handdator

Visa fullständig version : Hur lång tid mellan morgoncardio och styrkepass?


Metal_boy_
2005-03-06, 21:36
Imorgon drar jag igång med cardio på morgonen, jag vill dessutom köra mitt styrkepass rätt skapligt, går det bra med morgoncardio, frukost och sen efter det styrketräning eller? det låter som det vore lite knasigt.

King Grub
2005-03-06, 21:41
Bäst är om du separerar passen så mycket det går; cardio på morgonen och styrketräning på sen eftermiddag/tidig kväll då hormonnivåerna är som gynnsammast. Har du inte möjlighet till detta... ja, då har du inget val än att göra som du nämner. Det är ingen katastrof, bara inte det bästa upplägget.

Metal_boy_
2005-03-06, 21:46
Bäst är om du separerar passen så mycket det går; cardio på morgonen och styrketräning på sen eftermiddag/tidig kväll då hormonnivåerna är som gynnsammast. Har du inte möjlighet till detta... ja, då har du inget val än att göra som du nämner. Det är ingen katastrof, bara inte det bästa upplägget.

ok tack för svaret, jag kanske lägger styrkepasset på kvällen istället :thumbup:

Rataxes
2005-03-06, 22:23
Bäst är om du separerar passen så mycket det går; cardio på morgonen och styrketräning på sen eftermiddag/tidig kväll då hormonnivåerna är som gynnsammast. Har du inte möjlighet till detta... ja, då har du inget val än att göra som du nämner. Det är ingen katastrof, bara inte det bästa upplägget.
Gäller främst högintensiv cardio antar jag, lågintensiv cardio av typen promenader har väl ingen betydande effekt på förutsättningarna för styrketräning några timmar senare?

Trytter
2005-03-06, 23:15
styrketräning på sen eftermiddag/tidig kväll då hormonnivåerna är som gynnsammast.

Är det något nytt eller är det jag som är bakom flötet?
Jag vill nämligen minnas att du mfl tidigare sagt att hormonnivåerna för styrketräningen är hrrm, "mest optimala" ( :D )på morgonen?

King Grub
2005-03-07, 06:49
Är det något nytt eller är det jag som är bakom flötet?
Jag vill nämligen minnas att du mfl tidigare sagt att hormonnivåerna för styrketräningen är hrrm, "mest optimala" ( :D )på morgonen?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=32429&highlight=circadian