handdator

Visa fullständig version : "Vad heter nu" (film/serie)


Bjorne
2005-03-06, 05:20
Tja!

Fick ett plötsligt behov av att se tre filmer/serier.

Ska försöka beskriva dem.

Tror det var en serie, eller bara film som de delat upp när de sände den på tv. Sändes i början eller mitten på 90-talet. I början av filmen, så är det en man som går och snokar på baksidan av ett sommarställe. Sedan länge fram i filmen låser några ungar in honom i en koja i skogen, det är agenter tror jag, onda och goda. Gubben är nog god, men de tror att han är ond.

Mannen på kullen eller något sådant vill jag minnas att titeln var.


Andra filmen/serien sändes också på tidigt 90-tal, det handlar om en skolklass som ska bo i ett hemsökt hus. De åker runt i en skolbuss rätt ofta vill jag minnas, filmen/serien slutar med att huset de är i, fylls med vatten, trotts att det är torrt på utsidan. Har inte en aning om namnet.


Tredje serien/filmen handlar om troll, sändes också i början av 90-talet.
Det börjar med (tror jag) att de drar undan en sprängladdning från ett träd som några byggarbetare ska spränga. Vagt minne av att ett troll kallades humpe eller något sådant. De var också med en gammal kvinna som gav dem någon mat som såg väldigt äcklig ut.


Väldigt vaga beskrivningar, men allt jag minns som jag kan uttrycka i ord.

Hoppas någon kan ge titlen på åtminstonde en av dem :)

Thony
2005-03-06, 08:34
Slå på barnkanalen nu istället.

hasse36
2005-03-06, 08:56
Mannen på kullen eller något sådant vill jag minnas att titeln var.Kullamannen kanske.

Bjorne
2005-03-06, 14:52
Kullamannen kanske.Tack!
:)

Bjorne
2005-03-06, 14:59
Slå på barnkanalen nu istället.
*grr*

vega
2005-03-06, 15:40
Kommer ihåg serierna men tyvärr inte namnen! Men bra var dem!
FInns de att ladda ner eller lånar du dem någonstans?

Bjorne
2005-03-06, 16:10
Skuggornas hus och Trollsommar heter de två andra :D

vega
2005-03-06, 16:23
Skuggornas hus, det var tider det *popcorn*