handdator

Visa fullständig version : Vänta med kreatinet till tungre vikter?


Key
2005-03-06, 19:31
Tjena, har kollat runt lite här på forumet ett par veckor men aldrig skrivit något. :em:

Det är så här att jag har tränat här hemma snart 2 månader med mina hantlar (18.2 kg). Dem är lite för lätta och nu i slutet av månaden så får man pengar och kan därför gå och inhandla en skivstång med vikter och bänk. :bpump:

Jag är man på 23 år, 177 cm, 69 kg. Med andra ord rätt smal om detta är till någon nytta. :)

Har även köpt Kreatin som jag tänkte använda. Men frågan är hur jag ska göra, ska jag börja äta innan jag får skivstången eller vänta tills jag fått den?

Jag antar att jag ska vänta tills jag får min nya utröstning, eftersom "uppladdningen" går en boost i lyftandet. Men det skadar aldrig att fråga.

Mvh nybörjar-Key

capoje
2005-03-06, 20:23
Funderar inte att gå på gym?

Key
2005-03-06, 20:33
Nej, jag vet att jag inte kommer iväg. :(

z_bumbi
2005-03-06, 20:38
Du har knappt börjat träna och funderar redan på tillskott? Jag skulle vänta ett antal månader med kreatinet.

krilleh
2005-03-06, 20:50
tro mig! man orkar gå till gymmet! Ja e typ beroende av de alltså o känner bara - idag måste ja gymma :D Fast direkt efter gympasset så känner ja bara - aldrig mer gå hit! fy va jobbigt! sen dagen efter e suget där igen =) underbart! Börja gymma på gym ist du

Key
2005-03-06, 21:56
Du har knappt börjat träna och funderar redan på tillskott? Jag skulle vänta ett antal månader med kreatinet.
För att vänja musklerna vid träningen? Är det helt onödigt och ta det i början?

tro mig! man orkar gå till gymmet! Ja e typ beroende av de alltså o känner bara - idag måste ja gymma :D Fast direkt efter gympasset så känner ja bara - aldrig mer gå hit! fy va jobbigt! sen dagen efter e suget där igen =) underbart! Börja gymma på gym ist du
Trivs bättre här hemma. Sen när jag tränar med tjejen skulle vi få betala för dubbla gymkort vilken är ganska dyrt. :(
Jag ska inte träna för att bli någon hunk, men bara komma i form och bli lite större. :)

Loke
2005-03-06, 22:31
I början går träningen ut på att vänja sig vid övningarna och att träna upp CNS. Själva styrkan i musklerna är inte en flaskhals. Jag tror inte du skulle tjäna något på att ta kreatin. Och även om du gör det så kommer det knappt att märkas, förbättringen kommer att försvinna bland dina i övrigt snabba ökningar. Därmed kommer det bli svårt att märka om kreatinet överhuvudtaget fungerar, vilket det inte gör för alla.

Dessutom, hur är det med kosten? Låt oss säga att träning med kreatin ger 10% bättre resultat. Skulle du kunna för en billigare penning kunna ändra kosten så du får samma förbättring?

Sist men inte minst: Nybörjare som envisas med att göra allt på en gång hoppar ofta av styrketräningen inom ett år, det blir helt enkelt för jobbigt. Ju simplare träningen är, ju lättare är det att fortsätta med den under perioder då träningsmotivationen är låg, och att starta upp igen efter att man har lagt av ett tag.

Det är min lilla åsikt.

Key
2005-03-07, 08:24
I början går träningen ut på att vänja sig vid övningarna och att träna upp CNS. Själva styrkan i musklerna är inte en flaskhals. Jag tror inte du skulle tjäna något på att ta kreatin. Och även om du gör det så kommer det knappt att märkas, förbättringen kommer att försvinna bland dina i övrigt snabba ökningar. Därmed kommer det bli svårt att märka om kreatinet överhuvudtaget fungerar, vilket det inte gör för alla.

Dessutom, hur är det med kosten? Låt oss säga att träning med kreatin ger 10% bättre resultat. Skulle du kunna för en billigare penning kunna ändra kosten så du får samma förbättring?

Sist men inte minst: Nybörjare som envisas med att göra allt på en gång hoppar ofta av styrketräningen inom ett år, det blir helt enkelt för jobbigt. Ju simplare träningen är, ju lättare är det att fortsätta med den under perioder då träningsmotivationen är låg, och att starta upp igen efter att man har lagt av ett tag.

Det är min lilla åsikt.
Tack, det låter vettigt. Har inte behov av att stressa i mig div. tillskott. Undrade mest för jag blev rekommenderad att börja äta det. :)