handdator

Visa fullständig version : Har du kört rattfull?


Krokodil
2005-03-06, 10:39
Vågar du svara på den här?

pellepedal
2005-03-06, 10:42
Nej. Det har jag aldrig gjort. Och jag tycker det är helt oförlåtligt att göra det.

Thony
2005-03-06, 10:47
Absolut icke.


Räknas även rattfull dagen efter (alltså om tryckt i dig ca 50 cl sprit) ?

Lizard
2005-03-06, 10:47
Fler gånger än jag kan räkna. Till och med tvingats blåsa av fransk polis på vägen mellan S:t Tropez och Nice som tyckte att mitt sällskap som sov i baksätet förtjänade att komma hem tryggt förda av en svensk gentleman :cool: och därmed skickade mig vidare med en artig honnör och ett bone route...
Mitt rattfylleri har inskräkt sig till mitt utlandsboende och med åren har jag avstått alkohol i tilltagande grad så det lär inte ens upprepas på resa genom Cote d'Azur i framtiden.

Lizard

blekfet2
2005-03-06, 10:56
tragiskt nog så har det hänt...4ggr.....fyfan...men det är länge sedan....aja får skylla på att jag bor i norra sverige....=/

Bamse
2005-03-06, 10:58
.aja får skylla på att jag bor i norra sverige....=/

För då har man ingen hjärna eller?

Lillgrabben
2005-03-06, 11:35
Givetvis har jag aldrig kört rattfull.


Att vara nykter bakom ratten är så enormt viktigt att jag aldrig skulle få för mig att prova ngt annat!


Rattfyllon är bland det värsta jag vet.


MVH

spacedog
2005-03-06, 11:52
Valde 'vet ej' eftersom jag en gång kört utan att vara helt säker på att alkoholen var helt borta. Förmodligen var den det, men jag var så jäkla nojig. Inte över att jag skulle åka fast (det här var i Kroatien i början av 90-talet), utan över att jag trodde min reaktionsförmåga var nedsatt och att något skulle hända på grund av det. Aldrig att jag försätter mig i den situationen igen.

Bite
2005-03-06, 11:56
tragiskt nog så har det hänt...4ggr.....fyfan...men det är länge sedan....aja får skylla på att jag bor i norra sverige....=/
Men editera det där för fan *slap*

Jay-Z
2005-03-06, 11:57
Ja, i Marbella i yngre år. Skulle aldrig göra det idag. Skulle inte heller köra trött, då lika många dör i trafiken av trötthet som av alkohol.

Karl_alfred
2005-03-06, 11:58
Givetvis inte, har mer hjärna än så.

s_himself
2005-03-06, 11:58
absolut inte!

Yooo
2005-03-06, 11:59
ALRDIG I LIVET. Folk som gör det ska få körkortet indraget på livstid.

raZmus
2005-03-06, 12:01
Naturligtvis inte. :)

hobbitar
2005-03-06, 12:05
Nej jag har aldrig kört bil full.

Olsson
2005-03-06, 12:46
Valde "vet ej". Jag har aldrig kört full medvetet och kommer aldrig att göra det. Men det har hänt att man drack 1-2 öl till maten och glömt bort att man drack de 1-2 timmar senare när man kör. Samma sak dagen efter har jag råkat köra när jag kanske egentligen inte borde.

te.x senast så skulle min mamma hämta mig för jag skulle hem. På vägen skulle hon hämta smörgåstårta. Så när hon hämta upp mig vid 12-13 tiden fråga hon om inte jag kunde köra så blev de smidigare för henne o bara springa in o hämta. Javisst tänkte jag och hoppa in bakom ratten o körde. Först när vi kom hem och det ställdes fram öl på bordet slog det mig att jag var ute o drack kvällen innan. Då kände man sig lite dum.

De här gångerna har de givetvis varit så lite så jag inte själv kännt av alkoholen och därför glömt bort det.

Halldin
2005-03-06, 12:56
Nej.

Elajt
2005-03-06, 12:57
Jag valde "JA" för att jag körde hem min misshandlade kompis på moppe förra sommaren, men dock så var jag inte så mycket påverkad.

bosse_brutal
2005-03-06, 13:05
tyvärr, och det är nått jag skäms som fan över... morgonen efter en hård fest, fortfarande full när jag vaknade, vi va jävligt hungriga och det var typ -15 ute... är fan inte stolt över det, kommer ge bort bilnycklarna i fortsättningen om jag känner att det kommer att va nån risk att det skulle upprepas.

har alltid haft inställningen att det var något jag ALDRIG skulle göra, men det gick som det gick och jag är jävligt glad att det inte hände något.

abjorn
2005-03-06, 13:07
Vet inte... har hänta några gånger att man dragit ett par öl hos polarna sen tagit bilen hem några timmar senare. Dagen efter körning har det också blivit. Inte så smart, men gjort är gjort. *slap*

JustinCredible
2005-03-06, 13:10
Nej.

Jag har iofs ingen bil och jag dricker inte alkohol så det vore svårt :)

Hades
2005-03-06, 13:36
Jag ska ärligt talat säga att jag inte vet. När jag precis hade skaffat min första bil körde jag till jobbet på eftermiddagen dagen efter att jag druckit. Jag vet faktiskt inte om alkoholen hade hunnit gå ur. Detta kom jag inte att tänka på förrän långt efteråt, hade aldrig någon tanke på att jag fortfarande kunde vara påverkad när jag satte mig i bilen.

Tricklev
2005-03-06, 14:05
Nej.

Jag har iofs ingen bil och jag dricker inte alkohol så det vore svårt :)

Ho ho, dubblar den *flex*

Fultjack
2005-03-06, 14:22
Nej inte en gång :thumbup:

varför skulle man behöva det om man bor i norr blekfet? :confused:

Johan1986
2005-03-06, 14:25
Körde rattfull några gånger som ung o dum moppeligist.
Bil har jag däremot aldrig kört rattfull medvetet. Har kört någon gång på kvällen dagen efter jag varit ute. Dock inte om jag känt mig påverkad fortfarande.

Loke
2005-03-06, 14:53
En gång glömde jag att jag hade druckit lite nån timma innan. Jag kände att jag hade svårt att fokusera på saker och samtidgt ha resten av synfältet under uppsikt, som när jag har glömt glasögonen. Men det hade jag inte, och då kom jag på att jag drack lite cider för nån timma sedan. Jag skulle gissa att jag precis kom upp i 0,2 promille.

bladhet
2005-03-06, 15:04
Har aldrig kört bil onykter och kommer ALDRIG göra det.

Pontus
2005-03-06, 15:16
Har kört båt några gånger full, men det heter väl något annat...
Med bil så har jag bara kört dagen efter så där vet jag inte.

ölobrännvin
2005-03-06, 15:45
Väldigt vad alla var duttiga nu då. De flesta har nog kört fulla nångång.

kim
2005-03-06, 15:48
Har aldrig kört bil full.... men däremot många gånger utan kort

Men däremot så har jag kört motocross full..... det gick mindre bra

kalle_banan
2005-03-06, 17:01
om moped räknas, så ja. annars inte.

AngelLove
2005-03-06, 17:09
20st som kört onyktra av 130 totalt. Det är en jävla siffra *slap*

Korkade saker kan man göra men köra påverkad, inte en chans...

ölobrännvin
2005-03-06, 17:29
jag har kört full flera gånger och det är jag stolt över, speciellt så tyckte jag att den där sista gången var bra då polisen tog mej. Vart en dyr och jobbig historia så nu för tiden kör jag enbart nykter.

Menigar
2005-03-06, 17:33
Jag har cyklat full fler gånger än vad jag kan räkna till.

sunkan
2005-03-06, 17:37
Jag har cyklat full fler gånger än vad jag kan räkna till.
styrfylla *slap*

Menigar
2005-03-06, 17:40
styrfylla *slap*
Det räknas till rattfylla, det har ragge blåljus vänligt men bestämt informerat mig om :thumbup:

Leon
2005-03-06, 17:45
Nix aldrig.kommer aldrig att göra det i heller!

blekfet2
2005-03-06, 17:46
För då har man ingen hjärna eller?



precis........ *screwy*

mångra år sedan jag gjorde det som sagt men då var man ung & dum....inte för att jag är smartare nu men bryr mig kanske lite mer om andra dock...

sunkan
2005-03-06, 17:47
Det räknas till rattfylla, det har ragge blåljus vänligt men bestämt informerat mig om :thumbup:

då får du allt ta å berätta för farbror blå att du inte har ratt på din cykel *slap*

Menigar
2005-03-06, 17:53
http://www.bikecult.com/works/archive/03bicycles/bianchiSWfe.JPG

Har du sett min cykel eller? :D

nordland
2005-03-06, 18:56
Näpp... Inte bil men snöskoter. Eller kört och kört. Jag flyttade skotern så det inte skulle rasa snö från taket på den...

Har dock kört bil dagen efter...

mini
2005-03-06, 19:08
Ja. Tänker inte ens skylla på något. Tog ett beslut jag inte borde tagit och inte skulle ta idag. Det gick bra, kunde lätt gått åt helvete. Riktigt lätt.

Trance
2005-03-06, 20:01
Aldrig kört full. Har alltid tyckt att det är tragiska människor som kör rattfulla, så är det bara.

Kan ha att göra med att en kompis lillasyster blev blev påkörd och allvarligt skadad av ett fyllo, men trots att alla vet att detta kan hända så är det konstigt hur dumma en del är.

sunkan
2005-03-06, 20:03
http://www.bikecult.com/works/archive/03bicycles/bianchiSWfe.JPG

Har du sett min cykel eller? :D

ajfan *slap*

boxsquat
2005-03-06, 21:20
Hela tiden i Irak i somras. Jag åkte från Mosel till Kirkuk (tyst jävla svennar, det är en fin stad med mycket olja) helt full. Iofs körde jag bara halva vägen. Det jobbigaste med det är att jag inte kan köra bil heller. Fast det är nästan lag på att man måste vara full när man kör bil i de länderna. Jag vet en busschaufför som åker från Tehran till en mindre stad i Iran. Han får alltid i sig en flaska whiskey under den 9 timmar långa resan.

Leon
2005-03-06, 23:08
Hela tiden i Irak i somras. Jag åkte från Mosel till Kirkuk (tyst jävla svennar, det är en fin stad med mycket olja) helt full. Iofs körde jag bara halva vägen. Det jobbigaste med det är att jag inte kan köra bil heller. Fast det är nästan lag på att man måste vara full när man kör bil i de länderna. Jag vet en busschaufför som åker från Tehran till en mindre stad i Iran. Han får alltid i sig en flaska whiskey under den 9 timmar långa resan.
Finns där några vägar kvar att köra på,i så fall behöver man nog ha några promile i kroppen,för att våga köra på dom :laugh:

blekfet2
2005-03-07, 13:55
Finns där några vägar kvar att köra på,i så fall behöver man nog ha några promile i kroppen,för att våga köra på dom :laugh:



fyfan...det var ett kasst skämt...klart dom inte har vägar...dom sitter juh bara på sand-dynerna som blåser omkring...eller om dom har bråttom så tar dom bara sin flygande matta.....duh...vet väl alla...


ähähähäähääh

Jesper
2005-03-07, 14:05
nej jag har ikke kört full under de 2,5 veckor jag haft körkort och planerar inte att göra det framöver.

KIRE
2005-03-07, 15:16
Självklart säger alla som inte kört rattfulla att dom aldrig skulle göra det och att det är för jävligt osv. Men det säger väl alla innan dom gör det?
Tro inte ni är så jävla duktiga, det är tillfället som avgör om man kör full eller ej.
Och ni vet inte när det kommer att hända.
Ibland är man i stort sett tvungen att köra full pga någon omständighet man inte kan råda över.

Självklart kan man lova att man inte ska köra efter att man druckit en helt vanlig normal kväll. Men vänta till den där sjuka onormala kvällen så får ni se vad ni går för då. Tills dess, håll inne med moralkakorna *grr27*

mystic[-_-]
2005-03-07, 15:19
Självklart säger alla som inte kört rattfulla att dom aldrig skulle göra det och att det är för jävligt osv. Men det säger väl alla innan dom gör det?
Tro inte ni är så jävla duktiga, det är tillfället som avgör om man kör full eller ej.
Och ni vet inte när det kommer att hända.
Ibland är man i stort sett tvungen att köra full pga någon omständighet man inte kan råda över.

Självklart kan man lova att man inte ska köra efter att man druckit en helt vanlig normal kväll. Men vänta till den där sjuka onormala kvällen så får ni se vad ni går för då. Tills dess, håll inne med moralkakorna *grr27*

Går att undvika genom att inte dricka. Tänkt på det? *rolleyes*

KIRE
2005-03-07, 15:23
']Går att undvika genom att inte dricka. Tänkt på det? *rolleyes*

Ja, det är klart. Men om man nu har druckit och man måste ta sig någonstans. Man kan inte ringa eller åka taxi/buss. Vad ska man göra?
Stanna där man befinner sig tills man är nykter? Ja , självklart. Men om konsekvenserna av det är värre än dom förmodade konsekvenserna av fyllekörningen då?

Dessutom har man tyvärr mkt sämre omdöme om man är onykter.

Tricklev
2005-03-07, 15:24
Ja, det är klart. Men om man nu har druckit och man måste ta sig någonstans. Man kan inte ringa eller åka taxi/buss. Vad ska man göra?
Stanna där man befinner sig tills man är nykter? Ja , självklart. Men om konsekvenserna av det är värre än dom förmodade konsekvenserna av fyllekörningen då?

Dessutom har man tyvärr mkt sämre omdöme om man är onykter.

Men om man vet att man ska någonstans så dricker man sig inte full utan backup.

Händer någon plötslig händelse som gör att man måste åka iväg fort får man ringa polare, eller ta buss.

Annars är man en idiot, hur man än vänder och vrider på det, döms efter handlingarna du vet :naughty:


Edit: Självklart finns det förmildrande omständigheter, men det är långt ifrån okey även då.

Trassel
2005-03-07, 15:24
Jupps, det har hänt..

KIRE
2005-03-07, 16:47
Men om man vet att man ska någonstans så dricker man sig inte full utan backup.

Händer någon plötslig händelse som gör att man måste åka iväg fort får man ringa polare, eller ta buss.

Annars är man en idiot, hur man än vänder och vrider på det, döms efter handlingarna du vet :naughty:


Edit: Självklart finns det förmildrande omständigheter, men det är långt ifrån okey även då.

Självklart kör man inte rattfull om det finns alternativ. Kan man ringa någon, ta taxi, vänta tills man är nykter så är det väl klart man gör det.
Annars är man en idiot det håller jag med om.

Men alla andra situationer när inget av ovanstående finns tillgängligt då?
Det är just då man kör full trots att man vet att det är fel och man vet dessutom med sig att man sagt tidigare att man aldrig skulle kunna göra det.

Tillfället gör brottet, innan man är i just den situationen kan man inte hävda att man aldrig skulle köra rattfull. Det blir bara pinsamma bror duktig floskler.

Jag har själv kört rattfull några gånger.

En gång i St.Petersburg när jag blev jagad av uteliggare(BRA ursäkt)

En annan gång på en campingplats i Norge när jag inte orkade bära
tvätten från tvätthuset(dålig ursäkt jag vet). Råkade dessutom spruta lite grus på en zigenares husvagn som var värd typ 2 miljoner + att han hade en ny s-klass merca att dra den med. Han blev arg, tur man inte var en räka :D

En annan gång när jag och en polare blev utslängda från en fest mitt i skogen och mitt i vintern. Vi hade inga mobiler och det var 2 mil skogsväg hem.
(halvdan ursäkt)