handdator

Visa fullständig version : Bästa hip-hoplåtarna genom tiderna?


Jay-Z
2005-03-05, 23:45
Aight. Lemme here it. Giddapa.

Lite av mina favoriter. Påverkade av den gamla glada Yo! MTV Raps-tiden är mina val allt. Ni som var med på den tiden och som jag satt uppe på nätterna och såg Ed Lover och Dr Dre (en annan Dre, för er ungdomar), låt oss höra!

Das Efx - They Want EFX (gick nog i åttan och gick nynnandes "bomstickidibomstickidibom" genom korridoren på Hässelby Strand-skolan)

Geto Boys - My Mind’s Playing Tricks On Me (fan den här videon var ju med den tidens mått mätt ganska läskig, iaf för mig)

Dr Dre - Nuthin' but a G Thang (Åhhh, då ville man bo i Compton)

A Tribe Called Quest med Leaders of The New School - Har dock glömt bort låtnamnet. Anyone? (row row like a dungeon dragon..mysigt)

Löjtnant Blank
2005-03-05, 23:55
Biggie: Gimme the Loot
Kool G Rap: 4, 5, 6
2Pac: Tradin' War Stories
Dr. Dre: The Watcher
Nas: Halftime
Mobb Deep: Shook Ones, Pt. II

Löjtnant Blank
2005-03-06, 00:05
Jag gillar skiten som kom mellan 1994 och 1998 bäst, tror jag. Kring 2000 var det stiltje, och nu rör det på sig igen. Jag är obeskrivligt trött på syntbaserad hip-hop. Kan inte någon göra mig en tjänst och mörda Lil' Jon?

mystic[-_-]
2005-03-06, 00:06
Jag gillar skiten som kom mellan 1994 och 1998 bäst, tror jag. Kring 2000 var det stiltje, och nu rör det på sig igen. Jag är obeskrivligt trött på syntbaserad hip-hop. Kan inte någon göra mig en tjänst och mörda Lil' Jon?

Yeah W00t w00t Yeeeeeeeeeah w00t w00T han har så bra texter :) :laugh:

Nismo
2005-03-06, 00:08
Xzibit - Paparazzi

Yankeee
2005-03-06, 00:12
']Yeah W00t w00t Yeeeeeeeeeah w00t w00T han har så bra texter :) :laugh:

Haha, har du sett Chappelle Show där "han" är med? :D

Jay-Z
2005-03-06, 00:13
Jag gillar skiten som kom mellan 1994 och 1998 bäst, tror jag. Kring 2000 var det stiltje, och nu rör det på sig igen. Jag är obeskrivligt trött på syntbaserad hip-hop. Kan inte någon göra mig en tjänst och mörda Lil' Jon?

Samma här. Från 1992 och fram till 1998 faktiskt. Det hela började lite trevligt med gangsterrap. NWA och sena lördagsnätter framför MTV. Så jävla irriterande att man inte kommer ihåg många låtnamn från den tiden dock.

Och svara på mitt PM också. För bövelen.

Dipshit
2005-03-06, 00:19
Är inte mkt för såna härna..
Men om du kan lite franska så är detta ett tips:
IAM - L'empire Du Cote Obscur

Härlig låt från barndomen..

Droog
2005-03-06, 00:22
Rob'n'Raz feat. Papa Dee - Microphone poet

Chilly White - Like a hurricane :hbang:

Löjtnant Blank
2005-03-06, 00:29
Har svarat nu, Hova.

Jag började lyssna så smått med en kompis (han hade skitkonstig musiksmak - allt från Europe till Dire Straits). Vi gick i sexan, tror jag, och brukade lyssna på PE:s It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back och känna oss tuffa. Kommer ihåg första gången jag såg videon till Straight Outta Compton: "Ak-47 is the tool, don't make me act the motherfucking fool". Tider, det. He, he.

Kring 1998-2000 lyssnade jag mest på soul och funk faktiskt.

Jay-Z
2005-03-06, 00:33
Har svarat nu, Hova.

Jag började lyssna så smått med en kompis (han hade skitkonstig musiksmak - allt från Europe till Dire Straits). Vi gick i sexan, tror jag, och brukade lyssna på PE:s It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back och känna oss tuffa. Kommer ihåg första gången jag såg videon till Straight Outta Compton: "Ak-47 is the tool, don't make me act the motherfucking fool". Tider, det. He, he.

Kring 1998-2000 lyssnade jag mest på soul och funk faktiskt.

Svara på nästa pm då, homie.

Jag hade en störtskön Public Enemy t-shirt. Den passar tyvärr inte längre. Hade den i 6:an. Fan, hur gör man kläder större.

Deep Cover med Dre och Snoop är väldigt bra låt, för övrigt.

Baan
2005-03-06, 01:09
Haha, har du sett Chappelle Show där "han" är med? :D

hehe jo det är klockrent :D glodde på chapelle show när jag spenderade juni månad i NYC, det mesta var riktigt kul faktiskt, men reklamerna och att showen i sig var ritkigt djävla kort pajade stämningen lite, men får dra ner avsnitten någon gång..

xman
2005-03-06, 01:11
Dr Dre - Aint nuthin but a g-thang
Warren G - Regulate
Snoop Dogg - Snoop upside your head
Westside Connection - Bow Down
Wu-Tang - C.R.E.A.M
Bone Thugs Harmony - Body Rott

:cool:

Dipshit
2005-03-06, 02:01
Dr Dre - Aint nuthin but a g-thang
Warren G - Regulate
Snoop Dogg - Snoop upside your head
Westside Connection - Bow Down
Wu-Tang - C.R.E.A.M
Bone Thugs Harmony - Body Rott

:cool:
hähä...classics

Scratch
2005-03-06, 02:41
Aight, några fetingar då.

Mobb deep - Survival of the fittest
Mobb deep - Shook ones pt I & II
Nas - Halftime (Hela illmatic är ett mästerverk)
Ra rhe rugged man - Till my heart stops
D&D Allstars - 1,2 pass it (Någon som hört denna? Otroligt fet! Dj Premier)
EPMD - Jane
Organized Konfusion - Bring it on (någon som gillar pharoahes första grupp? Larvigt tung!)
Jeru the damaja - Come clean
Jedi mind tricks - Heavenly divine
The Jugganots - The hunt is on (Någon som gillar jugganots?)

Blev ju lite blandat det där, både nyare och äldre. Nyast 90-tal iaf, tror jag.
Nu kommer inget bra alls tycker jag. Gillade Jiggas och jag diggar Immortal Technique (fin blandning =) )

abjorn
2005-03-06, 02:44
Friends in need - alla vi

Beast
2005-03-06, 02:50
Eminem - Til i collapse

får skriva mer imorrn nanna nu

Proteus
2005-03-06, 04:19
haha, jag försökte läsa vad ni skrivit men jag fattade fan ingenting.. lol

kan läsa ett halvt ord sen rasar hela skiten ihop, det komiska är att jag kan iaf skriva.. öh

Thony
2005-03-06, 08:31
Vanillia Ice - Ice ice baby .. FoH soH niggAH´s

Köttbullen
2005-03-06, 10:05
2pac - changes
2pac - dear mama
50 cent - many men
dr dre - still dre

alldelse försvårt att komma på så här...

Köttbullen
2005-03-06, 10:09
Jag gillar skiten som kom mellan 1994 och 1998 bäst, tror jag. Kring 2000 var det stiltje, och nu rör det på sig igen. Jag är obeskrivligt trött på syntbaserad hip-hop. Kan inte någon göra mig en tjänst och mörda Lil' Jon?


hur kan du inte älska det skrikande helvetet?

tazz
2005-03-06, 10:55
2Pac - Tradin' War Stories
2Pac - Life goes on
2Pac - Brenda's got a baby
2pac - Staring Through My Rearview (så sjuuuuuukt bra)
2pac - My block (remix)
För att ta några mästerverk.

Lizard
2005-03-06, 10:55
Hela första Snoopplattan är ju bara för slick! Enorm faktiskt och saknar ett enda dåligt spår. Dr Dre har väl satt kartan för vad hiphop är och kommer att vara för överskådlig tid och Snoop själv säger att han kan tänka sig att när han och Dre är gamlingar så kommer de att sitta och gunga med skallarna till Nuthin but a G-thing fortfarande och jag är böjd att hålla med.

Lizard

mystic[-_-]
2005-03-06, 11:02
Haha, har du sett Chappelle Show där "han" är med? :D

Haha aa så jävla sjukt :D Fast det bästa jag sett på Chappelle show är parodin på The Real World.

Jay-Z
2005-03-06, 11:04
Hela första Snoopplattan är ju bara för slick! Enorm faktiskt och saknar ett enda dåligt spår. Dr Dre har väl satt kartan för vad hiphop är och kommer att vara för överskådlig tid och Snoop själv säger att han kan tänka sig att när han och Dre är gamlingar så kommer de att sitta och gunga med skallarna till Nuthin but a G-thing fortfarande och jag är böjd att hålla med.

Lizard

Jag är böjd att hålla med. Dock så är senaste plattan Masterpiece.Rhythm.and.Gangsta riktig sunkig, enligt mitt tycke. Förutom att skjuta Lil' Jon kan man även skjuta Pharrell.

bubbleman
2005-03-06, 11:11
K.Marley - Buffalo Soldier utan tvekan

AnimalGen
2005-03-06, 11:30
Jag är böjd att hålla med. Dock så är senaste plattan Masterpiece.Rhythm.and.Gangsta riktig sunkig, enligt mitt tycke. Förutom att skjuta Lil' Jon kan man även skjuta Pharrell.

Yo, rör inte Pharrell.
Men Lil' Jon kommer jag inte sakna.

Berge
2005-03-06, 11:35
Pour righteous teachers - Dreadful Day
House of pain - Jump around
Mobb deep - G.O.D pt 3
Krs-one -step into a world
Mase - all i ever wanted


Finns många fler men nu står det still i skallen !

Lillgrabben
2005-03-06, 11:38
Finns inga bästa Hip-Hoplåtar punkt slut.


:devil:

Allan
2005-03-06, 11:41
Bästa hip-hoplåtarna genom tiderna?

Det är en sån där omöjlig fråga - som att avgöra vad som är den trevligaste avrättningsmetoden, eller vilken spya som är bäst eller vilken utskällning man fått som varit trevligast.

Men OK - California med han 2Pac (tror jag han heter) - kommer jag faktiskt ihåg.

allan

Grahn
2005-03-06, 11:42
Det är en sån där omöjlig fråga - som att avgöra vad som är den trevligaste avrättningsmetoden, eller vilken spya som är bäst eller vilken utskällning man fått som varit trevligast.


:D :thumbup:

Edde_1
2005-03-06, 11:51
Just D - Hubba Bubba :thumbup:

Jay-Z
2005-03-06, 11:54
Det är en sån där omöjlig fråga - som att avgöra vad som är den trevligaste avrättningsmetoden, eller vilken spya som är bäst eller vilken utskällning man fått som varit trevligast.

Men OK - California med han 2Pac (tror jag han heter) - kommer jag faktiskt ihåg.

allan

Nu är du bara stingslig för att jag sa att du bump and grindade till Nannes låt. ;)

Fast jag är imponerad över ditt låtval. Den är ruggigt bra.
:)

kirch
2005-03-06, 13:54
standard klassikerna =)
och det mesta med Busta Rhymes! ffs.

gimme some more

Dipshit
2005-03-06, 13:59
Det är en sån där omöjlig fråga - som att avgöra vad som är den trevligaste avrättningsmetoden, eller vilken spya som är bäst eller vilken utskällning man fått som varit trevligast.

Men OK - California med han 2Pac (tror jag han heter) - kommer jag faktiskt ihåg.

allan
<--- hey

boxsquat
2005-03-06, 14:00
N.W.A. - Straight outta Compton. Det är min favoritlåt på något annat språk än kurdiska. Fast nuförtiden lyssnar jag uteslutande på riktigt gamla kurdiska låtar. Sånt som inte ens min farsa, utan möjligtvis farfar lyssnar på.

fintelligens
2005-03-06, 14:01
N.W.A. - Straight outta Compton. Det är min favoritlåt på något annat språk än kurdiska. Fast nuförtiden lyssnar jag uteslutande på riktigt gamla kurdiska låtar. Sånt som inte ens min farsa, utan möjligtvis farfar lyssnar på.


:thumbup:

Scratch
2005-03-06, 14:09
N.W.A. - Straight outta Compton. Det är min favoritlåt på något annat språk än kurdiska. Fast nuförtiden lyssnar jag uteslutande på riktigt gamla kurdiska låtar. Sånt som inte ens min farsa, utan möjligtvis farfar lyssnar på.

Villken är din favoritlåt med Immortal Technique?

xplizit
2005-03-06, 16:03
Last Emperor - Secret Wars pt.2
Mobb Deep - Shook Ones pt.2
Masta ace - H.O.O.D
Gravediggaz - Diary of a madman

Dumleman
2005-03-06, 16:25
Tu Pac - Only God Can Judge Me Now
Gang Starr - Full Clip

Tu Pac gjorde så mycket bra men just "Only God Can Judge Me Now" är extra bra. En bra väldigt bra mix är "DJ Danger Mouse - What More Can I Say" där han mixat Jay Z och Beatles.

hum
2005-03-06, 16:39
Jag har aldrig fattat det där med att skriva favoriter, det går ju inte.
Kommer alltid på nån annan låt som är bättre, sen slutar det med en lång jävla lista och man är fortfarande missnöjd :laugh:

Men okej, Bloods - Piru love från bangin on wax, 93 tror jag.

Goddaniel
2005-03-06, 17:17
Den enda hip-hop låten som är bra är ju Obie Trice - Got Some Teeth :hbang:

polle
2005-03-06, 17:21
Eric B & Rakim - Paid in full

Deadlift
2005-03-06, 21:07
Aight, några fetingar då.

Mobb deep - Survival of the fittest
Mobb deep - Shook ones pt I & II
Nas - Halftime (Hela illmatic är ett mästerverk)
Ra rhe rugged man - Till my heart stops
D&D Allstars - 1,2 pass it (Någon som hört denna? Otroligt fet! Dj Premier)
EPMD - Jane
Organized Konfusion - Bring it on (någon som gillar pharoahes första grupp? Larvigt tung!)
Jeru the damaja - Come clean
Jedi mind tricks - Heavenly divine
The Jugganots - The hunt is on (Någon som gillar jugganots?)

Blev ju lite blandat det där, både nyare och äldre. Nyast 90-tal iaf, tror jag.
Nu kommer inget bra alls tycker jag. Gillade Jiggas och jag diggar Immortal Technique (fin blandning =) )

Kanonbra:) Halftime är för J**la bra. EPMD är alltid bra :hbang:

fothermucker
2005-03-06, 22:49
mycket mobb deep hitills...vill tillägga "bloodsport" på honom

jhae feat. bumba - lindsay lohan
looptroop - ambush in the night
de la soul - en massa...eye know, say no go, hela art official intelligence
ice cube - you know how we do it
ghostface killah, cappadonna mfl. - winterwarz
nas-memory lane, take it in blood
mos def-ms. fat booty
a tribe called quest - check the rhyme, sucka nigga, award tour, elecric relaxation..
gangstarr - skills, full clip, robbin hood theory, work...
the roots -hela do you want more är ett mästerverk
beatnuts - en massa...world famous, watch out now osv.

blandat och bra

Metal_boy_
2005-03-07, 01:17
N.W.A. - Straight outta Compton. Det är min favoritlåt på något annat språk än kurdiska. Fast nuförtiden lyssnar jag uteslutande på riktigt gamla kurdiska låtar. Sånt som inte ens min farsa, utan möjligtvis farfar lyssnar på.

samma favo som dig..finns många bra dock.

Scratch
2005-03-07, 01:21
mycket mobb deep hitills...vill tillägga "bloodsport" på honom



Honom? Mobb deep är en grupp. *slap*