handdator

Visa fullständig version : Peta näsan.


Slartibartfast
2005-03-06, 17:04
Peta näsan är en av mina favoritsysselsättningar, men jag är lite orolig att det vanställer min näsa på sikt. Kan Grub eller nån annan länka till en artikel som säger hur det ligger till med den saken?

Jag vet att det finns nåt som heter Rhinotillexomani, men det är inte det jag har. Jag petar bara för att det är kul.

Elajt
2005-03-06, 17:06
Klockren! :thumbup:


On Topic : Jag tycker min näsa känns lite större precis efter att jag petat den också, men det kanske bara är placebo

Herkulez
2005-03-06, 17:07
var det inte du som hade som hobby att peta tills det började blöda på jobbet *spy*

Slartibartfast
2005-03-06, 17:10
var det inte du som hade som hobby att peta tills det började blöda på jobbet *spy*

Japp.

Zodd
2005-03-06, 17:13
Fråga Michael Jackson. :D

King Grub
2005-03-06, 17:21
"There is one danger from nose-picking, and that is that you will break the skin somehow and give root to an infection, which could subsequently migrate inward--i.e., into the base of the brain. Blood from the nose (to be precise, from a triangular region of the face centered on the nose) drains to the rear of the head, where it joins various other veins, including the ones that drain blood out of your brain. If a nasal infection were to travel downstream and block this junction point, a condition known as intracranial thrombophlebitis, you'd have big problems. Not only would blood circulation be impaired, but any sort of surgical treatment might well result in disfigurement."

Cecil Adams, Chicago Reader

http://www.straightdope.com/art/1982/820820.gif

King Grub
2005-03-06, 17:23
Resultat från frågeformulär publicerade i J Clin Psychiatry. 1995 Feb;56(2):56-9. Rhinotillexomania: psychiatric disorder or habit?:

* 8.7% claim that they have never picked their nose.
* 91% stated that they had picked their nose in the past and were still actively practicing this habit. Yet, only 49.2% of the respondents actually thought that nose-picking was common in adults.
* 9.2% rate their pickin' as "more than average."
* 25.6% actually pick their noses daily, 22.3% do it 2 to 5 times each day, and three people admitted to doing it at least hourly.
* 55.5% spent 1-5 minutes, 23.5% spent 5-15 minutes, and 0.8% (2 people) spent 15-30 minutes each day cleaning their nostrils. One lone soul claims to devote over 2 hours each day to this ritual (I'm not a doctor and I can tell you that this guy definitely has rhinotillexomania).
* 18% reported nosebleeds, while 0.8% claimed perforation of the nasal septum from their nose-picking.
* 82.8% had picked their noses to "unclog the nasal passages", 66.4% had done it to relieve discomfort or itchiness, 35.7% to avoid the unsightly appearance of a booger hanging from their nose, 34.0% for personal hygiene, and 17.2% picked out of habit. 2.1% (five people) claimed to pick solely for enjoyment. To no one's surprise, one perverted person picked his/her nose for "sexual stimulation."
* 65.1% use their index finger, 20.2% use their pinky, and 16.4% use their thumb (must have BIG nostrils to fit a thumb in) as their instrument of choice.
* Most people (90.3%) disposed of the goop in a tissue or a handkerchief, while 28.6% used the floor, and 7.6% stuck it to the furniture.
* 8% of the respondents actually ate the end product. In case you are thinking of trying this delicacy, the study claims that the pickings are quite tasty (salty).

hum
2005-03-06, 17:25
Vad innebär Rhinotillexomani? Nix pix jag orkar inte söka, jag ska äta nu!

King Grub
2005-03-06, 17:27
Vad innebär Rhinotillexomani? Nix pix jag orkar inte söka, jag ska äta nu!

Maniskt tvång att peta näsan.

King Grub
2005-03-06, 17:38
Japp.

"Self-injurious picking is a severe and chronic psychiatric and dermatologic problem associated with high rates of psychiatric comorbidity. It may be conceptualized as a variant of OCD or impulse-control disorder with self-injurious features and may, in some cases, represent an attempt to regulate intense emotions."

J Clin Psychiatry. 1999 Jul;60(7):454-9.

King Grub
2005-03-06, 17:40
"We reported a case of an individual who have developed the self-destructive habit of pulling and severely scraping hairs and debris out of the mucous membrane of his nasal cavities. We have proposed the term rhinotrichotillomania to emphasize the phenomenological overlapping between trichotillomania (TTM) and rhinotillexomania (RTM) exhibited by this case. The main motivation behind the patient's actions was a distressing preoccupation with an imaginary defect in his appearance, which constitutes the core characteristic of BDD. The patient was successfully treated with imipramine. CONCLUSION: The case suggests that certain features of TTM, RTM, and BDD may overlap and produce serious clinical consequences. Patients with this condition may benefit from a trial of tricyclics when other effective medications, such as serotonin reuptake inhibitors, are not available for use."

Acta Psychiatr Scand. 2002 Dec;106(6):464-6; discussion 466. A case of rhinotrichotillomania secondary to body dysmorphic disorder.

http://jammerbabe.com/images/Smiley/drugs.gif

JustinCredible
2005-03-06, 17:42
Vad är snor?

King Grub
2005-03-06, 17:44
Vad är snor?

Glycoproteiner och salter.

hum
2005-03-06, 17:48
Maniskt tvång att peta näsan.

Hjälp, jag har säkert det.

Är lätt fixerad vid att ha näsan fri från snor, petar, snyter och sköljer för fulla muggar under vinterhalvåret. Därtill har jag en utomordentlig badrumsspegel som gör det möjligt att se in i näsan och upptäcka eventuellt snor.

Tror det hela beror på att jag i yngre dagar blödde väldigt mycket näsblod.
Min fixering har nog dock haft mest negativ effekt på blödproblemet, haha.

Slartibartfast
2005-03-06, 17:51
"Self-injurious picking is a severe and chronic psychiatric and dermatologic problem associated with high rates of psychiatric comorbidity. It may be conceptualized as a variant of OCD or impulse-control disorder with self-injurious features and may, in some cases, represent an attempt to regulate intense emotions."

J Clin Psychiatry. 1999 Jul;60(7):454-9.

Jag har skitlätt att börja blöda näsblod. Kan börja av att jag snyter mig. Eller helt utan anledning.

Tricklev
2005-03-06, 17:53
:laugh:

Underbar tråd, helt klockren och mysig *flex*

hum
2005-03-06, 18:04
Jag har skitlätt att börja blöda näsblod. Kan börja av att jag snyter mig. Eller helt utan anledning.

Samma här.
Därför är jag skitnojig när det gäller näsan.

Dessutom har jag nån lätt blödningsdefekt som gör att blodet koagulerar sämre än normalt, har Cyklokapron i tablett och injektionskapslar. När det börjar blöda rejält får man dränka bomull i injektionsvätskan för att det ska sluta, har vart inne på akuten nån gång också..

Tänk vad skönt det vore att inte ha nån näsa :D

heltzonicka
2005-03-06, 18:06
Hjälp, jag har säkert det.

Är lätt fixerad vid att ha näsan fri från snor, petar, snyter och sköljer för fulla muggar under vinterhalvåret. Därtill har jag en utomordentlig badrumsspegel som gör det möjligt att se in i näsan och upptäcka eventuellt snor.

Tror det hela beror på att jag i yngre dagar blödde väldigt mycket näsblod.
Min fixering har nog dock haft mest negativ effekt på blödproblemet, haha.


Då är du som jag livrädd för att det ska sticka ut snor från näshålan när du går ut bland folk, du tom dubbelcheckar innan du ska iväg och åka buss exempelvis

Tricklev
2005-03-06, 18:07
Då är du som jag livrädd för att det ska sticka ut snor från näshålan när du går ut bland folk, du tom dubbelcheckar innan du ska iväg och åka buss exempelvis

Varje morgon :em:


Men släpper efter ett kort tag :)

Frazze
2005-03-06, 18:10
Tänk vad skönt det vore att inte ha nån näsa :D

och snyggt!

Arne Persson
2005-03-06, 18:11
Finns en trevlig kärlsamling (locus Kiesselbachi) som brukar springa ut i fin ymnig näsblödning vid införande av fingrar e. dyl.

Tolkia
2005-03-06, 23:30
Jag tycker min näsa känns lite större precis efter att jag petat den också, men det kanske bara är placebo
Arrgghh! Språkpolisen vrider sig i plågor inför ytterligare ett fall av grymmaste misshandel av ordet "placebo" ... :whipped:

Placeboeffekt [plase´bo]
Effekt som inte beror på de specifika inslagen i en behandling, t.ex. det verksamma ämnet i ett läkemedel, utan snarare på de positiva förväntningar den behandlade har. Ordet placebo är ett latinskt ord som betyder ”Jag skall behaga”.

Förväntningarna kan också vara negativa och man talar då om nocebo [nose´bo] och noceboeffekt. Ordet nocebo är ett latinskt ord som betyder ”Jag skall skada”.

Allt utan större verklighetsanknytning som försiggår i den mänskliga hjärnan (eller åtminstone vissa människors hjärnor...) är alltså inte placebo, bara vanlig hederlig inbillning.

Elajt
2005-03-06, 23:40
:em:

Tolkia
2005-03-06, 23:41
Kunde bara inte låta bli ... :D

Metal_boy_
2005-03-07, 00:25
På morgonen har jag så mycke torkat snor i näsan att jag har en såndär sak som man kärnar ur äpplen med. Kör bara in den o vrider lite så kommer det ut en fin och homogen stav bestående av snor och småkryp. Det känns som att födas på nytt igen när man drar in luft genom näsan efteråt.

Elajt
2005-03-07, 00:36
På morgonen har jag så mycke torkat snor i näsan att jag har en såndär sak som man kärnar ur äpplen med. Kör bara in den o vrider lite så kommer det ut en fin och homogen stav bestående av snor och småkryp. Det känns som att födas på nytt igen när man drar in luft genom näsan efteråt.


Jag fick slänga 3/4 av en pizza efter att jag läste ditt inlägg

Linusen
2005-03-07, 00:43
Kul sysselsättning *popcorn*

Proteus
2005-03-07, 00:58
Jag hade aldrig blött näsblod tills i slutet på gymnasiet... nu kan det räcka med att jag snyter mej för att jag skall börja blöda...

Metal_boy_
2005-03-07, 01:04
Jag fick slänga 3/4 av en pizza efter att jag läste ditt inlägg

Då va mitt medvetna äcklande lyckat med andra ord :thumbup:

Metal_boy_
2005-03-07, 01:06
Nu när det är defftider och sånt så skulle det ju va intressant att veta GI samt II på snor, jag menar en å annan gubbe slinker ju ner ibland.

Krokodil
2005-03-07, 01:08
På morgonen har jag så mycke torkat snor i näsan att jag har en såndär sak som man kärnar ur äpplen med. Kör bara in den o vrider lite så kommer det ut en fin och homogen stav bestående av snor och småkryp. Det känns som att födas på nytt igen när man drar in luft genom näsan efteråt.
Du är en väldigt sjuk människa kompis.. *screwy*

Metal_boy_
2005-03-07, 01:10
Du är en väldigt sjuk människa kompis.. *screwy*

Tack för komplimangen

MVH

// Mr.P / P.A

Slartibartfast
2005-03-07, 09:55
På morgonen har jag så mycke torkat snor i näsan att jag har en såndär sak som man kärnar ur äpplen med. Kör bara in den o vrider lite så kommer det ut en fin och homogen stav bestående av snor och småkryp. Det känns som att födas på nytt igen när man drar in luft genom näsan efteråt.

HA HA HA! :laugh:

Slartibartfast
2006-05-25, 20:06
En av mina bättre trådar. Förtjänar en bump.

Jag har upptäckt att genom att genast när man slår upp ögonen på morgonen, sticka in ett finger i näsan och undersöka vad som har accumulerats under natten så har jag lättare att bryta sömnens bojor. Genom att peta näsan gör jag något som kräver väldigt lite ansträngning, men som är är av större intresse än att somna om. På detta sätt är det lättare att släpa sig ur sängen.

Är fortfarande lite nojjig över att jag deformerar näsan. Har redan en ganska väl tilltagen kran, så den behöver inte bli större.

shadowfire
2006-05-25, 20:13
Det skönaste är just frihetskänslan när man får ut något som aldrig verkar ta slut. Man har liksom klumpen på pekfingret men ju mer man drar desto mer följer ut och en tanke börjar genast spekulera i om det är halva hjärnan som kommer ut på köpet. Sedan de första inandningarna då man upptäcker att man plötsligt får 80% mer syre genom snoken, fifan, det är klimax.:hbang:

Mago
2006-05-25, 20:15
Glycoproteiner och salter.

Protein.
Cerberus.. ;)

Krokodil
2006-05-25, 20:17
Den här tråden... *spy*

Really!

tuben
2006-05-25, 20:17
Har man blödit näsblod så kan man ju inte låta bli att peta på dom koagulerade blodklumparna för dom är ju riktiga guldklimpar :thumbup:
Sen börjar man blöda direkt *grr*

Metal_boy_
2006-05-25, 20:18
OMG! Den här tråden hade jag glömt, haha!

Metal_boy_
2006-05-25, 20:20
Har man blödit näsblod så kan man ju inte låta bli att peta på dom koagulerade blodklumparna för dom är ju riktiga guldklimpar :thumbup:
Sen börjar man blöda direkt *grr*


När jag har haft näsblod så har jag torkat blod som sitter kvar i näsan. Rotar man runt lite så är det som blodigt pulver i näsan. Jag har funderat på om det går att göra någon egen falu-röd-färg.

Mel
2006-05-25, 20:21
Jag har en förmåga att peta näsa mer under deffperioden, är jag onormal?

:D

Snake
2006-05-25, 20:22
Du är en väldigt sjuk sjuk människa Slarti.

tuben
2006-05-25, 20:22
När jag har haft näsblod så har jag torkat blod som sitter kvar i näsan. Rotar man runt lite så är det som blodigt pulver i näsan. Jag har funderat på om det går att göra någon egen falu-röd-färg.

Pulvret brukar ofta vara ett tunnare blodlager som uppkommit efter att ha runnit efter näsväggarna(bra ord) och blir som ett pulver när man är där och rotar.
Dom fina är dom blodsträngar som sitter långt bak och får man tag i en sån kan man lyckas dra ut en jävel på goda 15cm+ :D

shadowfire
2006-05-25, 20:23
När jag har haft näsblod så har jag torkat blod som sitter kvar i näsan. Rotar man runt lite så är det som blodigt pulver i näsan. Jag har funderat på om det går att göra någon egen falu-röd-färg.
Värsta är då man har oklippta naglar o råkar köra in skiten för hårt... satan vad störande smärta.

Cerberus
2006-05-25, 20:25
Protein.
Cerberus.. ;)

wtf?!

Jag gör mina proteindrinkar på snorkråkor, kör det i mixern med kvarg = uberoptimalt!:hbang:

Slartibartfast
2006-05-25, 20:34
Dom fina är dom blodsträngar som sitter långt bak och får man tag i en sån kan man lyckas dra ut en jävel på goda 15cm+ :D

AH! Så wünderbar!

Appropå näsblod så är det härligt att efter att man tamponerat ett näsblod och blodet koagulerat sådär halvt, så skjuter man iväg världens grymmaste snot-rocket! *SPLAFF* i asfalten bara!

Metal_boy_
2006-05-25, 20:47
AH! Så wünderbar!

Appropå näsblod så är det härligt att efter att man tamponerat ett näsblod och blodet koagulerat sådär halvt, så skjuter man iväg världens grymmaste snot-rocket! *SPLAFF* i asfalten bara!


Hård som en ädelsten, jag håller med dig.

Metal_boy_
2006-05-25, 20:49
wtf?!

Jag gör mina proteindrinkar på snorkråkor, kör det i mixern med kvarg = uberoptimalt!:hbang:


Kanon, det skall testas! :eating: :eating:

Metal_boy_
2006-05-25, 20:51
Jag har en förmåga att peta näsa mer under deffperioden, är jag onormal?

:D


Nej, du är bara hungrig ;)

bear.flowertwig
2006-05-25, 20:53
Vad tycker ni är skönast, att pilla själva kråkan eller annat/valfritt?

Jag tycker det är själva tomrummet som är skönt. Att få bort en buse är för mig ungefär som att peta tänderna och så liksom... wosch! så är den där gnagande känslan som är omöjlig att koppla bort av att något sitter och skaver puts väck.

Metal_boy_
2006-05-25, 21:00
Vad tycker ni är skönast, att pilla själva kråkan eller annat/valfritt?

Jag tycker det är själva tomrummet som är skönt. Att få bort en buse är för mig ungefär som att peta tänderna och så liksom... wosch! så är den där gnagande känslan som är omöjlig att koppla bort av att något sitter och skaver puts väck.


Jag tycker att det är skönast när man har kämpat med en stor snorbuse som suttit hårt och/eller långt in, när man äntligen får tag i den och känner att bakre fästet i den rackarn släpper ända upp i hjärnan.

Evensar
2006-05-25, 21:10
Jag tycker att det är skönast när man har kämpat med en stor snorbuse som suttit hårt och/eller långt in, när man äntligen får tag i den och känner att bakre fästet i den rackarn släpper ända upp i hjärnan.

Vilken otrolig kunnighet du besitter, det är nästan så man blir lite rörd. Du är nog den ultimata författaren till "Nosepicking for Dummies". :D

bear.flowertwig
2006-05-25, 21:18
Jag tycker att det är skönast när man har kämpat med en stor snorbuse som suttit hårt och/eller långt in, när man äntligen får tag i den och känner att bakre fästet i den rackarn släpper ända upp i hjärnan.

Mmm, sant. Förhållandet mellan svårtillgänglighet/storlek på busen/pet-tid och hur hårt den sitter fast är rakt linjärt med hur skönt det är när den släpper.

Metal_boy_
2006-05-25, 21:18
Vilken otrolig kunnighet du besitter, det är nästan så man blir lite rörd. Du är nog den ultimata författaren till "Nosepicking for Dummies". :D
:em:

Metal_boy_
2006-05-25, 21:19
Mmm, sant. Förhållandet mellan svårtillgänglighet/storlek på busen/pet-tid och hur hårt den sitter fast är rakt linjärt med hur skönt det är när den släpper.
:thumbup:

bear.flowertwig
2006-05-25, 21:21
Naturlig följdfråga:

Är det rent av skönare om nån annan petar ut din buse, eller är det alternativt mindre skönt eller lika skönt?

Metal_boy_
2006-05-25, 21:25
Naturlig följdfråga:

Är det rent av skönare om nån annan petar ut din buse, eller är det alternativt mindre skönt eller lika skönt?


Mindre skönt, helt klart.

Slartibartfast
2006-05-25, 21:27
Naturlig följdfråga:

Är det rent av skönare om nån annan petar ut din buse, eller är det alternativt mindre skönt eller lika skönt?

Mindre skönt såklart! Det är ju som att fråga om det är roligare då du själv eller någon annan äter en påse godis. :D

Ingen kommer nära mina busar. Odla egna ffs!

kneger
2006-05-25, 21:31
haha, jävla sjuk äcklig tråd.. börjar tycka mindre om min ost och skinkpaj :(

kom på det nu att min brossa ( 28 år ) brukar, när vi äter, börja pilla lite i näsan.. efter ett tag går det över till att han börjar rycka ut näshår med fingrarna och kasstar det över bordet

sen när man petar näsan ska man inte glömma regel nummer ett:
Rulla och kasta...

Metal_boy_
2006-05-25, 21:35
haha, jävla sjuk äcklig tråd.. börjar tycka mindre om min ost och skinkpaj :(

kom på det nu att min brossa ( 28 år ) brukar, när vi äter, börja pilla lite i näsan.. efter ett tag går det över till att han börjar rycka ut näshår med fingrarna och kasstar det över bordet

sen när man petar näsan ska man inte glömma regel nummer ett:
Rulla och kasta...


Eller rulla och skjuta!

Slartibartfast
2006-05-25, 21:37
Berlusconi vet hur man gör:
http://www.youtube.com/watch?v=elDLBVyuBC8

:hbang: *spy* :hbang:

Vimpyboy
2006-05-25, 21:39
Något jag alltid har drömt om är att snoret ska torka i näsan i form av en skål, typ, så att när man drar ut den ur näsan ska det vara som en desertskål med flytande snor i.

Eller typ formad som ett highball-glas.

shadowfire
2006-05-25, 21:44
känslan av en perfekt rullad kråka är inte heller fy skam... o tjejerna säger att dreja lera är en konst, då vet de inte hur noga en kråka ska rullas mellan fingerspetsarna.

timoat
2006-05-25, 21:45
Något jag alltid har drömt om är att snoret ska torka i näsan i form av en skål, typ, så att när man drar ut den ur näsan ska det vara som en desertskål med flytande snor i.

Eller typ formad som ett highball-glas.


That shit happned to me!
Men det var räligt som fan, det var under en riktigt jobbig pollensäsong för typ 10 år sen, jag vaknade av att ena näsborren var helt igentäppt av torkat rinn-snor, ( mina näsborrar var redan flådda som bävrar efter allt snytande) fy fan vad det var jobbigt. ont gjorde det att få bort det också.
Tårarna rann kan jag lova!

Vimpyboy
2006-05-25, 21:46
That shit happned to me!
Men det var räligt som fan, det var under en riktigt jobbig pollensäsong för typ 10 år sen, jag vaknade av att ena näsborren var helt igentäppt av torkat rinn-snor, ( mina näsborrar var redan flådda som bävrar efter allt snytande) fy fan vad det var jobbigt. ont gjorde det att få bort det också.
Tårarna rann kan jag lova!
Mer! MEEER! :hbang: *popcorn*

BigForre
2006-05-25, 22:03
Haha, ögnade på fullaste allvar igenom hela tråden. Du är som sagt en sjuk man Slarti...blev hungrig av allt läsande, dags för kvällsmat...

Vimpyboy
2006-05-25, 22:04
blev hungrig av allt läsande, dags för kvällsmat...
Vem är det som är en sjuk man? :D
Vågar man fråga vad du ska äta? :D *popcorn*

Tricklev
2006-05-25, 22:08
Alltså seriöst, denna tråden blir bättre för varje gång, Best off?

Bara jag som är intresserad av att dra upp en sådan 15cm blodsträng nu?

Vimpyboy
2006-05-25, 22:10
Alltså seriöst, denna tråden blir bättre för varje gång, Best off?

Bara jag som är intresserad av att dra upp en sådan 15cm blodsträng nu?
Inte ofta jag lyckas dra såna. Om du lyckas med det får du fan ta en bild!

Till Grub: Finns det inga forskningsstudier som säger vad som har anabol verkan på blodstränger så man kan få dem längre?
Eller ska man typ träna uthålligheten på dem (dra fram och tillbaka i en sträng typ 14 reps) så man kan dra längre utan att de går sönder?

tuben
2006-05-25, 22:12
Alltså seriöst, denna tråden blir bättre för varje gång, Best off?

Bara jag som är intresserad av att dra upp en sådan 15cm blodsträng nu?

Känslan när det kittlar i halsen när man fått tag i en sån rackare är jävligt go.

edit: den bästa jag lyckats med var när jag fick en fotboll på näsan när jag var mindre, då räckte inte min arm till när jag skulle dra ur bomullstussen och en sträng hängde med.

Metal_boy_
2006-05-25, 22:23
Alltså seriöst, denna tråden blir bättre för varje gång, Best off?

Bara jag som är intresserad av att dra upp en sådan 15cm blodsträng nu?



Eller en såndär kletig rackare, som man måste rulla ett bra tag innan den blir till en boll och framför allt lossnar när man försöker skjuta iväg den. Så den inte bara sätter sig på pekfingret istället, när man gång för gång försöker skjuta iväg den.

The_RobRoy
2006-05-25, 23:09
Jobbig dedär med att få näsblod lätt, flickvännen är så också, själv har jag aldrig fått ordentligt näsblod någonsin, tror det rann ut några droppar när jag fick en handboll mitt på snoken.

bear.flowertwig
2006-05-25, 23:12
Bara jag som är intresserad av att dra upp en sådan 15cm blodsträng nu?


Har du cam? :em:

Pata
2006-05-25, 23:57
Är fortfarande lite nojjig över att jag deformerar näsan. Har redan en ganska väl tilltagen kran, så den behöver inte bli större.

Hah! Där har jag inga bekymmer! Snokjäveln är redan knäckt två gånger så jag kan pilla hur mycket som helst utan att oroa mig! :booty: :booty:

PS Har ni nånsin fått dom där fanskapen som typ sätter sig i halsen, allra längst bak typ där näskanalen slutar. Så jävla irriterande så man låter som ett rossligt tåg med allt harklande tills man får ut skiten!

Vimpyboy
2006-05-26, 08:09
Sitter med näsblod nu. :D

Slartibartfast
2007-12-15, 21:29
Det är jobbigt nu. Det är full kråksäsong och jag kan inte hålla mig från att peta. Ibland kan jag gå nästan hela dan utan att peta och då om jag är på bra humör så vill jag belöna mig själv och petar loss ett flak. Och då får jag dåligt samvete och ångest.

Ignatius72
2007-12-15, 22:05
Det är jobbigt nu. Det är full kråksäsong och jag kan inte hålla mig från att peta. Ibland kan jag gå nästan hela dan utan att peta och då om jag är på bra humör så vill jag belöna mig själv och petar loss ett flak. Och då får jag dåligt samvete och ångest.

Var stolt! Har man småungar så får man dessutom pilla kråkor på dem. De blir mäkta imponerade vad deras far kan trolla fram ur deras näsor. "wow" "ooooh" vilken kråka pappa säger de. Det är så man får tårar i ögonen.

jontahontas
2007-12-15, 22:16
fingrarna luktar illa om man petar näsan

joriice
2007-12-15, 22:29
Torra slemhinnor? Det finns isåfall läkemedel för det. (Men undrar om näsan blir större av att peta näsan??) :D

Doctor Snuggles
2007-12-15, 22:30
fingrarna luktar illa om man petar näsan

Du vet att poängen är att man inte ska stoppa in skit i näsan, utan att ta ut snor?

jontahontas
2007-12-15, 22:52
Du vet att poängen är att man inte ska stoppa in skit i näsan, utan att ta ut snor?

Jävlar. Efter alla dessa år :cryout:

Slartibartfast
2010-01-19, 14:24
*uppdate*

Jag och min polare har ett gemensamt projekt att sluta peta näsan. Vi är varandras sponsorer, men nu har han tagit sig ur det och svarar inte på skype/msn. Så nu återfaller jag hela tiden. Dessutom käkar jag roa som gör att jag har konstant näsblod :S

Härliga hemska kråkor! *gah!*

Snafu
2010-01-19, 14:31
Lollers. Jag tycker det är starkt att du går ut med det.

Nitrometan
2010-01-19, 14:35
AN - Anonyma Näspetare?


Härlig bump!

Matsa
2010-01-19, 14:39
Slarti, du startar de mest underbara trådar! Fan vad jag älskar kolo!

Nelson81
2010-01-19, 14:41
haha vilken tråd, slarti röles

Nelson81
2010-01-19, 14:44
På morgonen har jag så mycke torkat snor i näsan att jag har en såndär sak som man kärnar ur äpplen med. Kör bara in den o vrider lite så kommer det ut en fin och homogen stav bestående av snor och småkryp. Det känns som att födas på nytt igen när man drar in luft genom näsan efteråt.

hahahhaha hade glömt bort hur sjuk den här mannen är. någon som vet va han sysslar med nu?

martikainen
2010-01-19, 15:12
Du är en väldiga udda man Slarti! I like it :D

von huff
2010-01-19, 15:58
nam nam dom med lite blod på är knapriga och goda:)

<Mike>
2010-01-19, 16:40
Jag är chockad och hoppas att alla bara driver med varandra :D Det är ju så sjukt äckligt när folk äter snor... Och jag tror inte riktigt det går hem hos damerna heller.

Sist jag tog del av mina näsborrars godis var väl när jag var ca 6 år gammal, sen sa mamma att det var bajs (vilket jag trodde på) och då var det inte lika roligt längre.

Det ska klia på en helt annan nivå i näsan om jag ska stoppa in fingret där då jag är utanför något badrum där man kan rengöra med vatten.

Hoppas jag inte gör mig fiende med alla näsrensare nu, men seriöst, det är äckligt. Det kan väl inte finnas nån som med gott samvete petar i näsan framför okända personer, och då borde dom ju veta hur äckligt det faktiskt är att göra det?

shut teh face
2010-01-19, 17:24
Jag kan också erkänna att jag petar mig i näsan, och naveln. Och jag pillade mig också i anus en period, men då fick jag hemorojder så det slutade jag med. :D

shibi
2010-01-19, 17:25
http://www.howcast.com/videos/104506-How-To-Pick-Your-Nose-Discretely

gnagaren
2010-01-19, 17:26
Jag kan också erkänna att jag petar mig i näsan, och naveln. Och jag pillade mig också i anus en period, men då fick jag hemorojder så det slutade jag med. :D




http://popfessor.com/wp-content/uploads/2009/11/disgust.jpg

1990
2010-01-19, 18:05
Jag kan också erkänna att jag petar mig i näsan, och naveln. Och jag pillade mig också i anus en period, men då fick jag hemorojder så det slutade jag med. :D

Anus OMG :D Alla petar sig i näsan ^^ Frågan är bara hur ofta man gör det 8-) Skulle inte vilja räkna heller!

Andy.da.wohoo
2010-01-19, 18:39
Jag kan också erkänna att jag petar mig i näsan, och naveln. Och jag pillade mig också i anus en period, men då fick jag hemorojder så det slutade jag med. :D

Dude, wtf?

Jagärsvag
2010-01-19, 18:46
Jag kan också erkänna att jag petar mig i näsan, och naveln. Och jag pillade mig också i anus en period, men då fick jag hemorojder så det slutade jag med. :D

Först rumpan och sedan näsan? Mmmmmmmmmmmm.

tobbo
2010-01-19, 18:48
Vem gör slarti fangrupp på fb

shut teh face
2010-01-19, 20:18
Först rumpan och sedan näsan? Mmmmmmmmmmmm.
Nee. :)

Jag tror de flesta killar faktiskt pillar sig i rumpan då och då

snej
2010-01-19, 20:25
Maniskt tvång att peta näsan.

Kan vara så att jag delvis lider av detta.

Andy.da.wohoo
2010-01-19, 20:32
Nee. :)

Jag tror de flesta killar faktiskt pillar sig i rumpan då och då

Ligger nog viss sanning i detta, alla måste vi utforska vårt mera homosexuella inre.

snej
2010-01-19, 20:35
Ligger nog viss sanning i detta, alla måste vi utforska vårt mera homosexuella inre.

Man behöver inte vara homo för att uppleva njutning av anal penetration. Jag har fått fingret många gånger av diverse flickvänner, det är trevligt!

Verbatim
2010-01-19, 22:40
Jag är chockad och hoppas att alla bara driver med varandra :D Det är ju så sjukt äckligt när folk äter snor... Och jag tror inte riktigt det går hem hos damerna heller.

Sist jag tog del av mina näsborrars godis var väl när jag var ca 6 år gammal, sen sa mamma att det var bajs (vilket jag trodde på) och då var det inte lika roligt längre.

Det ska klia på en helt annan nivå i näsan om jag ska stoppa in fingret där då jag är utanför något badrum där man kan rengöra med vatten.

Hoppas jag inte gör mig fiende med alla näsrensare nu, men seriöst, det är äckligt. Det kan väl inte finnas nån som med gott samvete petar i näsan framför okända personer, och då borde dom ju veta hur äckligt det faktiskt är att göra det?

Varför skulle det vara äckligt, du förstår att din mamma inte var seriös när hon sa att det var bajs? Det är endast något hon sa eftersom det inte är socialt accepterat att göra offentligt.

Det är alltså inte bajs Mike.

Slartibartfast
2010-02-11, 17:01
Jag vill bara rapportera att mitt missbruk har eskalerat till den nivån att jag numera står framför badrumsspegeln med en ficklampa och drar ut kråkor med pincett. *popcorn*

Det goda i denhär situationen är iofs att jag ser hur ansträngd näsväggen ser ut, så det har tillika en avskräckande effekt.

Jag brukar även sitta i soffan med laptopen och peta ut torra kråkor, som jag samlar i en liten hög på ena soffbordshörnet, med avsikten att jag ska slänga alla i toan nästa gång jag stiger upp. Men den glöms ju oftast.

Kwon
2010-02-11, 17:05
Haha man kan säga att Slarti utvecklat detta till en hobby alt sport! :D (konstart?)

Stoltz
2010-02-11, 17:05
Jag kan också erkänna att jag petar mig i näsan, och naveln. Och jag pillade mig också i anus en period, men då fick jag hemorojder så det slutade jag med. :D

Jag vill bara rapportera att mitt missbruk har eskalerat till den nivån att jag numera står framför badrumsspegeln med en ficklampa och drar ut kråkor med pincett. *popcorn*

Det goda i denhär situationen är iofs att jag ser hur ansträngd näsväggen ser ut, så det har tillika en avskräckande effekt.

Jag brukar även sitta i soffan med laptopen och peta ut torra kråkor, som jag samlar i en liten hög på ena soffbordshörnet, med avsikten att jag ska slänga alla i toan nästa gång jag stiger upp. Men den glöms ju oftast.

http://images.chron.com/blogs/momhouston/hmm.jpg

Scratch89
2010-02-11, 17:07
Aaaahahaha! Jag har ont i magen efter att ha läst den här tråden!

Kwon
2010-02-11, 17:10
Skall Slarti ställa upp i denna täfvling?
http://www.ibeatyou.com/competition/fe4c82/best-nose-picker

Mästarnas Mästare (i Nosepicking?)
fctvBjcv0hM
s80duribYVI

<Mike>
2010-02-11, 20:05
Varför skulle det vara äckligt, du förstår att din mamma inte var seriös när hon sa att det var bajs? Det är endast något hon sa eftersom det inte är socialt accepterat att göra offentligt.

Det är alltså inte bajs Mike.

Nej men, det förstod du väl att när jag sa att jag trodde på det när jag var 6 för att min mamma sa det till mig så tror jag fortfarande på det? *rolleyes*


Och ja du... Varför skulle det vara äckligt... Det är faktiskt inte helt lätt att svara på den frågan om jag ska vara ärlig. Vissa saker är helt enkelt äckliga. Varför är det äckligt, oaccepterat, ouppfostrat etc att klia sig offentligt i skrevet även fast man kliar på jeansen? Varför är det äckligt att fisa så att andra hör? Att rapa offentligt?
The list goes on...

Att fråga varför har inte så stor betydelse. Man får anpassa sig. Fråga någon av dina tjejkompisar hur äckligt det är att peta sig i näsan. Dom kommer säga att det är äckligt, och tanken på att äta upp innehållet kommer (med största sannolikhet) få deras magar att vrida sig.

Kabuto
2010-02-11, 20:18
Och ja du... Varför skulle det vara äckligt... Det är faktiskt inte helt lätt att svara på den frågan om jag ska vara ärlig. Vissa saker är helt enkelt äckliga. Varför är det äckligt, oaccepterat, ouppfostrat etc att klia sig offentligt i skrevet även fast man kliar på jeansen? Varför är det äckligt att fisa så att andra hör? Att rapa offentligt?
The list goes on..

What?!
Om jag skulle klia mitt skrev genom att gnugga mig mot någon kan jag förstå att det är lite ouppfostrat.. Förstår inte riktigt heller det där med att höra någon fisa ska vara äckligt, känna lukten av en redig jävel kan ju ibland vara lite otrevligt men.. Rapa tycker jag samma sak, så länge man inte gör det mot någons ansikte så bör det vara ganska lungt..

spoon
2010-02-11, 20:41
Ja jävlar vad det kliar i näsan när man läser denna tråden. Måste. peta. nu!

<Mike>
2010-02-11, 21:06
What?!
Om jag skulle klia mitt skrev genom att gnugga mig mot någon kan jag förstå att det är lite ouppfostrat.. Förstår inte riktigt heller det där med att höra någon fisa ska vara äckligt, känna lukten av en redig jävel kan ju ibland vara lite otrevligt men.. Rapa tycker jag samma sak, så länge man inte gör det mot någons ansikte så bör det vara ganska lungt..

Det är väl olika från person till person helt enkelt. Jag fiser och rapar inte av samma anledning som jag duschar varje dag och ser till att jag luktar gott. Jag vill vara så renlig som möjligt.

Nu säger jag inte att du, eller någon annan, är mindre renlig än mig och bryr sig mindre om sin hygien; bara att jag placerar det i samma kategori. Anledningen till varför jag gör detta är med största sannolikhet att jag ser till vad tjejer (som jag dras till) gillar och anpassar mig därefter. Vi styrs ju till störst del av vår sexualitet, om man ska tro på Freud :)

Sedan finns det ju också tjejer som tycker det är helt acceptabelt att rapa och peta sig i näsan, sådana som inte är pryda alls, men dom dras jag sällan till. För mig är det en stor turnoff när en tjej rapar medvetet och inte bryr sig om det.


Kan även tillägga att jag för inte allt för länge sedan träffade en viss tjej som tyckte att det var en rolig idé att spotta i en annan tjejs kaffekopp för att se om hon märkte något. Jag antog att hon skämtade men icke, hon spottade i den andra tjejens kopp! Jag blev chockad och gick och bytte kaffekopp och fick då höra att "vad tråkig du är! Kom igen det är ju bara ett skämt!"
För mig var det att gå för långt... Något sådant gör man helt enkelt inte!


Det är möjligt att många tycker att jag är "tråkig", "pryd" och "löjlig" för att jag tycker så här men så skulle jag absolut inte beskriva mig själv. Man är den man är och jag tänker knappast ändra på mig i det här området.

Inget specifikt mot dig Kabuto, var den du är :D Det här handlar om mig själv.

Slartibartfast
2010-02-21, 10:27
*uppdate*

Måste bumpa och rekommendera en produkt. Nozoil! 100% sesamolja som sprutas upp i näsan ett par tre gånger per dag. Mjukar upp slemhinnor och gör all kråkjakt ganska ointressant då kråkorna mest är geggiga. Om man hittar en fin krisp jävel så glider den ut utan större problem, oftast utan blodsutgjutelse. :thumbup:

Dock har oljan en tendens att rinna ut, vilket inte alls känns, så det gäller att kolla läget i spegel emellanåt. Man har en tendens att se ut som ett snorigt dagisbarn ibland.

Bahir
2010-02-21, 10:31
*uppdate*

Måste bumpa och rekommendera en produkt. Nozoil! 100% sesamolja som sprutas upp i näsan ett par tre gånger per dag. Mjukar upp slemhinnor och gör all kråkjakt ganska ointressant då kråkorna mest är geggiga. Om man hittar en fin krisp jävel så glider den ut utan större problem, oftast utan blodsutgjutelse. :thumbup:

Dock har oljan en tendens att rinna ut, vilket inte alls känns, så det gäller att kolla läget i spegel emellanåt. Man har en tendens att se ut som ett snorigt dagisbarn ibland.

Det du måste göra efter att ha sprayat nozoil är att klämma ihop näsan lite så att oljan sprids ut sidledes och till andra sidan näsväggen.

shadowfire
2010-02-21, 10:43
fan är det bara jag som fick akut behov av att peta näsan när jag läste denna tråd?
Märkte liksom hur pekfingret fördes upp med automatik och började gräva runt. Sjukt effektivt att rotera fingret inuti och verkligen skrapa på sig en samling.

Trashcan
2010-02-21, 10:55
Haha, fan vilken skön tråd. Är själv hängiven näspetare, jag menar en hård jävel går väl inte att snyta ut heller.
Min sambo petade näsan här om veckan och visste inte riktigt vart hon skulle göra av kråkan, så hon gav den till hunden. Hon var jättetacksam!

shadowfire
2010-02-21, 11:07
Det är rätt sjukt egentligen när man känner belöningskänslor när man fått ut en rejäl kagge liksom, man blir som stolt över att man producerat.

Slartibartfast
2010-02-21, 11:13
:D mata hunden med snorgubbar.

Det du måste göra efter att ha sprayat nozoil är att klämma ihop näsan lite så att oljan sprids ut sidledes och till andra sidan näsväggen.

Jo, det är ett måste. :thumbup:

xlucasx
2010-02-21, 11:13
Haha, fan vilken skön tråd. Är själv hängiven näspetare, jag menar en hård jävel går väl inte att snyta ut heller.
Min sambo petade näsan här om veckan och visste inte riktigt vart hon skulle göra av kråkan, så hon gav den till hunden. Hon var jättetacksam!

Jag spydde just lite i min mun. *spy*

Bahir
2010-02-21, 11:18
Jag spydde just lite i min mun. *spy*

Det där uttrycket är så jävla gay.

xlucasx
2010-02-21, 11:28
Det där uttrycket är så jävla gay.

Aldrig använt det uttrycket innan, första gången det kändes passande nu däremot. Trodde verkligen att gröten skulle åka upp i munnen och tillbaks.

Sedan så är det bäst att anpassa sig för vad språkpolisen anser man får säga och inte, hemska tanke om man en dag skulle vakna upp som en sådan där hemsk homosexuell på grund av dåliga ordval. ;)

miss_incorrigible
2010-02-21, 11:31
Jag gör det nu, det är lite skönt.

ante
2010-02-21, 12:11
Haha, fan vilken skön tråd. Är själv hängiven näspetare, jag menar en hård jävel går väl inte att snyta ut heller.
Min sambo petade näsan här om veckan och visste inte riktigt vart hon skulle göra av kråkan, så hon gav den till hunden. Hon var jättetacksam!

Hahahahahah!

ryss
2010-02-21, 13:33
Peta i näsan är ju fett skönt..bara dra ut en hård rackare som sitter som klistrad längs väggen inne i näsan ;o

Verbatim
2010-02-21, 14:21
Det är rätt sjukt egentligen när man känner belöningskänslor när man fått ut en rejäl kagge liksom, man blir som stolt över att man producerat.

Ja, man är rätt stolt, lite en känsla av att detta har jag skapat, detta kommer ifrån mig, en del av mig.

Ungefär som att föda barn kan jag tänka mig.

Snobbe
2010-02-21, 14:42
Petar alltid näsan! så jävla skön känsla man får när man hittar en stor jävel gräver lite försöker få ut den de e lite svårt så man verkligen satsar o gräver mer än nånsin så till slut får man ut den jäveln.

Sen kommer jag även ihåg när jag var liten min mormor sa alltid när vi gick förbi någon me sjukt stor näsa "oj han har petat mycket näsa".

Jagärsvag
2010-02-21, 15:53
Jag har sett killar på gymmet som äter sina snorisar.
Vi talar om herrar som kanske är 20-30 år gamla, är detta vanligt?

En semiblodig varelse som liknar en ärta må se god ut men jag förstår inte varför man behöver göra det bland folk.

Wille005
2010-02-21, 17:33
Jag gör det nu, det är lite skönt.
+1 sitter och fingrar på en illbatting

Slartibartfast
2010-03-09, 12:33
*uppdate*

Måste pümpa och säga att Nozoil har verkligen förändrat mitt pet-beteende.

Det är inte längre ett beroende, utan mera en hobby. :thumbup:

När jag märker att petandet börjar bli för lockande, och kråkorna för mustiga, så är det bara att spruta näsan full med olja, och petandet blir helt ointressant.

mangs
2010-03-09, 13:24
Jag har sett killar på gymmet som äter sina snorisar.
Vi talar om herrar som kanske är 20-30 år gamla, är detta vanligt?

En semiblodig varelse som liknar en ärta må se god ut men jag förstår inte varför man behöver göra det bland folk.


Jag hörde en debatt ang. detta på radion och experten i ämnet sade att det faktiskt var så att det kunde vara positivt för immunförsvaret att få sig lite snor. Risken var istället själva näspetandet, Dvs se till att fingrarna är rena innan de införes i lämplig slemhinneöppning.

Sedan att det motbjudande, det är ena annan femma men nu pratar vi om folk som äter tonfisk direkt utr burken och och sveper EAA utan att blinka ;)

Nelson81
2010-03-09, 13:29
*uppdate*

Måste pümpa och säga att Nozoil har verkligen förändrat mitt pet-beteende.

Det är inte längre ett beroende, utan mera en hobby. :thumbup:

När jag märker att petandet börjar bli för lockande, och kråkorna för mustiga, så är det bara att spruta näsan full med olja, och petandet blir helt ointressant.

haha vafan

Kravmaga
2010-03-09, 13:34
En av mina bättre trådar. Förtjänar en bump.

Jag har upptäckt att genom att genast när man slår upp ögonen på morgonen, sticka in ett finger i näsan och undersöka vad som har accumulerats under natten så har jag lättare att bryta sömnens bojor. Genom att peta näsan gör jag något som kräver väldigt lite ansträngning, men som är är av större intresse än att somna om. På detta sätt är det lättare att släpa sig ur sängen.

Hahaha! Grym tråd!

Undrar förresten varför ingen tagit upp känslan av lättnad då man jobbat med en buse under en lång tid utan framgång och man till sist tar till knepet att trycka igen den andra näsborren (dvs den man för närvarande inte jobbar på), för att sedan blåsa ut riktigt hårt. Ibland kan man nästan höra ljudet av busen som släpper taget långt bak och ger sig ut i friheten!

Nitrometan
2010-03-09, 13:57
Ja, man är rätt stolt, lite en känsla av att detta har jag skapat, detta kommer ifrån mig, en del av mig.

Ungefär som att föda barn kan jag tänka mig.

Det måste vara nåt liknande. ;)

prOtotype
2010-03-09, 13:58
Hahaha! Grym tråd!

Undrar förresten varför ingen tagit upp känslan av lättnad då man jobbat med en buse under en lång tid utan framgång och man till sist tar till knepet att trycka igen den andra näsborren (dvs den man för närvarande inte jobbar på), för att sedan blåsa ut riktigt hårt. Ibland kan man nästan höra ljudet av busen som släpper taget långt bak och ger sig ut i friheten!

Den är ju bäst när det inte är en buse, utan man är helt igengeggad - helst om man är ute och går i naturen och är snorig som fan och ingenting hjälper, man har inget att ta till. När man då får till det så man skjuter iväg hela klumpen som en projektil och direkt efter är helt ren i snoken är ju så underbart!

Det är värre när det blir att hänga överallt och man inte vet hur fan man ska lösa det

Lafayette
2023-03-18, 21:45
Nej, sånt äckelpäckel sysslar jag inte med.

svag74
2023-03-18, 22:05
Ibland har man ju kråkor som sitter som cement längs med näsväggen.
Jag undrar vad som händer om man inte gräver ut dem - det lär ju byggas på lager efter lager och till slut är näsan helt förstörd?

Fast jag har fått höra av läkare att jag har väldigt torr näsa - alla har tydligen inte så, så snorkråkeproblematiken är antagligen väldigt individuell.
Jag kan proppa näsan full med näsolja innan jag lägger mig, och ändå vara rejält torr i näsan när jag vaknar *screwy*

Ett Orm
2023-03-19, 00:30
Nör jag jobbade som slipare hade man en mindre kolbrikett i näsan varje dag. Omöjligt att inte behöva gräva ur snoken.