handdator

Visa fullständig version : Hjälp med magrutor! sex pack :)


krilleh
2005-03-06, 14:52
Hej allesammans! De e så att jag har gått på gym nu 4 månader kanske med lite uppehåll för julen osv osv! Och mitt mål är att bl.a. få magrutor till sommarn! Jag är ingen smal kille direkt men inte sådär tjock heller! Mitt problem är att ja vet inte om ja måste förlora lite fett på mageen för att sex packet ska synas! Är nu uppe i 40 kg på magmaskinen! visserligen e de ganska tungt men iaf när ja står framför spegeln och spänner mig ser ja lite på sidorna av dom 2 första rutorna! inte så mkt men lite iaf! Och när jag sitter ner så hänger magen ut och när ja står upp så syns den inte så mkt :P hehe lite svårt o förklara men men! va tror ni? Måste jag loosa vikt innan magrutorna kmr synas? eller tar de bara längre tid? Fettet kasnke försvinnner när ja gymmar? elle måste ja typ börja jobba osv?

Många frågar, men hoppas på svar! Tack hej

King Grub
2005-03-06, 14:55
Det är nästan enbart en fråga om kost och konditionsträning. Du måste förbränna fettet på magen om du vill att musklerna under skall synas, och det har inte mycket med specifik magträning att göra. Givetvis är den också av värde för stora, starka magmuskler, men den får inte fram dem i ljuset. Äter du mer energi än du gör av med minskar fettet på magen aldrig, oavsett hur mycket du styrketränar muskulaturen.

krilleh
2005-03-06, 14:58
okej! Men frågan e ju hur smal man ska va på magen för att dom ska synas! Man kanske inte ska ha nån mage alls typ? Då måste ja börja promenera :P

Jorgen
2005-03-06, 15:08
Fettet sätter sig på olika ställen på alla människor men en man bör ligga under ca 8-10%.
Som Grub skriver så är det nästan enbart en fråga om kost och konditionsträning.

//Jörgen

krilleh
2005-03-06, 15:11
vart/hur kollar man vart man ligger? vill veta om ja måste loosa fett eller bara fortsätta träna magen så kanske dom kmr senare

Fors
2005-03-06, 15:31
vart/hur kollar man vart man ligger? vill veta om ja måste loosa fett eller bara fortsätta träna magen så kanske dom kmr senare

Du behöver någon sorts fettmätare, t.ex. en kaliper, för att avgöra din fettprocent. Dock behöver du inte bekymra dig om det. För att rutorna skall synas måste du bli av med en del av det fett som finns över magmuskulaturen nu. En generell viktnedgång är enda lösningen.

krilleh
2005-03-06, 15:54
okej! Jo ja misstänker de! vet du hur ja ska göra ? Ja ska väl äta normala måltider för de? och röra mig mer? jsut nu försöker ja gå till min skola tisda-freda! De e väl bra promenad? tar en timme dit och sen går ja tillbax! Måndagar e ja lediga på så då gymmar ja bara! Ja går till gymmet också som tar 30 min dit o sen tillbax 30 min då! Men jag kanske ätter för mkt skit här hemma? kasnke därför.. ge lite tips snälla

GrayHaven
2005-03-06, 16:14
Läs el grubbos deffguide som är sticky i deff & diet & fettminsknings delen..det är en bibel för oss tjockisar :) och där står allt du behöver veta för att komma igång sen kan du surfa runt på forumet i andra trådar finns mycket matnyttigt här!

aliquis
2005-03-06, 19:42
Krävs väl att man har några magmuskler att ta fram också, naturligtvis har ju alla några men lär ju vara lättare att få fram dem om man har hunnit träna dem ett tag.

AnimalGen
2005-03-06, 20:07
Krävs väl att man har några magmuskler att ta fram också, naturligtvis har ju alla några men lär ju vara lättare att få fram dem om man har hunnit träna dem ett tag.
Killen verkar ha massa så det räcker, han behöver bara bli av med fettet.

krilleh
2005-03-06, 20:39
Killen verkar ha massa så det räcker, han behöver bara bli av med fettet.

mjo de e möjligt! Ska försöka få bort fettet då :P

Men bränner ja fett om ja tränar magen med sittups? eller ere bara promenader som gäller? (gillar inte motionera så går hellre) Just nu går ja till skolan o till gymmet vilket är en bit! räcker de troru? Har räknat ut att ja gör av med 1300 kcal ca... ere bra? Tänk att jag är 1.70 lång och väger bara 60 kg, men har endå en mage så tro inte jag är spinkis som alla andra tror :P! Och ja äter normalt med mat! Är de lagom då å göra av me 1300 ckaL? tacksam för svar

King Grub
2005-03-06, 20:48
Men bränner ja fett om ja tränar magen med sittups?

Nej. Det är konditionsträning och koll på matintaget som gäller.

krilleh
2005-03-06, 21:08
okej! Troru de fungerar om ja äter havregröt till frukost, ex falukorv och pasta till lunch och Nån mer advancerad maträtt till middag? Ere för onyttigt eller för lite? Ja vet att de finns trådar om detta men ja orkar seriöst inte leta igenom :( Som ja skrev innan så förlorar ja ca 1300 kalorier per dag isnitt!

n1klas
2005-03-06, 21:09
ät frukost, mellanmål, lunch, middag, mellanmål, kvällsmat

Jorgen
2005-03-06, 21:14
Ja vet att de finns trådar om detta men ja orkar seriöst inte leta igenom :(
Ansträng dig lite pojk.
Skall vi köra kardion till dig och tugga din mat också?
Kom igen nu va.

//Jörgen

krilleh
2005-03-06, 21:16
ja du får tugga den! ja kan svälja om ja va tungen :(

King Grub
2005-03-06, 21:25
Ja vet att de finns trådar om detta men ja orkar seriöst inte leta igenom !

Orkar inte? Sämsta ursäkten som finns. Då är det dömt att misslyckas. Allt som är värt att uppnå kräver lite uppoffring, både i tid och energi.

Jorgen
2005-03-06, 21:27
ja du får tugga den! ja kan svälja om ja va tungen :(
Med den inställningen så lär du inte få några resultat i gymmet överhuvudtaget.

//Jörgen

krilleh
2005-03-06, 21:45
Orkar inte? Sämsta ursäkten som finns. Då är det dömt att misslyckas. Allt som är värt att uppnå kräver lite uppoffring, både i tid och energi.

Ja men jag är dålig på att leta saker på nätet! sen så stor det inte riktigt om exakt _mitt_ problem! Står bara att man ska äta kolhydrater protein osv osv.. Vill gärna ha svar på mitt inlägg och ja ja har kollat runt lite innan ja postade!

King Grub
2005-03-06, 21:47
Ja men jag är dålig på att leta saker på nätet!

Du behöver inte ge dig ut på det stora farliga nätet bortom Kolozzeum. Det finns ett utmärkt Defforum här med åtskilliga trådar som handlar precis om samma sak, prydligt uppradade.

Här har du några tips till att börja med:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Jorgen
2005-03-06, 21:47
Man skall ju äta kolhydrater och protein.
Du är inte den första som frågar hur man får fram magen till sommaren.
SÖK ! ! !

//Jörgen

AnimalGen
2005-03-07, 12:16
Man skall ju äta kolhydrater och protein.
Du är inte den första som frågar hur man får fram magen till sommaren.
SÖK ! ! !

//Jörgen
Och knappast den sista. :cool:

pedro
2005-03-08, 20:52
Att vilja ha tvättbräda är nog den absolut vanligaste anledningen till träning ^^

Jorgen
2005-03-08, 21:01
Vad tränar du på för fjollgym?

//Jörgen

Jay-Z
2005-03-08, 21:19
Vad tränar du på för fjollgym?

//Jörgen

Jag hade frågat; hur gammal är du?

GymTT
2005-03-08, 21:36
Nej. Det är konditionsträning och koll på matintaget som gäller.

Kan hopprep i cirka 10-15 minuter vara en bra lösning i detta fall?

MVH TT

King Grub
2005-03-08, 21:41
Kan hopprep i cirka 10-15 minuter vara en bra lösning i detta fall?

MVH TT

Lösning på vad? Om det innebär att du hamnar på energiunderskott, ja, då förlorar du fett. Annars inte. Du kan springa en halvmara varje dag och ändå äta dig fet, om du stoppar i dig mer energi än du gör av med.

JAM
2005-03-08, 22:08
Att vilja ha tvättbräda är nog den absolut vanligaste anledningen till träning ^^
Tja, det vet jag inte, men det kanske är det för dig?

krilleh
2005-03-09, 01:24
på http://www.bmidirekt.se/index.php?id=25 har jag testat om ja e överviktig och jag fick 20.8! Över 25 e man överviktig säger dom ! Jag vet att detta inte stämmer om man gymmar och har mkt muskler men ja har inte så mkt muskler så detta stämmer nog på mig! Men e lite konsitgt att ja måste börja deffa för att få fram magrutorna när ja e bara på 20.8 =/ Ska försöka fixa en bild på min mage så får ni se själva sen =)

FredsAmiralen
2005-03-09, 08:36
på http://www.bmidirekt.se/index.php?id=25 har jag testat om ja e överviktig och jag fick 20.8! Över 25 e man överviktig säger dom ! Jag vet att detta inte stämmer om man gymmar och har mkt muskler men ja har inte så mkt muskler så detta stämmer nog på mig! Men e lite konsitgt att ja måste börja deffa för att få fram magrutorna när ja e bara på 20.8 =/ Ska försöka fixa en bild på min mage så får ni se själva sen =)

Det enda jag behövde göra va att trycka på "Search"-knappen och skriva "BMI". Första tråden som jag hittade var:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=39133&highlight=BMI

MacLeod
2005-03-09, 09:26
Det roliga är att Krilleh har frågat samma sak för ett tag sen på andra forum, o fått svar av samma Grub..

skaparn
2005-03-09, 20:41
Det roliga är att Krilleh har frågat samma sak för ett tag sen på andra forum, o fått svar av samma Grub..

Kanske svaret även där inte innehöll en enkel och arbetsfri lösning...

Krilleh> Kamma dig! Det låter så bortskämt att be folk söka i trådar åt en för man "seriöst inte orkar".

JAM
2005-03-09, 20:58
på http://www.bmidirekt.se/index.php?id=25 har jag testat om ja e överviktig och jag fick 20.8! Över 25 e man överviktig säger dom ! Jag vet att detta inte stämmer om man gymmar och har mkt muskler men ja har inte så mkt muskler så detta stämmer nog på mig! Men e lite konsitgt att ja måste börja deffa för att få fram magrutorna när ja e bara på 20.8 =/ Ska försöka fixa en bild på min mage så får ni se själva sen =)
Du har 20,8 i BMI. Jag gissar på att du är mellan 175 och 185 cm lång. Det innebär att du väger mellan 64 och 71 kg. Du säger att du ska deffa. Vad ska du deffa fram? Du säger ju själv att du inte har så mycket muskler.

Nä, om du väger nedåt 60 kg tycker jag i stället att du ska ägna sommaren åt att träna och lägga om dina kostvanor så att du vänjer dig vid att äta mer. Då kanske du kan komma i bättre form till beach 06.

Nu spekulerar jag fritt och gissar en del och kanske låter jag också lite negativ och gnällig, men det är bara väl menat. :)

krilleh
2005-03-09, 21:13
Du har 20,8 i BMI. Jag gissar på att du är mellan 175 och 185 cm lång. Det innebär att du väger mellan 64 och 71 kg. Du säger att du ska deffa. Vad ska du deffa fram? Du säger ju själv att du inte har så mycket muskler.

Nä, om du väger nedåt 60 kg tycker jag i stället att du ska ägna sommaren åt att träna och lägga om dina kostvanor så att du vänjer dig vid att äta mer. Då kanske du kan komma i bättre form till beach 06.

Nu spekulerar jag fritt och gissar en del och kanske låter jag också lite negativ och gnällig, men det är bara väl menat. :)


Yes ja förstår! Jag är 170 cm lång och väger 60 kg! Jag har gymmat ca 3-4 månader och tänkte få bort min lilla mage , för kanske däröfr inte sex packet kmr fram ! tar snart liksom 45 kg på magmaskinen på gymmet så ja lär ju ha magmuskler som syns mer men kanske min mage som förstör de =/ Är dock osäker men men... thats life

krilleh
2005-03-09, 21:14
Kanske svaret även där inte innehöll en enkel och arbetsfri lösning...

Krilleh> Kamma dig! Det låter så bortskämt att be folk söka i trådar åt en för man "seriöst inte orkar".

Jag har inte bett nån söka åt mig:D Ville ha kommentarer utefrån dom själva! och om man inte vet nåt så behöver dom inte kommentera! Jag sökte lite innan men hittade inget som hjälpte mig!

Fatalist
2005-03-09, 21:46
Väger du 60kg på 170 är du garanterat inte tjock, utan behövber helt enkelt bara träna din mage mer. Tro mig - den kommer vara det sista du bryr dig om så fort du börjar träna och växa bra

krilleh
2005-03-09, 21:59
Väger du 60kg på 170 är du garanterat inte tjock, utan behövber helt enkelt bara träna din mage mer. Tro mig - den kommer vara det sista du bryr dig om så fort du börjar träna och växa bra

I see! ajja forstätter träna magen då så får ja väl se när rutorna dyker upp på allvar :D Kmr de fixa sig innan sommarn? Jag tränar magen varje gång ja e på gymmet vilket e ca 4 dagar / veckan!

Jorgen
2005-03-09, 22:02
I see! ajja forstätter träna magen då så får ja väl se när rutorna dyker upp på allvar :D Kmr de fixa sig innan sommarn? Jag tränar magen varje gång ja e på gymmet vilket e ca 4 dagar / veckan!
Tränar du benen fyra dagar i veckan också? Varför i hela friden kör du mage fyra dagar i veckan???
Man bygger inte muskler på en vecka. Träna hårt och ät mycket så blir det muskler. :thumbup:

//Jörgen

zimz
2005-03-11, 00:12
enligt min mening bör du nog skita i allt vad deff heter just nu. om du är enochsjutionågonting och väger sextio kilo så är det inte ett sexpack du behöver, det är nog snarare en större kropp. ät och träna hårt, deffa sedan för att visa vad du uppnått på gymet. tänk på att om du börjar deffa nu så kommer du troligtvis till att se undernärd ut, och jag tror inte att tjejerna (för jag antar att det är för dem du vill visa din mage) tänder på någon som ser ut som de nyss kommit ifrån ett koncentrationläger. de ser nog hellre en vältränad krille på beachen 06 (med magrutor ;P ) än en svältfödd krille på beachen 05. lycka till med byggandet.

och ett sexpack är inte allt!

mvh

krilleh
2005-03-11, 00:37
Tränar du benen fyra dagar i veckan också? Varför i hela friden kör du mage fyra dagar i veckan???
Man bygger inte muskler på en vecka. Träna hårt och ät mycket så blir det muskler. :thumbup:

//Jörgen

Nej jag kör mage i slutet av varje pass! ere nå fel me de? Du säger själv träna hårt :)

krilleh
2005-03-11, 00:40
enligt min mening bör du nog skita i allt vad deff heter just nu. om du är enochsjutionågonting och väger sextio kilo så är det inte ett sexpack du behöver, det är nog snarare en större kropp. ät och träna hårt, deffa sedan för att visa vad du uppnått på gymet. tänk på att om du börjar deffa nu så kommer du troligtvis till att se undernärd ut, och jag tror inte att tjejerna (för jag antar att det är för dem du vill visa din mage) tänder på någon som ser ut som de nyss kommit ifrån ett koncentrationläger. de ser nog hellre en vältränad krille på beachen 06 (med magrutor ;P ) än en svältfödd krille på beachen 05. lycka till med byggandet.

och ett sexpack är inte allt!

mvh

Vad menar du? Jag är ingen spinkis alltså! Och jag försöker äta mycket! Men rätt mat alltså! Man kan väl träna magen hårt för de?

King Grub
2005-03-11, 06:41
Nej jag kör mage i slutet av varje pass! ere nå fel me de? Du säger själv träna hårt :)

Varför träna magen varje pass? Skulle du träna bröst i slutet av varje pass om du ville ha resultat där? Det är skillnad på att träna hårt och att träna mycket.

Vastrix
2005-03-11, 08:10
Vad menar du? Jag är ingen spinkis alltså! Och jag försöker äta mycket! Men rätt mat alltså! Man kan väl träna magen hårt för de?

Inte för att låta nedvärderande men får jag, för intresseklubbens räkning, fråga hur gammal du är?
Håller fö. med de andra, skippa deffandet och bygg.

/V.

Karl_alfred
2005-03-11, 09:49
Varför träna magen varje pass? Skulle du träna bröst i slutet av varje pass om du ville ha resultat där? Det är skillnad på att träna hårt och att träna mycket.
Har heller aldrig fattat varför folk gör så.

JAM
2005-03-11, 11:56
Jag är 170 cm lång och väger 60 kg! Jag har gymmat ca 3-4 månaderJag är ingen spinkis alltså!
:D Läs de två citaten igen för dig själv... ;)

Och jag försöker äta mycket! Men rätt mat alltså! Man kan väl träna magen hårt för de?Hur äter du en vanlig dag då?

Vad gäller träning så är mer inte alltid bättre. Så gå ner på en, max två gånger i veckan. Kör tungt!

pedro
2005-03-11, 13:46
Tja, det vet jag inte, men det kanske är det för dig?

Nej inte direkt, men för folk som vaknar upp månaderna innan sommaren och bestämmer sig för att - nu ska jag bli fett tränad till sommaren! Följt av något meningslöst slit och släp i två månader innan det överges.

Ser det överallt. De är inte pålästa och vanligtvis utan någon längre träningserfarenhet och ska resultat fort fort fort.

Och jag kommer hävda till min död att en snygg mage är anledning nummer ett för majoriteten av världens befolkning att gå till ett gym / följa en diet.

Detta är inte riktat mot kolozzeums eminenta invånare.

Jorgen
2005-03-11, 15:56
Nej jag kör mage i slutet av varje pass! ere nå fel me de? Du säger själv träna hårt :)
Klart som fan att man skall träna hårt.
Men man skall även träna smart, och det är direkt dumt att köra mage varje pass.
Skulle du få för dig att avsluta varje pass med att köra ett gäng set knäböj? Förmodligen inte va?

Magen tränas hårt och brutalt, precis som alla andra muskelgrupper

Fö: Är du 170 lång och väger 60 kg så är deffa det sista du behöver.

//Jörgen

krilleh
2005-03-12, 00:36
Klart som fan att man skall träna hårt.
Men man skall även träna smart, och det är direkt dumt att köra mage varje pass.
Skulle du få för dig att avsluta varje pass med att köra ett gäng set knäböj? Förmodligen inte va?

Magen tränas hårt och brutalt, precis som alla andra muskelgrupper

Fö: Är du 170 lång och väger 60 kg så är deffa det sista du behöver.

//Jörgen

jaja :) ja kör min egen deff ;) Äter bra och försöker äta nyttiga måltider och äter inge "skit" mellan måltiderna! sen promenerar jag varje dag en timme osv! Föresten så ökar ja snabbt på magmaskinen när ja kör mage i slutet av varje pass! va kan de bero på de? menas de att de är dåligt eller? ursäkta attityden men de e fredag kväll och kom precis hem! du förstår säkert!

Puss

krilleh
2005-03-12, 00:46
Varför träna magen varje pass? Skulle du träna bröst i slutet av varje pass om du ville ha resultat där? Det är skillnad på att träna hårt och att träna mycket.

okej! även fast ja går upp snabbt i magmaskinen ska ja ändra mitt schema då tycker du? Hur många dagar i veckan tycker du ja kör mage då! Detta verkar funka bra för mig iaf men ligger nog i det du säger

King Grub
2005-03-12, 06:55
okej! även fast ja går upp snabbt i magmaskinen ska ja ändra mitt schema då tycker du? Hur många dagar i veckan tycker du ja kör mage då! Detta verkar funka bra för mig iaf men ligger nog i det du säger

Som andra muskelgrupper. Magen är dock något mer träningstålig än andra muskler och kan otvivelaktigt belastas två gånger per vecka. Att du kan lägga på mer vikt i magmaskinen betyder inte att du får bättre eller mer synliga magrutor.

Jorgen
2005-03-12, 13:17
jaja :) ja kör min egen deff ;) Äter bra och försöker äta nyttiga måltider och äter inge "skit" mellan måltiderna! sen promenerar jag varje dag en timme osv! Föresten så ökar ja snabbt på magmaskinen när ja kör mage i slutet av varje pass! va kan de bero på de? menas de att de är dåligt eller? ursäkta attityden men de e fredag kväll och kom precis hem! du förstår säkert!
Puss
Du får deffa hur mycket du vill för mig, jag tycker att det är korkat att försöka deffa fram något som inte finns bara.

Att du ökar bra som nybörjare? Ja, det är ju verkligen en gåta. *rolleyes*

Men kör hårt, hoppas att du får fram det efterlängtade sexpacket så brudarna faller för dig. :thumbup:

//Jörgen

krilleh
2005-03-12, 13:45
Som andra muskelgrupper. Magen är dock något mer träningstålig än andra muskler och kan otvivelaktigt belastas två gånger per vecka. Att du kan lägga på mer vikt i magmaskinen betyder inte att du får bättre eller mer synliga magrutor.

OK ja förstår! Då tackar ja dig för svaren! Ska gå ner till 2 ggr i veckan o köra mage då i slutet av passen men då ska ja öka så ska lägga in lite fler magövningar och inte bara magmaskinen..

krilleh
2005-03-12, 13:46
Du får deffa hur mycket du vill för mig, jag tycker att det är korkat att försöka deffa fram något som inte finns bara.

Att du ökar bra som nybörjare? Ja, det är ju verkligen en gåta. *rolleyes*

Men kör hårt, hoppas att du får fram det efterlängtade sexpacket så brudarna faller för dig. :thumbup:

//Jörgen

Min mage kan ja deffa bort ;) men men! får se hur de blir tills sommarn :D

JAM
2005-03-12, 15:22
Min mage kan ja deffa bort ;) men men! får se hur de blir tills sommarn :D
Kan du inte posta en bild på din enorma kagge så att vi får se?

krilleh
2005-03-12, 15:24
Kan du inte posta en bild på din enorma kagge så att vi får se?

Okej kan försöka fixa nåt ;)

JoelR
2005-03-12, 15:36
Väger du bara 60 kg på 1.70 cm så är det sista du ska göra att deffa, det finns inga muskler därunder för du skulle redan se dom om dom fanns!

Dessutom är magmuskler osexigt, mkt brutalare att gå runt med en rejäl kagge på stranden :D

Mccartney
2005-03-12, 16:25
För mig passar det utmärkt att träna mage efter varje träningspass. Bruka köra 3 - 4 mag övningar efter varje pass...och jag är rätt nöjd med mina magmuskler.

King Grub
2005-03-12, 16:31
För mig passar det utmärkt att träna mage efter varje träningspass. Bruka köra 3 - 4 mag övningar efter varje pass...och jag är rätt nöjd med mina magmuskler.

Syns dina magmuskler på grund av att du tränar 3-4 övningar efter varje pass... eller på grund av att du har lite underhudsfett?

Mccartney
2005-03-12, 16:34
Jag får nog säga att det är båda sakerna som gör att musklerna syns...men jag känner att jag blivit starka....men det skall sägas att när jag kör mage...är jag inte den som kör med en 20kilos hantel på bröstet...utan försöker köra mängd istället för tungt......

King Grub
2005-03-12, 16:36
Så punktförbränning fungerar? Eller lyckas du överbelasta magmuskulaturen med mängdträning/högreps?

Mccartney
2005-03-12, 16:43
Vad jag vet så kan man inte bränna fett på en viss punkt.....

Jag har alltid haft lite underhållsfett...men det är först när jag börjat köra fler övningar och lagt övningar med lite belastning som jag kan säga att jag blivit starkare i magen.

Eftersom jag kör mycket knäböj och hopp och löpning som kräver att man kan hålle uppe överkroppen...samt problem med korsryggen så kör jag inte med någon större belastning utan försöker variera övningarna så mycket som möjligt.

krilleh
2005-03-12, 18:19
Men de konstiga e att jag har kört nu mage i 4 månader och har ökat en del på maskinerna fast även har inte magrutorna dykt upp! Hur lång tid kan de ta? Om de nu e så att jag inte behöver deffa!

hyppe
2005-03-12, 18:27
Men de konstiga e att jag har kört nu mage i 4 månader och har ökat en del på maskinerna fast även har inte magrutorna dykt upp! Hur lång tid kan de ta? Om de nu e så att jag inte behöver deffa!

Dom menade att du inte behövde deffa för att du inte är fet.
För att dina magmuskler ska synas måste du dock bli av med underhudsfett.

Får man fråga hur gammal du är?

King Grub
2005-03-12, 18:28
Men de konstiga e att jag har kört nu mage i 4 månader och har ökat en del på maskinerna fast även har inte magrutorna dykt upp! Hur lång tid kan de ta? Om de nu e så att jag inte behöver deffa!

Dom dyker inte upp, oavsett hur mycket du tränar mage, om du har fett som täcker dom.

Risken du tar om du deffar nu, när du uppenbarligen inte har någon muskelmassa att tala om, är att du blir rent anskrämligt mager i stället. Bygg på dig lite massa och deffa fram magrutorna sedan, så du ser vältränad ut i stället för mager.

krilleh
2005-03-12, 19:16
Dom dyker inte upp, oavsett hur mycket du tränar mage, om du har fett som täcker dom.

Risken du tar om du deffar nu, när du uppenbarligen inte har någon muskelmassa att tala om, är att du blir rent anskrämligt mager i stället. Bygg på dig lite massa och deffa fram magrutorna sedan, så du ser vältränad ut i stället för mager.


Okej förstår! Har tagit två bilder på magen nu för att ni ska få se om ni e intresserade! Ena är när ja spänner och andra när den e slapp! Men hum! måste ja ha en ftp för att lägga upp dom här?

King Grub
2005-03-12, 19:17
Har du bilderna på hårddisken och dom inte är för stora kan du posta dom direkt därifrån med "Manage attachments"-knappen.

Annars kan du skapa ett konto (gratis) på http://upl.silentwhisper.net , lägga upp bilderna där och länka till dom.

krilleh
2005-03-12, 19:29
ok nu har ja upploadat dom på "manage attachments" knappeN! hoppas detta funkar :P Syns kanske inte så stor skillnad mellan när den e spänd och ospänd men när ja ser mig i spegeln ser ja iaf skillnad! ajja resten får ni avgöra om de handlar om deff osv!

Shiff
2005-03-12, 19:39
Nu när jag sätt bilderna så så är det bara massa som fattas
det lilla underhusfettet som du har där hindrar ingenting.

Kör mage tungt (6-15 reps per set) och tränar magen max 2 gånger i veckan så kommer resultaten med lite tålamod

Glöm inte att träna resten av kroppen bara.

krilleh
2005-03-12, 19:43
Nu när jag sätt bilderna så så är det bara massa som fattas
det lilla underhusfettet som du har där hindrar ingenting.

Kör mage tungt (6-15 reps per set) och tränar magen max 2 gånger i veckan så kommer resultaten med lite tålamod

Glöm inte att träna resten av kroppen bara.

okej låter bra :D Ska köra på 45 kg på magmaskinen 12 reps 5 ggr.. två ggr i veckan! sen lägga till lite andra magövningar! Ska ja köra lite sittups varje kväll hemma också dom dagarna ja inte tränar tycker du? =)

Shiff
2005-03-12, 19:45
Nej, det tycker jag inte, du måste låta magmusklerna vila dom dagarna du inte tränar dom, för annars har dom ingen chans att bygga upp sig och bli större och starkare.

Det är när musklerna vilar som dom bygger upp sig.

Två mag pass räcker,

krilleh
2005-03-12, 19:49
okeej! Nu väntar ja bara på slutbeskedet av king grub sen ere klart ;) haha

King Grub
2005-03-12, 20:53
Jag kan inte avgöra vad som är viktigast för dig. Vill du ha fram magrutorna måste du gå på en diet, men då kommer du att tappa volym från resten av kroppen också. Är det värt det? Jag tycker inte det - jag skulle välja att bygga på mig muskelmassa först -, men det är din kropp. Jag varken vill eller kan bestämma vad du skall göra med den. Men för vad det är värt tycker jag inte att du behöver deffa.

krilleh
2005-03-12, 21:02
ok.. antar att du sett bilderna ! Men om ja nu ska deffa kmr ja inte väga nåt alls efteråt =/ Håller nog me dig där! synd att man måste deffa för att få fram sex packet för min del :( men thats life! tack för svaren! inga mer frågor

King Grub
2005-03-12, 21:24
Utnyttja dina gynnsammaste år till att bygga muskelmassa. :thumbup: Du kommer inte att ha samma förutsättningar hela livet.

krilleh
2005-03-12, 22:11
yees ;)

polle
2005-03-12, 22:34
Bygg!