handdator

Visa fullständig version : Är Markus starkare än Ronnie?


AnimalGen
2005-03-06, 20:27
Såg nyligen ett klipp från Markus Rhuls nya video där han kör lutande bänkpres i SM på 7reps med 220kg. Dom är strikta, ROM och han säger att fokusera på att träna musklen.
Om man jämför med Ronnie som kör mindre rörelse, slarvigare form mm, så är i Markus inte starkare då?

Froddan
2005-03-06, 20:34
Jo, det kan man väl påstå. Men särskilt vetenskapligt avgörande är det ju inte...

RobbeliRobban
2005-03-06, 20:34
Säkerligen starkare i snedbänk i smith än Ronnie. Men generellt starkare tror jag inte, Ronnie är ju tex. en hejare på mark och böj (ja, jag vet att han har remmar osv., men ändå!)

z_bumbi
2005-03-06, 20:38
(ja, jag vet att han har remmar osv., men ändå!)

Har t o m dräkt på vissa lyft om jag inte minns helt fel.

Otto GROV
2005-03-06, 20:42
Såg nyligen ett klipp från Markus Rhuls nya video där han kör lutande bänkpres i SM på 7reps med 220kg. Dom är strikta, ROM och han säger att fokusera på att träna musklen.
Om man jämför med Ronnie som kör mindre rörelse, slarvigare form mm, så är i Markus inte starkare då?
om de är samma klipp som ja tror de är så är pressarna knappast strikta + att de står en passare som håller i stången hela tiden.

palme
2005-03-06, 20:42
Ronnie skulle komma över 1100 ifall han satsade. Tror inte ruhl tar han i nåt.

Fatalist
2005-03-07, 00:35
Har t o m dräkt på vissa lyft om jag inte minns helt fel.

Han böjer med dräkt, lindor och bälte i Cost of Redemption

Metal_boy_
2005-03-07, 01:12
Båda är bb och kör det som funkar för dom, tror inte dom i första hand bryr sig om vem som e starkast av dom.

kaminmannen
2005-03-07, 02:31
Markus har i alla fall tidigare sagt i intervjuer att han har tränat med Ronnie och tyckte att han var "sjukt stark". Bevisar väl iofs ingenting i denna otroligt vikta fråga.

scythe
2005-04-06, 11:59
Ronnies SL-lyft är fula som stryk.

Lasse Kongo
2005-04-06, 12:01
Ronnie skulle komma över 1100 ifall han satsade. Tror inte ruhl tar han i nåt.


......

Grisen
2005-04-06, 12:06
Ronnies SL-lyft är fula som stryk.

Du är ful som stryk, skämt åsido Ronnie är sjukt stark. I "The Unbelievable" gör han två reps (?) på 360 kg i marklyft med remmar, magnseium och handskar, ingen dräkt men ett par höga kängor som inverkar mycket på hur tunga marklyften blir.

Om han sadlade om till styrkelyft, och bulkade på sig så skulle 400 kg i marklyft sitta ganska enkelt.

pellepedal
2005-04-06, 12:07
Skit samma.
Ingen av dem (vad jag vet) tävlar i styrka.
Båda är grymt stora, och Coleman är världens bästa bodybuilder. Det är nog det enda som räknas för dem.

Piranha
2005-04-06, 12:08
Spelar roll , dem är ju byggare båda två .

pellepedal
2005-04-06, 12:10
Dessutom är inte de påstodda vikterna i filmerna att lita på.

Grisen
2005-04-06, 12:11
Skit samma.
Ingen av dem (vad jag vet) tävlar i styrka.
Båda är grymt stora, och Coleman är världens bästa bodybuilder. Det är nog det enda som räknas för dem.

Nej det är inte skit samma, denna tråd handlar om just dessa herrars påstådda styrka. Jag vill kunna kommentera byggares styrka eller 100-meters löpares kroppar utan att får höra svar liknande ditt.

scythe
2005-04-06, 12:12
Du är ful som stryk, skämt åsido Ronnie är sjukt stark. I "The Unbelievable" gör han två reps (?) på 360 kg i marklyft med remmar, magnseium och handskar, ingen dräkt men ett par höga kängor som inverkar mycket på hur tunga marklyften blir.

Om han sadlade om till styrkelyft, och bulkade på sig så skulle 400 kg i marklyft sitta ganska enkelt.
Du skulle sitta ganska enkelkt. (bra comeback? :D)
Ja, det är starkt som fan, men jag ger inte mycket för hans utförande.
Men Piranha har rätt, de är ju byggare och de är uppenbarligen bra på det de gör.

Hades
2005-04-06, 12:13
Dessutom är inte de påstodda vikterna i filmerna att lita på.
Va? Är det plastvikter fyllda med luft, eller vad menar du?

pellepedal
2005-04-06, 12:16
Va? Är det plastvikter fyllda med luft, eller vad menar du?

Man jämför mellan vad de kör med i två filmer...
Bara det visar väl hur genomtänkt startfrågan är.. *screwy*

jesse
2005-04-06, 12:18
Va? Är det plastvikter fyllda med luft, eller vad menar du?

ja typ, de är allmänt känt att Ruhl har sprutat in olja i de vikter han använder för att dom ska se större ut.

Grisen
2005-04-06, 12:19
Du skulle sitta ganska enkelkt. (bra comeback? :D)
Ja, det är starkt som fan, men jag ger inte mycket för hans utförande.
Men Piranha har rätt, de är ju byggare och de är uppenbarligen bra på det de gör.

=)

Vilka har du sett med ett strikt utförande på 300 kg + i marklyft och benböj?

-AG-
2005-04-06, 12:26
Va? Är det plastvikter fyllda med luft, eller vad menar du?

Det är inte ovanligt i byggarfilmer. Vet en som var "over there" och han påstod att de hade speciella vikter vid filminspelning för att det skulle se bra ut.

stahlberg
2005-04-06, 12:31
Utan att ha några som helst fakta på hand TROR jag att Coleman är en av de starkaste kroppsbyggarna som någonsin existerarat, och jag TROR att ytterst få andra bodybuilders (och inte så många styrkelyftare heller) kan matcha honom styrkemässigt.

Grisen
2005-04-06, 12:32
Utan att ha några som helst fakta på hand TROR jag att Coleman är en av de starkaste kroppsbyggarna som någonsin existerarat, och jag TROR att ytterst få andra bodybuilders (och inte så många styrkelyftare heller) kan matcha honom styrkemässigt.

:thumbup:

Coleman är sjuk!

pellepedal
2005-04-06, 12:32
Utan att ha några som helst fakta på hand TROR jag att Coleman är en av de starkaste kroppsbyggarna som någonsin existerarat, och jag TROR att ytterst få andra bodybuilders (och inte så många styrkelyftare heller) kan matcha honom styrkemässigt.

Sysslade inte RC med styrkelyft från början???

Matte_Maiden
2005-04-06, 12:36
Sysslade inte RC med styrkelyft från början???

Jo, det tror jag.

muddler
2005-04-06, 18:08
ja typ, de är allmänt känt att Ruhl har sprutat in olja i de vikter han använder för att dom ska se större ut.

:laugh:

Daniel Mattusch
2005-04-06, 18:20
Ronnie kanske fuskar lite här och där med remmar osv... men när han gjorde 800 pounds 4 ggr i knäböj så tänkte jag: "Fyfan vilken kille!"
Som påpekat innan så kanske han inte kör allt så jätte strikt men jag tycker allafall inte hans djup är skamligt.

Bjorne
2005-04-06, 18:25
Skulle Ronnie delta i en styrketävling där de inte dopingtestade skulle han nog komma riktigt långt. Fantastiskt att han inte skadat sig ordentligt ännu, aldrig hört något om att han har en dålig rygg eller så, något temporärt med armbågen och axeln har jag dock hört, men det var väl just temporärt?

tp_88
2005-04-06, 18:27
Ronnie kanske fuskar lite här och där med remmar osv... men när han gjorde 800 pounds 4 ggr i knäböj så tänkte jag: "Fyfan vilken kille!"
Som påpekat innan så kanske han inte kör allt så jätte strikt men jag tycker allafall inte hans djup är skamligt.

Vet inte var du sett det...

Men under dieten gjorde han 2rep på 800lb - 02 tror jag...Utan paus mellan reppen.

Han använde då ett "dåligt" bodybuilding bälte, en lös dräkt och väldigt löst åtdragna knälindor! Djupet tyckte jag var ganska ok också!

Coleman e grym! Sen att JAG inte TYCKER att han har den bästa fysiken och kanske inte förtjänar att vinna Mr. O är en annan sak...

Daniel Mattusch
2005-04-06, 18:35
Vet inte var du sett det...

Men under dieten gjorde han 2rep på 800lb - 02 tror jag...Utan paus mellan reppen.

Han använde då ett "dåligt" bodybuilding bälte, en lös dräkt och väldigt löst åtdragna knälindor! Djupet tyckte jag var ganska ok också!

Coleman e grym! Sen att JAG inte TYCKER att han har den bästa fysiken och kanske inte förtjänar att vinna Mr. O är en annan sak...

Om jag inte kommer ihåg helt fel så är det i "The cost of Redemption", som du själv sa så kör han utan någon vila här med. Inzerdräkt + bälte om jag inte minns fel.

"Never in my life" flåsar han ett antal ggr innan eller efter

Edit: Kollade filmen, det var vist en 4:a på 745lb och en 2:a på 800lbmen han kastade fan upp det!

Första gången han testade att böja på 800lb och han hade 1 person som passade bakifrån.