag skulle vilja.

Är det svårt? Ät en var tredje timme ett par dagar så börjar det bli intressant :D

Karl_alfred
2005-03-07, 09:43
Är det svårt? Ät en var tredje timme ett par dagar så börjar det bli intressant :D
Tänkte samma sak. Sen en flintastek är väll inte så stor bravad.

TTT
2005-03-07, 09:46
Jag är inte förtjust i att svulla i mig massor vid ett tillfälle utan äter normala portioner väldigt ofta istället. Vissa dagar kan jag tillbringa 50% av tiden i köket.

Vissa dagar kan jag dock känna mig helt håglös och inte alls sugen på mat, speciellt då jag inte haft möjlighet till att träna då jag verkligen kännt mig motiverad på morgonen. Blir oftast det nödvändigaste och ser bara till att inte äta för uselt.

Taurus
2005-03-07, 09:46
För bra aptit ska jag säga.. men med vissa problem nu har jag tappat en hel del aptit. Jag äter ändå ganska mycket, även om frukosten får stryka på foten ibland (:furious: )

TTT
2005-03-07, 09:49
Frukosten är det enda jag inte kan skära ner på. Får skuldkänslor om jag inte äter min gröt, mina ägg och mitt vassle. =)

palme
2005-03-07, 09:58
Frukosten är det enda jag inte kan skära ner på. Får skuldkänslor om jag inte äter min gröt, mina ägg och mitt vassle. =)

Min gröt och ägg är slut :(

Fick bli vassle och pasta, helt ok frukost hehe.

Kaboffastar
2005-03-07, 10:01
Mmmmmmmmmmmaaaaaat! http://pages.prodigy.net/indianahawkeye/newpage21/15.gif En stor anledning till att jag tränar så mycket och hårt som jag gör är att kunna äta så mycket jag vill.


haha :D
finns det pics på dej grub ?

Rataxes
2005-03-07, 10:14
Min magen har inte botten, kan äta en flintastek själv om jag skulle vilja.
Vad väger en flintastek? Har ätit upp 2.5 kg (rå vikt) grillad fläskkarré vid ett tillfälle :D men det är o andra sidan det överlägset godaste jag vet.

Hades
2005-03-07, 10:22
Har riktigt usel aptit. Jag är aldrig hungrig direkt på morgonen. Om jag slutar träna en vecka skiter sig kosten redan efter ett par dagar för att aptiten försvinner. Tröttnar snabbt på olika maträtter och om jag vill lägga mig på kcal-överskott måste jag nästan tvinga i mig mat.

179 cm/78 kg, ca 3500 kcal per dag.

Tolkia
2005-03-07, 16:08
Alldeles FÖR bra. Dessutom räcker det snart sagt med att jag TITTAR på maten för att sifforna på vågen skall börja vandra uppåt. Lillbrorsan förblir slank som en vidja hur mycket han än stoppar i sig (ja, han har passerat tonåren ...), och gissa om jag är avundsjuk ...! *grr*

aliquis
2005-03-07, 22:55
Heh, tror jag är som du, under 1.75 på ca 70kg, äter antagligen runt 4000kcal/dag.
Klockslagen är jobbigt bestämda så ibland är jag sugen o får sitta o vänta tills det är dags (beror nog mest på tristress) och ibland är jag inte hungrig o det är ändå dags. Äter jag bara tills jag är nöjd går jag ner i vikt, äter jag så att jag inte känner att jag behöver mer händer typ ingenting, får nog lassa på lite över vad jag känner att jag vill ha när jag väl käkar för att gå upp i vikt. Men småsuget finns ju där, tror jag inte vi är ensamma om, men det är bara godsaker det finns sug efter. Ett äpple är ju perfekt lösning, väldigt gott och lite energi, men då skjuter man lätt upp nästa måltid en timme för man klarade sig o det är ju obra.

30cm
2005-03-07, 23:05
Hur god aptit har du?
Obegränsad, på gott och ont.

raZmus
2005-03-07, 23:10
Haha, skulle jag äta efter aptiten. Då skulle jag inte ha råd med mitt matkonto. Mat is the shit. ;)

Matte_Maiden
2005-03-07, 23:11
Jag kan äta väldigt mycket och det gjorde mig överviktig tills jag tog tag i träningen och faktiskt såg till att äta bättre och mindre. Jag håller hård koll på kalorierna numera, just för att det annars skenar i väg helt och hållet. Jag äter väl mellan 3500 och 4000 kcal, men det känns som 2000! :eating:

Wooch
2005-03-07, 23:12
I min drömvärld kan jag äta hur mycket jag vill så ofta jag vill och inte lägga på mig en massa fett. :eating:

Diana
2005-03-07, 23:12
för mej beror de helt på va de e för sorts mat, slafsig mat som choklad(hmm inte för att de e MAT men men.. :D )eller vitt rostbröd eller vadsomhelst som lätt slinker ner de kan ja käka tonvis av :eating: men när de kommer till grov mat, gröt o kyckling o sånt då går de desto trögare att få ner mycke o regelbundet, men detta gäller ju definitivt inte vid deff.. :devil:

Bao-Bao
2005-03-07, 23:18
Skiftar mycket beroende på när i månaden det är, vissa dagar känns det som jag skulle kunna äta konstant utan att bli mätt. Har testat nån gång och det stämde rätt bra, fast nu låter jag bli såna utsvävningar, vill inte gå runt o se gravid ut. Andra dagar måste jag verkligen tvinga i mig mat för jag har ingen aptit alls och får äta små portioner för att inte må illa.

aliquis
2005-03-07, 23:32
haha :D
finns det pics på dej grub ?
Kanske finns någon allmän bild, eller har funnits, men någon "spännbild" har han visst aldrig varit sugen på att lägga upp.

AndersHermansson
2005-03-08, 00:07
Det beror helt på hur tidigt jag kliver upp på morgonen, konstigt nog. Kliver jag upp för sent får jag trycka i mig hela dagen. Kliver jag upp tidigare mullrar magen efter mat hela tiden.

nordlander
2005-03-08, 00:09
Det beror helt på hur tidigt jag kliver upp på morgonen, konstigt nog. Kliver jag upp för sent får jag trycka i mig hela dagen. Kliver jag upp tidigare mullrar magen efter mat hela tiden.

Det är ju samma sak?

Jag är aldrig mätt iaf..jävligt jobbigt

John M
2005-03-08, 00:14
Jag är konstant mätt, aldrig hungrig, kanske ska vara efter ett 2 timmar pass då i sådana fall. Trycker i mig 4800 kcal om dagen *popcorn*

Elajt
2005-03-08, 00:21
Tränar jag inte så blir det lite mat, tränar jag så blir det vanligt med mat :)
tränar jag inte så blir det dyr mat, pizza kebab osv,
Äter jag mycket så blir det ändå ingen viktuppgång...

När jag väl är hungrig så har jag ingen lust att laga mat, måste tvinga mig till det. *cry*

Metal_boy_
2005-03-08, 00:28
just nu är det lite jobbigt att vänja mig vid mindre mat vilket ger mig stor hunger.

palme
2005-03-08, 00:47
just nu är det lite jobbigt att vänja mig vid mindre mat vilket ger mig stor hunger.

Jaja jätte synd om dig som dietar GOFFA! :D

drkrupp
2005-03-08, 01:04
Jag har dålig aptit. Har problem med mina ~4000 kcal. Men nu har det gått två veckor in på deff (~2800 kcal) och nu trivs jag igen.

Ectomorph
2005-03-08, 01:16
Har en hiskelig aptit. Igår åt jag sju gånger. Som tur är går jag sällan upp i vikt om jag äter mycket av bra mat. Är 19 år och väger 77 kg.

AndersHermansson
2005-03-08, 01:55
Det är ju samma sak?

Jag är aldrig mätt iaf..jävligt jobbigt

Med trycka i mig menar jag att det är ett visst motstånd. Hence trycka =)

LItaFord
2005-03-08, 08:50
Slukar ALLt som kommer i min väg och är hungrig dygnet runt..(om jag inte äter, planerar jag nästa måltid!!)
Längd 170 cm..vikt 69 kg. Status: Halvtight:)

Fatalist
2005-03-08, 13:31
Alltid hungrig, går mätt max 1 timma om dagen.. men oj så tråkigt det är att laga mat *slap*

Hoffa
2005-03-08, 13:43
Det beror på, har jag ätit välkomponerade måltider med rätt mängd fett/kolhydrater/protein och vatten till med rätt mellan rum (3 timmar) i flera dagar så blir det väldigt svårt att trycka ned mer mat eftersom jag både är mätt och belåten, stekt klyftpotatis och kycklingfilé och majonäs gör en väldigt mätt och att äta 3 timmar senare, torsk, fullkornsris och hasselnötter känns väldigt jobbigt nästan. ;)

Har jag dock slarvat och ätit med 6-7 timmars mellan måltiderna i flera dagar och ätit mycket raffinerade kolhydrater och druckit lite vatten så kan jag smälla i mig vad som helst och få ryck på tårta,bullar,musli,fjällbrynt osv.

Allt har sin förklaring! :D

z_bumbi
2005-03-08, 13:48
stekt klyftpotatis och kycklingfilé och majonäs gör en väldigt mätt och att äta 3 timmar senare, torsk, fullkornsris och hasselnötter känns väldigt jobbigt nästan. ;)

Om det är jobbigt på ett dåligt sätt är det väl bara att äta klyftpotatis, kycklingfilé och majonäs om det är lättare..

Hoffa
2005-03-08, 14:15
Om det är jobbigt på ett dåligt sätt är det väl bara att äta klyftpotatis, kycklingfilé och majonäs om det är lättare..

Nej nej, jag menar inte så, torsk,hasselnötter och fullkornris är minst lika gott som kycklingfilé, majonäs och klyftpotatis. Men vad jag menar är att det är lite jobbigt att komma ihåg att äta var tredje timma när man inte är hungrig, i början när jag började äta bättre mat för 2-3 år sedan så kändes det konstigt att kolla på klockan och se att det var 3 timmar sen jag åt och då tänka, fan jag måste äta igen. Nu är det bara kul och äta eftersom man kan så mycket mer om både matlagning och komponering av livsmedel. Men övergången från att äta när man är hunrig till att äta var tredje timma när man inte var hungrig ens kändes lite konstig.

Metal_boy_
2005-03-08, 14:17
Jaja jätte synd om dig som dietar GOFFA! :D


hehe visst är det, jag får ju äta som en kärring nu. Förut åt jag ju åtminstone som en Rune Röv :(

Arnesson
2005-03-08, 14:38
För mig beror det mycket på vad jag gör. Sitter jag hemma, så kan jag äta mest hela tiden. Men är jag ute och ränner känns det inte som jag blir hungrig hela tiden. För mig beror det alltså på om man har andra saker att tänka på.

Cinna
2005-03-08, 14:44
Oftast hungrig, utom när jag "får" äta ... då får jag inte i mig något alls *screwy*

Yip_man
2005-03-08, 15:51
Min magen har inte botten, kan äta en flintastek själv om jag skulle vilja.

En flintastek själv är väl inte mycket. brukar bli många sådana på sommaren.Jag köper en stor ,tjejen en liten. jag äter hela min +halva hennes mums. :eating: