handdator

Visa fullständig version : Hälsovakten


DjaN
2005-03-06, 18:21
Är det någon som kör med Hälsovakten? Jag undrar om den är tillförlitlig. Enligt den så ligger jag just nu på ett kaloriunderskott på 1000 :S Iochförsig så har jag inte ätit så fasligt mycket idag, men endå?!
Om det nu är så att jag ligger 1000 kalorier efter och klarar mig (med hungern dvs.), går det bra iaf? Tänker på näring osv.. Om jag käkar tillräckligt med proteiner så kan jag väl inte tappa muskler för det va? Eller fungerar det inte så?

King Grub
2005-03-06, 18:29
Jag undrar om den är tillförlitlig.

Inte när det gäller energiförbrukning och energiintagsrekommendationer.

Om det nu är så att jag ligger 1000 kalorier efter och klarar mig (med hungern dvs.), går det bra iaf? Tänker på näring osv.. Om jag käkar tillräckligt med proteiner så kan jag väl inte tappa muskler för det va?

Jo.

Jag förstår inte varför folk skall ha så bråttom, lägga sig på för stora underskott, och sabotera för sig själva.

Frazze
2005-03-06, 18:30
tycker den är tillförlitlig på det sättet att om man bortser från dess rekomendationer så är det skitbra att räkna ut sitt kostintag med.

Så det där med 1000 kcal får du ta med en nypa salt. Givetvis tappar du även muskler vid energiunderskott, men om du nu skulle ligga 1000kcal under borde du märka det på en rätt rejäl viktnedgång.

King Grub
2005-03-06, 18:31
Givetvis tappar du även muskler vid energiunderskott

Inte automatiskt, om det inte blir för stort, och om fördelning av nutrienter är vettig samt styrketräning bedrivs.

Frazze
2005-03-06, 18:34
Inte automatiskt, om det inte blir för stort, och om fördelning av nutrienter är vettig samt styrketräning bedrivs.
Jajo, men jag tänkte mest rent generellt om han nu tror att han ligger på minus 1000kcal så färutsätter jag att han tappar muskler...

DjaN
2005-03-06, 18:53
Jag förstår inte varför folk skall ha så bråttom, lägga sig på för stora underskott, och sabotera för sig själva.

Det är inte direkt som så att jag försöker ligga på ett stort underskott; jag blev själv chockad när jag såg det. Tror inte att jag ligger på det i vanliga fall, det är nog bara en sån dag idag då jag inte äter tillräckligt.